quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Met name de licentie moet geen enkel probleem zijn...
Alleen dat heeft hij zelf nog niet door, hij wil zelfs de politiek ingaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alles waar Scheringa in de toekomst achter zit zal besmet zijn.
omdat iedereen natuurlijk zomaar een bank mag oprichten -NOTquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:52 schreef Fortitudo het volgende:
Waarom richt Dirk niet gewoon een nieuw bedrijf op en probeert hij de spaarsaldi aan te trekken van de mensen die het geld op DSB hebben staan?
Ik snap dat het bij banken grotendeels gaat om marginal scale, alleen ik denk dat wanneer een groot gedeelte van de mensen uit zijn omgeving hun geld daar weer stallen het best wel mogelijk is.
Het hele concept en al het papierwerk en informatiesystemen zijn aanwezig, alleen de schaal moet worden teruggedrongen.
Hoe zit het bijvoorbeeld met depositogarantiestelling etc.?
ik denk dat dat een andere situatie was, fortis/abn/ing was kredietcrisis, en de mensen hadden nog vertrouwen, in dsb had geen hond meer vertrouwen, dus na staatssteun zou iedereen alsnog zn geld weghalen en zou de bank alsnog omvallen, dag staatssteun. dsb is ook veel mismanagment op een gegeven moment.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:13 schreef eleusis het volgende:
Ik denk dat het lang zal duren tot we echt weer een grote nieuwe speler op de NL bankenmarkt zullen zien, men zal het wel niet snel proberen nu blijkt dat je gemakkelijk valt terwijl alle gevestigde spelers staatssteun krijgen.
Ik denk dat Dirk er best wel iets van geleerd heeft en daardoor niet meer dezelfde fouten zal maken. Vanuit dat opzicht kun je er gerust je geld neerzetten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:14 schreef alopio het volgende:
[..]
trouwens, welke idioot gaat er ooit nog geld op een bank van scheringa zetten
ja maar het gaat om vertrouwen, als jij een keer naar een garage gaat en die snijd per ongeluk je remkabels door, dan ga je er geen 2e keer heen omdat de monteur er nu iets van geleerd heeft en het geen 2e keer zal doenquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:17 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik denk dat Dirk er best wel iets van geleerd heeft en daardoor niet meer dezelfde fouten zal maken. Vanuit dat opzicht kun je er gerust je geld neerzetten.
Je snapt toch wel dat diezelfde problemen ook zouden spelen bij elke kleine bank? Grote banken spelen met vuur op een veel grotere schaal dan Scheringa ooit deed; al met al is wat hij deed kleinschalig en redelijk beschaafd. ING heeft 10 MILJARD kapitaalinjectie + 80 MILJARD garanties van de overheid gekregen omdat het rouletteballetje op rood viel in plaats van op zwart.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:16 schreef alopio het volgende:
[..]
ik denk dat dat een andere situatie was, fortis/abn/ing was kredietcrisis, en de mensen hadden nog vertrouwen, in dsb had geen hond meer vertrouwen, dus na staatssteun zou iedereen alsnog zn geld weghalen en zou de bank alsnog omvallen, dag staatssteun. dsb is ook veel mismanagment op een gegeven moment.
1 grote bank die het niet heeft gevraagd in heel het land dus. En die weten dat ze het wel krijgen als het nodig is, dus dat kunnen ze mooi meenemen in hun risicomodellen.quote:en volgens mij heeft de rabo geen staatssteun gehad
Ja. Ik denk niet dat het 100% aan hem te wijten is. In mijn ogen is hij een hard werkende ondernemer. Hij heeft het niet gehaald.. Tsjah, dat kan iedereen gebeuren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:06 schreef Dennis101 het volgende:
Zou jij nog vertrouwen hebben in een bank van Dirk Scheringa?
Wie had zijn geld ook alweer weggehaald bij hem en naar ing verplaatstquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja. Ik denk niet dat het 100% aan hem te wijten is. In mijn ogen is hij een hard werkende ondernemer. Hij heeft het niet gehaald.. Tsjah, dat kan iedereen gebeuren.
Op dit moment zou ik niet twijfelen.
Echter, het kan natuurlijk dat er een beerput open gaat waar we U tegen zeggen. In dat geval zal ik mijn mening moeten herzien.
Volgens mij had hij alleen nog maar een ton die hij van DNB terug krijgt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets zegt me dat hij gewoon van z'n 200 miljoen cash gaat genieten, en nooit meer zal werken...
die problemen zullen ook bij elke kleine bank spelen, alleen is de dsb niet kapot door de krediet crisis. ze zullen er best last van hebben gehad, maar scheringa liep zelf te zeggen dat zijn bank zo goed door de crisis wandelde en er eigenlijk geen last van had. dsb is kapot doordat klanten het vertrouwen verloren. dat begon al maanden geleden met de afm en uitzendingen van radar. en we wisten het al jaren, want iedereen wist dat die leen reclames oplichterij was. dat lakeman dan een uitspraak doet waardoor iedereen wegloopt is meer versnellen van de situatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:25 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat diezelfde problemen ook zouden spelen bij elke kleine bank? Grote banken spelen met vuur op een veel grotere schaal dan Scheringa ooit deed; al met al is wat hij deed kleinschalig en redelijk beschaafd. ING heeft 10 MILJARD kapitaalinjectie + 80 MILJARD garanties van de overheid gekregen omdat het rouletteballetje op rood viel in plaats van op zwart.
Als jij toe wil treden tot deze markt, sta jij tegenover grote gevestigde partijen die ALLE risico's van de wereld kunnen nemen omdat Bos ze koste wat kost zal redden. Daar kun je niet mee concurreren.
[..]
1 grote bank die het niet heeft gevraagd in heel het land dus. En die weten dat ze het wel krijgen als het nodig is, dus dat kunnen ze mooi meenemen in hun risicomodellen.
Hij zal z'n geld zelf ongetwijfeld veilig hebben weggezet...quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:31 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Volgens mij had hij alleen nog maar een ton die hij van DNB terug krijgt.
Hij had alleen zijn huis nog en een 100.000 spaargeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hij zal z'n geld zelf ongetwijfeld veilig hebben weggezet...
Ik niet. Dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:29 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Wie had zijn geld ook alweer weggehaald bij hem en naar ing verplaatst, wat een vertrouwen
Wat is er vreemd aan die constructie? Dat is bijna bij elk bedrijf zo, een holding met daaronder de BV's waar in gewerkt wordt. Banken doen het ook massaal. Pak ik als voorbeeld even SNS Bank, die valt onder SNS Reaal.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:33 schreef alopio het volgende:
ook was de constructie met dsb beheer ook heel apart met al die bv'tjes eronder. scheringa was ook te veel bezig met overal zijn naam op te zetten, museum, schaatsploeg, az. dat je sponsort is niet erg, maar dirk is veel met zn ego bezig geweest, en als je denkt dat het goud tot de hemel reikt, kan je wel eens de realiteit verliezen
En dan de lijst met andere merken:quote:SNS Bank is een onderdeel van SNS REAAL, een innovatieve Nederlandse dienstverlener op het gebied van verzekeren en bankieren.
SNS REAAL wil de favoriete financiële dienstverlener van Nederland zijn en richt zich met name op particulieren en het midden- en kleinbedrijf.
Naast SNS Bank heeft SNS REAAL nog een aantal andere merken. De belangrijkste daarvan is REAAL Verzekeringen.
Je hebt natuurlijk gelijk maar we praten een beetje langs elkaar heen denk ik. Ik mijmerde over de invloed die deze affaire heeft op het NL bankenlandschap, dat staat los van de verkeerde beslissingen die DSB gemaakt heeft in het verleden en het imago- en liquiditeitsrisico dat ze daardoor liepen.quote:
ik heb ergens afgelopen week opgevangen dat bij een faillissement hij nog circa 45 miljoen over zou houdenquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:34 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Hij had alleen zijn huis nog en een 100.000 spaargeld.
Zijn grootste vermogen zat in zijn bank.
Hij heeft vandaag dus anders verklaard.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:42 schreef densmee het volgende:
[..]
ik heb ergens afgelopen week opgevangen dat bij een faillissement hij nog circa 45 miljoen over zou houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |