abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73878536
Huidige situatie;

Ben nu 30 jaar.
Verkoop binnendienst medewerker voor ICT dienstverlener
10 jaar werkervaring in deze functie.
salaris 2500 bruto p/m + 295 netto reiskosten (geen 13e maand, bonus oid)
0,0 perspectief om door te groeien (organisatie is te klein)

Ik loop al enige tijd met de gedachte te spelen om iets anders te gaan doen, misschien zelfs wel buiten de IT.
Ik ben altijd al goed geweest met cijfers, berekeningen e.d.
Interesse in hypotheken is ook aanwezig, vond het destijds hardstikke interessant om uit te zoeken wat de mogelijkheden waren om m'n eigen hypotheek te sluiten.
Ben goed in omgang met mensen en kan ingewikkelde zaken makkelijk uitleggen in jip en janneke taal.

Wat ik me alleen afvraag is;

- Wat verdient een (startend) hypotheekadviseur ongeveer
- Wat zijn mijn kansen op een baan. (Heb natuurlijk 0,0 ervaring op dit gebied, alleen aan de andere kant natuurlijk wel 10 jaar ervaring in een commerciele functie)
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:13:28 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_73878708
Volgens mij wordt de hypotheekadviseursmarkt de komende weken even overspoeld door mensen uit Noord-Holland....

De vraag blijft natuurlijk maar hoe happig andere bedrijven zijn deze snelle verkopers in dienst te nemen, maar ik gok dat ze zichzelf ook wel zullen kunnen verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:14:42 #3
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73878753
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:08 schreef supershiva1979 het volgende:
Op de bijbehorende koopsompolissen zitten iig al gauw provisies van 50 a 80% hoorde ik laatst
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73878782
Bij de DSB zoeken ze nog mensen.

Ohnee niet meer
pi_73879165
Het is makkelijk om actief te worden op deze markt. Het is alleen lastiger om er ook staande te blijven op dit moment, aangezien de regels aangescherpt zijn. Denk aan Wet Financieel Toezicht, Transpirantieregeling e.d. Hierdoor letten consumenten ook beter op met welke adviseurs zij in zee gaan. Er is daarbij genoeg keus aangezien. Niet iedereen kan meer zomaar de 'adviseur' uithangen tegenwoordig... dusss als je bij een beetje een goede organisatie aan de slag wilt is kennis noodzakelijk.

Verder is er minder vraag naar adviseurs sinds de crisis op de huizenmarkt enzo...
iyaaayaaaokelahkalaubegitu
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:29:39 #6
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73879295
Lijkt me sterk dat er op het moment veel vraag is naar hypotheekadviseurs.
Oh... en nog iets over Wet Financieel Toezicht, Transpirantieregeling enzo.
pi_73879507
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:29 schreef Sjaakz het volgende:
Lijkt me sterk dat er op het moment veel vraag is naar hypotheekadviseurs.
Oh... en nog iets over Wet Financieel Toezicht, Transpirantieregeling enzo.
Hey!
pi_73880067
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:13 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij wordt de hypotheekadviseursmarkt de komende weken even overspoeld door mensen uit Noord-Holland....
Dit was ook mijn eerste gedachte bij het lezen van de openingspost.

Als ik TS was, zou ik toch iets zoeken dat meer bij ICT in de buurt ligt. Dan kun je die jarenlange ervaring misschien te gelde maken.
pi_73880175
Je WFT halen is bij de meeste bedrijven inmiddels verplicht, maar het is geen belachelijke horde (je zou het in een paar weken kunnen halen en het heeft een sterke meerwaarde)
pi_73880226
Inderdaad. Erg lastig is het allemaal niet, hooguit veel. (*bijna bezig met aanvragen AFM-vergunning is....)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:03:24 #11
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73880320
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:08 schreef supershiva1979 het volgende:
Huidige situatie;

Ben nu 30 jaar.
Verkoop binnendienst medewerker voor ICT dienstverlener
10 jaar werkervaring in deze functie.
salaris 2500 bruto p/m + 295 netto reiskosten (geen 13e maand, bonus oid)
0,0 perspectief om door te groeien (organisatie is te klein)

Ik loop al enige tijd met de gedachte te spelen om iets anders te gaan doen, misschien zelfs wel buiten de IT.
Ik ben altijd al goed geweest met cijfers, berekeningen e.d.
Interesse in hypotheken is ook aanwezig, vond het destijds hardstikke interessant om uit te zoeken wat de mogelijkheden waren om m'n eigen hypotheek te sluiten.
Ben goed in omgang met mensen en kan ingewikkelde zaken makkelijk uitleggen in jip en janneke taal.

Wat ik me alleen afvraag is;

- Wat zijn mijn kansen op een baan. (Heb natuurlijk 0,0 ervaring op dit gebied, alleen aan de andere kant natuurlijk wel 10 jaar ervaring in een commerciele functie)
Hypotheekadviseur is in het huidige klimaat misschien een minder goed idee.

Je hebt 10 jaar ervaring in de ICT. Waarom zoek je niet gewoon een baan met meer perspectief in die branche?
pi_73893187
Denk dat momenteel geen brood te verdienen valt als hypotheekadviseur. Minder hypotheken, woekerpolissen mogen niet meer en zelfs op de provisie wordt afgedingd door de klanten.

Ben je als verkoop binnendienst beter met klanten of beter met cijfers?

In het eerste geval kun je het beter als (jr.) account manager beginnen, in het laatste als inkoper oid?
.
pi_73895860
Ik zou het niet kunnen omdat ik te eerlijk ben. Ik zou niet lekker kunnen slapen als je willens en wetens mensen oplicht. Maar als je het kan, moet je het doen.

Waarom doe je niks bij grotere ict bedrijven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73895981
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou het niet kunnen omdat ik te eerlijk ben. Ik zou niet lekker kunnen slapen als je willens en wetens mensen oplicht. Maar als je het kan, moet je het doen.

Waar slaat dat nou weer op Een goede hypotheekadviseur kan ook gewoon negatieve adviezen geven hoor...

Je klinkt als iemand die is opgelicht.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:51:18 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73898258
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ja, want alle hypotheekadviseurs lichten mensen op

Voor TS: niet alleen DSB-mensen komen nu de arbeidsmarkt op, ook ING heeft recent adviseurs laten afvloeien.. en zo zullen er vast meer zijn.
Daarbij de nodige NIBE-SVV cursussen (al ben ik momenteel niet echt meer op de hoogte hiervan)...

Baankansen zijn dus wel heel erg klein momenteel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73908347
Het idee was/is om in eerste instantie hypotheekadviseur te worden in dienst van, en na een periode x voor mezelf te beginnen onder een franchise model.

Ik besef me ook wel dat ik in eerste instantie de papiertjes woninfinanciering 1 & 2 zal moeten hebben alvorens uberhaupt kans te maken op een job.
Als ik zo op de site van het NIBE-SVV kijk dan is de studiebelasting hiervoor 180 uur.
Ik verwacht hier zo'n 3/4 tot 1 jaar mee bezig te zijn.
Tegen die tijd zullen de meeste werkzoekende in de fin. sector toch wel weer een baan hebben gevonden mag ik voor ze hopen.
En zal de woningmarkt ook wel weer aan zijn getrokken.

Oh en ik heb geen geweten, ik kan zonder enig gene iemand volledig in de financiele afgrond laten storten zolang ik er maar beter van wordt, moeten ze maar beter leren lezen voordat ze tekenen

Maar ff serieus nu, zoiets zou ik never gewetenloos kunnen doen.
Ik ben zelf van mening dat je in de long run beter mensen een eerlijk advies kan geven en soms dan maar nee moet verkopen, dan dat je mensen een k*t product verkoopt en daarna een hoop gezeik en een slechte naam krijgt.
pi_73908400
Waarom woningfinanciering 1&2, als je met wat meer moeite direct SEH kunt doen. Dat is in elk geval een kortere weg.
pi_73910340
Waarom eerst woningfin. 1 & 2 ?
Omdat je dan feitelijk al voldoende kennis in huis hebt om een hypotheekadvies af te geven en je dan aan de slag kan als hypotheekadvieseur, nog bekender kan raken met de materie omdat je de opgedane kennis in de praktijk reeds toe past.
Vervolgens na praktijkervaring te hebben opgedaan als nog het examen voor erkend hypotheekadviseur te doen.
Ik heb me laten vertellen dat het slagingspercentage voor het examen van erkend hypotheekadviseur erbarmelijk laag is (maar iets van 15%)
volgens mij komt dat puur doordat het examen wordt gedaan door mensen met alleen boeken kennis en geen praktijk ervaring.

Correct me if I'm wrong.
pi_73910440
Ik vind persoonlijk niét dat je dan voldoende kennis in huis hebt. De eisen voor een AFM-vergunning zijn niet voor niets dat je SEH moet hebben om een vergunning aan te vragen.

WF1&2 zijn leuk, maar zegt ook niets over de praktijk.
pi_73912080
Maar ik wil ook niet direct voor mezelf beginnen, dus hoef dan ook nog geen AFM vergunning te hebben toch?

En ik weet dat het in de praktijk heel vaak voor komt dat er bij hypotheekkantoren, maar 1 of 2 personen Erkend Hypotheek adviseur zijn en de overige adviseurs niet.
Deze houden een gesprek, stellen een advies op, advies wordt doorgelezen door de Erkend adviseur en dan gaat zijn naam en handtekening er onder.

Five_Horizons wat doe jij eigenlijk voor de kost ? Aangezien je bezig bent met je AFM vergunning en ook serieus inhoudelijk op mijn vragen reageerd.
pi_73922237
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:59 schreef Ms.Sjaakz het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op Een goede hypotheekadviseur kan ook gewoon negatieve adviezen geven hoor...

Je klinkt als iemand die is opgelicht.
Nee, ben niet opgelicht. Ik reken namelijk alles na.

Ik heb alleen advies aangevraagd bij verschillende adviseurs. Daarnaast ken ik iemand die ook te eerlijk was en een burnout kreeg omdat hij niet goed kon slapen. Hij werkte bij de hypotheker.

Met negatieve adviesen verdien je toch niet voldoende. De winsten zitten in de verzekeringen, die praktisch altijd overbodig zijn (dat heb ik uit bronnen die ook adviseurs waren).
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73922274
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
. Daarnaast ken ik iemand die ook te eerlijk was en een burnout kreeg omdat hij niet goed kon slapen.
Hij kon niet slapen omdat 'ie stiekem zelf niet zo eerlijk was of wat
pi_73922297
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:37 schreef supershiva1979 het volgende:

Five_Horizons wat doe jij eigenlijk voor de kost ? Aangezien je bezig bent met je AFM vergunning en ook serieus inhoudelijk op mijn vragen reageerd.
Ik doe iets in de financiële planning en begin binnenkort voor mezelf.
pi_73922298
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hij kon niet slapen omdat 'ie stiekem zelf niet zo eerlijk was of wat
Nee, hij wou gewoon wat extra geld verdienen omdat het basis salaris niet zo hoog was.
pi_73922336
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, hij wou gewoon wat extra geld verdienen omdat het basis salaris niet zo hoog was.
Dus hij sloot geen hypotheken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')