abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74426500
Hallo allemaal nieuw in dit topic.. aangezien ik de site; http://www.fragrancex.com/index.html

tegen kwam

Als ik hier bestel, krijg ik dus gewoon een echt geurtje binnen..? en het komt allemaal wel heel en goed aan in NL
prijzen zijn super namelijk!

Wie kan zijn ervaring met deze webshop met mij delen !?
pi_74438747
prima online shop. Heb al mijn bestellingen precies binnen 12 dagen binnen
ook gewoon goede kwaliteit en goed verpakt.
pi_74440065
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:03 schreef hinoki het volgende:
prima online shop. Heb al mijn bestellingen precies binnen 12 dagen binnen
ook gewoon goede kwaliteit en goed verpakt.
Okee, toch maar eens wat bestellen daar dan !
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:17:30 #154
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74465330
Confidence through competence
pi_74469601
Op Basenotes krijgen ze spontaan een orgasme bij Havana van Aramis.
Ik las hier dat jullie hem ook (getest) hebben? Wat is jullie mening erover? Is de hype gerechtvaardigd?
the pleasure - the privilege is mine
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:12:28 #156
55709 Stereotomy
pi_74469770
Ik vind hem niet geweldig, maar het is ook geen troep. Een kruising tussen Rive Gauche PH en de peperigheid van Polo Modern Reserve vind ik. Ofwel best wel een 80's scent, maar voor die tijdsperiode behoorlijk aan de lichte kant. Casual formele geur.

Alle reissiues van een klassieker die niet compleet falend is wordt al gauw een hype op Basenotes, denk ik soms.
pi_74470001
Daar ben ik tenminste wat mee
the pleasure - the privilege is mine
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:19:11 #158
55709 Stereotomy
pi_74470030
Yes we can
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:55:24 #159
55709 Stereotomy
pi_74471233
quote:
M. Micallef Gaļac
Grrr. Wil ik ook.
pi_74472941
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:17 schreef Stereotomy het volgende:
W1ZZ, kijk hier es:
Wow, vette fles maar wat een retarded prijs!

Ik ben het trouwens niet met je eens wat Havana betreft maar dat had je ws al wel verwacht? Ik vind het een hele goeie geur. Complex, mannelijk en zeer natuurlijk ruikend. En dat alles voor maar $48 per 100ml, kom daar nog maar 'ns om tegenwoordig!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_74490003
Hey!

Maar even een account aangemaakt, ik heb al vaak deze thread bekeken en heb ook in het verleden veel op basenotes gezeten. Mijn favoriete parfum is gewoon GIT, heel simpel, niets speciaals, maar werkt voor mij en mijn omgeving wel goed.
Het enthiousasme v/d parfums is me er helaas een beetje af, en probeer nu wat van mijn flessen te verkopen. O.a. SL Ambre Sultan en FM Musc Ravageur, en nog een 30ml extrait Shalimar fles uit '67 voor de verzamelaar. Ik heb de advertenties op marktplaats staan als iemand geinteresseerd is.

Verder zal ik af en toe mee posten in deze thread, aangezien het me nog wel interesseerd. Ook koop ik zo nu en dan nog wat samples/decants om toch een beetje bij te blijven.

Groet
pi_74492016
Welkom! Ik vind GIT ook erg lekker en als je 'm goed doorhebt allesbehalve simpel!

Als ik het geld had zou ik je MR wel overwegen, maar je AS en Shalimar vind ik echt te prijzig. Een nieuwe fles AS gesealed in doos is bij Skins ¤79 en dan kan ik 'm morgen gewoon hier in Groningen gaan kopen. En de Shalimar voor ¤265 is helemaal absurd in alle eerlijkheid, de markt voor oud Shalimarparfum is gewoon niet zo goed omdat er nog heel veel flessen zijn. Flessen zoals de jouwe zijn zo'n beetje altijd te vinden en gaan voor max $120 op eBay en vaak voor veel minder.

Voorbeelden:
90ml jaren '30/'40 fles met baccarat etchings, sealed in box en voor meer dan de helft vol, buy it now prijs lager dan jouw prijs
30ml jaren '60 fles, sealed in doos helemaal vol met stoffen band nog om hals, da's echt zeldzaam, startprijs $50
30ml jaren '60 fles, sealed in doos en helemaal vol, startprijs $59
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:44:17 #163
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_74496336
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:52 schreef robbertjeeeh het volgende:
Hey!

~ knip ~

Verder zal ik af en toe mee posten in deze thread, aangezien het me nog wel interesseerd. Ook koop ik zo nu en dan nog wat samples/decants om toch een beetje bij te blijven.

Groet
Die Shalimar wil ik wel ruilen voor mijn boekje Nederlandse grammatica
= there is a light that never goes out =
pi_74496715
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 23:44 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Die Shalimar wil ik wel ruilen voor mijn boekje Nederlandse grammatica.
Ik heb even een punt achter je zin gezet. Dat vind je niet erg, toch?
  zondag 8 november 2009 @ 00:01:22 #165
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_74496873
....als ik die Shalimar maar te pakken krijg!

who cares about grammar if you can smell goooooooooooood

[ Bericht 48% gewijzigd door Aschkael op 08-11-2009 00:13:30 ]
= there is a light that never goes out =
pi_74500074
Bedankt voor de grammatica controle.
Ik zal de prijzen inderdaad aanpassen. Ik schrok heel erg dat precies dezelfde fles Shalimar voor $1000 op eBay stond.

GIT, ik weet inderdaad dat deze geur vrij complex is, maar voor mij is het fijn dat hij voor een 'normale' neus ook aantrekkelijk ruikt.

Groet!
  zondag 8 november 2009 @ 23:27:04 #167
55709 Stereotomy
pi_74528370
Had er links en rechts ook al wat over gelezen... Creed was gelukkig nog niet duur genoeg dus nu komen ze met een dure lijn Bij vanille heb ik toch gewoon niet het idee dat het zo speciaal kan zijn dat je er zoveel geld voor neertelt. Aan de andere kant ben ik geloof ik ook bereid ooit eens óf SDV, óf Micallef's Note Vanillée, óf Tihota Indult te gaan aanschaffen
pi_74532433
Note Vanillée heb ik dit weekend net geprobeerd! Die valt een stuk beter dan Havana Vanille en SDV bij mij: minder stroperig, "verser"... wel veel geld. Doen we maar even niet, voorlopig.
(Heb Rubj op tafel liggen en mn hele kamer ruikt ernaar. Nucleair spul is dat.)
pi_74536902
hoe bedoel je verser? meer als ruiken aan een echt vanillestokje, of...?
  maandag 9 november 2009 @ 13:47:48 #171
55709 Stereotomy
pi_74539232
Minder siroperig/suikerig denk ik.
pi_74544676
No shit, Sherlock!
pi_74546955
P.S. V_A, als je die Note Vanillée ineens zat bent mag je 'm best naar Groningen sturen hoor

EDIT: laat maar, de vriendelijke mensen van Robert Nederveen Cosmetics gaan me al een monstertje opsturen.

[ Bericht 41% gewijzigd door W1ZZ op 10-11-2009 10:00:26 ]
pi_74565077
Wil iemand nog wat bestellen van Accessories for Fragrance?
pi_74567038
Jaaaaa ik wil meebestellen! Laat me even zoeken wat ik moet hebben, k?

Goed geraden, Sherlock. Naja, helderder dan. Minder donker. Hadden we het niet net gehad over hoe lastig geur uit te drukken is in woorden?

Note Vanillée had ik trouwens sowieso niet als sample - opgespoten in de winkel. Heb wel Gaļac voor de liefhebber.
pi_74568897
Verkopen ze die Micallef ergens in A'dam dan? Want ik ben nu via via dus bij een winkel in Enschede uitgekomen...
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:36:44 #177
55709 Stereotomy
pi_74571249
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef veuve_amiot het volgende:
Jaaaaa ik wil meebestellen! Laat me even zoeken wat ik moet hebben, k?

Goed geraden, Sherlock. Naja, helderder dan. Minder donker. Hadden we het niet net gehad over hoe lastig geur uit te drukken is in woorden?

Note Vanillée had ik trouwens sowieso niet als sample - opgespoten in de winkel. Heb wel Gaļac voor de liefhebber.
Gaiac ruilen tegen een halve tube Avčne Diacneal?
pi_74574188
Jazeker: Douglas flagship store in de PC. En volgens mij ook bij Magna Plaza/Shu Uemura.

Avčne what now?

In ander nieuws: PP geupdate.

[ Bericht 10% gewijzigd door veuve_amiot op 10-11-2009 15:20:52 ]
pi_74575419
Lekker stukkie, en al gereageerd! Ik doe vanzelfsprekend als PP contributor niet mee aan je drawing
pi_74575581
Voor de rest, met de drawing bedoelde ik dat je twee 4ml monsters van Hermessence kunt winnen als je naar http://polderposh.blogspot.com gaat en een reactie achterlaat bij het bovenste artikel
  woensdag 11 november 2009 @ 00:47:40 #181
55709 Stereotomy
pi_74592708
Vandaag Havana Vanille tijdens salsa met Y. opgedaan. 't is hem toch niet echt hoor, Havana Vanille. Te plat, te saai. L'Artisan is een plat saai merk, en bij veel geuren werkt dat saaie, stijve, stijlvolle wel goed (Timbuktu, Dzongkha) maar iets uit Cuba moet bloeien, edgy zijn!

Echt middle ground tussen TV en SDV, maar zowel TV als SDV zijn spannenderder. Nouja, TV is even saai, maar wel lekkerder saai.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:30:45 #182
55709 Stereotomy
pi_74593208
Also, ik ben nu even een midnight snack aan het eten in de vorm van gedroogde vijgen, maar waar de beruchte fig-note in geuren borderline kokos is, is de smaak van gedroogde vijgen meer honing-achtig. Bizar.
  woensdag 11 november 2009 @ 02:01:07 #183
55709 Stereotomy
pi_74593443
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef veuve_amiot het volgende:

Avčne what now?
Diacneal, om je mooie gezichtje nog mooier te maken. Maar laat maar, bedenk me net dat dit incompatible is met roaccutane kuren.

Is er iets anders waarmee ik je blij kan maken? Heb echt superveel samples maar nergens een lijst van wat ik heb.
pi_74593771
Welk geurtje moet ik opdoen als ik een vriendin van mij in bed wil krijgen? Ik weet dat ze met me wil, moet haar alleen overtuigen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74596408
Hihi. Als het je tot nu toe niet is gelukt haar in bed te krijgen gaat dat met een geurtje ook niet eens lukken... Probeer 't eens met wijn & kaarsen ofzo.
pi_74597647
Charmant, Steer.
Ben je een half jaartje te laat mee: roaccutanekuur is over en het tijdperk van de zalfjes ook.

Je kunt altijd een decantje van je T4T maken, die staat toch op de wip. Krijg je een assortiment aan sampletjes van me.
pi_74611617
Ja die Steer weet wel raad met de vrouwtjes

Heb leuke samples vandaag binnengekregen! Van Mr. Guerlain een monster Djedi (jeuj, eindelijk Djedi proberen!) en van Robert Nederveen Cosmetics een pakketje met Micallef Note Vanillée, PG L'Oiseau de Nuit, Histoire de Parfums 1826, Canali Black Diamond, Guerlain Homme en Grigioperla Hedņ (nooit van gehoord). Erg vriendelijk iig!
  donderdag 12 november 2009 @ 00:39:43 #188
55709 Stereotomy
pi_74623262
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:49 schreef veuve_amiot het volgende:
Charmant, Steer.
Ben je een half jaartje te laat mee: roaccutanekuur is over en het tijdperk van de zalfjes ook.

Je kunt altijd een decantje van je T4T maken, die staat toch op de wip. Krijg je een assortiment aan sampletjes van me.
Als je het niet erg vindt, wil ik liever mijn T42 intact houden voor de verkoop. Wil wel geld doneren aan je, voor de sample Gaiac?

Iemand op BN had namelijk ooit de twijfel tussen Japon Noir en Gaiac. En ik vind Japon Noir op papier nog altijd de beste Oriental die ik ken. Kreeg alleen een beetje misselijk gevoel van de ginger in de topnotes. Dus ik was wel benieuwd hoe dicht die twee bij elkaar zitten.
pi_74628706
Veuve, heb je al besloten wat je van AFF wilt bestellen?
pi_74632450
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je het niet erg vindt, wil ik liever mijn T42 intact houden voor de verkoop.
Fair enough.
quote:
Wil wel geld doneren aan je, voor de sample Gaiac?
Doe niet zo raar man. Ik krijg nog wel een keer wat leuks van je, altijd leuk als je mensen i het krijt hebt staan bij je

Gaļac en Japon Noir vind ik overigens precies 0,0 met elkaar te maken hebben. JN is puur rook en Gaļac is chewy en zoet.
pi_74632467
Oh en W1ZZ, zie PM.
pi_74633797
En zie PM
pi_74635760
Nou dan toch ook maar even mijn geurtjes vertellen. (mannelijk overigens)

Op de absolute no.1 staat bij mij Paco Rabanne Million, die is echt heel erg lekker. Ik heb zelfs het idee dat er leer in gebruikt is?

Op een tweede plek de zeer neutrale Burbery. Gewoon de standaard, verpakt in het rode doosje.

Op de derde plek: Ik ben afgelopen jaar in Grasse geweest, parfumstad vd wereld. Bij Fragonard langsgeweest en ook daar een geurtje gekocht. De Eau de Hongrie heb ik hier gehaald en ook deze is een echte aanrader voor mannen.

Als iemand nog een goede aanrader heeft?! Laat maar weten:)
“All things are subject to interpretation, whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth.”
Nietzsche
pi_74636786
Er zit inderdaad wel iets van leer in, knap dat je dat er uit hebt gehaald want ik rook het er niet in... Ook leuk dat je in Grasse bent geweest, daar wil ik ook nog wel 'ns een keer naartoe! Vertel 'ns wat meer over de Eau de Hongrie? Ik lees dat het een groenige geur wederom met leernoten is? Daar houd ik ook van!

P.S.: een aantal van ons houdt een geurenblog bij: polderposh.blogspot.com, misschien vind je dat ook leuk om te lezen en als je reageert op de bovenste post kun je samples van een aantal Hermessencegeuren winnen
pi_74644458
Ja, dat klopt inderdaad. Je ruikt inderdaad een half dennenbos. Het groen ruik ik nog niet bepaald.

Ik zal eens kijken naar jullie blog, misschien dat ik nog een goede invulling eraan kan geven
“All things are subject to interpretation, whichever interpretation prevails at a given time is a function of power and not truth.”
Nietzsche
pi_74644602
* leer * bedoel ik inplaats van groen:)
Nietzsche
pi_74646475
Hoi!

Wat vinden jullie van mijn nieuwe prijzen?

30ml Shalimar Extrait Parfum uit '67 voor 95,00
en 100ml 85% vol Frederic Malle Musc Ravageur 70,00

Ik vindt het gek dat nog niemand er op geboden heeft.

Zijn deze prijzen te hoog? Ik weet nog toen ik actief met verzamelen bezig was, maar toen waren de Frederic Malle prijzen echt een stuk hoger.

En 95 euro voor die Shalimar is die nog steeds te hoog W1zz? Op zich best schappelijke prijzen toch?

-

Andere opmerking; Ik heb laatst Black Aoud geprobeerd! Echt ongelooflijk wat een toffe geur! Gebruikt iemand deze geur hier met regelmaat en heeft er wat over te vertellen? Lijkt me echt ideaal voor de winter namelijk. De geur hield het trouwens ook lang uit! Een werk shirt dat ik aan de kast had hangen rook dagen later nog steeds!
pi_74652750
Re prijzen: Ik vind deze prijzen zelf heel schappelijk hoor... misschien heb je een beetje pech dat er weinig verzamelaars/kenners op MP rondsurfen... op eBay zijn toch vaak betere koopjes te scoren.

Ik denk even na over die Musc Ravageur.

Re Black Aoud: ik vind 'm zelf ook lekker, maarrr er is weinig aoud in te bekennen omdat er zo'n enorme dosis roos in zit. Maar daar ben ik niet vies van
pi_74652806
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:40 schreef rbml81 het volgende:
Ja, dat klopt inderdaad. Je ruikt inderdaad een half dennenbos. Het groen leer ruik ik nog niet bepaald.

Ik zal eens kijken naar jullie blog, misschien dat ik nog een goede invulling eraan kan geven
Leer is ook niet heel makkelijk te ontdekken tenzij je een paar keer archetypische leergeuren hebt geroken... Ik vind zelf namelijk dat het nooit echt naar vers leer ofzo ruikt, het is meer het gevoel van leer dat je krijgt. Chanel Cuir de Russie en Knize Ten zijn echte leergeuren bijvoorbeeld.
pi_74786136
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')