SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ontzettende buikpijn, van ellende een andere HA in een dorp verderop gebeld. Ik moest bij de assistente een kweek ding komen halen en mn zooi naar het ziekenhuis brengen zodat het op de kweek kon.
Omdat de buikpijn en die diarree die dag enkel erger werden (3x in 10 min moest ik naar de plee elke x) , heb ik 's avonds de HAP gebeld. De arts aldaar constateerde Salmonella.
Antibiotica gekregen van 10 dagen. Eerste dagen geen verbetering.. daarna ging het steeds beter en bij dag 6 was het zo goed als weg. Kuur afgemaakt.. en 1,5 week daarna (afgelopen Vrijdag avond) begon de ellende weer. Weeeer ontzettende buikpijn, weer waterige diarree met slijm. Precies hetzelfde als wat ik dus al had gehad, alhoewel ik nu even geen bloed kon ontdekken.
Zaterdagochtend om 06:00 de HAP gebeld omdat de buikpijn echt niet meer te houden was. Dit was een compleet andere HAP omdat ik de vorige x in Emmen ben geweest en nu in Den Helder zit. Afijn, ik kon een kwartier later langskomen. N.a.v het verhaal constateerde de arts die er zat dat het helemaal geen Salmonella geweest kon zijn, omdat de kweek die gemaakt is negatief was. Er was dus niks in te zien. Volgens haar had Salmonella te zien moeten zijn.
Zij dacht aan CrohnIk moest naar mijn vriend zijn huisarts (morgen afspraak) en vragen of hij een endoscopie voor me kon regelen.
Intussen heb ik nog steeds met vlagen buikpijn, is het niet meer waterdun sinds Zaterdag middag maar meer brei, en ga ik vet vaak naar de toilet om vieze dingen te doen.
Herkent iemand dit. Zo van de 1 op de andere dag beginnen mn darmen te ouwehoeren, en ik word er NIET gelukkig van
[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 20-10-2009 14:18:28 ]-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Die is niet n.a.v een onderzoek gesteld nee. Ergens vorig jaar of misschien zelfs nog wel langer n.a.v mijn verhaal bij de huisarts. Omdat mijn moeder en mijn ene zus het ook hebben. Dus hij zei dat ik het ook had.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef Yoewie het volgende:
Is de diagnose "spastische darm" niet na een onderzoek gebleken?
Hebben ze die "zomaar" gesteld? (nattevingerwerk)
Want wie weet loop je al wel langer met Crohn rond (als het dat mocht zijn)
Crohn lijkt namelijk op een spastische darm, maar dan vele vele malen heftiger en aantoonbaar bij endoscopie.
Mijn pijn duurde dus in de eerste 10 dagen constant. Ik kon ook NIKS eten, nog geen hapje vla oid, of ik kreeg me een partij pijn.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:48 schreef Syrena het volgende:
Het eerste deel wel, bleek een darmontsteking. Heb ik vier tabletten voor gekregen, 2 's ochtends en 2 's avonds nemen. Weet niet meer wat het was, de bijsluiter was wel akelig en de ziekenhuisapotheek wilde het eerst niet meegeven omdat ze de dosering niet geloofdenThuis heb ik mijn zus gebeld (apotheker) en die zei innemen en de bijsluiter niet meer lezen
![]()
Daarna twee weken de mooiste poep ooit gehad![]()
En daarna begon het spastische darmengedoe weer, maar daar heb ik nooit koorts bij en de pijn duurt meestal maar een dag. En nooit bloed, soms wel slijm (maar dat is kennelijk normaal, bloed niet).
Oh tof dat heb ik dus nuquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
Uit ervaring (heb colitus ulcerosa en ga me ook weer opmaken voor de nodige onderzoeken, omdat het momenteel bijzonder k*t gaat.. ) kan ik zeggen dat je er inderdaad veel langer mee rond loopt, voordat iemand een fatsoenlijk diagnose stelt. Zonder inwendig onderzoek valt er niet precies te zeggen wat het is. Misselijkheid is overigens één van de bijverschijnselen bij de meeste darmaandoeningen. Sterkte..
Ik heb geen koorts. Ik had bij de HAP zaterdag 37,1. En ik ben verder ook niet ziek ofzo. Kunnen dingen zoals glutenintolerantie opeens zomaar heftig opspelen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:50 schreef Syrena het volgende:
Oh ik had wel koorts trouwens.
En in Cuba nog zo'n aanval gehad, maar die ging vanzelf over na zes dagen. Ben op een gegeven moment m'n darm maar gaan negerenZes keer per uur water schijten onderweg had toch geen nut.
Het kan ook coeliakie zijn (glutenintolerantie).
Joyquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:49 schreef PaarsBeestje het volgende:
Uit ervaring (heb colitus ulcerosa en ga me ook weer opmaken voor de nodige onderzoeken, omdat het momenteel bijzonder k*t gaat.. ) kan ik zeggen dat je er inderdaad veel langer mee rond loopt, voordat iemand een fatsoenlijk diagnose stelt. Zonder inwendig onderzoek valt er niet precies te zeggen wat het is. Misselijkheid is overigens één van de bijverschijnselen bij de meeste darmaandoeningen. Sterkte..
Ik kon de eerste dagen alleen heel krom schuifelenquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn pijn duurde dus in de eerste 10 dagen constant. Ik kon ook NIKS eten, nog geen hapje vla oid, of ik kreeg me een partij pijn.
En daarna en ook nu, komt de pijn in vlagenNu gaat het wel weer, 10 min geleden was het echt niet grappig:{
Ik dacht eerst dat het bloed was van een fissuur ofzo. Maar dat heb je dan aan je papiertje ofzo. Dit zat er echt helemaal doorheen gedrapeerdquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:50 schreef AAAAAA het volgende:
Klinkt eigenlijk veel heftiger dan een spastische darm. Je HA zou je normalerwijs gewoon verwijzen naar de MDL-arts voor een endoscopie. Dat is heel vervelend, maar lang niet zo erg als 12 dagen diarree. Bloed is sowieso niet goed.
Ik heb echt geen flauw idee. Ik ben met geen van beide bekend. Enige wat ik wel weet is dat mn opa en de zus van mn opa Crohn haddenquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:55 schreef Yoewie het volgende:
Trouwens, is een colonscopie niet uitgebreider dan een endoscopie? Of vergis ik me? (anders kun je beter een colonscopie hebben)
Oh.. regelmatig, loop soms compleet krom van de pijn (met de nodige bloedigen uit de anus.. echt helemaal super.. 'Ja hoi, onschuldige voorbijganger die even meeleest, sommige mensen hebben dat inderdaad'.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Joy
Heb jij ook die heftige idiote pijn in vlagen dan? Soms dan kan ik niet eens meer adem halen zo'n pijn
Ooh ik heb een kut HA. Met nog meer KUT assistentes. Regelmatig bepaald zij even dat "het niet nodig is om langs te komen". Toen ik zei dat ze in de stront kon zakken en ik dan wel naar de HAP ging, moest ik dat maar lekker doenquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Oh.. regelmatig, loop soms compleet krom van de pijn (met de nodige bloedigen uit de anus.. echt helemaal super.. 'Ja hoi, onschuldige voorbijganger die even meeleest, sommige mensen hebben dat inderdaad'.)
Ik snap alleen niet bij jou dat het de assistente is die bepaalt of jij wel of niet naar de huisarts kan.. Ik zou het kind ter plekke lichtelijk verbaal molesteren als ze me een afspraak met de arts zou weigeren.
Je kan ibuprofen innemen, dat is ontstekingremmend.. en wil nog wel eens tijdelijk verlichting brengen.
Camerapil is nog niet helemaal geschikt voor alle spijsverteringsonderzoeken heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:57 schreef Syrena het volgende:
Er is hier een ziekenhuis die werken met een camerapil. Als ik ooit voor zo'n onderzoek moet dan wil ik dus echt wel zo'n pil en geen camera up m'n ass![]()
Ik hoop gewoon dat 't nooit hoeft. Sorry Qwea
Samequote:Op maandag 19 oktober 2009 13:58 schreef Syrena het volgende:
Ik belde de HAP op zaterdag en bij de melding van poep EN bloed werd ik teruggebeld door een artsen kon ik later langskomen.
Mocht je Crohn hebben, is ibuprofen heel slecht. Dan vererger je het juist.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Oh.. regelmatig, loop soms compleet krom van de pijn (met de nodige bloedigen uit de anus.. echt helemaal super.. 'Ja hoi, onschuldige voorbijganger die even meeleest, sommige mensen hebben dat inderdaad'.)
Ik snap alleen niet bij jou dat het de assistente is die bepaalt of jij wel of niet naar de huisarts kan.. Ik zou het kind ter plekke lichtelijk verbaal molesteren als ze me een afspraak met de arts zou weigeren.
Je kan ibuprofen innemen, dat is ontstekingremmend.. en wil nog wel eens tijdelijk verlichting brengen.
Ik zie er ook verschrikkelijk tegen op. Maar ik vind wat ik nu heb toch een stukje kutterquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:57 schreef Syrena het volgende:
Er is hier een ziekenhuis die werken met een camerapil. Als ik ooit voor zo'n onderzoek moet dan wil ik dus echt wel zo'n pil en geen camera up m'n ass![]()
Ik hoop gewoon dat 't nooit hoeft. Sorry Qwea
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |