abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:48:34 #1
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_73853332
Ik heb een kleine lening bij de SNS bank. Nu wil ik deze versneld gaan aflossen, zodat ik er vanaf ben. Heb de laatste tijd wat extra cashflow kunnen generen. Nu heb ik contact gezocht met de SNS Bank maar het meisje aan de telefoon begreep niet waar ik het over had en gaf alleen aan dat versneld aflossen niet verstanding is.

Hoe werkt dit nu? Ik mag boetevrij versneld aflossen.
Ik denk zelf dat als ik geld overmaak naar het rekening nummer waar elke maand het maandbedrag naar toe gaat, het automatisch verekend wordt.
pi_73853366
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:48 schreef Binnetie het volgende:
Ik denk zelf dat als ik geld overmaak naar het rekening nummer waar elke maand het maandbedrag naar toe gaat, het automatisch verekend wordt.
Klopt, maar neem wel het kenmerk over.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_73853404
Dan zou ik wel zorgen dat je leningnummer als kenmerk vermeld wordt, anders snappen ze er daar echt niets van.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73853431
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:48 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb een kleine lening bij de SNS bank. Nu wil ik deze versneld gaan aflossen, zodat ik er vanaf ben. Heb de laatste tijd wat extra cashflow kunnen generen. Nu heb ik contact gezocht met de SNS Bank maar het meisje aan de telefoon begreep niet waar ik het over had en gaf alleen aan dat versneld aflossen niet verstanding is.

Hoe werkt dit nu? Ik mag boetevrij versneld aflossen.
Is het een doorlopend krediet of een persoonlijke lening?

Als je boetevrij kan aflossen, is het gewoon een kwestie van het geld naar het rekeningnummer overmaken waar je normaal gesproken ook je betalingen naartoe overmaakt. En vermeld dan ook het overeenkomstnummer van je lening erbij. Dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn.

Oeps, te laat....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73853595
Geweldig besluit! versneld aflossen gaat je in de lange termijn geld besparen.

Voor de SNS bank wil dit zeggen dat het geld gaat kosten, dus die vinden het meestal inderdaad niet zo prettig, maar hulde!

Omdat er wat onduidelijkheid is zou je ervoor kunnen kiezen om eerst een kleinere extra aflossing te doen en te kijken of deze juist verwerkt wordt. Als dat het geval is kun je de week erna grotere aflossingen doen met wat je kunt missen.

Als dit om een doorlopend krediet gaat moet je ook overwegen om het hele contract te beeindigen. Dit voorkomt normale rekeningkosten en voorkomt ook dat je er weer gebruik van maakt als het niet echt noodzakelijk is.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:59:52 #6
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_73853735
heb je een doorlopend krediet (in de volksmond: rood staan) je mag op deze rekening rood staan, opnemen en aflossen wanneer je wilt, alhoewel er wel minimaal x moet binnen komen op deze rekening. dit is meestal aflossings vrij

Heb je een persoonlijke lening, dan krijg je in 1x het hele bedrag in handen en los je iedere maand x af, je kan het gedeelte wat je hebt afgelost niet opnieuw opnemen, meestal zijn deze leningen iets goedkoper in rente, maar je hebt wel een boete clausule bij vroegtijdig aflossen.

je moet de sns bellen om te weten wat je hebt en hoe hoog de eventuele boete is.

ik vraag me trouwens wel af welke muts jij aan de lijn hebt gehad, ik mag aannemen dat als je belt, en je verteld dat je een lening versnelt wilt aflossen dat je niet doorverbonden word met de kantine juffrouw, en je iemand aan de lijn krijgt die uberhaupt weet wat aflossen is
aka. De statman
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:05:29 #7
90169 Binnetie
pi_73853932
Ik denk dat ik met de chef kantinezaken gesproken heb. Het gaat om een persoonlijke lening en wil door wat sneller af te lossen eerder van die lening af. Hou er niet van om met schulden te zitten zeg maar.
pi_73853997
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:05 schreef Binnetie het volgende:
Ik denk dat ik met de chef kantinezaken gesproken heb. Het gaat om een persoonlijke lening en wil door wat sneller af te lossen eerder van die lening af. Hou er niet van om met schulden te zitten zeg maar.
Als je dan boetevrij af kan lossen, gelijk doen!!
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:12:17 #9
90169 Binnetie
pi_73854225
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:56 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Geweldig besluit! versneld aflossen gaat je in de lange termijn geld besparen.

Voor de SNS bank wil dit zeggen dat het geld gaat kosten, dus die vinden het meestal inderdaad niet zo prettig, maar hulde!

Omdat er wat onduidelijkheid is zou je ervoor kunnen kiezen om eerst een kleinere extra aflossing te doen en te kijken of deze juist verwerkt wordt. Als dat het geval is kun je de week erna grotere aflossingen doen met wat je kunt missen.

Als dit om een doorlopend krediet gaat moet je ook overwegen om het hele contract te beeindigen. Dit voorkomt normale rekeningkosten en voorkomt ook dat je er weer gebruik van maakt als het niet echt noodzakelijk is.
Ik kan alleen niet zien als ik geld overmaak of mijn schuld dan verminderd. Ik krijg aan het eind van elk jaar geloof ik een overzicht. Ik maak gewoon 50 euro over en kijk wel of het geld niet teruggestort wordt. Er staat een leningsnummer als kenmerk en een tegenrekening, daar kan weinig aan fout gaan denk ik.
pi_73854851
Ik ben geneigd het met je eens te zijn. Misschien kun je hem even nabellen na de eerste extra aflossing...?

(overigens, in de prehistorie heb ik ook ooit eens een dergelijke lening afgelost, dat was ook een kwestie van gewoon overmaken met het juiste contractnummer)
pi_73854959
Of je kijkt gewoon even op de site van de SNS bank, hoe moeilijk kan het zijn.

https://www.snsbank.nl/pa(...)lledig-aflossen.html
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:34:39 #12
90169 Binnetie
pi_73855013
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:29 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik ben geneigd het met je eens te zijn. Misschien kun je hem even nabellen na de eerste extra aflossing...?

(overigens, in de prehistorie heb ik ook ooit eens een dergelijke lening afgelost, dat was ook een kwestie van gewoon overmaken met het juiste contractnummer)
Ik zie dat het leningsnummer gelijk is aan het bankrekeningnummer waarheen elke maand het maandbedrag gaat. Kan niet missen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:36:09 #13
90169 Binnetie
pi_73855049
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 19:32 schreef Antaresje het volgende:
Of je kijkt gewoon even op de site van de SNS bank, hoe moeilijk kan het zijn.

https://www.snsbank.nl/pa(...)lledig-aflossen.html
Die pagina is nieuw voor mij, helemaal omdat je nu ook met je digipas kan inloggen. Heb net 50 eu overgemaakt op de manier als hierboven is aangegeven, maar lees dat je dus een maandbedrag of een veelvoud ervan moet overmaken...
pi_73855565
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:59 schreef Biskwie het volgende:
heb je een doorlopend krediet (in de volksmond: rood staan) je mag op deze rekening rood staan, opnemen en aflossen wanneer je wilt, alhoewel er wel minimaal x moet binnen komen op deze rekening. dit is meestal aflossings vrij
Een doorlopend krediet is niet hetzelfde als roodstaan.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:37:24 #15
90169 Binnetie
pi_73857594
Ik heb die pagina bekeken. Je logt in met je Digipas vervolgens vul je het maand bedrag of een veelvoud daarvan in (hmz ben benieuwd wat er met mijn 50 eu gebeurd) en een datum die 5 dagen in de toekomst ligt. Dan moet je een PDFje printen en met een kopie van je legitimatie opsturen naar hun kantoor in Arnhem. Beetje omslachtig maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Binnetie op 19-10-2009 20:54:50 ]
pi_73888886
Nogal omslachtig inderdaad...

Ik kan bij mijn ING lening via internetbankieren gewoon direct extra aflossen op mijn persoonlijke lening. En met welk bedrag ik extra aflos maak niets uit. Als het bedrag maar tussen de ¤0,01 en het nog openstaande bedrag ligt.

Waarom het onverstandig is als je nu wat geld 'over' hebt, dat snap ik niet. Door extra af te lossen, betaal je over de hele looptijd minder rente. Het enige nadeel wat ik kan bedenken, is dat je het geld niet meer achter de hand hebt voor een plotselinge grote uitgave.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')