abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73885754
Mijn mobiel is vandaag helemaal overleden doordat er water in is gekomen. Ik weet dat hier verder niet veel aan gedaan kan worden d.m.v. garantie etc. Maar ik heb 14 maanden geleden een verzekering bij mijn mobiel afgesloten tegen alle soorten schades inclusief diefstal, waterschade, valschade. Deze zou een jaar doorlopen en ik lees in de polis dat ze hem per maand stilzwijgend verlengen als ik niet opzeg wat ik niet heb gedaan. Elke maand halen ze nog 10 euro van mn rekening.

Maar wat kan ik nu doen? Valt een mobiel in je broekzak laten zitten in de wasmachine door mams wel onder de schade? Of kan ik de tel beter in de prullenbak gooien en het op diefstal houden? Ben benieuwd of andere hier ervaringen mee hebben want volgens mij gaan verzekeraars opeens moeilijk doen als ze moeten uitbetalen. Ik neem aan dat ik nog wel gewoon verzekerd ben ik betaal niet voor niks nog steeds premie.
pi_73885781
Diefstal moet je bewijzen door bv aangifte van inbraak of dat je met een gebroken oogkas in het ziekehuis ligt, zeggen dat die gejat is doesn't do the job
pi_73885788
had ik ook..

Waterschade word vergoed, bij HI tenminste. Direct nieuwe telefoon meegekregen
opgelost.
pi_73885791
Zeg gewoon bij die verzekering dat ie in 't water is gevallen bij 'n zwembad oid als ze er al naar vragen. Je bent echt niet de eerste die zoiets overkomt.
Hallon!
pi_73885878
Dat heb ik ook gehad, hij deed het twee weken niet meer.
Toen had ik er ergens gelezen dat je je mob uit elkaar moet halen (dus batterij en sim enzo eruit)
en dat in een bakje (droge) rijst doen en een paar daagjes laten staan.
Geloofde er de ballen van, maar het werkte wel!
Hij deed het daarna prima!
Nothing fails like success.
pi_73885913
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:40 schreef poolie het volgende:
Toen had ik er ergens gelezen dat je je mob uit elkaar moet halen (dus batterij en sim enzo eruit)
pi_73885951
Ik zit bij HI. Heb de tel in zo'n hi winkel gehaald inclusief een 2 jarig abo en een verzekering van een jaar. Daar zei de verkoper ook dat je bij waterschade of diefstal altijd een nieuwe telefoon meekrijgt. En als je model niet meer op voorraad is mag je een andere uitzoeken. Ben benieuwd ik ga van de week wel langs dan.

Ik kan het verhaal beter op in het water gevallen houden en dan ruikt je tel naar ariel
pi_73885957
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73886028
Föhnen wil ook wel werken. Niet op de hoogste stand though.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_73886080
Heb al 2 telefoons geclaimd na waterschade (beide wasongelukjes) bij 2 verzekeringen. Bij de phonehouseverzekering, eigen risico E25, en de toenmalige orange verzekering, eigen risico E35. Bij beiden een nieuwe telefoon gekregen.
pi_73886170
Tips om een telefoon te reanimeren hoeven niet gegeven te worden in dit topic
pi_73886172
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:45 schreef Sinceria het volgende:
Föhnen wil ook wel werken. Niet op de hoogste stand though.
Ik heb die van mij toen een paar dagen op de verwarming laten liggen, toen weer een keer aangezet en hij werkte weer:D Föhnen leek me iets te gevaarlijk, kan best zijn dat je het water gewoon wegblaast en dat het dan terecht komt op gevoelige onderdelen. Uiteraard moet je (als je gaat föhnen) dit wel op de koude stand doen.
pi_73886341
Wat is je vraag nou eigenlijk? Want je geeft zelf het antwoord. Je zegt de hele tijd dat je verzekerd bent tegen waterschade, dan is er toch geen probleem?
pi_73886418
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:46 schreef Charlie_Brown het volgende:
Heb al 2 telefoons geclaimd na waterschade (beide wasongelukjes) bij 2 verzekeringen. Bij de phonehouseverzekering, eigen risico E25, en de toenmalige orange verzekering, eigen risico E35. Bij beiden een nieuwe telefoon gekregen.
Hoe doe je dat dan? Je gooit de broek die je net aan had in de was en 5 minuten later gaat hij al de wasmachine in? En in die 5 minuten ben je nog niet gebeld en heb je je telefoon ook nog niet gemist? En dat alles 2 keer?
pi_73886435
En TS, wilde je hier alleen melden dat je telefoon nat is en je morgen een nieuwe gaat halen omdat je er voor verzekerd bent?
pi_73886531
Wat mijn vraag is: is de tel verzekerd door alle typen waterschade maakt het uit wat er is gebeurd. Als verzekeraar zou ik zeggen: tel in de wasmachine gekomen gevalletje eigen schuld dikke bult had je maar beter moeten opletten. Maar hetzelfde zou gelden voor met een tel in je zwembroek in het zwembad of strand lopen gelden
pi_73886547
quote:
Het kan, alleen heeft je telefoon toch schade gehad. Vaak merk je na een aantal maanden tot half jaar dat je knopjes toch niet meer zo lekker werken

Verder, je hebt toch verzekering tegen waterschade? En je telefoon is kapot door waterschade? Lijkt me duidelijk toch.
Voor mijn part heb je hem zelf vanaf een afstandje in een zwembad geworpen. Je hebt recht op verzekering. Mocht je zekere voor het onzekere willen nemen, zeg gewoon dat je in een plensbui terecht kwam terwijl je op de fiets zat.
pi_73886749
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:02 schreef Noisiv het volgende:
Wat mijn vraag is: is de tel verzekerd door alle typen waterschade maakt het uit wat er is gebeurd. Als verzekeraar zou ik zeggen: tel in de wasmachine gekomen gevalletje eigen schuld dikke bult had je maar beter moeten opletten. Maar hetzelfde zou gelden voor met een tel in je zwembroek in het zwembad of strand lopen gelden
Waterschade is als er water in je telefoon zit. Punt.

(zeggen dat hij uit je jaszak is gevallen toen je over een stijger liep is voldoende lijkt me.)
  Moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:12:05 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73886794
Weird.. waterschade wel vergoed... Sterk!

Maar goed, dat is mijn idee !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73916312
Tja de eerste keer dacht ik handig te zijn om de was 's nacht te wassen. En dan word ik niet gebeld. Was mijn werkkleding met inderdaad de telefoon in de broekzak ivm alleen staan op pand.
2e keer was manlief niet zohandig en controleerde niet mijn broekzakken voor het wassen, had net mijn werkbroek uitgedaan en die lag nog op de vloer. Hij zou net gaan wassen, terwijl ik onder de douche sta. Na 10 minuten ontdek ik dat mijn telefoon zoek is. Maar ja, nieuwe machines moeten blijkbaar hun programma ( in dit geval ruim 2 uur) afmaken voor ze uitschakelen en open gaan..
In beide gevallen was de telefoon morsdood, ook na het drogen.
pi_73916972
Moehahahaha ik sliep een keer bij een vriendin, hadden alcoholic party met zn 2tjes, en kotste ik per ongeluk haar tapijt onder
Dus zij volgende ochtend met een emmer water/azijn aan de slag, valt zo *hop* haar foon vanuit blousezakje in de emmer (goed voor elkaar trouwens, vriendin die mijn ** opruimt )
Zij tot mijn verbazing hele ding uit elkaar gesloopt, met de fohn aan de slag en tadaaa hij deed het weer perfect daarna

Dus ik zou zeggen; fohnen!
pi_73917823
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:53 schreef Starr_003 het volgende:
Moehahahaha ik sliep een keer bij een vriendin, hadden alcoholic party met zn 2tjes, en kotste ik per ongeluk haar tapijt onder
Dus zij volgende ochtend met een emmer water/azijn aan de slag, valt zo *hop* haar foon vanuit blousezakje in de emmer (goed voor elkaar trouwens, vriendin die mijn ** opruimt )
Zij tot mijn verbazing hele ding uit elkaar gesloopt, met de fohn aan de slag en tadaaa hij deed het weer perfect daarna

Dus ik zou zeggen; fohnen!
Dom kind. Hij is er toch voor verzekerd Of heb je poep in je ogen?
pi_73917845
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dom kind. Hij is er toch voor verzekerd Of heb je poep in je ogen?
OMG neem dat niet zo serieus, klein kind
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:23:43 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_73918249
waterschade werkt bij de verzekering altijd, diefstal juist niet! Voor diefstal moet je aangifte e.d. doen. Allemaal gezeik. Gewoon bellen met je verzekering, zeggen dat die uit je broekzak in de wc is gevallen. En opsturen naar de verzekering (zonder sim-kaart). Je krijgt als het goed is heel snel een nieuwe vergelijkbare telefoon
pi_73918417
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:23 schreef Blik het volgende:
waterschade werkt bij de verzekering altijd, diefstal juist niet! Voor diefstal moet je aangifte e.d. doen. Allemaal gezeik. Gewoon bellen met je verzekering, zeggen dat die uit je broekzak in de wc is gevallen. En opsturen naar de verzekering (zonder sim-kaart). Je krijgt als het goed is heel snel een nieuwe vergelijkbare telefoon
Dat dus. Of bij de winkel langs gaan en aangeven dat ie niet meer werkt. Garantie is voorbij, zij moeten hem dus naar de verzekering sturen. Daar contateren ze waterschade en jij hoeft verder geen uitleg te geven. Toestel wordt vaak vergoed tegen dagwaarde of een gelijkwaardig mobieltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')