quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:04 schreef veuve_amiot het volgende:
Staan zelfs helemaal geen bloemennoten in.![]()
EDIT: en boem is ho. Nr 18 anyone?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:04 schreef veuve_amiot het volgende:
Bingo, Eau de Merveilles.
Maar zepig? Grappig hoe verschillend iedereens concept van zeep kan zijn. Ik háát zepige luchtjes, en daarom vermijd ik vaak roos-jasmijn-heliotroop-iris-lelie-gevallen, die op mij extreem zepig overkomen. En veel classics, ook. Laatst Patou L'Heure Attendue geprobeerd, en dat was één van de eerste keren dat ik iets zepigs kon waarderen. Mijlpaal de tweede.
EdM is zoutig en er zit wat sinaasappel in. Psoonlijk vind ik het naar zongewarmde huid + zweet ruiken, in a good way. Zeep komt er niet aan te pas wat mij betreft
Wat is je huidige?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:32 schreef Horloge het volgende:
Leuk, dat blog! Ook lekker leesbaar voor de niet-ingewijden.
Moet overigens eens op zoek naar een nieuwe signature geur, mijn huidige begint toch wat te vervelen...
Ik had het niet zo handig verwoord: niet élke interpretatie van roos, jasmijn, heliotroop etc is zepig, maar een boeket van above mentioned is vrijwel een garantie voor zeep, zeker als de roos overheerst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:07 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik associeer bloemengeuren net als jij ook vaak met zeep, maar niet altijd dezelfde bloemen blijkbaar. Jasmijn vind ik heel vlezig ruiken en heliotroop heel zoetig en poederig. Roos, als het niet top gedaan is, en iris ook, komen wel vaak zeperig over.
Daar zeg ik geen nee tegenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:12 schreef Stereotomy het volgende:
*zwaait* ik heb Carnation hier nog liggen volgens mij. Hebben?
Over Cool Water of geuren in het algemeen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:53 schreef synnath het volgende:
Lees nu al een tijdje mee! Erg interessant, gisteravond meteen Cool Water by Davidoff 4.2 oz Eau De Toilette Spray (Tester) for Men besteld! Net onder de 20 euro met gratis verzending dus! Ben benieuwd!
Iemand nog tips waar ik veel basis informatie kan vinden hierover? Want lees wel een tijdje mee maar echt goed volgen wil nog net niet echt lukken!
Ben nu die websites ook een beetje door aan het lezen! Bedanktquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ja ook onze schuld: we gebruiken veel afkortingen e.d.
De linkjes die je rechts bij Polderposh ziet, zijn in principe de linkjes die we zelf leuk vinden om te lezen. Met name Basenotes.net is nuttig. Kijk ook naar de Basenotes Awards, daar zitten veel (designer)geuren bij die je ook bij de Ici Paris of Douglas kunt kopen, maar die vaak net iets anders zijn dan de top10 van die winkels.
Over geuren in het algemeen ja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Ik had het niet zo handig verwoord: niet élke interpretatie van roos, jasmijn, heliotroop etc is zepig, maar een boeket van above mentioned is vrijwel een garantie voor zeep, zeker als de roos overheerst.
Jasmijn in moderne geuren is overigens vaak geheel fris geschrobt & ontdaan van indole - en die cleane variant kan wél zepig overkomen.
[..]
Daar zeg ik geen nee tegen
[..]
Over Cool Water of geuren in het algemeen?
Thank you! Ik vond deze ook leuk om te schrijven! Probeer wat meer om de beleving eromheen te schrijven zoals jij ook meer doet, en minder te schrijven over sec de noten enzo...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:51 schreef veuve_amiot het volgende:
Ha, waarom wist ik dat ik ook blind moest?
W1ZZ, ik moest trouwens onredelijk hard lachen om het intro van je Grey Vetiver review. Zal wel hormonaal zijn, maar was weer leuk lezen.
Nee.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:08 schreef W1ZZ het volgende:
Maar heb je de tabak inmiddels wel ontdekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |