Het dikgedrukte deel verbaast me, ik was altijd in de veronderstelling dat bij defect gaan binnen de garantieperiode het hele aankoopbedrag terugbetaald moest worden. Maar consuwijzer is geen wetsartikel...quote:Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Hebt u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?
* Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
* Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
* Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Hoe moet ik de koopovereenkomst ontbinden?
Schrijf de verkoper een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden.
Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?
U moet het product teruggeven. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken. Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. U kunt dan zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op.
En TS heeft al een jaar probleemloos gebruik kunnen maken van het productquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:46 schreef Keiichi het volgende:
Als het aannemelijk is dat je voor het teruggekregen bedrag een gelijkwaardig product terug kan kopen, waarom niet
Niet geheel dus, hij had al wel vaker kuren, maar ik dacht dat het aan mijn pc lagquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:47 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
En TS heeft al een jaar probleemloos gebruik kunnen maken van het product
Inmiddels 2 weken geleden zou ik binnen 5 werkdagen het geld terugkrijgen. Aangezien ik dat nog steeds niet heb wordt het dan inderdaad een principekwestie. Daar mag jij van vinden wat je wilquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:48 schreef _Led_ het volgende:
Je hebt het product een redelijke termijn gebruikt.
Volledig geld terug krijgen zit er niet in.
Of een gelijkwaardig product, of jouw product laten repareren, of dagwaarde.
En principieel doen over 7 euro is echt
Nee, dat is niet mogelijk. De prijs die ik ervoor betaald heb (48 euro voor een 320GB 2.5" hdd) was een erg goede prijs, ik heb ze nog niet ergens anders zo goedkoop gezien.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:46 schreef Keiichi het volgende:
Als het aannemelijk is dat je voor het teruggekregen bedrag een gelijkwaardig product terug kan kopen, waarom niet
Dat heb je nergens eerder verteld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Inmiddels 2 weken geleden zou ik binnen 5 werkdagen het geld terugkrijgen. Aangezien ik dat nog steeds niet heb wordt het dan inderdaad een principekwestie. Daar mag jij van vinden wat je wil
Misschien zegt dat achteraf iets over de qualiteit van het product... inderdaad, die schijven zijn voorlopig nog duurder dan dat.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mogelijk. De prijs die ik ervoor betaald heb (48 euro voor een 320GB 2.5" hdd) was een erg goede prijs, ik heb ze nog niet ergens anders zo goedkoop gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |