abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73786662
Hallo ik heb een vraag.
Ik heb een kennis die woont hier al een paar jaar ,woont in een huurhuis dus staat ingeschreven.

Deze persoon rijdt diezelfde tijd met zijn auto voorzien van het kenteken uit eigen land (Polen)

Mijn vraag is nu hoeft hij dit niet aan te geven bij de auto belasting dienst?????

Hij rijdt nu gewoon zonder belasting want in Polen zit de belasting bij de brandstof in.
En betaald hier ook geen belasting.

Wie kan mij hierop een antwoord geven

Alvast bedankt Mudrac
pi_73786723
Ga je ook een pools kenteken aanvragen?
pi_73786859
quote:
Vrijstelling bpm en mrb voor buitenlandse kentekens

Er geldt een vrijstelling voor bpm en mrb van maximaal 2 weken voor personenauto’s die aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • in het buitenland geregistreerd staan en dus een buitenlands kenteken hebben
  • aan een inwoner van Nederland of aan een in Nederland gevestigd bedrijf ter beschikking staan
  • in Nederland worden gebruikt

De aanvullende voorwaarde zijn dat:
  • u de vrijstelling aanvraagt voordat u de personenauto gebruikt op de weg in Nederland
  • u in de 12 maanden voor de aanvraag van de vrijstelling geen gebruik hebt gemaakt van die vrijstelling voor dat voertuig
  • u in de 12 maanden na de aanvraag van de vrijstelling geen gebruikmaakt van dat voertuig op de weg in Nederland

Als u de personenauto langer dan 2 weken in Nederland gebruikt, dan is de vrijstelling niet van toepassing en moet u bpm en mrb betalen.
  • http://www.belastingdiens(...)-21.html#P1617_49418
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_73787815
    Die auto zal dan ook wel in Polen geregistreerd en verzekerd zijn en ik heb zo het vermoeden dat ie dan op naam van familie daar staat. In zo'n geval is het pas oppassen bij een controle. Als ie Nederlander is en hier ingeschreven staat, mag ie niet in die auto rijden volgens mij en is ie dan dus strafbaar.
    Hebben jullie me een beetje gemist?
    pi_73788565
    Nog even ter aanvulling
    deze persoon heeft de auto op eigen naam staan en is in Polen verzekerd
    pi_73789393
    Ik zou dit als ik hem was wel even goed uitzoeken, want als Nederlander mag je absoluut niet in een auto met buitenlands kenteken rondrijden in Nederland. Zelfs niet als je de auto even hebt geleend van een buitenlands familielid oid dat bij je op bezoek is. Boete is een BPM-naheffing van duizenden euro's.

Weet alleen niet zeker of dit ook voor jouw Poolse kennis geldt, aangezien hij waarschijnlijk een Pools paspoort heeft en geen Nederlands. Maar kan ook best zijn dat het wel voor hem geldt omdat Nederland op dit moment zijn primaire woonplaats is.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:51:37 #7
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73789884
    Als nederlands ingezetene mag je toch maar een jaar lang in een auto met een buitenlands kenteken rijden? Daarna moet je deze toch omzetten naar een nederlands kenteken.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')