Ik had ergens gelezen dat je levensduur wel verkort wordt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:35 schreef Skiet het volgende:
Als je in de spits elke dag op je balkon gaat zitten dan zou het een effect kunnen hebben. Maar je zal er niet dood van gaan denk ik. Waar woon je? Dan geef ik even extra gas als ik langskom.
Het ligt er maar net aan hoe je het ziet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:51 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat je levensduur wel verkort wordt.
Net als met andere ongezonde dingen.
Want als hij hier bevestigend op antwoordt, is wonen naast een snelweg niet ongezond.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Rookt TS?
Heeft TS een bioafval emmer in de keuken staan?
Lucht TS dagelijks zijn huis?
Nou ja.. anders gezegd.. je levensverwachting wordt in ieder geval verkort. Maar je hoeft geen genie te zijn om te kunnen bedenken dat mensen die alleen schone lucht inademen gemiddeld in dat opzicht gezonder bezig zijn dan iemand die jarenlang naast de snelweg woont en de uitlaatgassen krijgt...quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoe je het ziet.
Aan AIDS ga je ook niet dood, maar aan b.v. een longontsteking.
Klopt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:59 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nou ja.. anders gezegd.. je levensverwachting wordt in ieder geval verkort. Maar je hoeft geen genie te zijn om te kunnen bedenken dat mensen die alleen schone lucht inademen gemiddeld in dat opzicht gezonder bezig zijn dan iemand die jarenlang naast de snelweg woont en de uitlaatgassen krijgt...
Nee, sorry, dit is snarken. Ik snap wat je bedoelt, maar toch, hè, toch is het gewoon een simpele vraag: gezond of ongezond.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Want als hij hier bevestigend op antwoordt, is wonen naast een snelweg niet ongezond.
Nee, natuurlijk veranderd dat er niets aan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Want als hij hier bevestigend op antwoordt, is wonen naast een snelweg niet ongezond.
Dat geloof ik best wel.. moet je volgende keer voor de gein je neus goed snuiten/schoonmaken na zoiets. smerige zooi die er dan uitkomtquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:09 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik heb toevallig pas gekart. Een endurance race van 1 1/2 uur binnen.
En aan het einde was ik flink aan het hoesten en proesten. Dat kan eenvoudigweg niet gezond zijn.
Maarja wonen in een stad lijkt me ook niet gezond.
Nee, dit zijn zaken die veeeeel ongezonder zijn dan naast een snelweg te wonen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Flats zijn van beton, en beton wasemd radon uit, een radioactief edelgas. Hieraan gaan per jaar ca 800 mensen aan dood in Nederland omdat ze niet goed luchten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:11 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk veranderd dat er niets aan.
Maar als je slaapt met je ramen dicht is na 8 uur, in de meeste matig geventileerde huizen, de maximale co2 concentratie al verrr boven de wettelijke limiet. Dat is net zo ongezond als wonen langs een snelweg. En voor een docent die de hele dag in een hok staat met 30 kinderen op een klein oppervlakte zou snelweg lucht haast wel frisse lucht zijn
Opzich wel punten om even over na te denken voor je je druk gaat maken over een snelweg. Hoewel je er natuurlijk ook wel een beetje rekening mee kan/moet houden.. om 10 uur sochtends al je ramen open gooien om te luchten is net na de spits misschien niet het beste moment.
Filters zijn echter weer broedplaatsen voor bacterien, schimmels en virussen, en die zijn vreselijk ongezond.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:11 schreef m1155 het volgende:
Het ligt er denk ik ook aan of je bijv veel ramen open hebt. En kijk bijv eens naar de optie om fijnstof filters in ventilatie roosters te plaatsen.
Hetzelfde geld denk ik voor mensen die veel op de weg zitten voor hun werk. Je krijgt toch de uitlaatgassen binnen via het open raam of de ventilator (airco?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |