abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73836037
Voor mijn vriend heb ik via een website een telefoon met abonnement van Tmobile besteld. Mijn vriend heeft de Spaanse nationaliteit, Spaanse ID kaart maar is wel hier in Nederland op mijn adres in geschreven. Ik heb netjes een kopie van ID kaart, BSN nummer, bankafschrift van Rabobank samen met het contract naar hun opgestuurd.

Krijgen we een brief terug gestuurd dat ze een ID kaart niet accepteren. Omdat wij nog niet zo heel lang geleden zijn gerold heeft hij op dit moment nog geen paspoort, deze moet hij in Spanje halen of als het mogelijk is bij het Spaans consulaat. Mag een gsm aanbieder een contract weigeren als deze wordt aangevraagd met een ID kaart? Het gaat hierom een Europese ID kaart zo een die wij hier in Nederland ook hebben.
Haters gonna hate.
  Forum Admin maandag 19 oktober 2009 @ 10:50:01 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73836135
Laat je vriend gewoon een prepaid toestel halen. Zit jij straks ook niet met torenhoge rekeningen opgescheept.
Je weet maar nooit met die spanjaarden natuurlijk.
pi_73836159
Wat zeggen de Algemene Voorwaarden hierover?
En wat is de reden dat ze die ID-kaart niet accepteren?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73836169
We gaan trouwen en gaan alles gezamelijk doen. En het is gewoon makkelijker als hij een abonnement heeft. Hij moet veel voor zijn werk naar het buitenland en is het wel makkelijk als hij niet elke keer een bedrag erop moet zetten en dat het dan op is en hij weer moet gaan opwaarderen.
Haters gonna hate.
pi_73836191
volgens mij hebben telecomproviders altijd het recht om te weigeren, of ze nu wel of geen reden hebben

heb je het ook al bij een andere provider geprobeerd?
pi_73836198
Lijkt me niet dat de gsm aanbieder mag weigeren. Je bent immers niet verplicht om een paspoort te hebben in Nederland.

Verder wat spijkerbroek zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 19-10-2009 10:58:41 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73836231
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat zeggen de Algemene Voorwaarden hierover?
En wat is de reden dat ze die ID-kaart niet accepteren?
Ze accepteren alleen paspoorten zeggen ze. In de algemene voorwaarden kan ik er niks over terug vinden.
Haters gonna hate.
pi_73836306
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:53 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ze accepteren alleen paspoorten zeggen ze. In de algemene voorwaarden kan ik er niks over terug vinden.
Alleen bij buitenlanders waarschijnlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73836357
Idd, heb nog nooit in mn leven een paspoort gehad en heb nooit problemen gehad. Wel vreemd hoor. Maarja, in Zweden mocht ik ook geen abonnement, moest er eerst 2 jaar gewoond hebben ofzo.
pi_73836670
T-Mobile is sowieso een raar bedrijf. We wilden voor het bedrijf een aantal zakelijke toestellen aanschaffen bij hun. Dit werd echter geweigerd omdat de directeur van de B.V. (op zichzelf staand rechtspersoon dus) net over de grens in Duitsland woont.. KPN geen problemen :s
*superman has issues. why jump over a building when you can simply walk around the damn thing..*
* the only thing better than a beer, is two beers*
*hmm..... donuts!*
pi_73836698
Interraciale relaties. !
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
  Forum Admin maandag 19 oktober 2009 @ 11:52:52 #12
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73837909
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:14 schreef Airlocker het volgende:
Interraciale relaties. !
Inderdaad. Telefoonrekeningen betalen, trouwen. Die spanjaard heeft het goed voor elkaar.
pi_73838627
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Alleen bij buitenlanders waarschijnlijk.
Zet het dan in de voorwaarden
Haters gonna hate.
pi_73838641
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Inderdaad. Telefoonrekeningen betalen, trouwen. Die spanjaard heeft het goed voor elkaar.
Misschien heb ik het wel beter voor elkaar weten jullie veel
Haters gonna hate.
pi_73839589
Ga naar een andere provider.

Ze doen niet allemaal zo moeilijk.
pi_73841624
Een telecomaanbieder is vrij om een overeenkomst met iemand aan te gaan. Maar hij is ook even vrij om een overeenkomst niet aan te gaan. Het contract weigeren mag dus zonder meer.

Wat wel vreemd is, is dat het contract geweigerd wordt om de genoemde reden. Het ID-bewijs is een officieel, door de staat afgegeven document dat ongetwijfeld voldoet aan de Spaanse en Europese wetgeving en daarmee ook gewoon geldig in Nederland.. Ik vind dat dan dus een rare reden om een contract te weigeren.

Ik denk eigenlijk dat het meer een gevalletje is van zekerheid dat de provider wil hebben dat rekeningen daadwerkelijk betaald zullen worden. Incasseren in Spanje zal lastiger zijn dan hier, mocht ie de benen nemen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_73842664
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Lijkt me niet dat de gsm aanbieder mag weigeren. Je bent immers niet verplicht om een paspoort te hebben in Nederland.

Verder wat spijkerbroek zegt.
Die telecombobo's kunnen je om van alles weigeren, mijn zus werd geweigerd omdat ze "in de verkeerde buurt" woonde. Er schenen nogal veel wanbetalers in de buurt te wonen.

Ingeschreven op een ander adres, over laten schrijven en toen was het wel goed
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_73854220
Ik zou ze er simpelweg op wijzen dat er ook nog andere providers in Nederland zijn,dus wil men niet dan heeft een andere telecomprovider er een klant bij (en ik zou mijn vrienden en kennissen even op de hoogte stellen hoe je behandeld bent misschien kiezen die ook voor een andere provider)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73854486
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ga naar een andere provider.

Ze doen niet allemaal zo moeilijk.
KPN en Vodafone doen net zo moeilijk hoor. Er wordt te veel gefraudeerd met buitenlandse ID-kaarten, dus ze zijn er jaaaaren geleden al heel strak bovenop gaan zitten.
pi_73854558
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:14 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Zet het dan in de voorwaarden
Die voorwaarden worden bewust veel algemener gehouden. Het gebeurt nl wel eens dat een provider moet besluiten om acceptatiecriteria aan te scherpen of juist te versoepelen.
pi_73860373
Natuurlijk mag dat. Je mag als bedrijf toch zelf bepalen wat jij als ID-bewijs accepteert. In ieder geval wel met buitenlandse ID-bewijzen. Anders kan je wel met zimbabwaanse gemeentelijk id-bewijs komen ofzo.

Oplossing: zet het abo gewoon op jouw naam.
pi_73871268
Kan ik 2 abo's op mijn naam hebben dan? Als dat kan is het probleem opgelost.
Haters gonna hate.
pi_73871311
Als je genoeg* kredietwaardig bent, dan kan dat.

* in de ogen van de telefoonaanbieder
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73871413
En wat is dan kredietwaardig voor hun? Ik heb nergens geen rare schulden, wel een hypotheek maar een vaste baan.
Haters gonna hate.
pi_73871584
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:46 schreef CyclingGirl het volgende:
En wat is dan kredietwaardig voor hun? Ik heb nergens geen rare schulden, wel een hypotheek maar een vaste baan.
Vraag het ze.
pi_73873335
2e abo kan je gewoon afsluiten. Enige wat nagekeken wordt is of je geen BKR registratie hebt (standaart bij elk abonement) en of je nog onbetaalde rekeningen hebt van je 1e abo.
hmmmm....WAT???
pi_73873905
Je kan 2 abonnementen nemen op 1 naam inderdaad.
quote:
Ik zou ze er simpelweg op wijzen dat er ook nog andere providers in Nederland zijn,dus wil men niet dan heeft een andere telecomprovider er een klant bij (en ik zou mijn vrienden en kennissen even op de hoogte stellen hoe je behandeld bent misschien kiezen die ook voor een andere provider)
Wat je hier zegt geevee, dat slaat niet echt op heel veel..
In het systeem van T-Mobile is het gewoon simpelweg niet mogelijk om het nummer van een spaanse ID kaart in te vullen. Je kan hem wel invullen, maar dan geeft het systeem een foutmelding, dus ookal zou de verkoper je het abonnement wel willen verkopen, dan kan het systeemtechnisch niet. Dan maar bij een andere provider proberen die wel spaanse ID kaarten accepteren.
Ik weet dat KPN hem wel zal accepteren, maar de kans is groot dat hij dan een borg van 450 euro moet betalen omdat hij niet uit Nederland komt.
pi_73874362
En een Spaans paspoort nummer zou dan wel kunnen? Raar systeem. Afijn Ik heb nu onder mijn naam nog een abonnementsaanvraag gedaan dus laten we nu afwachten.
Haters gonna hate.
pi_73875146
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:51 schreef CyclingGirl het volgende:
En een Spaans paspoort nummer zou dan wel kunnen? Raar systeem. Afijn Ik heb nu onder mijn naam nog een abonnementsaanvraag gedaan dus laten we nu afwachten.
Je kan wel Spaans paspoort kiezen en dan een nr. intypen, maar niet Spaanse ID-kaart, dus je kan dan sowieso geen nummer intypen
In iedergeval succes met de aanvraag, hopelijk mag je dat 2e abonnement op je naam hebben.

Ik weet niet hoelang je je eigen abonnement al hebt, maar als dat korter dan een maand is en je nu bij dezelfde provider de aanvraag hebt gedaan, dan kan het dus zijn dat je wordt afgewezen, omdat ze eerst willen zien dat je je eerste rekening hebt betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')