abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 02:03:36 #1
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73868781
Hi.

Ik ga deze week eenn Aprilia SR 50 R kopen, carburateur versie.

Bouwjaar 2008. Gloedjenieuw.
Nog 1 jaar fabrieksgarantie. Helaas las ik dat die vervalt als de scooter van de 1e eigenaar wisselt wat nu het geval is dus.

Mijn vraag is dus, als ik hem All Risk verzeker en er gaat motorisch iets kapot, valt dat onder de verzekering?
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_73868860
Nee. En dat je geen fabrieksgarantie meer hebt is ook bullshit volgens mij.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 02:12:44 #3
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73868924
quote:
Het ligt in principe heel simpel. De eerste eigenaar had een contract met een wederverkoper van Aprilia, en daarmee recht op garantie. De tweede eigenaar heeft op geen enkele manier een overeenkomst met Aprilia of 1 van zijn vertegenwoordigers of wederverkopers. De 2e eigenaar kan dus geen rechten laten gelden richting Aprilia. Ook is het niet mogelijk om de 1e eigenaar aansprakelijk te stellen, tenzij bewezen kan worden dat de 1e eigenaar een bekend gebrek verzwegen heeft. Bij een koop tussen 2 consumenten geld dat de zaken in de staat waarin ze verkeren worden overgenomen. Zonder garanties dus.
Ah, ik dacht dat motorische defecten wel werden gedekt bij een All Risk verzekering. Kapschade word wel gedekt.
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_73868992
wat dekt all risk eigenlijk wel? ik zit bij orion en betaal er best veel voor al jaren, maar ik heb eigenlijk totaal geen benul of dat wel nog zin heeft.,
mijn inboedelverzekering heb ik wel globaal uitgeplozen, maar dit is er nooit van gekomen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 02:19:30 #5
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73869012
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 02:18 schreef lesley het volgende:
wat dekt all risk eigenlijk wel? ik zit bij orion en betaal er best veel voor al jaren, maar ik heb eigenlijk totaal geen benul of dat wel nog zin heeft.,
mijn inboedelverzekering heb ik wel globaal uitgeplozen, maar dit is er nooit van gekomen.
Ook voor je scootert?

Sowieso als het geen eens motorische schade dekt. Dan kan ik net zo goed WA+ afsluiten.

WA + Diefstal.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 02:21:30 #6
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73869029
Casco verzekering (All Risk)
Waar een WA verzekering alleen schade dekt die aan anderen is veroorzaakt, dekt de Casco verzekering alle schade aan je eigen motorvoertuig, die niet op anderen is te verhalen. Denk hierbij aan de schade aan je voertuig bij een botsing die je zelf hebt veroorzaakt, of aan de blikschade die ontstaat bij het raken van een paaltje bij het inparkeren. De dekking van deze verzekering is veelal gemaximeerd tot de dagwaarde van de auto/brommer.
quote:
Maar motorische schade?
WA+ verzekering
De WA+ verzekering wordt ook wel Beperkt cascoverzekering genoemd. Het is een verzekering die qua dekking tussen de Casco en de WA verzekering in ligt. De precieze dekking varieert per verzekeraar, maar dekt doorgaans de schade aan het eigen voertuig, waar je zelf niets aan kunt doen, maar ook geen derden voor aansprakelijk kunt houden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan diefstal, stormschade en vandalisme.

Anyway.
Ik bel mijn verzekering morgen wel.

Die weet het beste denk ik.
pi_73870341
Nee, motorische schade wordt niet gedekt. Het moet gaan om van buiten komende onheilen als botsing, vandalisme, aanrijding met dieren etc. Motorische slijtage of andere defecten zijn niet te verzekeren, daarvoor moet je eventueel bij de verkopende partij zijn.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73870344
Als de motor door een ongeluk kapot gaat, dan natuurlijk wel.

En als kapschade komt door ouderdom of fabrieksfouten, word het ook niet gedekt door je verzekering.

Je verzekering heb je er voor als je brokken maakt! Niet als je scooter na een paar jaar uit zichzelf uit elkaar valt, dan had je maar iets fatsoenlijks moeten kopen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:22:27 #9
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73875278
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:35 schreef Keiichi het volgende:
Als de motor door een ongeluk kapot gaat, dan natuurlijk wel.

En als kapschade komt door ouderdom of fabrieksfouten, word het ook niet gedekt door je verzekering.

Je verzekering heb je er voor als je brokken maakt! Niet als je scooter na een paar jaar uit zichzelf uit elkaar valt, dan had je maar iets fatsoenlijks moeten kopen
Mijn scooter is uit oktober 2008 en betreft een Aprilia met maar 1k kilometers op de teller
Maar bedankt voor de informatie!

Er zit nog fabrieksgarantie tot 2010 op.

Stel je voor, mijn scooter gaat kapot of what ever kan ik dan via de verkoper mijn scooter laten repareren als fabrieksgarantie?
pi_73875507
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:22 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Mijn scooter is uit oktober 2008 en betreft een Aprilia met maar 1k kilometers op de teller
Maar bedankt voor de informatie!

Er zit nog fabrieksgarantie tot 2010 op.

Stel je voor, mijn scooter gaat kapot of what ever kan ik dan via de verkoper mijn scooter laten repareren als fabrieksgarantie?
Als het een winkel is wel, anders spreek je dit af met de verkoper
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:40:52 #11
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73875784
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:30 schreef MarkyB het volgende:

[..]

Als het een winkel is wel, anders spreek je dit af met de verkoper
Nja, het is geen winkel maar een particulier.
Wel alles netjes op orde, niet opgevoerd wel ontgrenst; vario ring eruit (door de dealer gedaan, anders vervalt garantie) bewijs is daar van etc.

Dan moet ik dat inderdaad met de verkoper afspreken.

Wat zou trouwens het beste aansluiten bij mijn scooter?
All Risk of WA+
Nieuwwaarde ligt rond de 2600,- of hoger.
pi_73875895
Als je toch zo garantiegevoelig bent, zonder de varioring ben je niet verzekert omdat je scooter dan harder dan 45 km/h kan rijden

En als je dan toch een verzekering wil, neem er een die dekt wat jij wil. Mijn nieuwe scooter is alleen WA verzekerd omdat ik de scooter nergens buiten parkeer en als ik zelf val dan neem ik mijn verlies en betaal zelf mijn schade.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:05:54 #13
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73876535
Mwah, het gaat me er meer om. Als ik nog 1 jaar garantie hebt is het zonde om het niet te gebruiken.

Ik ga hem sowieso voor diefstal verzekeren, dan kom ik uit op WA+ denk ik.
All Risk verzekerd ook mijn stommiteiten maarja.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:25:51 #14
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73881029
Die verkoper heeft net gebeld met de scooter zaak

''Ik heb even de dealer gebeld, die heeft gezegd dat je garantie theoretisch is vervallen maar hij zei dat je dat met een korreltje zout moet nemen en dat je altijd langs kan komen als er iets is.''

Super
pi_73881775
Inderdaad super. Voor hem.
Dat je altijd langs kunt komen zegt natuurlijk niks. Ik kan altijd en overal langs de garage, ben overal welkom. Moet alleen wel betalen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:49:15 #16
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73881962
Ik heb hem gebeld (de dealer) hij bevestigd dat als er iets is dat ie het maakt en het onder de fabrieksgarantie laat gelden
pi_73885865
Ik heb zelf een Aprillia SR 50cc carb gehad: 2 jaar lang met veel plezier op gereden zonder ooit maar een enkel motorisch probleem te hebben. Zijn een van de weinige scooters die motorisch wel oke zijn.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:10:27 #18
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73888798
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:39 schreef Noisiv het volgende:
Ik heb zelf een Aprillia SR 50cc carb gehad: 2 jaar lang met veel plezier op gereden zonder ooit maar een enkel motorisch probleem te hebben. Zijn een van de weinige scooters die motorisch wel oke zijn.
Als je een goeie koopt zonder problemen (2e hands of helemaal nieuw) dan merk je dat ook wel in de prijs ja

Donderdag ga ik kijken, iemand nog tips om op te letten?
Ik verwacht niet veel problemen gezien de km's en het BJ maar toch..

Als ie bevalt haal ik 'm zaterdag op.
pi_73893333
1000km maar Ben ik een van de weinige die een brommer cq scooter gekocht heeft om veel mee te rijden.

16 maanden tijd 7200 op de teller nu en het gaat komende jaar veel harder, omdat ik paar km verder van m'n werk verhuisd ben
pi_73897624
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:49 schreef Dionysiou het volgende:
Ik heb hem gebeld (de dealer) hij bevestigd dat als er iets is dat ie het maakt en het onder de fabrieksgarantie laat gelden
Tuurlijk, weet niet hoe oud je bent, maar dit heet in de volksmond: verkopen.
Als ik iets kwijt wil smeer ik het je ook aan. Als er achteraf wat is dan kennen zij je niet meer hoor.
pi_73898416
Hoeveel betaal je er eigenlijk voor?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:58:59 #22
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73898593
¤1,700,-

Helm + slot krijg ik erbij.
Maar 1.5k op de teller
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:27:07 #23
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_73899593
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:39 schreef Noisiv het volgende:
Als je het morini blok hebt wel ja, anders heb je gewoon een minarelli blok die onder veel 2 takt-stofzuigers ligt.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:32:02 #24
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_73899780
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:27 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Als je het morini blok hebt wel ja, anders heb je gewoon een minarelli blok die onder veel 2 takt-stofzuigers ligt.
Bij mij zit de Piaggio eronder
pi_73923516
Aprilia geeft levenslange fabrieksgarantie!

Alleen weet de consument dat niet, die betaald voor nieuwe onderdelen, de monteur stuurt jouw 'kapotte' onderdelen op en krijg nogeens nieuwe onderdelen toegestuurd. Dikke winst dus

Mja, toon jij maar eens aan dat het na 3jaar gebruik nog steeds een fabricage-fout is geweest, dan zou al iets eerder kapot zijn gegaan (meestal binnen eerste 2jaar en Europese wetgeving schrijft dan ook dat je 2jaar fabrieksgarantie ALTIJD recht op hebt). Bewaar wel altijd goed het bewijs van aankoop (en dus ook als je scooter overkoopt) dat is namelijk je garantiebewijs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')