FOK!forum / Klaagbaak / Mediamarkt en hun Service
Nassdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:44
Ruim 2 weken geleden een tv gekocht, maar omdat hij uit vooraad was hebben we hem maar besteld.
We hebben sindsdien niets meer gehoord, dus ik vandaag even bellen, en wat nou, NIEMAND NEEMT OP!!!!
DIe fucking telefoon blijft maar overgaan, stelletje hoeren dat ze er zijn, volgende keer BCC
guapodinsdag 20 oktober 2009 @ 13:44
oke, slotje.
Edwinussdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:45
TV kopen bij de MM !
Armageddondinsdag 20 oktober 2009 @ 13:45
Mediamarkt en service gaan niet samen klootviool.
Ypmahadinsdag 20 oktober 2009 @ 13:45
Je bent toch niet gek??
SPOILER
mediamarkt
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
Want ja, bij BCC gaat het uiteraard wel altijd goed...

Maar goed, die mensen zijn ook gewoon bezig, bel gewoon nog een keer.
Nassdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:45 schreef Edwinuss het volgende:
TV kopen bij de MM !
Precies, ik raad het dus sterk af mensen!
Kent iemand hier de nummer van Mediamarkt, die over alle mediamarkts gaat, en dus niet van een stad?
FashionXstardinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
Je bent toch niet gek?!
JaapAapSmulPaapdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:45 schreef Armageddon het volgende:
Mediamarkt en service gaan niet samen klootviool.
Dat dus
Nassdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:46 schreef Dennis101 het volgende:
Want ja, bij BCC gaat het uiteraard wel altijd goed...

Maar goed, die mensen zijn ook gewoon bezig, bel gewoon nog een keer.
Gisteren ook gebeld, ook niemand die opnam
AlmightyArjendinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:44 schreef Nass het volgende:
Ruim 2 weken geleden een tv gekocht, maar omdat hij uit vooraad was hebben we hem maar besteld.
We hebben sindsdien niets meer gehoord, dus ik vandaag even bellen, en wat nou, NIEMAND NEEMT OP!!!!
DIe fucking telefoon blijft maar overgaan, stelletje hoeren dat ze er zijn, volgende keer BCC
Ik denk dat de BCC niet veel beter is. It's ook niet (daar heb ik een bijbaantje gehad ): je koopt een tv, ding blijkt kapot te gaan na een paar dagen "nee mevrouw, u krijgt geen nieuwe, deze moet ik opsturen voor reparatie, duurt 6 weken" Da's wel een heel ruim begrip van service
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:46
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:46 schreef Nass het volgende:

[..]

Gisteren ook gebeld, ook niemand die opnam
Welke vestiging moet je hebben?
Salatreldinsdag 20 oktober 2009 @ 13:47
bestel die zooi gewoon via internet als je toch al weet wat je hebben wil. vaak nog goedkoper ook
Nassdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:47
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welke vestiging moet je hebben?
Mediamarkt Deventer
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:49
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:47 schreef Nass het volgende:

[..]

Mediamarkt Deventer
Daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Wat je kan doen als je ze echt aan de lijn wil krijgen is naar het hoofdkantoor bellen, uit je stekker gaan dat je niet geholpen wordt. Als je dan een beetje persoon aan de andere kant van de lijn heeft bellen ze even intern naar MM Deventer en word je teruggebeld.
Sehnsuchtdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:49
Mediamarkt levert geen service. Je moet op internet uitzoeken wat je wil, en dan alleen naar de mediamarkt rennen om te kopen als ze daadwerkelijk goedkoper zijn dan de rest, wat vaak niet het geval is.
Nassdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:50
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Wat je kan doen als je ze echt aan de lijn wil krijgen is naar het hoofdkantoor bellen, uit je stekker gaan dat je niet geholpen wordt. Als je dan een beetje persoon aan de andere kant van de lijn heeft bellen ze even intern naar MM Deventer en word je teruggebeld.
Even kijken of ik de nummer kan vinden, dankje!
deepartdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:51
Wat voor media kun je daar kopen eigenlijk?
Airlockerdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:55
Mediamarkt Daar kan je misschien voor je batterijen terecht, maar meer ook niet
Borstenmannetjedinsdag 20 oktober 2009 @ 13:57
Mediamarkt, u bent toch gek?
plakkert-dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:57
MediaMarkt

BCC is ook geen ene reet beter. Bij mijn vriendin thuis hadden ze de koelkast kapot, konden ze 3 (!) weken wachten op een monteur
Armageddondinsdag 20 oktober 2009 @ 13:59
Ik werkte bij een kwaliteitszaak, als daar je tv naar de tering was kreeg je na drie weken nog een nieuwe. Anders naar de eigen TD en was je hem een paar dagen kwijt. Ging dat ook niet dan ging ie pas naar de leverancier.

Maar goed, deze zaak bestaat niet meer omdat al die lutsers voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten bij de Mediamarkt.
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:03
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Armageddon het volgende:
Ik werkte bij een kwaliteitszaak, als daar je tv naar de tering was kreeg je na drie weken nog een nieuwe. Anders naar de eigen TD en was je hem een paar dagen kwijt. Ging dat ook niet dan ging ie pas naar de leverancier.

Maar goed, deze zaak bestaat niet meer omdat al die lutsers voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten bij de Mediamarkt.
Mensen hebben het inderdaad aan zichzelf te danken, de massa wil goedkope producten en dat gaat dan inderdaad ten koste van de service. Als we allemaal zo tegen de MM waren geweest hadden we dat ons een jaar of 10 moeten bedenken.

Maar aangezien de MM de grootste elektronicazaak in Nederland is geworden en ze alle grote concurrentie hebben weggewerkt zullen ze toch wel iets goed doen.
Armageddondinsdag 20 oktober 2009 @ 14:05
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]


Maar aangezien de MM de grootste elektronicazaak in Nederland is geworden en ze alle grote concurrentie hebben weggewerkt zullen ze toch wel iets goed doen.
Ja dozen schuiven. Meer doen ze niet. Verkopers hebben 0,0 verstand van zaken.
AlmightyArjendinsdag 20 oktober 2009 @ 14:06
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mensen hebben het inderdaad aan zichzelf te danken, de massa wil goedkope producten en dat gaat dan inderdaad ten koste van de service. Als we allemaal zo tegen de MM waren geweest hadden we dat ons een jaar of 10 moeten bedenken.

Maar aangezien de MM de grootste elektronicazaak in Nederland is geworden en ze alle grote concurrentie hebben weggewerkt zullen ze toch wel iets goed doen.
Of je nou voor of tegen MM bent: ze zijn marketingtechnisch goed bezig
minkuukeldinsdag 20 oktober 2009 @ 14:06
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:45 schreef Armageddon het volgende:
Mediamarkt en service gaan niet samen klootviool.
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:07
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja dozen schuiven. Meer doen ze niet. Verkopers hebben 0,0 verstand van zaken.
Probleem is, de meeste verkopers hebben geen verstand van zaken, er lopen daar genoeg gasten rond die meer dan genoeg weten. Die moet je alleen wel net treffen...
NBTdinsdag 20 oktober 2009 @ 14:10
En je belt: 0570 685700 ?
NBTdinsdag 20 oktober 2009 @ 14:11
of 0570 - 685789 ?
Borstenmannetjedinsdag 20 oktober 2009 @ 14:16
Ik heb ooit stage gelopen bij Mediamarkt. Kreeg geen stagevergoeding.

Zelf stagevergoeding gecreërd software/games/muziek etc. etc.

Was toch goed voor zo'n 300-400 euri's p.m.
Armageddondinsdag 20 oktober 2009 @ 14:33
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:16 schreef Borstenmannetje het volgende:
Ik heb ooit stage gelopen bij Mediamarkt. Kreeg geen stagevergoeding.

Zelf stagevergoeding gecreërd software/games/muziek etc. etc.

Was toch goed voor zo'n 300-400 euri's p.m.
Goed hoor.
Loohcsdinsdag 20 oktober 2009 @ 14:35
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Probleem is, de meeste verkopers hebben geen verstand van zaken, er lopen daar genoeg gasten rond die meer dan genoeg weten. Die moet je alleen wel net treffen...
Weet niet of je alleen op elektronica verkopers doelt, maar in een Mediamarkt of BCC staan amper ingewikkelde apparaten waar heel veel over te vertellen is. En als er een 'domme' klant is heeft 't ook geen nut om al te veel technische details te gaan melden, want die zeggen 'm toch niks.
Eigenlijk zijn verkopers alleen nodig om af te rekenen.
piepschuimblokdinsdag 20 oktober 2009 @ 14:36
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:16 schreef Borstenmannetje het volgende:
Ik heb ooit stage gelopen bij Mediamarkt. Kreeg geen stagevergoeding.

Zelf stagevergoeding gecreërd software/games/muziek etc. etc.

Was toch goed voor zo'n 300-400 euri's p.m.
Idioot.
SPOILER
Waarom geen TV's, laptops enz.
Borstenmannetjedinsdag 20 oktober 2009 @ 14:41
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:36 schreef piepschuimblok het volgende:

[..]

Idioot.
SPOILER
Waarom geen TV's, laptops enz.
Sjonge jonge jonge;

Tot morgen!! *loopt met flatscreen onder arm weg* Sigh.
nomad87dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:42
mm bied 2 weken ondersteuning.. mocht je tv in die tijd kapot gaan moet je een nieuwe krijgen
buiten die twee weken moeten ze hem opsturen..of verwacht je dat MM altijd jou kapotte tv vervangt, ook na 4 maand? lijkt me niet echt rieel.

verder moet je gewoon nog keer bellen... over het algemeen nemen ze in deventer de telefoon wel op. Echter als het druk is niet.. je wil zelf ook niet in de winkel staan en dat een medewerk(st)er zegt; ff wachten de telefoon gaat.

klanten in de winkel gaan nou eenmaal voor....

Groeten
een media markt medewerker, uit deventer;)
NoShitSherlockdinsdag 20 oktober 2009 @ 14:42
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:44 schreef Nass het volgende:
, volgende keer BCC
Je wilt nog een keer genomen worden?
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:44
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:35 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Weet niet of je alleen op elektronica verkopers doelt, maar in een Mediamarkt of BCC staan amper ingewikkelde apparaten waar heel veel over te vertellen is. En als er een 'domme' klant is heeft 't ook geen nut om al te veel technische details te gaan melden, want die zeggen 'm toch niks.
Eigenlijk zijn verkopers alleen nodig om af te rekenen.
Daar heb je voor een groot deel gelijk in, de meeste mensen zitten helemaal niet te wachten op technische verhalen en uitgebreide specificaties. Die willen gewoon een goed product en dat kan iedereen zonder veel kennis verkopen.

Waar je geen gelijk in heb is dat er geen ingewikkelde producten staan of ingewikkelde vragen zijn. Vragen over elektronica aansluiten (en dan vooral TV-versterker-dvd speler en dergelijke) zijn voor veel verkopers al te moeilijk. Daarnaast is er over computers en tv's natuurlijk meer dan genoeg vertellen.
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:42 schreef nomad87 het volgende:
mm bied 2 weken ondersteuning.. mocht je tv in die tijd kapot gaan moet je een nieuwe krijgen
buiten die twee weken moeten ze hem opsturen..of verwacht je dat MM altijd jou kapotte tv vervangt, ook na 4 maand? lijkt me niet echt rieel.

verder moet je gewoon nog keer bellen... over het algemeen nemen ze in deventer de telefoon wel op. Echter als het druk is niet.. je wil zelf ook niet in de winkel staan en dat een medewerk(st)er zegt; ff wachten de telefoon gaat.

klanten in de winkel gaan nou eenmaal voor....

Groeten
een media markt medewerker, uit deventer;)
Wees dan gelijk even zo vriendelijk om een telefoonnummer van een afdeling te geven, zodat TS misschien sneller iemand aan de lijn krijgt.
AlmightyArjendinsdag 20 oktober 2009 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:35 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Weet niet of je alleen op elektronica verkopers doelt, maar in een Mediamarkt of BCC staan amper ingewikkelde apparaten waar heel veel over te vertellen is. En als er een 'domme' klant is heeft 't ook geen nut om al te veel technische details te gaan melden, want die zeggen 'm toch niks.
Eigenlijk zijn verkopers alleen nodig om af te rekenen.
Nope. Verkopers zorgen ervoor dat mensen daar hun apparaat kopen en niet bij de concurrent. Nog steeds zijn er hordes mensen die zich laten omlullen door een verkoper. En verkopers zijn er voor de bijverkoop: kabeltjes e.d. waar een marge van 80% op zit.
nomad87dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:46
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wees dan gelijk even zo vriendelijk om een telefoonnummer van een afdeling te geven, zodat TS misschien sneller iemand aan de lijn krijgt.
ik ben geen wandelend telefoon boek... maar volgens mij eindigd het op 666
mocht je witgoed of cd/dvd of welke andere afdeling aan de lijn krijgen sorry
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:47
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:46 schreef nomad87 het volgende:

[..]

ik ben geen wandelend telefoon boek... maar volgens mij eindigd het op 666
mocht je witgoed of cd/dvd of welke andere afdeling aan de lijn krijgen sorry
Je werkt er toch? Dan weet je toch wel op z'n minst een telefoonnummer van je eigen afdeling? Dan kunnen ze hem intern doorverbinden.
nomad87dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:49
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:47 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je werkt er toch? Dan weet je toch wel op z'n minst een telefoonnummer van je eigen afdeling? Dan kunnen ze hem intern doorverbinden.
ik weet het telefoon nummer van mn eigen afdeling niet eens.. laat staan van een ander...
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:50
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:49 schreef nomad87 het volgende:

[..]

ik weet het telefoon nummer van mn eigen afdeling niet eens.. laat staan van een ander...
Fijn ook als klanten bij jou komen vragen wat jullie nummer is, zodat ze later kunnen bellen...
Leandradinsdag 20 oktober 2009 @ 14:50
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Armageddon het volgende:
Ik werkte bij een kwaliteitszaak, als daar je tv naar de tering was kreeg je na drie weken nog een nieuwe. Anders naar de eigen TD en was je hem een paar dagen kwijt. Ging dat ook niet dan ging ie pas naar de leverancier.

Maar goed, deze zaak bestaat niet meer omdat al die lutsers voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten bij de Mediamarkt.
En als je dat dan nog zou zitten was het één ding, maar we zagen onze TV er een tijdje geleden voor ¤ 50,= meer dan de adviesprijs staan
jitzzzzedinsdag 20 oktober 2009 @ 14:51
Klagen over de service van de MediaMarkt
Dat is hetzelfde als kijken naar SBS6 en dan klagen dat er zoveel reclame is
Armageddondinsdag 20 oktober 2009 @ 14:52
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Fijn ook als klanten bij jou komen vragen wat jullie nummer is, zodat ze later kunnen bellen...
Dit bedoel ik nu. Daar wil je toch niets kopen.
nomad87dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:53
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Fijn ook als klanten bij jou komen vragen wat jullie nummer is, zodat ze later kunnen bellen...
in dat geval loop ik even naar de telefoon toe, schrijf het nummer over een geef ze het briefje met het telefoon nummer... wel erg makkelijk om daarop te reageren... MM staat nog wel voor een stukje service.
al is het maar de service die ik lever:P
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:54
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:52 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nu. Daar wil je toch niets kopen.
Helemaal met je eens, dit soort onzin gaat allemaal nergens over. Nu werk ik er zelf ook en er zijn ook genoeg positieve kanten aan de MM, maar soms vraag je je af waar ze mee bezig zijn.
nomad87dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:54 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, dit soort onzin gaat allemaal nergens over. Nu werk ik er zelf ook en er zijn ook genoeg positieve kanten aan de MM, maar soms vraag je je af waar ze mee bezig zijn.
welke vestiging werk je dan?
1-of-6Billiondinsdag 20 oktober 2009 @ 14:59
Bij MM moet je alleen "kijken&voelen" en dan als de donder op internet bestellen

...of alleen ACUTE koopdrang bevredigen
Loohcsdinsdag 20 oktober 2009 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Daar heb je voor een groot deel gelijk in, de meeste mensen zitten helemaal niet te wachten op technische verhalen en uitgebreide specificaties. Die willen gewoon een goed product en dat kan iedereen zonder veel kennis verkopen.

Waar je geen gelijk in heb is dat er geen ingewikkelde producten staan of ingewikkelde vragen zijn. Vragen over elektronica aansluiten (en dan vooral TV-versterker-dvd speler en dergelijke) zijn voor veel verkopers al te moeilijk. Daarnaast is er over computers en tv's natuurlijk meer dan genoeg vertellen.
Klopt, er zijn ook zeker ingewikkelde vragen (en de techniek achter alle apparaten is ingewikkeld). Het lastige daarbij is altijd, dat als je er zelf echt niets van weet, je ook de juistheid van het antwoord/advies van de verkoper (die niet altijd objectief is) totaal niet kunt inschatten.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:45 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Nope. Verkopers zorgen ervoor dat mensen daar hun apparaat kopen en niet bij de concurrent. Nog steeds zijn er hordes mensen die zich laten omlullen door een verkoper. En verkopers zijn er voor de bijverkoop: kabeltjes e.d. waar een marge van 80% op zit.
Tuurlijk daar zijn 't verkopers voor, maar het ging ff over hoeveel verstand van zaken de meesten hebben. Ook zonder (veel) verstand van artikelen kan je idd een hele goede verkoper zijn.
Multivitaminedinsdag 20 oktober 2009 @ 15:25
MEDIAMARKT ALMEREEEEE!
SPOILER
zuigt...
icecreamfarmer_NLdinsdag 20 oktober 2009 @ 16:11
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:53 schreef nomad87 het volgende:

[..]

in dat geval loop ik even naar de telefoon toe, schrijf het nummer over een geef ze het briefje met het telefoon nummer... wel erg makkelijk om daarop te reageren... MM staat nog wel voor een stukje service.
al is het maar de service die ik lever:P
Ik werk er dan niet maar ik snap wel waarom je dat niet gaat onthouden dat nummer staat als het goed is op elk briefpapier
Dennis101dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:12
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik werk er dan niet maar ik snap wel waarom je dat niet gaat onthouden dat nummer staat als het goed is op elk briefpapier
Nee, dat is altijd het algemene informatienummer. Die dus na kantooruren niet meer bereikbaar is. En het lijkt me handig als je zelf eens naar je werk moet bellen dat je dan je eigen afdeling belt.
icecreamfarmer_NLdinsdag 20 oktober 2009 @ 16:23
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, dat is altijd het algemene informatienummer. Die dus na kantooruren niet meer bereikbaar is. En het lijkt me handig als je zelf eens naar je werk moet bellen dat je dan je eigen afdeling belt.
staat in mijn telefoon
Multivitaminedinsdag 20 oktober 2009 @ 17:02
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, dat is altijd het algemene informatienummer. Die dus na kantooruren niet meer bereikbaar is. En het lijkt me handig als je zelf eens naar je werk moet bellen dat je dan je eigen afdeling belt.
En welke vestiging werk jij dan als ik vragen mag?