abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:53:14 #1
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73800508
Goedenmorgen,

Ik heb -als man zijnde- nogal last van stemmingswisseling en depressies etc. Nu heb ik een half jaar geleden een potje brain-mood gekocht, maar helaas niet kunnen gebruiken aangezien je dit niet mocht combineren met antibiotica.

Ik slik ze nu sinds gisteren (2 p/d) (al is het poeder nu wel aan elkaar geplakt, maar dat mag niks uitmaken denk ik).

Hebben jullie toevallig ervaring met één of meerdere ingrediënten? Merkte je verschil? Hoelang duurde het voordat je verschil merkte? Slik je het nu nog (zo ja, hoeveel), waar moet ik op letten (interacties met bv Multivitamine?)

Kenmerken
- 5-HTP
- Rhodiola
- St. Janskruid

Het is dus een soort natuurlijke antidepressivum.
Bedankt!

Even een extra bonus: Praten over andere natuurlijke middeltjes mag ook! (voor de zwaardere middelen verwijs ik u naar UVT)

Valeriaan, Melatonine, Passiebloem, Hop, Ginseng, Guarana -> Allemaal welkom!

[ Bericht 6% gewijzigd door Onbepaald op 18-10-2009 12:32:00 ]
Geef rijst en train je Engels!
pi_73800664
ik gebruik nervovit met goed resultaat
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:03:25 #3
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73800712
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:00 schreef Draakjuh het volgende:
ik gebruik nervovit met goed resultaat
Bedankt voor je reactie.
Nervovit bevat Valeriaan. Ik heb ook ooit Valeriaan geprobeerd, maar dat werkte bij mij helaas niet. Goed te horen dat het bij jou wel werkt!

Wanneer neem je het eigenlijk? Word je niet slaperig door Valeriaan?

Ik had overigens wel het huismerk van het kruidvat, wellicht zat daar het verschil..
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:05:25 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73800750
Ik weet niet of je verder nog aan medicatie zit, maar het is zeker niet slim om 5-HTP te combineren met reguliere anti-depressiva, zoals SSRI's of MAO-remmers...

Verder tvp
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:10:36 #5
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73800885
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik weet niet of je verder nog aan medicatie zit, maar het is zeker niet slim om 5-HTP te combineren met reguliere anti-depressiva, zoals SSRI's of MAO-remmers...

Verder tvp
Thanks voor de reactie!
Slik verder gelukkig geen AD's of iets dergelijks. Wel wat voedingsupplementen, maar dat moet geen problemen geven.. (hoop ik, anyone?).

Ik merk trouwens wel sinds gisteren / vandaag dat ik een beetje een 'wattenhoofd' (hoe leg ik het anders uit?) heb. Beetje slaperig zonder slaperig te zijn. Geen flauw idee of het iets te maken heeft met Brainmood, kan natuurlijk ook gewoon self prophecy zijn.

St Janskruid merk je volgens mij altijd pas na x weken. 5HTP en Rhodiola moet je volgens mij ongeveer gelijk merken..
pi_73801026
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:03 schreef Onbepaald het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.
Nervovit bevat Valeriaan. Ik heb ook ooit Valeriaan geprobeerd, maar dat werkte bij mij helaas niet. Goed te horen dat het bij jou wel werkt!

Wanneer neem je het eigenlijk? Word je niet slaperig door Valeriaan?

Ik had overigens wel het huismerk van het kruidvat, wellicht zat daar het verschil..
ik neem het als ik merk dat ik onrustig word, dit komt bij mij meestal voor mijn depressieve gevoelens,
ik neem dan 4 tot 6 tabletten per dag.
ik heb hem van biodermal geloof ik
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:22:07 #7
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73801097
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:18 schreef Draakjuh het volgende:

[..]

ik neem het als ik merk dat ik onrustig word, dit komt bij mij meestal voor mijn depressieve gevoelens,
Oké, wel relaxed dat je op die manier de onheil voor kan zijn.

Bij mij helaas geen effect. Heb ooit eens een half potje valeriaan op (van kruidvat) en het enige effect dat ik had was dat ik de volgende ochtend zo gaar als een garnaal was en ik zag alles een tint donkerder.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:27:51 #8
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_73802866
Brainmood?

NOOIT MEER!

Ik kreeg pijn in m'n botten, was HEEL moe (echt ziekelijk zó moe), kreeg een dunne huid en had overal blauwe plekken.

S'avonds verdween het weer, maar als s'ochtends het daglicht weer langs het rolgordijn kwam....
Kreeg ik weer die helse reumatische pijn!

Brainmood schijnt je ook gevoelig te maken voor de zon (je verbrandt eerder).
Ook schijnt het kankercellen agressiever te maken, kun je nagaan wat een bocht het is.

T' potje ziet er eigenlijk al een beetje onbetrouwbaar uit, beetje rattengif-achtig.
Hadden ze effe wat meer aandacht aan moeten besteden.
Schweizerische Eidgenossenschaft
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:32:17 #9
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_73802997
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:18 schreef Draakjuh het volgende:

[..]

Werkt dat dan direct? Ik heb af en toe van die dagen dat ik me nerveus voel, en zou dan best even iets in willen nemen. Maar niet direct iets van oxa ofzo. gewoon iets natuurlijks wat de trillende handjes en het nerveuze gevoel wat wegneemt. Op zich ben ik niet pedri e.d. gewoon een zenuwpees.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:38:18 #10
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73803176
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:27 schreef Suisse het volgende:
Brainmood?

NOOIT MEER!

Ik kreeg pijn in m'n botten, was HEEL moe (echt ziekelijk zó moe), kreeg een dunne huid en had overal blauwe plekken.

S'avonds verdween het weer, maar als s'ochtends het daglicht weer langs het rolgordijn kwam....
Kreeg ik weer die helse reumatische pijn!

Brainmood schijnt je ook gevoelig te maken voor de zon (je verbrandt eerder).
Ook schijnt het kankercellen agressiever te maken, kun je nagaan wat een bocht het is.

[ afbeelding ]

T' potje ziet er eigenlijk al een beetje onbetrouwbaar uit, beetje rattengif-achtig.
Hadden ze effe wat meer aandacht aan moeten besteden.
Dit is serieus of heb je gewoon zin om wat te rellen?
Al ben ik het wel eens met het feit dat het potje er idd echt kansloos uitziet.
pi_73803577
Hier heeft het niks geholpen
pi_73803735
Melatonine is ook kutmiddel kan ik je vertellen.
En dan heb ik het over de 2mg dosering niet de 0.1 van de vrije verkoop.
Kort slapen(uur of 3) hoofdpijn voor en na, enz
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:38:39 #13
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73805243
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:51 schreef F04 het volgende:
Hier heeft het niks geholpen
Je hebt het over Brain-mood? Of over Valeriaan?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:39:23 #14
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_73805270
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:56 schreef ScarFace- het volgende:
Melatonine is ook kutmiddel kan ik je vertellen.
En dan heb ik het over de 2mg dosering niet de 0.1 van de vrije verkoop.
Kort slapen(uur of 3) hoofdpijn voor en na, enz
Hmmm.. ik heb een tijdje circa 1mg geslikt (ong. week) en dat ging prima. Welk merk had je?
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:48:48 #15
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_73812023
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:38 schreef Onbepaald het volgende:

[..]

Dit is serieus of heb je gewoon zin om wat te rellen?
Al ben ik het wel eens met het feit dat het potje er idd echt kansloos uitziet.
Rellen?

Dit is echt, voor 100%!
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:50:15 #16
268487 Suisse
Confederazione Svizzera
pi_73812071
[quote]Op zondag 18 oktober 2009 17:48 schreef Suisse het volgende:

[..]

Rellen?

Dit is echt, voor 100%!

Dit was mijn ervaring met Brain Mood en ook de dingen die ik erover gehoord heb.
Ik neem het nooit meer, tja logisch.
Confédération Suisse
Confederazione Svizzera
Confederaziun Svizra
pi_73813591
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:39 schreef Onbepaald het volgende:

[..]

Hmmm.. ik heb een tijdje circa 1mg geslikt (ong. week) en dat ging prima. Welk merk had je?
Ik ben dan ook niet de gemiddelde testpersoon, denk ik.
In ieder geval ik had het via de huisarts, merk weet ik niet meer, heb die troep weggegooid
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:35:13 #18
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73813631
Zonlicht, frisse lucht & sport
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73816466
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:35 schreef TGVkopper het volgende:
Zonlicht, frisse lucht & sport
We hebben een winnaar!

Bij milde tot matige depressies kan dit dé oplossing zijn, soms is aanvulling niet eens nodig. Men zoekt tegenwoordig te vaak heil in pillen en therapieen en hoewel die heel nuttig kunnen zijn, is het vaak niet eens echt nodig. Hoewel het verleidelijk is met een depressie in bed of op de bank te blijven liggen, is het juist zo belangrijk om regelmatig, gezond en actief te leven. Aan bovenstaande zou ik dus wel gezond eten (niet te veel vet en eiwitrijk eten) en genoeg slaap (ritme) toe willen voegen. En geen drank/drugs, voor degenen die nog dachten dat dat best kon tijdens een depressie (en dan heb ik het niet over keer een glas champagne met oud en nieuw).

In het verleden ben ik voor een zware depressie behandeld met paroxetine. Daarna heb ik altijd last gehouden van winterdepressies, maar de dingen die TGVkopper noemt en slaap en gezond eten zijn de dingen die me daar doorheen helpen. Ik ga dan bijvoorbeeld altijd om twaalf uur naar bed. Ik vraag vrienden ook of ze me naar bed willen sturen als ze me na twaalf uur nog op internet zien - je blijft er makkelijk een beetje apathisch achter hangen en met name 's nachts voel ik me altijd depressiever dan overdag. Rond twee uur 's nachts is mijn absolute dieptepunt om een of andere reden. Misschien een beetje gek om dat aan mensen te vragen, maar het werkt wel - iedereen weet dat ik er last van heb, ik ben er eerlijk over, en dat is eigenlijk ook een manier om jezelf te beschermen op de momenten dat het zo slecht gaat dat je dat zelf niet meer kunt (wilt). Zo word ik toch een beetje in de gaten gehouden.

De 'middeltjes' die ik gebruik ter ondersteuning zijn magnesium, om te ontspannen - ik neem dit in voor het slapen, ook in de zomer soms tegen spier- en gewrichtsklachten trouwens - en 's ochtends neem ik soms spirulina voor extra energie. Ook let ik dan goed op m'n eten en neem eventueel voedingssupplementen wanneer dat nodig is, om zo gezond en fit mogelijk te blijven op die momenten.

Sinds vorig jaar maak ik gebruik van een lichtwekker, dat scheelt echt enorm. Niet alleen met opstaan, maar voor mijn stemming in het algemeen doet het ook wonderen. Ik heb vorig jaar een wake-up light en een energy light gekocht. De energy light heb ik niet eens nodig gehad dit jaar, het was m'n mildste winterdepressie tot nu toe.

Afgelopen zomer had ik voor het eerst een periode waarin ik zo gespannen was dat ik niet kon slapen. Normaal was ik iemand die bwvs nog in slaap kon vallen als de wereld op het punt stond te vergaan, maar opeens kon ik nog maar drie uurtjes maken, in etappes. Toen heb ik Bional nachtrust melatonine geprobeerd en dat werkte voor mij goed. Het is geen wondermiddel, als je wakker wil blijven kan het, maar als je probeert te ontspannen is dit net het duwtje in de rug. Er zit valeriaan en hop in, en melatonine.

Overigens eeen waarschuwing mbt sint-janskruid: gebruik dit niet op eigen initiatief in combinatie met andere medicijnen, maar raadpleeg altijd een arts. Ook heb ik weleens gelezen dat het de werking van de pil zou kunnen verminderen.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')