abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74059559
Heb enkele vragen over de website die in de OP wordt genoemd: http://www.fragrancex.com

1) Hoe is het mogelijk dat parfum hier bestellen hier zoveel goedkoper is dan in NL Enkele euro's verschil OK, maar dit is echt VEEL goedkoper..

2) Is het verzenden naar Nederland altijd gratis op de website, of is dat alleen tijdelijk?

Thnx alvast
pi_74062618
1) parallelle import en inkoop van restpartijen

2) het is in principe tijdelijk maar die actie is al héél lang.

Succes!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:07:42 #103
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_74065307
kan fragrancex van harte aanbevelen.Ze hebben veel geuren die in Nederland lastig te krijgen zijn en ze zijn inderdaad véél goedkoper. Levertijd valt ook reuze mee, met een beetje mazzel heb je het in 10 werkdagen thuis.
= there is a light that never goes out =
pi_74066716
Ja, het enige wat me nu dwarszit is de douane

Enig idee hoe groot de kans erop is dat de douane mn pakketje onderschept. Ik snap dat het moeilijk is om te zeggen, maar is het meer iets als 1% of bijv. 15%?
pi_74077074
Ik heb ook een vraag over fragrancex. Wat houdt "unboxed" precies in? Dat er geen doosje bij zit snap ik, maar ik neem aan dat het dan wel in het normale flesje zit toch?
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:18:19 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_74077207
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:14 schreef pronkjewail het volgende:
Ik heb ook een vraag over fragrancex. Wat houdt "unboxed" precies in? Dat er geen doosje bij zit snap ik, maar ik neem aan dat het dan wel in het normale flesje zit toch?
Flesje zit dan niet in een doosje. Je krijgt alleen het flesje, goedverpakt in wat bubbelplastic.
Confidence through competence
pi_74077385
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Flesje zit dan niet in een doosje. Je krijgt alleen het flesje, goedverpakt in wat bubbelplastic.
Oeh, dat is dan zeker de moeite waard! Vooral aangezien de unboxed versie gewoon netjes onder de 21 euro blijft! Dankje!
pi_74079123
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:16 schreef magarmaj het volgende:
Ja, het enige wat me nu dwarszit is de douane

Enig idee hoe groot de kans erop is dat de douane mn pakketje onderschept. Ik snap dat het moeilijk is om te zeggen, maar is het meer iets als 1% of bijv. 15%?
Ik geloof dat zo'n 10% van de pakketten steekproefsgewijs wordt gecontroleerd - geen idee meer waar ik dat percentage vandaan heb alleen. Ik heb nog nooit een naheffing gekregen van alle keren dat ik van buiten de EU besteld heb, maar het kan net zo goed elke keer raak zijn.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:23 schreef pronkjewail het volgende:

[..]

Oeh, dat is dan zeker de moeite waard! Vooral aangezien de unboxed versie gewoon netjes onder de 21 euro blijft! Dankje!
Soms hebben ze ook geen dop erbij, maar als je daar weinig waarde aan hecht is het een goeie deal.
pi_74080597
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:19 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

[..]

Soms hebben ze ook geen dop erbij, maar als je daar weinig waarde aan hecht is het een goeie deal.
Het gaat om Higher van Dior. Die heeft helemaal geen losse dop!

Trouwens, wat is dan het verschil tussen unboxed en een tester? Ik dacht dat unboxed een flesje zonder doosje is en dat een tester een flesje zonder doosje en zonder dop is. Klopt dat?
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:12:32 #110
55709 Stereotomy
pi_74081007
Volgens mij zeggen ze 'unboxed, no cap' erbij als het ding ook geen dopheeft.

Unboxed is het product uit de originele verpakking.
Tester is een testerfles uit een testerverpakking (meestal gewoon bruin karton met de naam erop). Testers hebben vrijwel altijd geen dop.
pi_74087716
Er is in het museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam een tentoonstelling over de kunst van mode en er wordt ook aandacht besteed aan (conceptuele) parfumerie, dus parfums die niet noodzakelijkerwijs geweldig zijn om te dragen of om het andere geslacht mee te imponeren maar wel dusdanig interessant zijn dat ze een kunstvorm worden. Veuve_Amiot heeft er ook een stukje over geschreven op Polderposh:

Ars gratia artis

pi_74116216
Steer, V_A: vandaag de Vero Profumo samplekes op de post gedaan.
pi_74116828
Net Havana Vanille bij de post gevonden.
Tel daarbij de eh, 4 pakketjes van de afgelopen dagen waarvoor ik moest tekenen (nee, niet alleen geuren, tsssk. Boeken, DVD's, vanalles): de TNT-meneer wordt gek van me.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:14:31 #114
55709 Stereotomy
pi_74117128
Mijn Timbuktu is definitief zoekgeraakt.

Hoe doen jullie dat met sellers uit het buitenland, indien er niet voor tracking is gekozen?
pi_74118330
eBayers hebben meestal zelf wel door dat het un hun eigen belang is om het probleem op te lossen (vervanging opsturen, geld teruggeven etc). Kan me eigenlijk niet heugen dat ik ooit bij andere sites uit het buitenland heb besteld.
pi_74119494
Ik heb trouwens ook HV ontvangen, thx! Ruikt zo in eerste instantie naar een combo van vanille, country cookies of speculaas en rum. Halen jullie er tabak uit? Wel weer die typische L'AP zweem eromheen die me bevalt maar weer zo zacht is!
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:43:53 #117
55709 Stereotomy
pi_74126616
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:52 schreef W1ZZ het volgende:
eBayers hebben meestal zelf wel door dat het un hun eigen belang is om het probleem op te lossen (vervanging opsturen, geld teruggeven etc). Kan me eigenlijk niet heugen dat ik ooit bij andere sites uit het buitenland heb besteld.
Is een Basenoter. Geen feedback, wel spul verkocht aan anderen, 70 serieuze posts, is een Spanjaard die gebrekkig Engels spreekt en in Japan woont. Heb al 300+ internettransacties gehad onderhand, en dénk dat hij de waarheid spreekt. Dus tja flesje Timbuktu door de drain, of hij moet over een maandje of 2 alsnog aankomen met de boot.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:26 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb trouwens ook HV ontvangen, thx! Ruikt zo in eerste instantie naar een combo van vanille, country cookies of speculaas en rum. Halen jullie er tabak uit? Wel weer die typische L'AP zweem eromheen die me bevalt maar weer zo zacht is!
De perceived tabak-note in L'Artisan Havana Vanille is volgens Bertrand Duchaufour een combinatie van drie losse noten/ingredienten:
quote:
I combined more than 15 materials producing more than 80% of the whole formula; the original one and I worked with was the narcissce absolute, an very rich facetted raw material, which was at the heart of the composition and fave way to the subtle alliance of narcissus, everlasting flower and tonka bean. This accord is reminiscent of tobacco leaf- which is both honey-sweet and narcotic.

This was a bit of a ‘eureka’ moment in the fragrance’s development. We realized that this quality needed to be further explored and would center on the concept of a vanilla/ tobacco.

http://www.fragrantica.co(...)-Duchaufour-976.html (uitstekend interview op Fragantica.com)
Ik moet zeggen dat ik er wel iets van tabak in herken in dat akkoord, in tegenstelling tot bij Aramis Havana. En idd, weer die typische lichte Duchaufour L'Artisan spicy-woody base. Ik weet het niet, denk dat ik zowel TV als SDV beter vind tot nu toe...

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 27-10-2009 20:49:01 ]
pi_74141846
HV valt me wat tegen.
Ik haal er voornamelijk Vanille met een hoofdletter uit, geen country cookies (?) of rum. Of tabak. Doet me verdomd veel denken aan Léa van Calypso of AL Love's True Bluish Light, alleen minder weeïg. Heeft datzelfde plasticachtige Barbie-hoofd geurtje (sommige musks doen dat bij mij)
Don't get me wrong, zeer competente vanille, alleen had ik op wat originelers gehoopt en iets droger.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:01:47 #119
55709 Stereotomy
pi_74142187
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt met dat plastieken Barbie-hoofd. Dat ruik ik ook als ik wat harder snuif: een hele vlakke, platte woody-white musk note. Volgens mij wel kenmerkend voor L'Artisan.

Zal het de volgende week eens een keer full-body dragen, misschien helpt dat.
pi_74143459
Nou, dit is de eerste Artisan waar ik het zo duidelijk in ruik, eigenlijk. Tot dusver vnl in artisanale parfums (Ava Luxe, Possets), Comptoir Sud Pacifique en Léa gevonden (oh ja, en een hele hoop designers), waar ik dan weer de bevoordeelde conclusie uit trek dat het een goedkoop ingrediënt moet zijn.
Maja, Duchafour is ook sowieso niet mijn favoriete parfumeur - geloof dat ik geen een van zijn creaties super positief heb beoordeeld.
pi_74143559
Trouwens, da's niet waar. Méchant Loup deed t ook. En volgens mij Mûre et Musc ook.
Zijn die niet ook allebei van Duchafour?
pi_74156853
Re Country Cookies: Albert Heijn, en dan in het koekjesschap bij de AH huismerk rollen koekjes. Sowieso lekker voor 's ochtends bij een cappuccino of koffie verkeerd

Ik vond op zich wel een twist aan HV zitten, het was iig geen recht-toe-recht-aan vanille, toch? En hij had betere longevity dan de standaard L'AP! Maar SDV is nog wel steeds de topper...
pi_74156874
Ik snap trouwens niet helemaal wat jullie met de plastic barbiepoppennoot bedoelen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:18:10 #124
55709 Stereotomy
pi_74160085
W1ZZ, Kiki heeft gelekt Maar er is genoeg over.

Eerste indruk: de zoete, schrille walm die over je heen komt wanneer je een winkel voor Oosterse snuisterijen (geen Toko) binnenwandelt.

Kennen jullie de Chimera winkel in Amsterdam aan de Damstraat (die nu failliet is)? Dat was een winkel voor elfjes, trollen, orgre's, dwergen, fantasystuff en in de winkel rook het precies zo.

Verder OT: ik heb een pakje Country Cookies gekocht bij de AH. Wat een caloriebommen zijn dat, geweldig als koekjes bij het ontbijt: 4 koekjes in je mond proppen als je te laat bent, en je hebt tot aan de lunch geen energie meer nodig.

En ik rook Bulgari Aqua bij een vakkenvuller in de AH.
pi_74160223
Rubj ook..
Envelop rook lekker. Sillage om u tegen te zeggen! Veel oranjebloesem ah begin, tuberoos, zoete iris (?) met iets gronderigs. Behoorlijk zoet, maar dat gronderige houdt het interessant.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:23:13 #126
55709 Stereotomy
pi_74160257
* Rooswater in Kiki meldt

Oooh ooh ik weet waar Kiki associaties mee heeft. Met die warme witte handdoekjes die je bij de betere Chinees krijgt om je handen mee af te vegen. Rooswater gebruikten we daar altijd voor om ze die geur te geven.
pi_74160274
Oh, DIE country cookies! Ja, daar zit praktisch een bord havermout in verstopt. Lekker
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:25:12 #128
55709 Stereotomy
pi_74160335
Jamaar jij hebt geen aanleg om dik te worden Ik krijg al een bierpens als ik naar die koekjes kijk.

prop er nog een in m'n mond nu
pi_74160419
Ik neem nog een chocotoff dus die aanleg komt vanzelf wel.
pi_74167046
wat vinden jullie van die nieuwe replay?
ik vind hem wel lekker ruiken,
alleen of de geur weer opbloeit als je er water op doet daar geloof ik niet zo in
pi_74173380
Bugger, beide enveloppes Nou ja, is er wel genoeg over voor reviews iig?

FiletAmerican: welke Replay bedoel je, precies? En dat geuren weer opbloeien door water.. lijkt me sterk! Geuren bloeien op van zweten (lichaamswarmte dus).
pi_74181152
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:33 schreef W1ZZ het volgende:
Bugger, beide enveloppes Nou ja, is er wel genoeg over voor reviews iig?
Oh, zat. Dit spul is STERK.

Ik heb de strijd tegen mijn eigen nieuwsgierigheid verloren, btw: vandaag test ik Ormonde Jayne Orris Noir. Lijkt verdomde veel op OJ Woman & OJ Man. Zit ook een element in dat ik "proef" en waar ik een beetje niezerig van wordt, net als die andere twee. Ik zou het wijten aan Iso E Super (zoals iedereen immers altijd doet) ware het niet dat dat het zeker weten niet is (geen last van Molecule 01 namelijk). It's a mystery.

FiletA: ik kreeg dat verhaal over water ook van een dame bij de Douglas - lijkt me zeer onwaarschijnlijk, het klinkt eerder als een marketingtruc. Ik vind dat waterverf-design mooi, geur nog niet geprobeerd.
pi_74181796
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:33 schreef W1ZZ het volgende:
[..]

FiletAmerican: welke Replay bedoel je, precies? En dat geuren weer opbloeien door water.. lijkt me sterk! Geuren bloeien op van zweten (lichaamswarmte dus).
deze: http://www.replay-fragrances.com/NL/#/fragrances/
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:46:05 #134
55709 Stereotomy
pi_74220454
quote:
Wel grappig. Er zitten cyclodextrines in (grote ringstructuren met een lipofiele holte waar veel geurmoleculen aan vastklampen). Deze lossen op in contact met water waardoor de geurmoleculen dan vrijkomen. Leuke gimmick.
pi_74220687
Oh serieus? Wel leuk gedaan dan!

Lekker stukje op PP trouwens, Steer. "The people need to be educated!"
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:06:42 #136
55709 Stereotomy
pi_74221175
Propaganda
pi_74221438
PSST, voorlichting!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:38:53 #138
55709 Stereotomy
pi_74228613
quote:
Aanklacht na zeven jaar vruchteloos Axe-gebruik
Uitgegeven: 30 oktober 2009 14:25
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 14:24

AMSTERDAM – Sommige mensen hechten nogal wat waarde aan de boodschap die in commercials wordt verkondigd.
© ANP

Een 26-jarige Indiër is hierin wel erg doorgeslagen. Hij heeft Unilever aangeklaagd, omdat hij na zeven jaar nog steeds geen profijt heeft van het ‘Axe-effect’.

Vaibhav Bedi hoopte dankzij het deodorantmerk, eigendom van Unilever, eindelijk aan een vriendin te komen, maar hij raakte depressief door het ontbreken van het effect.

De inwoner van New Delhi eist daarom 30 duizend euro schadevergoeding van het bedrijf.

De rechtbank heeft aangegeven eerst meer onderzoek te willen doen naar de diverse Axe-producten, alvorens de zaak in behandeling te nemen.

Bedi voelt zich belazerd: “In de reclame lopen er hordes vrouwen aan achter mannen die Axe gebruiken. Ik gebruik het al zeven jaar en heb nog steeds geen vriendin.”

http://www.nu.nl/opmerkel(...)oos-axe-gebruik.html

Which reminds me, vanavond Sushi met V, daarna feestje. Thé Vert au Jasmin maar doen?
pi_74229861
Ik zou bij Sushi inderdaad niets zwaarders dan dat dragen, veel plezier!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:05:22 #140
55709 Stereotomy
pi_74234565

Heb decantje Bulgari Black bij, voor wat heftigers vanavond. :B
pi_74251951
Hey,

Ik ben nieuw hier (alhoewel ik al een tijdje heb zitten lezen in deze thread)

Mocht iemand nog interesse hebben:

Montale “Black Aoud EDP”

Yves Saint Laurent “Body Kouros EDT”

Bvlgari “Black”

Comme des Garcons “Original EDP”

Curve “Curve for Men EDT”

Dior “Homme Sport EDT”

Emporio Armani “He/Lui EDT”

Halston “Z-14”

Thierry Mugler “Cologne EDT”

Jil Sander “Sun Men EDT”

Hermes “Terre d’Hermes EDT”

Christian Lacroix “Tumulte Pour Homme EDT”

Guerlain “Vetiver EDT”

* Comme des Garcons "Serie 3: Kyoto"

Dior "Dior Homme EDT"

Lalique "Encre Noire EDT"

Escentric Molecules "Molecule 01"

Aramis "Havana"

Montale "white aoud"

[ Bericht 0% gewijzigd door hinoki op 31-10-2009 15:37:38 ]
pi_74255093
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wel grappig. Er zitten cyclodextrines in (grote ringstructuren met een lipofiele holte waar veel geurmoleculen aan vastklampen). Deze lossen op in contact met water waardoor de geurmoleculen dan vrijkomen. Leuke gimmick.
heb hem vandaag gekocht ben er blij mee, ga vanavond bij uitgaan checken of het echt werkt
hij ruikt sowiso heerlijk
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:54:35 #143
55709 Stereotomy
pi_74258088
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:51 schreef FiletAmerican het volgende:

[..]

heb hem vandaag gekocht ben er blij mee, ga vanavond bij uitgaan checken of het echt werkt
hij ruikt sowiso heerlijk
Denk dat het zweet de geur extra zal laten opbloeien met die cyclodextrines, weet niet of extra splash water gaat helpen.

Veel plezier iig, ik ga thuis voetbal kijken en kneuzen ofzo.
pi_74272341
Yay, net bijgelezen. Leuke bijdrage, Steer!
pi_74294045
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:54 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Denk dat het zweet de geur extra zal laten opbloeien met die cyclodextrines, weet niet of extra splash water gaat helpen.

Veel plezier iig, ik ga thuis voetbal kijken en kneuzen ofzo.
zweet niet zoveel, maar heb het niet meer gedaan , vergeten
ga met morgen op school maar es proberen dan!
haha thanks, is helemaal gelukt hoor!
pi_74299257
Iemand ervaring met het geurtje Hollister California 1922 for men ?
pi_74324729
Nope, nooit van gehoord ook. Wat voor geur is t?
pi_74328137
Heb even gezocht: " clean fresh and masculine scent".
Dat zijn ze allemaal dus daar kom ik ook niet ver mee.
pi_74328600
Ben je op zoek naar iets nieuws? Wat heb je op dit moment?
pi_74346852
Hilarische swap: ik heb een berg samples tegen een decant Aomassai geswapt op BN - vandaag binnengekregen en als extra zat er een sample Armani Privé Jade bij. On closer inspection: *mijn* sample Armani Privé Jade die ze voor me gemaakt hebben bij de Douglas P.C. Hooft, met mijn handschrift erop, en waarvan ik me niet eens herinner aan wie ik het weggeswapt heb.
Sample triangle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')