Da's wel heel kort.quote:
Als je de hoogte van het bedrag bekijkt zet het geen zoden aan de dijk om daar moeite voor te gaan doen. Ik neem aan dat TS nu garantie heeft op de printplaat, dus heeft ie nu een redelijk nieuwe, werkende ketel. Dergelijke dingen moet je altijd als 1e checken bij aankoop van een huis. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:06 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Da's wel heel kort.
Volgens mij is er een wet die zegt, dat zelfs als de garantie verlopen is, er een redelijke gebruiksduur is. Een wasmachine moet langer dan 3 jaar meegaan. Als ie dan na 3 jaar (en na het verlopen van de garantie) kapotgaat heb je nog wel recht op een tegemoetkoming.
Dat kun je wel vergeten bij een ketel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Dit zou je kunnen aanmerken als een verborgen gebrek. Zeker omdat de problemen met de ketels bekend waren. De vraag is: wat is er over gezegd/bekend gemaakt tijdens de aankoop.
Als je bijvoorbeeld verslagen van de VVE vergadering hebt gehad waarin het besproken is, dan wordt je geacht op de hoogte te zijn geweest. Ook als er gemeld is: er zijn problemen met de ketels, maar deze is goed.... dan ben je correct op de hoogte gebracht.
Wat je in ieder geval zult moeten doen is contact opnemen met de verkoper (via de makelaar). Als je zelf een aankoopmakelaar gehad hebt is dat je eerste aanspreekpunt, zo niet, dan de makelaar van de verkoper.
Leg het verhaal voor en hoor wat ze zeggen....
Ik zeg niet dat je dit altijd vergoed krijgt, maar, als je echt niet op de hoogte was, is het zeker het proberen waard...
Als het goed is heeft de TS bij aankoop ook de gegevens en notulen van de VvE vergaderingen gekregen bij het voorlopige koopcontract, dat is onderdeel van het standaard NVM protocol bij de ver/aankoop van een appartement, dus dit had de TS kunnen weten, en kan hij niet als verborgen gebrek alsnog verhalen op de verkoper.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Dit zou je kunnen aanmerken als een verborgen gebrek. Zeker omdat de problemen met de ketels bekend waren. De vraag is: wat is er over gezegd/bekend gemaakt tijdens de aankoop.
Ik weet niet of garantie overdraagbaar is, maar als het een vaker voorkomend iets is, lijkt me dit meer een actie voor de VvE?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:33 schreef _The_General_ het volgende:
Even voor de goede orde! Het gaat me niet om het verhalen op de vorige eigenaar. Maar of het nog onder de garantie kan vallen! Ketel is midden 2007 opgehangen maar woning eind 2007 opgeleverd!
Als dat al zo zou zijn, dan krijg je een heel klein percentage terug van de gemaakte kosten, bv 20, a 25%. Ik denk echt niet dat het zin heeft om je er in te verdiepen, Generaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:33 schreef _The_General_ het volgende:
Even voor de goede orde! Het gaat me niet om het verhalen op de vorige eigenaar. Maar of het nog onder de garantie kan vallen! Ketel is midden 2007 opgehangen maar woning eind 2007 opgeleverd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |