Goede vraag, ik heb wel eens gehoord dat echt zichtbaar moet zijn dat jij achter het stuur zat...quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:14 schreef HarryP het volgende:
Zelf sta ik niet op de foto. Is die boete dan wel geldig volgens de Duitse regels?
Duitsers kennende heeft dit meer te maken met het feit dat zij geen beedigd vertaler zijn en derhalve niet kunnen garanderen dat het binnenkomende gesprek 100% gereistreerd wordt, noch dat alles correct begrepen is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:18 schreef Merel1808 het volgende:
Duitsers zijn sowieso niet zo buitenlander-vriendelijk. Ik belde afgelopen zomer het alarmnummer, maar no way dat er daar iemand iets anders dan Duits sprak
Ik spreek een aardig woordje Duits, maar als je net je auto total loss hebt gereden weet je ineens niet zoveel Duits meer op te hengelen, helaas.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:28 schreef beerten het volgende:
[..]
Duitsers kennende heeft dit meer te maken met het feit dat zij geen beedigd vertaler zijn en derhalve niet kunnen garanderen dat het binnenkomende gesprek 100% gereistreerd wordt, noch dat alles correct begrepen is.
En ja, zo gek zijn ze echt daar.
Van de andere kant; wie spreekt er geen duits?
Kan oplopen tot 3750 euro als je meer dan 50km/uur te hard reed. Maar reken op enkele 100'den euro's voor normale overtredingen. Je krijgt korting als je binnen 15 dagen betaald maar dat haal je nooit als buitenlanderquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:40 schreef vosss het volgende:
Hoe liggen de boetes voor te hard rijden in Frankrijk ongeveer? Dat leek tijdens vakantie toen we door Lyon kwamen godnondeju wel een stroboscoop.
Dat hoeft toch niet als je de boete gewoon betaald?quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:38 schreef knep het volgende:
Als het goed is staat in de brief dat iemand moet verklaren dat hij/zij bestuurder was.
Dat doe je als je betaald geloof ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:30 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet als je de boete gewoon betaald?
We hebben iets soortgelijks gehad met een boete uit Zwitserland. Dat is wel een andere situatie omdat het een niet-EU land is, maar het begon ook met een PV in het Duits en het verzoek van de marechaussee (in het Nederlands uiteraard) om er op te reageren en te verklaren wie de bestuurder was. Uiteindelijk is er rechtstreeks uit Zwitserland een beschikking gekomen die netjes in het Nederlands was geschreven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:14 schreef HarryP het volgende:
- De brief is in het Duits en dat is dan wel geen probleem maar kunnen ze er zomaar vanuit gaan dat je die taal spreekt? Of zou het een argument zijn om niet te betalen.
Stimmt ganz genau, je krijgt eerst een Anhörung im Bussgeldverfahren, die moet je invullen en terug sturen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:38 schreef knep het volgende:
Als het goed is staat in de brief dat iemand moet verklaren dat hij/zij bestuurder was.
Dit is waarschijnlijk een mobiele controle geweest en geen flitspaal. Daarbij krijg je wel een mooie foto.
Kan ook zijn dat dit voor ieder Bundesland of zelfs Kreis weer anders is.
De acceptgiro (of de Duitse variant ervan?) zat er al bij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:37 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Stimmt ganz genau, je krijgt eerst een Anhörung im Bussgeldverfahren, die moet je invullen en terug sturen.
Daarmee bevestig je in feite dat je personalia en dat je de bestuurder bent geweest. Meestal zit er inderdaad een foto bij, bij inderdaad mobiele posten zitten die er niet altijd bij.
Dan volgt de acceptgiro vanzelf wel...
Mijn schoonbroer is Frans en die zegt dat de boetes niet worden opgestuurd, ze zijn er wel al een hele tijd mee bezig om dat te regelen maar zolang je niet wordt aangehouden is er niks aan de hand.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:40 schreef vosss het volgende:
Hoe liggen de boetes voor te hard rijden in Frankrijk ongeveer? Dat leek tijdens vakantie toen we door Lyon kwamen godnondeju wel een stroboscoop.
Flits flits flits, met 3 auto's achter elkaar en dat een keer of 4.
Geen idee hoe hard we toen reden en ook geen idee hoe hard we daar mochten, het was nogal onduidelijk aangegeven zegmaar
Franse bekeuringen worden inderdaad niet opgestuurd. Ben er vorig jaar ook geflits met 30+ te hard en heb er nooit wat van gehoord.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:55 schreef BOKA het volgende:
[..]
Mijn schoonbroer is Frans en die zegt dat de boetes niet worden opgestuurd, ze zijn er wel al een hele tijd mee bezig om dat te regelen maar zolang je niet wordt aangehouden is er niks aan de hand.
Mijn ervaring is dat dat klopt, al vaak geflitst en nog nooit een bekeuring in huis gehad.
Ik heb ook wel eens een bon gehad (minder dan een jaar geleden), en daar stond geen balkje over de ogen op de foto.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:16 schreef Heroinjunk het volgende:
Volgens mij staat er bij iedere Duitse boete een foto met een balkje over de ogen heen, maar misschien is dat veranderd. Bel de Duitse politie op zou ik zeggen?
Wel raar dan, want toen ik net in Duitsland woonde en nog een NL-rijbewijs had, werd bij de grens door de duitsers m'n radardetector afgenomen. Kreeg netjes een Duitse acceptgiro in de bus en bericht dat er 3 punten in Flensburg werden bijgeschreven op mijn rijbewijs...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:26 schreef Light het volgende:
Volgens http://www.bmvbs.de/-,302.1494/Bussgeldkatalog.htm#9 kost dat 80 euro en 1 punt. Maar punten doen ze niet bij buitenlandse rijbewijzen, dus daar heb je geen last van.
Oh, ik dacht dat ze dat niet deden bij buitenlandse rijbewijzen. Maar ik kan me ook vergissen natuurlijk. Heb zelf nog niet te maken gehad met boetes uit Duitslandquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:39 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wel raar dan, want toen ik net in Duitsland woonde en nog een NL-rijbewijs had, werd bij de grens door de duitsers m'n radardetector afgenomen. Kreeg netjes een Duitse acceptgiro in de bus en bericht dat er 3 punten in Flensburg werden bijgeschreven op mijn rijbewijs...
ze doen wel aan afpakken en daar heb je dan in NL ook last van.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:39 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wel raar dan, want toen ik net in Duitsland woonde en nog een NL-rijbewijs had, werd bij de grens door de duitsers m'n radardetector afgenomen. Kreeg netjes een Duitse acceptgiro in de bus en bericht dat er 3 punten in Flensburg werden bijgeschreven op mijn rijbewijs...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |