Een espressocup heeft een fijne maling. Op het moment dat je hier koffie mee gaat zetten wordt er water met hoge druk doorheen geperst. Als die cup natter wordt vanbinnen wordt de inhoud steeds "dichter" en komt er (denk ik) relatief meer druk op te staan. Als je er vervolgens een grote kop mee zet (water langer laat lopen) staat het apparaat langer onder grote druk.quote:Op maandag 7 december 2009 00:44 schreef Aqua66 het volgende:
Rest mij nog een vraag. Bij Nespresso zeiden ze dat je de cupjes van de espresso niet mag gebruiken in de grote kop (2e knop) want dan gaat de machine een keer kapot. Volgens hen kunnen ze dat zien bij reparatie. Dit blijf ik een raar verhaal vinden, maar ze hadden het over een verkeerde drukverhouding.
Het klopt wel. Maar dit probleem ontstaat, denk ik, pas als je 'm tussentijds pauzeert.quote:Op maandag 7 december 2009 17:00 schreef flexster het volgende:
[..]
Een espressocup heeft een fijne maling. Op het moment dat je hier koffie mee gaat zetten wordt er water met hoge druk doorheen geperst. Als die cup natter wordt vanbinnen wordt de inhoud steeds "dichter" en komt er (denk ik) relatief meer druk op te staan. Als je er vervolgens een grote kop mee zet (water langer laat lopen) staat het apparaat langer onder grote druk.
mee eens...sommige espresso cupjes zijn heerlijk als Lungo! Fuck´em ze kunnen toch niet zien welke cups ik gebruik heb!quote:Op woensdag 9 december 2009 11:45 schreef JtodaX het volgende:
@Aqua, ik ben het niet met die vrouw eens. Bijv. ristretto willen ze dat je zelfs maar een half kopje doet.
Nou, ristretto op lungo is héérlijk![]()
DIe andere op lungo worden dan juist veel te slap imo
BS...dat kunnen ze niet hard maken. Als er nergens in de boekjes van de fabrikant staat welke cupjes je met welke knopjes mag gebruiken, dan kunnen ze je niks makenquote:Op woensdag 9 december 2009 12:26 schreef Aqua66 het volgende:
Er staan wel meer foutjes in dat boekje. De melkschuimer zou dat rode lampje gaan knipperen. Nou dat is dus een vette fout. Het schoonmaken van de aero mag ook wel wat beter worden beschreven. Nergens staat dat je het beste kan schoonmaken met koud water en liever niet met zeep. Boekje vind ik gewoon incompleet. Maar die dame aan de telefoon beweerde dat ze konden zien of je hem verkeerd hebt gebruikt en dat telt de garantie niet meer.........
Is ook onzin. Want de oude M100 heeft bijvoorbeeld maar 1 knop en daar moet je zelf op stop duwen als je kopje vol genoeg zit.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:13 schreef Haay1971 het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk HEEL STUG als de apparaten met andere druk het water door de cupjes persen, afhankelijk van welk knopje je indrukt. Aan de andere kant, als ik het goed heb heeft een niet-automatisch Nespresso apparaat toch aparte knopjes voor espresso en lungo formaat, terwijl je in beide gevallen het knopje ingedrukt moet houden. Logischerwijs zou je dan zeggen dat één knopje zou volstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |