abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73819538
Ik wil een stroom aggregaat/generator aanschaffen omdat ik bij mijn garage geen stroomvoorziening heb.
Hoeveel watt moet het stroomaggregaat leveren om ook ermee te kunnen lassen? (Electrodes)

gr
R76
pi_73819592
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:57 schreef Rebel76 het volgende:
Ik wil een stroom aggregaat/generator aanschaffen omdat ik bij mijn garage geen stroomvoorziening heb.
Hoeveel watt moet het stroomaggregaat leveren om ook ermee te kunnen lassen? (Electrodes)

gr
R76
Zo'n 40% meer dan het vermogen van je las-apparaat vermoed ik.
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:01:52 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_73819817
2500 Watt zeker.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  PR/Manusje van alles zondag 18 oktober 2009 @ 21:11:58 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_73820498
Je moet eerder kijken naar het aantal ampères. Denk dat je met 16A wel goed zit trouwens.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_73821978
Je hebt speciale las-aggregaten, dan ben je in 1x klaar. Is het aanleggen van stroom trouwens meer werk dan lassen met een lawaaige generator (die buiten moet draaien ivm de uitlaatgassen)? Is er ook geen licht?
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_73822790
Ik heb een garagebox op een afgelegen plek, dus ook geen mogelijkheid tot aanleg van stroom helaas
pi_73836807
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je moet eerder kijken naar het aantal ampères. Denk dat je met 16A wel goed zit trouwens.
16A moet zeker voldoende zijn. Ik neem aan dat als TS thuis aan 't lassen is hij niet een hele groep nodig heeft hiervoor. Als dat wel 't geval is, dan lijkt bovenstaande vraag me namelijk niet echt meer relevant aangezien hij dan met zulke zwaar materiaal bezig is dat het voor thuis geen doen meer is
pi_73852022
Koop een lasaggregaat...
Hoeveel vermogen er geleverd moet worden, hangt uiteraard af van je lasapparaat.
Zoek dus uit hoeveel stroom je lasapparaat nodig heeft en tel daar zo'n 40-50% bij op i.v.m. gevraagde piekstroom die door het aggregaat ook geleverd moet worden.
pi_73853627
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Koop een lasaggregaat...
Hoeveel vermogen er geleverd moet worden, hangt uiteraard af van je lasapparaat.
Zoek dus uit hoeveel stroom je lasapparaat nodig heeft en tel daar zo'n 40-50% bij op i.v.m. gevraagde piekstroom die door het aggregaat ook geleverd moet worden.
met een lasaggregaat kun je niet een kolomboor aandrijven of een werkbank slijper oid.
en een kolomboor trekt vaak ook nog al wat ampere
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_73887669
Een kolomboor is, vergeleken met een lasapparaat, vaak juist geen amperetrekker. Een lasapparaat trekt gemakkelijk de 16A stop van een 220V groep er uit (tenminste mijn electrisch lasapparaat van 50 euro wel), en een 3 kW kolomboor kom je toch minder vaak tegen bij een particulier.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_73887883
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:42 schreef JurriaanK het volgende:
Een kolomboor is, vergeleken met een lasapparaat, vaak juist geen amperetrekker. Een lasapparaat trekt gemakkelijk de 16A stop van een 220V groep er uit (tenminste mijn electrisch lasapparaat van 50 euro wel), en een 3 kW kolomboor kom je toch minder vaak tegen bij een particulier.
ik wil daar alleen maar mee aangeven dat als je een lichtgroep hebt in een garage box, die misschien is afgezekerd op 2 of 4 ampere ofzo dan kun je nog niks
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')