abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:10:10 #201
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74799954
Vandaag Creed GIT op tijdens Salsa. Ik kon hem erg goed waarderen vandaag.

Y. was echter heel chagarijnig vandaag maar 't was dus niet omdat iemand hier niet lekker rook.
Confidence through competence
pi_74802701
Hihi, ben je ineens aan 't terugkomen op je GIT mening? Enne, bedoel je niet V of heb ik iets gemist?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 18 november 2009 @ 00:18:21 #203
55709 Stereotomy
pi_74802757
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
Hihi, ben je ineens aan 't terugkomen op je GIT mening? Enne, bedoel je niet V of heb ik iets gemist?
Ik draag GIT 5x per jaar ofzo, en als ik het doe, dan bevalt het me wel. Niet te zwaar applyen, dan is het een goede geur. Ik denk dat ik het de paar eerste keren teveel heb overapplied. Die violet note dreunt dan heel hard door je hersens heen.

En het is Y tegenwoordig, V moet werken. Zoek maar op m'n Hyves.
pi_74804412
Toch maar even hier een kijkje nemen.

Heb sindskort een Douglas-bon, en wil er eigenlijk wel een geurtje van halen. Geen Aqua di Gio, Bottled en Britt, nee echt een unieke die de vrouwtjes op hol doet slaan . Hou zelf eigenlijk wel van fris en fruitig. Iemand nog wat tips uit het Douglas-assortiment?
  woensdag 18 november 2009 @ 01:51:06 #205
55709 Stereotomy
pi_74804434
Uniek en vrouwtjes op hol doet slaan gaat meestal niet hand in hand.

Bulgari Aqua of Aqua Marine (fruitiger)
Dior Homme Sport
Guerlain Homme
Cartier Roadster

Die eens proberen ofzo, denk niet dat veel mensen ze thuis hebben.
pi_74833698
Ik ben op zoek naar een hart vormige parfum (het flesje dan) en volgens mij was de kleur rood. De geur hiervan was voor mijn idee de zoetste die ik ooit geroken heb. Heb deze parfum in Parijs bij sepora gekocht, heeft iemand misschien enig idee welke geur dit kan zijn?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 19 november 2009 @ 20:17:37 #207
55709 Stereotomy
pi_74862134
Vandaag heb ik een neus in m'n nek gedrukt gekregen van vrouwelijk schoon persoon met de kreet 'wat ruik jij lekkerrrrrr'

De boosdoener:

en ik had alleen in de binnenkant van mijn ellebogen gespritzt
pi_74862732

Maarre, waarom spray je alleen in je ellebogen?
  donderdag 19 november 2009 @ 20:40:47 #209
55709 Stereotomy
pi_74863124
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef W1ZZ het volgende:

Maarre, waarom spray je alleen in je ellebogen?
Sterk spul, dat Lutens, dus lekker ver van me af.

Kan ook sillage dynamisch regelen door mouwen op en af te stropen.
pi_74863434
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:40 schreef Stereotomy het volgende:Kan ook sillage dynamisch regelen door mouwen op en af te stropen.
Wow, powernerd

pi_74895000
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben op zoek naar een hart vormige parfum (het flesje dan) en volgens mij was de kleur rood. De geur hiervan was voor mijn idee de zoetste die ik ooit geroken heb. Heb deze parfum in Parijs bij sepora gekocht, heeft iemand misschien enig idee welke geur dit kan zijn?
nina ricci?
the pleasure - the privilege is mine
  maandag 23 november 2009 @ 17:22:24 #212
55709 Stereotomy
pi_74942412
Hulde aan v_a

Santal Blanc is een van mijn favoriete SL geuren, die is dus meteen in een atomizer gegaan. En Gaiac ruikt idd in de verste verte niet als Tom Ford Japon Noir. _!
pi_74957492
Probleem.

Nu heb ik een nog bijna volle fles laten vallen en kwam op de sprayer (hoe je dat ding ook mag noemen) terecht, resultaat: fles is nog heel alleen de sprayer doet het niet meer. Is er een manier om toch de inhoud fatsoenlijk uit de fles te krijgen?
pi_74959994
Blij dat jij Santal wel kunt waarderen (ik werd er misselijk van)

Irrem: hangt van het design van je fles af. Als je de hele sprayer van de fles af kunt schroeven kun je hier een nieuw flesje kopen om de inhoud in over te gieten. Als de sprayer vast zit aan de fles (zoals vaak het geval is) zal er grof geweld aan te pas moeten komen, en daar kan ik je niet bij adviseren. :S
pi_74960640
Ik zit met hetzelfde probleem met een fles Guerlain Vetiver met een verrotte sprayer (en een liegende ebayverkoopster die tig keer beloofd heeft een nieuwe op te sturen, maar dat terzijde). Heb deze fles besteld om het in over te gieten. Zal wel met brute kracht de sprayer eraf rukken worden, of evt met een figuurzaagje proberen de hals er af te zagen...
pi_74979691
Ik ben al sinds een hele tijd lurker in dit topic en nou kan ik het toch niet laten om een een keertje te posten...
Laat ik maar gewoon beginnen door te zeggen wat er zich nu in mijn collectie bevind

- GiT
- SMW
- Millesime imperial
- TdH
- Guerlain Vetiver
- Fahrenheit
- Issey miyake
- Cool water
- CS no.88
- Hermes eau d'orange
- Acqua di parma colonia

Nou zit ik te denken om een andere richting op te gaan en voor een parfum house te proberen die ik nog niet heb geprobeerd.. Nou zie ik weleens hier serge lutens voorbij komen en moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit het plezier heb gehad om die te samplen, mijn voorkeur gaat uit naar iets wat nog niet goed vergelijkbaar is met wat ik al heb. Dus kom ik uit bij zoiets als chergui of Daime Blond?? Any thoughts?
  woensdag 25 november 2009 @ 01:30:33 #217
55709 Stereotomy
pi_74981084
Ik zie al dat jij mijn fles Tea for Two 95% 50 ml van L'Artisan wil overkopen.
  woensdag 25 november 2009 @ 14:03:06 #218
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_74988087
tvp-tje
pi_75016549
Vixxen!
SL doet vnl aan zware orientals, dus voor zover ik jouw geuren ken, niet direct vergelijkbaar. Eerder in de hoek van No. 88 en TdH dan van de Creeds. Gris Clair, Serge Noir en 5 O'Clock au Gingembre zijn enkele van de wat meer bescheidene geuren van Serge, maar probeer ook zeker Chergui, Ambre Sultan of Fumerie Turque voor de wowza!-ervaring.
pi_75022900
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:34 schreef veuve_amiot het volgende:
Vixxen!
SL doet vnl aan zware orientals, dus voor zover ik jouw geuren ken, niet direct vergelijkbaar. Eerder in de hoek van No. 88 en TdH dan van de Creeds. Gris Clair, Serge Noir en 5 O'Clock au Gingembre zijn enkele van de wat meer bescheidene geuren van Serge, maar probeer ook zeker Chergui, Ambre Sultan of Fumerie Turque voor de wowza!-ervaring.
Ik ga ze zeker uitproberen!! Heb morgen een tripje geplanned naar de lokale parfumerie! In hoeverre zijn de geuren die jij zojuist opgenoemd hebt `unisex`? Zover ik me heb ingelezen is daar nogal wat onenigheid over.. I guess i will wat and see..! Hoe moeilijk doen ze met testers weggeven en zijn er uberhaupt testers SL ?
pi_75028992
SL geuren zijn in principe allemaal unisex hoewel er wel een paar zijn (À la nuit bijvoorbeeld) die ik wat aan de vrouwelijke kant vindt. Er bestaan wel officiële samples van de exportlijn van Serge Lutens maar ik betwijfel of de winkels in NL die hebben. Skins maakt de monsters iig in hun eigen Skins vials.
pi_75042019
Unisexheid (da's een woord vanaf heden) is zo afhankelijk van je smaak... Naar mijn mening zijn die allemaal unisex, ja. Gris Clair neigt wellicht wat meer naar traditioneel mannengeur-terrein door de lavendel - Chergui wellicht wat meer naar traditionele vrouwengeuren door de zoete opening. Maja, laat je daar niet door tegenhouden.
Het Parijse hoofdkantoor stuurt op verzoek een boek met was-monsters, gloof ik. Nooit gezien of geroken. Ik geloof niet dat ze aan andere officiele samples doen.
pi_75086840
Vixxen, verslagje?!

Mmm, een vial X in de bus. Rara...
Groene thee, banaan (=jasmijn): Thé Vert au Jasmin?
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:45:04 #224
55709 Stereotomy
pi_75091975
Makkelijke he

Je haat theegeuren, dus ik dacht, laat ik eens een theegeur opsturen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:09:56 #225
55709 Stereotomy
pi_75098560
Wat een stel hoogsensitieve personen op Basenotes zeg. Ik verbaas me er elke keer weer over. Zo'n thread over Vibert gaat dan z'n eigen leven leiden (net als met Anak, en met Amit) en straks komt Vibert nog eens met een eigen boek.

Zelf is die gast natuurlijk ook rancuneus bezig, 700+ reviews deleten.
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:40:54 #226
55709 Stereotomy
pi_75178430
quote:
‘Meeste mannen verleid met Chanel no. 5’ Uitgegeven: 1 december 2009 12:13
Laatst gewijzigd: 1 december 2009 12:30

AMSTERDAM – Vrouwen die zich geregeld ondersprenkelen met Chanel no. 5 zouden de meeste kans hebben een man aan de haak te slaan. Maar liefst een op de tien dames zegt althans haar droomman gevonden te hebben toen zij het iconische luchtje droeg.
© NU.nl/Styletoday

Be Delicious van DKNY heeft daarna het vaakst succes, op de voet gevolgd door Ghost. Eternity for Woman (Calvin Klein) en Hugo Woman (Hugo Boss) maken de top-5 van meest verleidelijke parfums compleet.

Dat is gebleken uit een Britse rondvraag onder 3000 dames, die werd geïnitieerd door drogisterijketen Superdrug.

Dimensie

“Parfum is altijd al een sfeermaker geweest en vrouwen gebruiken het al jaren om een extra dimensie toe te voegen aan hun voorkomen, een soort mysterie te creëren”, aldus Steve Jebson van Superdrug dinsdag tegen de Daily Mail.

Dat de dames hiermee succes hebben, blijkt wel: zo’n 85 procent zegt wel eens door een man gecomplimenteerd te zijn met haar parfumkeuze, tweederde trok hiermee zelfs de aandacht van een toevallige passant.

De gemiddelde vrouw zegt zelfs ongeveer zes dates te danken te hebben aan haar parfum.

Kenmerkend

Het leeuwendeel van de ondervraagden (82 procent) vindt een luchtje tijdens het daten essentieel. Een op de vijf heeft zelfs een speciaal luchtje dat alleen uit het badkamerkastje tevoorschijn komt als er gescoord moet worden.

Ruim de helft van de vrouwen zegt het belangrijk te vinden één vaste parfum te hebben die kenmerkend is voor wie ze zijn.

Mis

Helaas gaat het ook wel eens mis: ruim een op de tien vrouwen (12 procent) heeft wel eens te horen gekregen dat hun parfum verschrikkelijk ruikt.

Top-20 meest verleidelijke parfums:

1. Chanel No 5 by Chanel
2. Be Delicious by DKNY
3. Ghost by Ghost
4. Eternity for Women by Calvin Klein
5. Hugo Woman by Hugo
6. Classique by Jean Paul Gaultier
7. Cool Water Women by Davidoff
8. Angel by Thierry Mugler
9. Anais Anais by Cacharel
10. Obsession by Calvin Klein
11. Touch of Pink by Lacoste
12. DKNY Delicious Night
13. Miss Dior Cherie by Christian Dior
14. 212 Sexy for Women by Carolina Herrera
15. Diamonds by Emporio Armani
16. Cerutti by 1881
17. Classic She by Emporio Armani
18. Daisy by Marc Jacobs
19. Pure Poison for Women by Christian Dior
20. Prada by Prada

http://www.nu.nl/lifestyl(...)et-chanel-no-5-.html
* Stereotomy gooit fles Love in White weg
pi_75199611
Wow, als ik zo'n knap staaltje statistiekvervalsing had toegepast in m'n scriptie was ik nooit afgestudeerd! Nog afgezien van het feit dat de meeste mannen een vrouw nog een compliment over de wrat op d'r voorhoofd zouden geven als ze daardoor een betere kans zouden hebben om te regelen...

verkapt ik-heb-gisteren-m'n-scriptie-ingeleverd topic
  woensdag 2 december 2009 @ 01:13:20 #228
55709 Stereotomy
pi_75199880
Ik zag het! Gefeliciteerd! En nu gauw rijk worden op Wall Street!

Mijn comment voor de Tauer giveaway staat onder de jouwe trouwens. Vorig jaar 2x gewonnen, hoop dit jaar vaker te winnen.
pi_75231986
Thanks! Nu eerst maar hopen dat 't een acht wordt voor de cum laude!

V_A: heb jij weleens Profumum Neroli geprobeerd?
  woensdag 2 december 2009 @ 23:49:20 #230
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_75233053
tvp
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:10:17 #231
55709 Stereotomy
pi_75248183
Oh en guys, vandaag is het antwoord B bij Tauer. Kom maar op met die Rose Chyprée.

Het antwoord heb ik afgeleid uit een eerdere blogpost van hem, met deze briljante passage:
quote:
A fragrance with a rose note and a fragrance containing rosa damascena oil and absolute might be two totally different things. The first can just be a milliliter of phenylethylalcohol. Which is ok, as it smells like a (flat) rose.

http://www.tauerperfumes.com/blog/2009/05/11/lemon-zest/
Die Rose Essentielle van Bulgari, da's pas verdunde phenylethylalcohol.

[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 03-12-2009 17:51:09 ]
pi_75476982
Mmm, ik vond weer een vial X in de bus.
Géén Ambre Narguilé, dus. Dat was me idd ook al duidelijk, hoewel het er zeker de eerste minuten verdomd veel op lijkt. Het heeft alleen meer kaneel en meer vanille (en dit is OOK al een vanille die een beetje Eau de Plastic heeft bij mij - damn). AN op de andere arm gesprayd ter vergelijking; die is wat helderder, minder troebel. Iets zoeter ook.
Tis toch niet L'Occitane Eau des Beaux, right? Die had ook zoveel kaneel.
pi_75477032
Oh, en ik heb al alle fora lopen spammen met dit plaatje, dus deze kan er ook nog wel bij:

Yum yum.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:56:13 #234
55709 Stereotomy
pi_75477129
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:53 schreef veuve_amiot het volgende:
Oh, en ik heb al alle fora lopen spammen met dit plaatje, dus deze kan er ook nog wel bij: [ afbeelding ]

Yum yum.
Mona di Orio watte?
  donderdag 10 december 2009 @ 11:57:16 #235
55709 Stereotomy
pi_75477175
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:51 schreef veuve_amiot het volgende:
Mmm, ik vond weer een vial X in de bus.
Géén Ambre Narguilé, dus. Dat was me idd ook al duidelijk, hoewel het er zeker de eerste minuten verdomd veel op lijkt. Het heeft alleen meer kaneel en meer vanille (en dit is OOK al een vanille die een beetje Eau de Plastic heeft bij mij - damn). AN op de andere arm gesprayd ter vergelijking; die is wat helderder, minder troebel. Iets zoeter ook.
Tis toch niet L'Occitane Eau des Beaux, right? Die had ook zoveel kaneel.
Schatz, waarom zou ik je 2x dezelfde vial X opsturen? Nuja, klinkt wel als iets wat ik zou doen om je te pesten, maar toch.

Ruik je er toevallig ook tabak in?

Showergel ook al geprobeerd onder de douche? Die vind ik lekker. Je badkamer gaat erg lekker ruiken.
pi_75477535
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Schatz, waarom zou ik je 2x dezelfde vial X opsturen? Nuja, klinkt wel als iets wat ik zou doen om je te pesten, maar toch.
Daarom vraag ik 't juist.
quote:
Ruik je er toevallig ook tabak in?
Moet dat dan?
quote:
Showergel ook al geprobeerd onder de douche? Die vind ik lekker. Je badkamer gaat erg lekker ruiken.
Nog njet.
pi_75477770
Oh, en tis MdO Jabu.
  donderdag 10 december 2009 @ 12:24:27 #238
55709 Stereotomy
pi_75478119
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:07 schreef veuve_amiot het volgende:

Daarom vraag ik 't juist.
Meisjes vragen, beetje plagen.
quote:
Moet dat dan?
Volgens dit artikel niet per se. Ik ruik er meer gesmolten kaarsvet in dan tabak.
quote:
Nog njet.
Tak, udachi devushka.
pi_75478267
Bolshoe spasivo.
  donderdag 10 december 2009 @ 12:31:18 #240
55709 Stereotomy
pi_75478330
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:29 schreef veuve_amiot het volgende:
Bolshoe spasivo.
Pozhaluista, ne za chto.

translitereren valt niet mee als je geen Russisch schrijft

Over Russen gesproken, toen ik in Harrods aan de Том Форд counter (hint ) stond, zag ik een Russisch stelletje 3 flessen van dit spul kopen.
pi_75479005
Tobacco Vanille, dus. I thought as much.
Myah, ik had er meer vuurwerk van verwacht, moek zeggen. Erg lineair. Misschien is het trouwens wel de tabak + vanille die ik niet lekker vind, want dat had Havana Vanille tenslotte ook. Tabak als noot herken ik overigens nog steeds niet...
  donderdag 10 december 2009 @ 12:56:34 #242
55709 Stereotomy
pi_75479236
Tobacco Vanille is een iets mannelijkere variant van Ambre Narguilé, maar ze zijn beide unisex.

Weet je waar tabak pas echt niet in te herkennen is? Aramis Havana, re-issue.

Had 3 ml Tobacco Vanille geswapt voor 3 ml L'Air, dus ik dacht ik geef v_a ook eens een TV sample.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:13:34 #243
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_75486039
Iemand ervaring met Juicy Couture - Dirty English

Is dit echt een mannelijke geur?
World domination is my middle name.
pi_75489415
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:13 schreef Daklem het volgende:
Iemand ervaring met Juicy Couture - Dirty English

[ afbeelding ]

Is dit echt een mannelijke geur?
Ja echt een mannelijke geur nieteens unisex, hier staan veel reviews: http://www.basenotes.net/ID26129009/reviews.html
Lijkt me helemaal niks.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:07:35 #245
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_75498863
Toch maar eens gaan proberen in de winkel of het wat is ..

Voor 15 euro is hij wellicht het proberen waard mits lekker bevonden in de winkel.

Ik ga volgende maand wat geurtjes bestellen bij FragranceX.com.
pi_75517060
Die Dirty English heb ik pasgeleden geroken, vond er echt helemaal niets aan.

Gister Fahrenheit 32 gehaald van Dior.
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:47:40 #247
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_75518126
3 geurtjes die ik sowieso ga bestellen zijn

Gucci - Pour Homme II
YSL - L'Homme
Dsquard2 - He Wood
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:40:26 #248
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_75528147
http://www.celeste-parfums.nl/nl/ geweldige site, voor 7,50 krijg je 5 samples van exclusieve geuren.
pi_75535917
Hoi! Net terug uit Parijs met een fles Montale Oud Cuir d'Arabie en een Bois des Indes geurkaars van Guerlain. Kga nu slapen

@V_A: bedankt voor het pakketje en de monstertjes!
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:25:15 #250
55709 Stereotomy
pi_75540076
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:40 schreef Ad_rem het volgende:
http://www.celeste-parfums.nl/nl/ geweldige site, voor 7,50 krijg je 5 samples van exclusieve geuren.
+ 6 EUR verzendkosten.

Hoe groot zijn de samples? Als ze 2 ml zijn dan is het misschien nog wel leuk om te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')