abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:22:42 #1
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73869558
Zo heb ik een vriend die het telkens moet afkloppen wanneer hij een zwarte kat ziet.

Klacht: mensen die bijgelovig zijn en denken dat ze door iets niet te doen ze voor de rest van hun leven achtervolgd worden door ongeluk.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:23:57 #2
202014 JJH
Knetter. O+
pi_73869559
Ik ben niet bijgelovig, ik wil alleen nog wel eens iets afkloppen voor de gein. Verder: Neh.
pi_73869560
Ik heb het pas erg, ik moet elke keer afkloppen als ik een zwarte kat zie en woon in een huis met een zwarte kat! Gelukkig hebben we recent een witte kat erbij die het weer in evenwicht brengt waardoor ik niet meer hoef af te kloppen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:25:53 #4
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73869565
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:24 schreef Siniti het volgende:
Ik heb het pas erg, ik moet elke keer afkloppen als ik een zwarte kat zie en woon in een huis met een zwarte kat! Gelukkig hebben we recent een witte kat erbij die het weer in evenwicht brengt waardoor ik niet meer hoef af te kloppen.
Serieus?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:26:26 #5
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_73869566
Ik geloof in copyrights, ben ik nu zwanger?
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_73869567
Veel mensen hebben moeite hun onnozelheid en middelmatigheid, die ze van nature hebben, te accepteren en denken dat te kunnen verbloemen door maar in onduidelijke krachten te gaan geloven of bijgelovig te worden.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73869569
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:25 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Serieus?
Ja natuurlijk. Het is eigenlijk meer iets spiritueels, ik voel dat onze zwarte kat een negatieve energie met zich meebrengt, maar onze witte kat zorgt voor de evenwicht door haar positieve energie. Een soort yin/yang ideee
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:31:43 #8
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_73869573
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:27 schreef Chain_Reaction het volgende:
Veel mensen hebben moeite hun onnozelheid en middelmatigheid, die ze van nature hebben, te accepteren en denken dat te kunnen verbloemen door maar in onduidelijke krachten te gaan geloven of bijgelovig te worden.
dat dus
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:32:41 #9
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73869576
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:27 schreef Chain_Reaction het volgende:
Veel mensen hebben moeite hun onnozelheid en middelmatigheid te accepteren die ze van nature hebben en denken dat te kunnen verbloemen door maar in onduidelijke krachten te gaan geloven of bijgelovig te worden.
Het erge is nog dat ze er echt in geloven. Ik heb echt geprobeerd om enigszins te begrijpen hoe een bijgelovige werkelijk denkt dat iets dergelijks invloed kan hebben, maar het lukt me maar niet. Ik kan me niet voorstellen dat een rationeel iemand in zulk soort nonsens kan geloven.
pi_73869582
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:32 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het erge is nog dat ze er echt in geloven. Ik heb echt geprobeerd om enigszins te begrijpen hoe een bijgelovige werkelijk denkt dat iets dergelijks invloed kan hebben, maar het lukt me maar niet. Ik kan me niet voorstellen dat een rationeel iemand in zulk soort nonsens kan geloven.
Het lijkt er in eerste instantie vaak op dat ze er langzaam -bewust of onbewust- in gaan geloven om wat ik eerder al zei, maar later gaan ze het inderdaad bijna als een normaal iets beschouwen. Ze voelen zich ineens niet meer prettig als er niet aan hun bijgeloof is voldaan. Zo zijn er bijvoorbeeld volwassen voetballers die voor elke wedstrijd perse een (geel) bord erwtensoep met 8 plakjes rookworst moeten eten. Ze doen dit dan ook steevast en denken er helemaal niet meer bij na waarom of welke zin dat zou hebben voor een spelletje dat ze 3,5 uur later gaan spelen.

En als ze die middag een balletje op de bal schieten in plaats van binnenkant paal erin dan lag dat natuurlijk aan hun vrouw die het gore lef had om de rookworst in 7 plakjes te snijden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:44:50 #11
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73869586
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:42 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Het lijkt er in eerste instantie vaak op dat ze er langzaam -bewust of onbewust- in gaan geloven om wat ik eerder al zei, maar later gaan ze het inderdaad bijna als een normaal iets beschouwen. Ze voelen zich ineens niet meer prettig als er niet aan hun bijgeloof is voldaan. Zo zijn er bijvoorbeeld volwassen voetballers die voor elke wedstrijd perse een (geel) bord erwtensoep met 8 plakjes rookworst moeten eten. Ze doen dit dan ook steevast en denken er helemaal niet meer bij na waarom of welke zin dat zou hebben voor een spelletje dat ze 3,5 uur later gaan spelen.

En als ze die middag een balletje op de bal schieten in plaats van binnenkant paal erin dan lag dat natuurlijk aan hun vrouw die het gore lef had om de rookworst in 7 plakjes te snijden.
Klopt. Dergelijke rituelen komen veel voor in het voetbal.
pi_73869595
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt. Dergelijke rituelen komen veel voor in het voetbal.
In elk team loopt ook wel minstens 1 speler die ooit in een blad alleens heeft laten optekenen dat hij altijd perse eerst zijn linkersok en dan pas zijn rechtersok (of andersom) aandoet.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:51:04 #13
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73869601
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:48 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

In elk team loopt ook wel minstens 1 speler die ooit in een blad alleens heeft laten optekenen dat hij altijd perse eerst zijn linkersok en dan pas zijn rechtersok (of andersom) aandoet.
Driekwart van de topsporters zijn bijgelovig :

http://emporiobianchi.blo(...)n-hun-bijgeloof.html
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:53:54 #14
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73869606
De helft van alle voetballers zie je ook constant kruisjes slaan. Alsof god niets beters te doen heeft dan verzinnen wie een doelpunt gaat scoren
Ook geen sig dus
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:56:17 #15
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73869608
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:53 schreef Dennis_enzo het volgende:
De helft van alle voetballers zie je ook constant kruisjes slaan. Alsof god niets beters te doen heeft dan verzinnen wie een doelpunt gaat scoren
Zoals Cruijff ooit eens zei:

"Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
pi_73869610
quote:
Afrikaanse voetballers gaan nog een stukje verder. In Gabon bijvoorbeeld slapen de meeste voetballers voor een belangrijke wedstrijd naakt in de jungle. In Ghana urineren spelers op de bal en steken ze bloemen achter hun oren. Een groep Zimbabwaanse voetballers werd eens voor een jaar geschorst omdat ze op het veld stonden te plassen. Om buitenspelers snelheid te geven, offeren Afrikaanse medicijnmannen soms een vlieg. Shirts, schoenen en kleedkamerdeuren worden ook wel besprenkeld met toverdrank.
Ze denken echt dat ze hun middelmatigheid op die manier kunnen verbloemen, maar misschien moeten ze eens realistisch kijken naar hoe ze bezig zijn en vooral naar zaken kijken die ze wel in de hand hebben.

Weinig kennis van training, rust, voeding etc, maar alles moet wel wijken zodat ze de dag voor de wedstrijd tegen hun favoriete boompje kunnen pissen.
pi_73869611
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:53 schreef Dennis_enzo het volgende:
Kopieer-gedrag onder voetballers is ook verschrikkelijk. Zo heeft 80 procent van de profvoetballers "De ontvoering van freddy Heineken" als favoriete boek.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:58:23 #18
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_73869775
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:28 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Het is eigenlijk meer iets spiritueels, ik voel dat onze zwarte kat een negatieve energie met zich meebrengt, maar onze witte kat zorgt voor de evenwicht door haar positieve energie. Een soort yin/yang ideee
Vroeger, toen het op maanloze nachten nog aardedonker was, wilden de paarden van een postkoets nog wel eens op hol slaan als ze schrokken van het licht in de ogen van een kat die overstak.
Daar komt dat bijgeloof vandaan.
pi_73869944
Geloof slaat een kruisje, bijgeloof slaat op tafel, echt geen verschil te ontdekken, beide even onzinnig.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_73870136
Ik kwakte ooit een zwarte kat onder een ladder door. Nou, er gebeurde HE-LE-MAAL niets. Naja, de kat deed het niet meer, maar dat is bijzaak. Bijgeloof, pfffffffff.
pi_73870184
Ik doe het zelf ook wel eens maar dan voor de gein

Als er geen ongeverfd/ongelakt hout in de buurt is klop ik op iemand z'n voorhoofd
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:56:57 #22
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_73870612
Zolang alle kranten dagelijks een horoscoop plaatsen en een heel groot deel van de bevolking daar geloof aan hecht, vind ik alle kritiek op religies tamelijk pathetisch. Begin bij jezelf, zou ik zeggen.
pi_73870640
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:56 schreef Hi_flyer het volgende:
Zolang alle kranten dagelijks een horoscoop plaatsen en een heel groot deel van de bevolking daar geloof aan hecht, vind ik alle kritiek op religies tamelijk pathetisch. Begin bij jezelf, zou ik zeggen.
Een heel groot deel heeft geen krant meer, dus het gaat de goede kant op.
pi_73870671
Ik druk altijd een oneven aantal keer op het knopje bij een stoplicht
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:01:17 #25
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_73870674
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:19 schreef Borstenmannetje het volgende:
Ik doe het zelf ook wel eens maar dan voor de gein

Als er geen ongeverfd/ongelakt hout in de buurt is klop ik op iemand z'n voorhoofd
Dat helpt alleen als je het bij gelovigen doet, en dan wel heel hard kloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')