Optreden is altijd leuk, als die dronken lui dan maar niet met bier naar je gaan gooien.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:00 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
net mailtje dat ik met de carnaval iets van 5 keer moet optreden voor zo'n 600 dronken mensen
Ik ben al gewend aan de hals van mn strat dat het logisch is dat ik een tele ook lekker vind spelen want die heeft ook een redelijk dunne halsquote:
Dat ligt ook aan de gitaar. Ik heb vnl. teles met dikke halzen, puur omdat ik dat prettiger vind en ik heb in het verleden ook teles gezien met van die iele Ibanez-halsjes..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ben al gewend aan de hals van mn strat dat het logisch is dat ik een tele ook lekker vind spelen want die heeft ook een redelijk dunne hals
Inderdaad, mijn tele heeft een vrij dikke hals, dikker dan die van mijn LesPaul.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de gitaar. Ik heb vnl. teles met dikke halzen, puur omdat ik dat prettiger vind en ik heb in het verleden ook teles gezien met van die iele Ibanez-halsjes..
moet je voor les paul met 60ies neck gaan, die zijn ook dunner dan 'normaal'quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ben al gewend aan de hals van mn strat dat het logisch is dat ik een tele ook lekker vind spelen want die heeft ook een redelijk dunne hals
Maar als je bij 30 verschillende winkels een American Std. Tele uitprobeert uit het jaar 2008 is de kans groot dat ze allemaal dezelfde hals hebben toch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan de gitaar. Ik heb vnl. teles met dikke halzen, puur omdat ik dat prettiger vind en ik heb in het verleden ook teles gezien met van die iele Ibanez-halsjes..
Yep, ik heb een SG met een fifites (dik!) neck en een SG met een sixties slim taper neck en ze zijn dus compleet anders: Heb niet echt een voorkeur, gewoon anders...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
moet je voor les paul met 60ies neck gaan, die zijn ook dunner dan 'normaal'
Die zullen op elkaar lijken ja...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Maar als je bij 30 verschillende winkels een American Std. Tele uitprobeert uit het jaar 2008 is de kans groot dat ze allemaal dezelfde hals hebben toch?
Bedoel je nou de toetsradius? Want daarin heeft fender ook alle keus, van plat tot rond..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:41 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
EN fenders hebben een ronde hals, gibsons zijn plat. dat is eventjes wennen...
Dat verscheelt dus sterk: Een 62RI tele is vrij bol, terwijl mijn 50's JB tele vrijwel plat is!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:43 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ow, ik ken ze iig alleen met een ronde toetsradius (dat bedoelde ik ja)
http://wimseegers.googlepages.com/GibsonLesPaul.pdfquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat verscheelt dus sterk: Een 62RI tele is vrij bol, terwijl mijn 50's JB tele vrijwel plat is!
[ afbeelding ]
Het is niet dat ik ben uitgekeken op m'n strat maar tjah beetje raar gezegd maar ik heb nu toch een baantje dus ook geld voor een nieuwe gitaar, het is niet dat ik per se een nieuwe móet ofzo. Ik speel veel bluesrock en verder eigenlijk beetje classic rock. Waar de strat, maar ook de les paul, het meest geschikt voor zijn imo.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
wat voor een muziek wil je eigenlijk gaan spelen op je nieuwe gitaar? of anders gezegd, wat mis je aan de strat, dan kun je je keus misschien iets beter maken door wat dingen al weg te strepen.
ofzo
Jep, ik 'ken' zequote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
Goede muziek op Hardradio.com nu. Kom ik de dag wel mee door.
Dean; muziektip voor je; Lazarus A.D. Wel jouw ding. Doet me erg aan Kreator denken.
Te gek kleurtje hoor! En je kunt een stuk slechter beginnen dan op een pacifica!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Cmonv het volgende:
Nieuwe gitarist hier met nieuwe gitaar !
[ afbeelding ]
Goeie keuze om mee te beginnen!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:06 schreef Cmonv het volgende:
Nieuwe gitarist hier met nieuwe gitaar !
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |