quote:
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:19 schreef Tan het volgende:Nog steeds heb ik niet zoveel met andermans kinderen al ben ik er wel een stuk makkelijker in geworden. Mag ook wel... inmiddels ben ik voor de zesde keer zwanger

Hieruit lees ik dat het vast voor mij ook nog wel goedkomt.

En uit veel andere reacties ook.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:30 schreef DaviniaHR het volgende:Oh, ik dacht dat je jonger was (maar dat is wrs de rest van de mensen in de AKQ SC van een paar jaar geleden die toen eindexamen deden

)
ik ben trouwens 27 en zwanger van de 2e 
weet je wat het ook is, een zwangerschap duurt negen maanden. een hele tijd om aan het idee te wennen. vroeger vond ik andermans babies ook ontzettend eng en klein. tot ik mn eigen baby had. dat was ook eng, maar je zit continue met je neus bovenop dat kind, en dan went het gauw genoeg. het oppakken en hanteren van het kind iig.
je bent iig niet de enige. wellicht geeft dat ook wat rust

Ik zocht al naar jouw leeftijd, maar kon het niet vinden. IARL had natuurlijk al verteld dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd nog!

Een nieuwjaarskindje!

Ik denk dat die negen maanden zeker wel nuttig zijn om langzaam aan het idee te wennen. De mensen die ik ken, die zo leuk met kinderen zijn, hebben zelf al kinderen of zijn het wat meer gewend. Dit was voor mij voor het eerst dat ik een baby vast kon houden, etc. Dat het steeds maar eens in de tig weken een paar uur is dat we elkaar zien schiet dan ook niet op natuurlijk. Nu zijn we ook weer niet zo close dat ik op zou kunnen passen. Dat is wel een goede tip denk ik, omdat je dan niet iedereen om je heen hebt. Misschien dat dat later kan als vriendinnen of familie van mijn kant kinderen krijgen.
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:03 schreef LadyBlack het volgende:Soempie!
Speelt het stiekem bij jou ook een beetje mee dat je weet dat er anderen naar je zitten te kijken? Die misschien wel aan jou gaan vragen wanneer je zwanger gaat worden?? Ik had dat vroeger wel heel erg, hoewel nog veel erger met kleuters, die brachten mij echt in verlegenheid
Ik heb het er net nog over gehad met m'n vriend (wiebelkont) en ik denk inderdaad dat dat wel meespeelt. Plus dat ik de zus van Wiebelkont ook niet zo goed ken en het daardoor misschien ook wel wat meer ongemakkelijk voelt. Bij vrienden of eigen zussen is dat waarschijnlijk toch ook weer anders.
Als kinderen zo'n jaar of 4 zijn kan ik wel goed met ze opschieten. Ik heb een half jaar stage gelopen in groep drie en dat vond ik echt heel erg leuk. Ook met pubers gaat het goed. Een tijdje geleden zei een moeder nog tegen me dat ik zo goed met kinderen/ jongeren op kan schieten. Alleen bij baby's, en misschien peuters, weet ik niet wat ik moet.

Ik wil op iedereen afzonderlijk wel reageren, maar dan wordt het zo'n lange post. Bedankt in elk geval voor de geruststellende posts. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben.