Bij de ING kan je zelfs betalingen doen via de telefoon...?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Behoorlijk nep inderdaad. Je krijgt over de telefoon niet eens je saldo te horen, laat staan via mail
Het idee is dat jij nu hapt en een door hun verzonnen "procedure" gaat beginnen om dat geld overgemaakt te krijgen. En je raadt het al. Aan die "procedure" zullen hoge kosten verbonden zijn die je wel eerst even moet voorschieten. Liefst via Western Union natuurlijkquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:19 schreef BeamofLight het volgende:
Of zou het de bedoeling zijn dat ik het telefoonnummer bel tegen 10 euro per minuut ofzoIk zie hem niet.
Ze wilden mij mijn eigen rekeningnummer niet vertellen van mn hypotheekquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:52 schreef donzine het volgende:
[..]
Bij de ING kan je zelfs betalingen doen via de telefoon...?
Het invullen van je RBS gebruikersnaam en wachtwoord op hun nep site, waarmee zij dan je knaken naar zichzelf overmaken, gok ikquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:19 schreef BeamofLight het volgende:
Of zou ik echt nog ergens 10,5 miljoen hebben liggen. Moet het pond maar weer snel stijgen dan.
Of zou het de bedoeling zijn dat ik het telefoonnummer bel tegen 10 euro per minuut ofzoIk zie hem niet.
Daarentegen is zijn Engels voor een Nigeriaan best wel goedquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:25 schreef fraggie1975 het volgende:
voor een Schot is z'n engels niet best..
Dat, of ze gaan proberen persoonsgegevens van TS los te peuteren om die weer voor andere scams te gebruiken. Hoe dan ook: ik zou het mailtje gewoon wegmikken. Doorsturen naar RBS is nog 'n optie, maar je zult vast niet de eerste zijn. Als je zelf tijd over hebt, zou je natuurlijk ook 'n nep identiteit kunnen verzinnen en daarmee wat tijd van die scammers verpesten...quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:52 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Het idee is dat jij nu hapt en een door hun verzonnen "procedure" gaat beginnen om dat geld overgemaakt te krijgen. En je raadt het al. Aan die "procedure" zullen hoge kosten verbonden zijn die je wel eerst even moet voorschieten. Liefst via Western Union natuurlijk
En toevallig ook Engels... En het schijnt dat RBS gewoon 'n engelse bank is, dus wat is je punt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:24 schreef Bob-B het volgende:
goh het bedrag met komma's scheiden en daarna de centen met een punt. Dat is Amerikaans
Schots, als in Schotland, niet Engeland...quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:40 schreef anboni het volgende:
[..]
En toevallig ook Engels... En het schijnt dat RBS gewoon 'n engelse bank is, dus wat is je punt?
Mja, ik zat meer te denken aan Engels, als in 'onderdeel van het Verenigd Koninkrijk'quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Schots, als in Schotland, niet Engeland...
Brits dusquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:15 schreef anboni het volgende:
Mja, ik zat meer te denken aan Engels, als in 'onderdeel van het Verenigd Koninkrijk'
Ik heb al eens een mail gezien van "de postbank" waarin je wordt gevraagd om gebruikersnaam, wachtwoord en de eerstvolgende 5 TAN codesquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:54 schreef illusions het volgende:
Dat is een scampage. Als je zegt "hey, ja, verrek das mijn rekening" sturen ze jou een link ala www.abnbamro.nl, waarop jij al je gegevens invoert die zij opslaan, en vervolgens met een scrippie doorsturen naar de echte site zodat je ingelogd bent.
Jij bent ingelogd, vermoedt niets, maar de scammer heeft je logingegevens.
Klinkt dom ja, maar als je zo'n scampage gaat spammen naar een (targeted) lijst, zullen genoeg mensen erin trappen. Voor Nederland kan dit niet, aangezien ze gebruik maken van TAN codes en e.dentifier apparaten en dergelijke, maar voor bijv. Royal Bank of Scotland kan het wel, en Bank of America ook.
Zo'n scampage kan om je login/pass vragen, en misschien om je persoonlijke code - banken vragen bij overmaken meestal iets van "wat is het 3e en het 7e karakter van je persoonlijke code", scampages vragen gewoon de hele code. Zodra de bank met een apparaat of met een grote lijst TAN codes werkt, is het al einde verhaal voor de scammers.
Ik ben geen klant van RBS. Heb trouwens wel elders in Engeland 10 miljoen staan ofzo.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:22 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het invullen van je RBS gebruikersnaam en wachtwoord op hun nep site, waarmee zij dan je knaken naar zichzelf overmaken, gok ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |