Zo'n 40% meer dan het vermogen van je las-apparaat vermoed ik.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:57 schreef Rebel76 het volgende:
Ik wil een stroom aggregaat/generator aanschaffen omdat ik bij mijn garage geen stroomvoorziening heb.
Hoeveel watt moet het stroomaggregaat leveren om ook ermee te kunnen lassen? (Electrodes)
gr
R76
16A moet zeker voldoende zijn. Ik neem aan dat als TS thuis aan 't lassen is hij niet een hele groep nodig heeft hiervoor. Als dat wel 't geval is, dan lijkt bovenstaande vraag me namelijk niet echt meer relevant aangezien hij dan met zulke zwaar materiaal bezig is dat het voor thuis geen doen meer isquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je moet eerder kijken naar het aantal ampères. Denk dat je met 16A wel goed zit trouwens.
met een lasaggregaat kun je niet een kolomboor aandrijven of een werkbank slijper oid.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Koop een lasaggregaat...
Hoeveel vermogen er geleverd moet worden, hangt uiteraard af van je lasapparaat.
Zoek dus uit hoeveel stroom je lasapparaat nodig heeft en tel daar zo'n 40-50% bij op i.v.m. gevraagde piekstroom die door het aggregaat ook geleverd moet worden.
ik wil daar alleen maar mee aangeven dat als je een lichtgroep hebt in een garage box, die misschien is afgezekerd op 2 of 4 ampere ofzo dan kun je nog niksquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:42 schreef JurriaanK het volgende:
Een kolomboor is, vergeleken met een lasapparaat, vaak juist geen amperetrekker. Een lasapparaat trekt gemakkelijk de 16A stop van een 220V groep er uit (tenminste mijn electrisch lasapparaat van 50 euro wel), en een 3 kW kolomboor kom je toch minder vaak tegen bij een particulier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |