Wiskunde in de brugklas, Frans voor het examen of een studie Personeel en Arbeid? Moeilijke formulieren van DUO? Iets weten over studiefinanciering of studentenverenigingen? Dit is het forum voor leerkrachten, scholieren en studenten, van brugklas tot uni
1. denk aan diagonaliseren 2. een eigenvector is per definitie een nonzero vector 3. je krijgt drie reële eigenwaarden 4. A is een 2x2 matrix. Beeld kunnen ze niet over spreken want er is geen functie gedefinieerd, maar ze bedoelen kolomruimte. Probeer eens wat vectoren v om een idee te krijgen.
Diagonaliseren heb ik nog nooit gehad. Is er een andere manier om het te beredeneren of door het met die D die ik gevonden heb (geen idee of die klopt, best kans dat er rekenfouten inzitten) op te lossen, of kan ik beter diagonaliseren even googelen?
2 en 3, ik heb een dingetje gevonden die de eigenwaardes en -vectoren kan vinden van matrices en daar bleek inderdaad dat ik ergens rekenfouten moet hebben gemaakt, daar ga ik zo nog eens naar kijkenl
Je zegt 5-sqrt(24) maar gebruikt 5+sqrt(24). 5+sqrt(24) is een eigenwaarde als A-(5+sqrt(24))I singulier zou zijn. A-(5+sqrt(24))I is niet singulier, dus is 5+sqrt(24) geen eigenwaarde. 5-sqrt(24) is overigens ook geen eigenwaarde. Hoe ben je daarop gekomen?