abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73861890
Welkom in het Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? #27 Zonnige zomerluchtjes!

Handige links:

http://www.basenotes.net/ Engelstalig discussieforum over geurtjes
http://www.fragrancex.com/index.html Goedkope webwinkel, gebruik coupon code "FREE" voor gratis verzending
http://polderposh.blogspot.com Een beginnend initiatief van veelposters in deze thread

Voor meer informatie en webwinkels zie:
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 14
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_73861921
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:04 schreef veuve_amiot het volgende:

Staan zelfs helemaal geen bloemennoten in.

EDIT: en boem is ho. Nr 18 anyone?
pi_73862219
Say what, geen bloemennoten? Mmm... er zit een hele zeperige geur aan die ik normaal met lichte bloemen associeer of met zeegeuren als Erolfa of Heeley Sel Marin...er zit misschien op de achtergrond een houtje in, maar verder kom ik voorlopig niet!
pi_73862914
Zeegeuren zit je in ieder geval in de goede richting!
Ik zou zeggen iig op de huid proberen, op papier doet-ie het niet zo IMO.
pi_73865324
Hmm... ja, de enige met wat salty notes enzo uit jouw wardrobe lijkt me dan Eau des Merveilles... maar als ik naar de notes op BN kijk ruik ik echt helemaal niets van ceder, vetiver, oakmoss of wat dan ook. Alleen maar steeds die zeperige zoutige strandnoten.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:50:48 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73867429
Ik vind Eau des Merveilles ook wat zoutig. Erolfa is wat meer kruidig/zeewierig. Arrrr piratey.

Tevens tvp.

*cracked* - net 2 samples van L'Artisan Havana Vanille bij Luckyscent gekocht. 1.5 ml in totaal, halve Sally atomizer. Moet wel genoeg zijn om een goed gevoel over deze geur te krijgen denk ik. Heb echt hoge verwachtingen.... als ie exact tussen Tobacco Vanille en Spiritueuse Double Vanille is, dan is het heaven!

En ook pokkeduur, want hij is nauwelijks goedkoper dan TV.

[ Bericht 15% gewijzigd door Stereotomy op 20-10-2009 11:16:11 ]
Confidence through competence
pi_73873148
Bingo, Eau de Merveilles.
Maar zepig? Grappig hoe verschillend iedereens concept van zeep kan zijn. Ik háát zepige luchtjes, en daarom vermijd ik vaak roos-jasmijn-heliotroop-iris-lelie-gevallen, die op mij extreem zepig overkomen. En veel classics, ook. Laatst Patou L'Heure Attendue geprobeerd, en dat was één van de eerste keren dat ik iets zepigs kon waarderen. Mijlpaal de tweede.
EdM is zoutig en er zit wat sinaasappel in. Psoonlijk vind ik het naar zongewarmde huid + zweet ruiken, in a good way. Zeep komt er niet aan te pas wat mij betreft
pi_73878003
Lees nu al een tijdje mee! Erg interessant, gisteravond meteen Cool Water by Davidoff 4.2 oz Eau De Toilette Spray (Tester) for Men besteld! Net onder de 20 euro met gratis verzending dus! Ben benieuwd!

Iemand nog tips waar ik veel basis informatie kan vinden hierover? Want lees wel een tijdje mee maar echt goed volgen wil nog net niet echt lukken!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:03:09 #9
55709 Stereotomy
pi_73878335
Ja ook onze schuld: we gebruiken veel afkortingen e.d.

De linkjes die je rechts bij Polderposh ziet, zijn in principe de linkjes die we zelf leuk vinden om te lezen. Met name Basenotes.net is nuttig. Kijk ook naar de Basenotes Awards, daar zitten veel (designer)geuren bij die je ook bij de Ici Paris of Douglas kunt kopen, maar die vaak net iets anders zijn dan de top10 van die winkels.
pi_73878510
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:04 schreef veuve_amiot het volgende:
Bingo, Eau de Merveilles.
Maar zepig? Grappig hoe verschillend iedereens concept van zeep kan zijn. Ik háát zepige luchtjes, en daarom vermijd ik vaak roos-jasmijn-heliotroop-iris-lelie-gevallen, die op mij extreem zepig overkomen. En veel classics, ook. Laatst Patou L'Heure Attendue geprobeerd, en dat was één van de eerste keren dat ik iets zepigs kon waarderen. Mijlpaal de tweede.
EdM is zoutig en er zit wat sinaasappel in. Psoonlijk vind ik het naar zongewarmde huid + zweet ruiken, in a good way. Zeep komt er niet aan te pas wat mij betreft

Ik associeer bloemengeuren net als jij ook vaak met zeep, maar niet altijd dezelfde bloemen blijkbaar. Jasmijn vind ik heel vlezig ruiken en heliotroop heel zoetig en poederig. Roos, als het niet top gedaan is, en iris ook, komen wel vaak zeperig over. Als je zongewarmde huid plus zweet lekker vindt moet je misschien ook eens Carnation van Mona DiOrio proberen, die vind ik daar heel dicht bij in de buurt komen. Carnation is naast een anjer ook Frans voor een gloeiende meisjeshuid of iets dergelijks.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:05 #11
55709 Stereotomy
pi_73878658
*zwaait* ik heb Carnation hier nog liggen volgens mij. Hebben?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:32:25 #12
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_73879386
Leuk, dat blog! Ook lekker leesbaar voor de niet-ingewijden.

Moet overigens eens op zoek naar een nieuwe signature geur, mijn huidige begint toch wat te vervelen...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:33:36 #13
55709 Stereotomy
pi_73879433
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:32 schreef Horloge het volgende:
Leuk, dat blog! Ook lekker leesbaar voor de niet-ingewijden.

Moet overigens eens op zoek naar een nieuwe signature geur, mijn huidige begint toch wat te vervelen...
Wat is je huidige?
pi_73880497
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:07 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ik associeer bloemengeuren net als jij ook vaak met zeep, maar niet altijd dezelfde bloemen blijkbaar. Jasmijn vind ik heel vlezig ruiken en heliotroop heel zoetig en poederig. Roos, als het niet top gedaan is, en iris ook, komen wel vaak zeperig over.
Ik had het niet zo handig verwoord: niet élke interpretatie van roos, jasmijn, heliotroop etc is zepig, maar een boeket van above mentioned is vrijwel een garantie voor zeep, zeker als de roos overheerst.
Jasmijn in moderne geuren is overigens vaak geheel fris geschrobt & ontdaan van indole - en die cleane variant kan wél zepig overkomen.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:12 schreef Stereotomy het volgende:
*zwaait* ik heb Carnation hier nog liggen volgens mij. Hebben?
Daar zeg ik geen nee tegen
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:53 schreef synnath het volgende:
Lees nu al een tijdje mee! Erg interessant, gisteravond meteen Cool Water by Davidoff 4.2 oz Eau De Toilette Spray (Tester) for Men besteld! Net onder de 20 euro met gratis verzending dus! Ben benieuwd!

Iemand nog tips waar ik veel basis informatie kan vinden hierover? Want lees wel een tijdje mee maar echt goed volgen wil nog net niet echt lukken!
Over Cool Water of geuren in het algemeen?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:28:05 #15
55709 Stereotomy
pi_73881123
Ik stuur het je direct op. Je krijgt van mij een Vial x mee as well.

Mona Di Orio Carnation doet me denken aan Noir Epices en beide aan wat ouderwetse potpurri zakjes die je op de WC hangt. Ik draag ze allebei erg goed. Poepchinees die ik ben.
pi_73888026
Ha, waarom wist ik dat ik ook blind moest?
W1ZZ, ik moest trouwens onredelijk hard lachen om het intro van je Grey Vetiver review. Zal wel hormonaal zijn, maar was weer leuk lezen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:01:18 #17
55709 Stereotomy
pi_73888425
TMI, v_a

En je hebt twee vials: X en Y. En de Mona.
pi_73888702
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ja ook onze schuld: we gebruiken veel afkortingen e.d.

De linkjes die je rechts bij Polderposh ziet, zijn in principe de linkjes die we zelf leuk vinden om te lezen. Met name Basenotes.net is nuttig. Kijk ook naar de Basenotes Awards, daar zitten veel (designer)geuren bij die je ook bij de Ici Paris of Douglas kunt kopen, maar die vaak net iets anders zijn dan de top10 van die winkels.
Ben nu die websites ook een beetje door aan het lezen! Bedankt
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Ik had het niet zo handig verwoord: niet élke interpretatie van roos, jasmijn, heliotroop etc is zepig, maar een boeket van above mentioned is vrijwel een garantie voor zeep, zeker als de roos overheerst.
Jasmijn in moderne geuren is overigens vaak geheel fris geschrobt & ontdaan van indole - en die cleane variant kan wél zepig overkomen.

[..]

Daar zeg ik geen nee tegen
[..]

Over Cool Water of geuren in het algemeen?
Over geuren in het algemeen ja.

*gaat nu snel naar basenotes om gauw verder te lezen*.
pi_73891817
Synnath: kijk ook eens hier, hier & hier
Vooral die laatste link staat werkelijk vol met verdere links naar zeer complete info.
pi_73901378
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:51 schreef veuve_amiot het volgende:
Ha, waarom wist ik dat ik ook blind moest?
W1ZZ, ik moest trouwens onredelijk hard lachen om het intro van je Grey Vetiver review. Zal wel hormonaal zijn, maar was weer leuk lezen.
Thank you! Ik vond deze ook leuk om te schrijven! Probeer wat meer om de beleving eromheen te schrijven zoals jij ook meer doet, en minder te schrijven over sec de noten enzo...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 01:01:39 #21
55709 Stereotomy
pi_73902129
W1ZZ, bedankt voor de Aramis Havana! Heel anders dan ik me had voorgesteld! Ik merk er een kruising tussen een sterkere verre basenotes van Bulgari PH (peperpeperpeperpeper), Polo Modern Reserve (peperpeperpeper), Halston Z-14 / Tom Ford Italian Cypress zonder de citrus en een Rive Gauche PH zonder de clove.

Erg mannelijke geur, maar wel geraffineerd en niet butch. Zelfde type als Rive Gauche PH.
pi_73913234
Ja, ik vond het ook zeker lijken op Rive Gauche en Italian Cypress. Maar heb je de tabak inmiddels wel ontdekt?

Heb zelf ook nog decants (nou ja, hij noemt 5ml samples maar okee ) van CdG Incense Avignon en CdG Incense Jaisalmer van BN'er eric gekregen. Aardige vent! Incense Avignon is een mooie wierook die sterk op camphor en myrrhe steunt, Jaisalmer is me wat te spicy. Lijkt erg op Piper Nigrum...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:20:02 #23
55709 Stereotomy
pi_73913626
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:08 schreef W1ZZ het volgende:
Maar heb je de tabak inmiddels wel ontdekt?
Nee. Heb hem nu op m'n arm.
pi_73914854
Jij moet echt een keertje naar Gr komen, dan ruik je de tabaksfabriek en zul je die noot nooit meer in een geur missen!
pi_73918497
Iemand ervaring met Joop! Go of CK one?

Paco Rabanne 1 Million is trouwens echt lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')