abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:25:26 #1
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_73785581
Laten we het eens van een andere kant bekijken.

Ik vond deze website (link onderaan de quote) met onderstaande voorbeelden van discriminatie door moslims.
En dat is nog maar een website met een paar voorbeelden, een kort bloemlezing.

ENJOY!

* Moderator-mededeling: Ik heb i.v.m. de leesbaarheid de quote wat aangepast, die hieronder begint. Accentuering met vet en onderstreping m.u.v. de kop is van TS:

Waarom mogen moslims wel discrimineren?
gepost in: Islam
gepubliceerd: 28 augustus


De affaire met de As-Siddieq school is maar een van de vele voorbeelden van discriminatie door Nederlandse moslims. Waarom mogen zij wel op grote schaal artikel 1 van de Grondwet negeren, die discriminatie op grond van o.a. het geloof uitsluit? Het gaat niet om incidenten. Onder Nederlandse moslims bestaat een compleet genegeerd apartheidsysteem. OM, wordt eens wakker!

Het was gisteren groot nieuws: Sluiting dreigt voor de As-Siddieq school, een islamschool in Amsterdam. Vooralsnog wordt een deel van de subsidie ingetrokken. De reden is, aldus wethouder Ascher, dat de integratie van de kinderen wordt belemmerd. Ook zou het niveau van het onderwijs stelselmatig onder de maat zijn.

Daar ging dan ook de discussie over, in onder andere NOVA en Knevel & Van de Brink. Maar volgens mij zou de discussie heel ergens anders over moeten gaan, namelijk over de discriminatie door Nederlandse moslims.

De zaak kwam aan het rollen toen de niet-moslim onderwijzeres Hennie Metsemakers naar buiten trad in Het Parool. Ze had een jaar lesgegeven op de As-Siddieq school, en vertelde:
quote:
In de pauzes moesten we apart eten. Wij mochten niet hetzelfde begroet worden als moslimonderwijzers, niet met het woord salem, vrede, want niet-moslims kunnen niet weten wat vrede is. Andersdenkenden worden bestempeld als ongelovig.”
Me dunkt dat dit een goede reden zou moeten zijn voor het Openbaar Ministerie om de As-Siddieq school aan te klagen voor discriminatie.

Artikel 1 in de Grondwet laat er geen twijfel over
quote:
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”
Waarom worden de Nederlandse moslims niet gerechtelijk aangepakt vanwege discriminatie? Het antwoord is, zo valt te vrezen: Dan is het einde zoek. Neem alleen al die incidenten die het nieuws haalden.

Om te beginnen bijvoorbeeld de imam Ahmed Salam, die in 2004 weigerde minister Verdonk een hand te schudden, domweg omdat ze een vrouw was. Discriminatie op geslacht! Rechtszaak!

Of, nog een paar, willekeurige voorbeelden, gewoon uit de krant geplukt:
quote:
Ook in 2004 kreeg een huisarts in Breda klappen, omdat hij een Marokkaanse vrouw een hand wilde geven. Haar echtgenoot, die de arts bont en blauw sloeg, zei zich te hebben laten leiden door zijn islamitische geloof.

In 1999 weigerden bestuursleden van de streng-islamitische Al-Imanschool in Almere op religieuze gronden wethouder Pauline van Hoogenhuizen (VVD) de hand te schudden.
En dan gaat het alleen nog over handen schudden. Eindeloos veel incidenten waren er van verpleegkundigen en artsen die al dan niet met geweld weerhouden werden om een bevalling te begeleiden, of onderzoek te doen, puur omdat ze ‘ongelovigen’ waren.

Het discrimineren zit de moslims in het bloed. Discriminatie is namelijk de essentie van de islam; onderwerping en uitsluiting.

Ik zou zeggen: Het is heel simpel. Als een moslim in het openbaar een discriminerende uitspraak doet, of discriminerend gedrag vertoont; Rechtszaak!

Keuze genoeg. Begin gewoon maar eens ergens. Want het kan toch niet zijn dat, ik noem maar wat, Wilders voor de rechter moet komen voor discriminerende uitspraken, waar moslims vanwege puur fascistoïde, structureel uitsluitingsgedrag massaal ontzien worden?

Ik heb eens gekeken wat er op internet allemaal aan discriminerende uitspraken gedaan wordt door moslims. Hieronder een kleine bloemlezing. De werkelijke hoeveelheid openbare discriminerende uitspraken door Nederlandse moslims moet in de miljoenen lopen. Het is een compleet apartheidssysteem, niets minder.


Op het forum Marokko.nl stelt ene ‘Djeny’:
quote:
“Volgens de geleerden die worden aangehaald in deze topic mag je geen vriendschap sluiten met ‘koefaars’ (ongelovigen). Kortom komt dit erop neer dat je enkel vriendschap kan sluiten met jouw eigen groep.”

“Iemand die gelooft weet dan vaak al dat hij/zij zich op glad ijs kan begeven betreft voorwaarden die zijn/haar geloof stellen. Dat kun je alleen begrijpen wanneer jij zelf dat geloof praktiseerd/daar serieus mee wil omgaan omdat je een ander doel nastreeft in je leven.”
Gescheiden zwemmen, een heel populair onderwerp op de vele islam forums in Nederland. Maar de scheiding tussen mannen en vrouwen gaat veel moslim meisjes nog lang niet ver genoeg. Op de site ‘ontdek islam’ schrijft ‘Rashida’:
quote:
“Assalaamu alaikum,

Het is inderdaad wel prettig als vrouwen apart kunnen zwemmen, zodat ze niet lastig worden gevallen en nagestaard worden door mannen ( voor wie zij niet gezien mogen worden in badpakken e.d.) Maar ik wou ff zeggen dat er in dit land ook vrouwen bestaan die dus op hetzelfde geslacht vallen, Lesbisch dus.. Voor een moslimvrouw is het eigenlijk ook verboden om haar schoonheden te tonen aan ongelovigen vrouwen. Je kan op zoek gaan naar een hadith over bijvoorbeeld het hoofddoek dragen, want daar kom je ook tegen voor welke personen een moslimvrouw haar schoonheden mag tonen.”
Op de site Islamcity wordt het om reden van geloofshygiëne al helemaal verboden voor vrouwen om te zwemmen. We lezen:
quote:
“Is het voor een vrouw toegestaan om te zwemmen tussen andre vrouwen? En mogen jongens van 9 jaar ook mee zwemmen tussen al deze vrouwen?

Antwoord

Mijn advies aan mijn broeders is hun vrouwen niet te laten gaan naar zwemclubs en sportclubs, omdat de Profeet (vrede zij met hem) vrouwen aanmoedigde in huizen te verblijven.

Muhammad ibn Saalih ibn ‘Uthaymeen adviseert de vrouw naar aanleiding van het bovenstaande niet te gaan zwemmen. Het maakt niet uit of het gaat om een volwassen dochter, zuster, moeder of vrouw. En Allah weet het beste.”
Op deze site staat ook dat moslimvrouwen bepaalde delen van hun lichaam niet mogen tonen aan niet-moslim vrouwen:
quote:
“Mag je je hoofddoek afdoen bij niet-moslim-vrouwen?

Antwoord

Een moslimvrouw mag onder vrouwelijke moslims niets van haar lichaam tonen, wat tussen haar navel en haar knie inzit. Daarom mag een moslimvrouw niet naar de dijen van haar volwassen dochter, zuster, moeder of vriendin kijken als deze baden of onder welke andere omstandigheid dan ook. Aan niet-moslim-vrouwen mag een moslimvrouw niets van haar ‘aurah’ tonen.

De mening van de grote meerderheid van de geleerden van de Islam is dat een vrouw haar hijab aanhoudt. De reden hiervoor is dat zij vrezen dat een niet-moslim-vrouw, die niet dezelfde beschouwing van schaamte en fatsoen deelt als een moslimvrouw, gebrek aan discretie heeft en haar gaat beschrijven aan mannen.

Een moslimvrouw weet dat Allah (de Verhevene) haar verbiedt om een fysieke beschrijving van een andere vrouw aan een man te geven, maar een niet-moslim-vrouw weet dat niet.”
Op diezelfde site, met honderden van dergelijke vragen en antwoorden, lezen we ook:
quote:
Mag ik, als moslim man, met handschoenen de hand schudden van een niet-mahram vrouw?

Antwoord:

Nee, dat mag niet, want er is nog steeds sprake van lichamelijk contact. Verder lijkt dit op het bedenken van een list om de shari’a te ontwijken. De Islam houdt hier niet van. En Allah weet het beste.”
Op deze site valt ook te lezen dat het dragen van een niqaab juist moet om de moslimvrouwen af te zonderen van de ongelovigen:
quote:
“Gezien de omgeving en situatie waarin we leven, is het voor de vrouw beter om niqaab te dragen. En Allah weet het best.”
Ook wordt op deze site duidelijk gemaakt wat de gruwelijke gevolgen zijn voor de niet-moslim huisarts, als hij een moslim vrouw aanraakt:
quote:
“Is het halal als een vrouw een hand geeft aan haar mannelijke (huis)arts?

Nee, zeker niet. Profeet Mohammed zei: “Dat het hoofd van een van jullie zou doorboord worden met een ijzeren naald, is beter voor hem dan een vrouw die voor hem niet toegestaan is, aan te raken.” Dus een man mag een vrouw die niet voor hem toegestaan is niet aanraken, eveneens mag een vrouw een man die niet toegestaan is voor haar niet aanraken. Dus, het is haram als een vrouw een hand geeft aan haar mannelijke (huis)arts.”
Op de site Waladin.com Islam community is er een draad over ‘omgang met een ongelovige’. Daarop schrijft ‘Shahada Inschallah’:
quote:
“In hoeverre is het toegelaten om contact te hebben met een kafir? Betreft de 1ste vraag over hoever we in omgang mogen gaan met ongelovigen. Het is dat we contact met hun hebben om Islam te verspreiden maar mogen geen vrienden worden laat staan trouwen.”
Op de Nederlands-Turkse site Hababam staat ook een van de telkens terugkerende vermaningen dat geen enkele van al deze apartheidsvoorschriften onderhandelbaar is:

Zo schrijft ‘DeliciQ’:
quote:
“Wat De Koran haram noemt IS Haram,

dat kan je niet met je eigen mening veranderen..”
Heel af en toe lijkt, ook op dezelfde Turkse site, het besef door te dringen dat al deze honderden afgedwongen voorschriften in Nederland feitelijk discriminatoir zijn. Dan volgt er een heel lange redenatie om recht te praten wat krom is:
quote:
“Het is voor moslims toegestaan om niet-moslima’s te huwen, terwijl het moslima’s alleen toegestaan is met moslims te trouwen. Dit wordt regelmatig aangehaald als discriminatie en één van de pijlers van onderdrukking van moslima’s.

1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen behalve Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco’s als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid.

2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen (aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen), zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.

3.) Een huwelijk met niet-moslims wordt afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of een minderheid vormen, met de bedoeling de godsdienst van de kinderen te beschermen. Wanneer een islamitische man een niet-moslima in het Westen huwt en het huwelijk eindigt in een echtscheiding, of de man tot overlijden komt, dan zal het gerecht de voogdij van de kinderen overdragen aan de vrouw die de kinderen naar alle waarschijnlijkheid zal opvoeden als niet-moslims. In het geval van een huwelijk in een moslimland, dan zal de shari’a het niet toestaan dat kinderen naar een niet-moslima moeder uitgewezen worden. Zij zullen dan eerder naar de man en anders naar zijn verwanten uitgewezen worden, om er zeker van te zijn dat zij een Islamitische opvoeding mogen genieten.”
We kunnen eindeloos doorgaan met voorbeelden van manieren om niet gelovigen uit te sluiten uit de moslimwereld die zich in Nederland genesteld heeft. Het leidt soms tot moeizaam geworstel met de koran, waarin alle apartheidsvoorschriften terug te vinden zouden zijn. Ik sluit af met nog één zo’n worsteling van de genoemde Turkse site.

‘Yasemin’ schreef:
quote:
“Volgens mijn stellige overtuiging verbiedt de Koran vriendschap met andersgelovigen, dan wel nietgelovigen.

Eerder haalde ik in een andere thread al aan:

Ik heb hier een paar citaten uit de Koran;

3. Het Huis van Imraan (al-Imraan)

28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen – en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen weerkeren

118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

5. De tafel (al-Maidah)

51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

60. De vrouw die verhoord zal worden (al-Momtahanah)

13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk waarmee God vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.

Als reactie kreeg ik:

tuurlijk mag je wel vrienden hebben die ongelovig zijn…

in de koran staat het woord sadiq dat kun je niet vertalen naar vriend, sadiq betekende iemand waarvoor je een kogel voor ving… iemand wiens leven veel belangrijker acht dan je eigen leven… tegenwoordig ben je al vrienden met een collega of klasgenoot waar je goed mee opkan schieten, dat mag wel… en je mag heus wel leuke dingen doen met een niet-gelovige collega…

sadiq is een veel groter woord dan vriend, vriend mag wel, sadiq niet…

Waarop ik dit te zeggen had:

Okee, okee , jij hebt dan alleen maar oppervlakkige kennissen en je interpreteert de Koran anders dan ik, dat mag. Ik blijf erbij dat de Koran zegt dat je geen Christenen, Joden, andersgelovigen of nietgelovigen als vriend mag hebben.”
* Einde citaat van: Joost Niemöller » Waarom mogen moslims wel discrimineren?

Dus "Hoe bedoel u met discrimineren i.e. Wilders discrimineerd"?

En let op. Ik voorspel dat het antwoord van onze allochtonenknuffelaars is "Ja maar Dat doen ze om dat JULLIE" discrinimeren Niet meer dan een standaard links antwoord. Een antwoord omdat je geen ander antwoord hebt.

Lees ook eens de reacties.

http://www.joostniemoller(...)s-wel-discrimineren/

p.s ik had liever "nederlandse moslims" veranderd in "moslims in nederland" Ik was er net ff te lui voor, net zoals een moslim? j

[ Bericht 2% gewijzigd door Iblis op 19-10-2009 13:46:46 (leesbaarheid) ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:26:21 #2
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73785605
Hé een topic over discriminatie met zo'n TT... Dat moet wel een winner zijn! Even lezen hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjaakz op 17-10-2009 19:32:05 ]
pi_73785717
Dit zijn achtergronden. De scheidslijn tussen de vrijheid van geloof en de vrijheid om te discrimineren is dun. Het staat je als allochtone Nederlander trouwens ook vrij om niet om te gaan met moslims of om daar geen vriendschap mee te sluiten. De opvattingen zoals die in de islam worden uitgedragen, zijn er haatdragend genoeg voor.
pi_73785816
Andere nieuwsbericht is dicht, en van al een tijdje geleden. Overlegd met F&L waar het topic heen zal gaan.

Veel plezier verder.

Ik ben wel blij met mijn tvp

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 18-10-2009 16:34:08 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73831195
Mooi dat -ie weer open is.

Wat mij opvalt in de discussie rondom de integratie van moslims is hoe tolerant we ons opstellen. Neem nu die inburgeringscursussen, waarbij gewoon is toegestaan dat mannen en vrouwen gescheiden les krijgen. Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat weigering om naar de inburgeringsles te komen, automatisch betekent dat je NIET inburgert en geen Nederlanderschap krijgt?
pi_73833132
TT aangepast
pi_73834031
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 01:38 schreef isogram het volgende:
Mooi dat -ie weer open is.

Wat mij opvalt in de discussie rondom de integratie van moslims is hoe tolerant we ons opstellen. Neem nu die inburgeringscursussen, waarbij gewoon is toegestaan dat mannen en vrouwen gescheiden les krijgen. Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat weigering om naar de inburgeringsles te komen, automatisch betekent dat je NIET inburgert en geen Nederlanderschap krijgt?
Omdat we dan ook de oer hollandse SGP zouden moeten verbieden.
pi_73834862
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:15 schreef Antaresje het volgende:
Omdat we dan ook de oer hollandse SGP zouden moeten verbieden.
Ik zie het verband niet dat je probeert te leggen. De SGP, hoe verwerpelijk ook, voert haar functie uit in een Tweede Kamer waarin toch echt ook vrouwen rondlopen. Dat de SGP vindt dat vrouwen niet in de politiek, maar achter het aanrecht thuishoren, weerhoudt ze er niet van om politiek te bedrijven in één ruimte met vrouwen. Bij inburgerende moslims speelt wat anders: ze verlangen gescheiden les. Dat beginsel is sowieso al strijdig met de inrichting van onze samenleving, dus is concreet al geen sprake van inburgering. Bovendien kun je gewoon eisen stellen aan het inburgeringstraject.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:46:06 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73842023
Ik heb de OP aangepast, omdat het citaat ook zelf meerdere citaten bevatte, die totaal niet duidelijk waren, heb ik de quote weggehaald om de buitenste tekst, en de citaten uit het artikel in quote-tags gezet. Begin en eind zijn gewoon tekstueel aangegeven. Hopelijk leest dit wat beter.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:24:14 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73843656
Moslims mogen discrimineren. Net zoals de rest van Nederland. Of denk je dat artikel 1 van de grondwet slaat op burgerzaken?

De grondwet gaat over de verhouding van de overheid met haar burgers. Niet burgers onderling.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73844672
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:24 schreef SpecialK het volgende:
Moslims mogen discrimineren. Net zoals de rest van Nederland. Of denk je dat artikel 1 van de grondwet slaat op burgerzaken?
De grondwet gaat over de verhouding van de overheid met haar burgers. Niet burgers onderling.
Dus als ik morgen een bedrijf begin en ik weiger een sollicitant met als reden: 'ik wil je niet, want je bent moslim', dan mag ik dat doen? Lijkt me toch niet...

Volgens mij omvat artikel 1 toch echt wel wat meer dan alleen de verhouding tussen overheid en burgers.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:56:02 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73844818
Tvp
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_73845272
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:58 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet dat je probeert te leggen. De SGP, hoe verwerpelijk ook, voert haar functie uit in een Tweede Kamer waarin toch echt ook vrouwen rondlopen. Dat de SGP vindt dat vrouwen niet in de politiek, maar achter het aanrecht thuishoren, weerhoudt ze er niet van om politiek te bedrijven in één ruimte met vrouwen. Bij inburgerende moslims speelt wat anders: ze verlangen gescheiden les. Dat beginsel is sowieso al strijdig met de inrichting van onze samenleving, dus is concreet al geen sprake van inburgering. Bovendien kun je gewoon eisen stellen aan het inburgeringstraject.
De SGP kindertjes zitten ook lang niet allemaal gezellig bij elkaar in de klas, ook in wit nederland komt gescheiden onderwijs nog steeds voor. Sterker nog, ga eens kijken hoe lang nederland bestaat en hoe relatief kort we aan gemengd onderwijs doen.

Hoe dan ook, religieuze mensen hebben allerlei uitzonderingsposities in ons land, uit welke stroming ze dan ook komen. Van mij mag dat allemaal afgeschaft worden, maar dan ook echt allemaal. Niet alleen voor moslims, maar ook voor al die anderen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:10:53 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73845344
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:51 schreef isogram het volgende:

[..]

Dus als ik morgen een bedrijf begin en ik weiger een sollicitant met als reden: 'ik wil je niet, want je bent moslim', dan mag ik dat doen? Lijkt me toch niet...

Volgens mij omvat artikel 1 toch echt wel wat meer dan alleen de verhouding tussen overheid en burgers.
Maar als jij niet in één zwembad wilt met mannen met een baard of vrouwen met een donkere huidskleur, of niet naast een jood wilt gaan zitten in de trein, en dat consequent niet doet, dan is er natuurlijk niemand die met beroep op artikel 1 kan zeggen: ‘op grond van artikel 1 eis ik dat je met mij gaat zwemmen/naast mij gaat zitten’.

Dat gebeurt niet. Als zo’n persoon dan niet gaat zwemmen, of blijft staan, dan doet hij of zij dat weliswaar om discriminatoire redenen, maar het kan natuurlijk niet verboden worden. En een deel van bovenstaande opvatten valt daar ook onder.

Wil een moslima niet met een niet-moslim trouwen, dan kun je dat niet verbieden. Ook al is dat voor een deel in het openbaar. En als iemand niet wil omgaan met iemand, dan kun je dat ook niet verbieden. Er zijn meer (religieuze) groepen die dat nit doen.

Echter, een grens zit er natuurlijk waar men wil dat de samenleving wordt ingericht naar die wensen. Dus: speciaal zwemuur voor Moslimvrouwen. Of, wetgeving die verbiedt moslimvrouwen te trouwen niet niet-moslims. Dat kan niet.

Dit staat overigens even los van mijn opvattingen of ik zo’n houding naar anders-gelovigen überhaupt wenselijk acht, maar zulk gedrag verbieden op grond van artikel 1 is natuurlijk niet mogelijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73845379
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:58 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet dat je probeert te leggen. De SGP, hoe verwerpelijk ook, voert haar functie uit in een Tweede Kamer waarin toch echt ook vrouwen rondlopen. Dat de SGP vindt dat vrouwen niet in de politiek, maar achter het aanrecht thuishoren, weerhoudt ze er niet van om politiek te bedrijven in één ruimte met vrouwen. Bij inburgerende moslims speelt wat anders: ze verlangen gescheiden les. Dat beginsel is sowieso al strijdig met de inrichting van onze samenleving, dus is concreet al geen sprake van inburgering. Bovendien kun je gewoon eisen stellen aan het inburgeringstraject.
Er waren bij de laatste verkiezingen toch ook weer (oudere) mannelijke SGP stemmers die met hun vrouw het stemhokje in liepen en ze opdroegen om óók SGP te stemmen. Toch activiteiten die we in Afghanistan sterk veroordelen als EU/NL.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73846258
Aaaargghh!! Ik heb echt een triljard dingen hierover willen typen, maar kom uiteindelijk toch hierop uit:
sodemieter alsjeblieft terug naar je eigen Islamland als je zo graag je eigen aan de regels wilt houden, what the fuck kom je hier in het verderfelijke, zondige en barbaarse westen doen?!

... HOE kunnen mensen zo denken? Zo ongelooflijk respectloos... ..
Echt hier valt mn vacht vanaf.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:50:27 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73846795
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:36 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Aaaargghh!! Ik heb echt een triljard dingen hierover willen typen, maar kom uiteindelijk toch hierop uit:
sodemieter alsjeblieft terug naar je eigen Islamland als je zo graag je eigen aan de regels wilt houden, what the fuck kom je hier in het verderfelijke, zondige en barbaarse westen doen?!

... HOE kunnen mensen zo denken? Zo ongelooflijk respectloos... ..
Echt hier valt mn vacht vanaf.
Tja, maar ook een aantal Joodse gemeenschappen houdt vrij strak de hand aan religieuze wetten. Orthodoxe Joden in Amsterdam hebben een eigen school, het Cheider, voor Joodse kindertjes, die gescheiden les krijgen (met gescheiden ingangen), en het leven beperkt zich doorgaans tot de eigen kring.

Zulke Joden studeren bijvoorbeeld wel (aan de VU), maar daarbuiten hebben ze met hun studiegenoten ook vaak geen contact. Bij iemand gaan eten, als Joodse man bij een atheïstische studente is er gewoon niet bij i.v.m. voedselwetten, dubbele keuken, enz. Daarbij kan zo’n vrouw die het bereid heeft ook nog ongesteld zijn, en weet ik veel wat.

In die zin zijn die religieuze wetten ook, naar onze mening, discriminerend. Dat iemand zo wil leven, kun je echter niet verbieden.

Als iemand volgens de regels van de Islam wil leven, en daarom haar hoofddoek nooit afzet, dan is dat zo. Of als een joodse vrouw buitenshuis altijd een pruik draagt, dan ook.

Als een vegetariër per se geen vlees wil eten, en daarom niet bij anderen gaat eten, dan is dat ook zo.

Daarmee keur ik niet alles goed, maar het ‘als je je aan die regels wilt houden’, geldt voor veel mensen met bepaalde opvattingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 19-10-2009 16:00:44 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73846983
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Tja, maar ook een aantal Joodse gemeenschappen houdt vrij strak de hand aan religieuze wetten. Orthodoxe Joden in Amsterdam hebben een eigen school, het Cheider, voor Joodse kindertjes, die gescheiden les krijgen (met gescheiden ingangen), en het leven beperkt zich doorgaans tot de eigen kring.

Zulke Joden studeren bijvoorbeeld wel (aan de VU), maar daarbuiten hebben ze met hun studiegenoten ook vaak geen contact. Bij iemand gaan eten, als Joodse man bij een atheïstische studente is er gewoon niet bij i.v.m. voedselwetten, dubbele keuken, enz. Daarbij kan zo’n vrouw die het bereid ook nog ongesteld zijn, en weet ik veel wat.

In die zin zijn die religieuze wetten ook, naar onze mening, discriminerend. Dat iemand zo wil leven, kun je echter niet verbieden.

Als iemand volgens de regels van de Islam wil leven, en daarom haar hoofddoek nooit afzet, dan is dat zo. Of als een joodse vrouw buitenshuis altijd een pruik draagt, dan ook.

Als een vegetariër per se geen vlees wil eten, en daarom niet bij anderen gaat eten, dan is dat ook zo.

Daarmee keur ik niet alles goed, maar het ‘als je je aan die regels wilt houden’, geldt voor veel mensen met bepaalde opvattingen.
I know.. en dat men zich aan bepaalde regels houdt okay. Zo heb ik bijvoorbeeld geen probleem met kleding en voedselvoorschriften. Maar als het betrekking heeft op het sociale aspect en je bijvoorbeeld een functie bekleed zoals een advocaat; vind ik persoonlijk dat je religie daarin geen verandering mag brengen.

Dat er verschillende scholen zijn die gericht zijn op religieus onderwijs prima, filosofische opvattingen ook prima, maar houdt dat binnen de vier muren. Wanneer je je gewoon op straat begeeft onder dit zondige westerse volk; heel vervelend maar houdt je gewoon aan de sociale regels.

Het is normaal om iemand met een hand of een kus op de wang te begroeten, waarom moeten mensen per se altijd anders doen, kan het gewoon nooit eens een keer normaal? ..

Als ik een tram uitstap hoef ik ook niet van een Christen te horen dat de duivel in mij huist omdat ik piercings heb of tattoos.. Houdt dat lekker binnen je eigen commune, maar gedraag je buiten gewoon als een normaal ontwikkelde westerling, of hou in ieder geval je tuit.

Maar je hebt gelijk wat betreft je post, ik begrijp dat ik misschien ietwat 'rechts' of hard uit de hoek kom, maar doelde dus voornamelijk op hoe men zich buitenshuis gedraagt.
Bedankt!
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:04:14 #19
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73847293
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:55 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

I know.. en dat men zich aan bepaalde regels houdt okay. Zo heb ik bijvoorbeeld geen probleem met kleding en voedselvoorschriften. Maar als het betrekking heeft op het sociale aspect en je bijvoorbeeld een functie bekleed zoals een advocaat; vind ik persoonlijk dat je religie daarin geen verandering mag brengen.

Dat er verschillende scholen zijn die gericht zijn op religieus onderwijs prima, filosofische opvattingen ook prima, maar houdt dat binnen de vier muren. Wanneer je je gewoon op straat begeeft onder dit zondige westerse volk; heel vervelend maar houdt je gewoon aan de sociale regels.

Het is normaal om iemand met een hand of een kus op de wang te begroeten, waarom moeten mensen per se altijd anders doen, kan het gewoon nooit eens een keer normaal? ..

Als ik een tram uitstap hoef ik ook niet van een Christen te horen dat de duivel in mij huist omdat ik piercings heb of tattoos.. Houdt dat lekker binnen je eigen commune, maar gedraag je buiten gewoon als een normaal ontwikkelde westerling, of hou in ieder geval je tuit.

Maar je hebt gelijk wat betreft je post, ik begrijp dat ik misschien ietwat 'rechts' of hard uit de hoek kom, maar doelde dus voornamelijk op hoe men zich buitenshuis gedraagt.
Bedankt!
Dus wat je eigenlijk zegt is dat het prima is wanneer mensen hun eigen regeltjes, gebruiken en gewoonten hebben, zolang jij maar voor ze mag bepalen aan welke ze zich in Nederland wel, en aan welke ze zich niet mogen houden?
pi_73847462
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:04 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat het prima is wanneer mensen hun eigen regeltjes, gebruiken en gewoonten hebben, zolang jij maar voor ze mag bepalen aan welke ze zich in Nederland wel, en aan welke ze zich niet mogen houden?
Nee nee, dat niet,
maar ik bedoel dat het niet de algemene sociale acceptaties die wij hier handhaven,
in de weg staan. Ik heb helemaal geen problemen met het feit dat mensen anders eten of bidden of weet ik veel en wat ze wel of niet laten zien moeten ze zelf weten,
maar zodra het gaat om gewone zaken als begroeten, lesgeven, sociale aspecten, heb ik liever dat men de religieuze gebruiken laat voor wat het is. Daarvoor ben je ten slotte hier.

Als ik naar de kerk ga (mijn ouders zijn christenen) ga ik uit eerbied ook niet mijn eigen overtuiging gebruiken en m'n kont tegen de krib gooien, maar dat is een kerk. Nu is er voor mijn overtuiging niks en niemand die zegt wat ik wel of niet moet zeggen/dragen of doen, maar als dit wel zo zou zijn zou ik die achterwegen laten uit respect voor de mensen waarmee ik leef.

Ik zou in ieder geval, iemand geen hand weigeren als diegene mij vriendelijk wil groeten.. echt wat is dat voor een onzin.
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:13:52 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73847627
En een vegetariër die vriendelijk een aangeboden frikandel weigert? Of een aangeboden maaltijd?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73847742
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
En een vegetariër die vriendelijk een aangeboden frikandel weigert? Of een aangeboden maaltijd?
Dat bedoel ik dus; qua kleding en voedselvoorschriften vind ik het niet erg,
Bovendien zijn vele supermarkten en restaurants voorzien van vegetarisch, halal, kosjer eten.
Nogmaals daar heb ik echt helemaal geen moeite mee,
maar als mensen simpele "sociale" dingen weigeren te doen. Daar kan ik me best druk om maken.
Van geef nou gewoon even een hand sjongejonge
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:24:36 #23
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_73848030
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:17 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus; qua kleding en voedselvoorschriften vind ik het niet erg,
Bovendien zijn vele supermarkten en restaurants voorzien van vegetarisch, halal, kosjer eten.
Nogmaals daar heb ik echt helemaal geen moeite mee,
maar als mensen simpele "sociale" dingen weigeren te doen. Daar kan ik me best druk om maken.
Van geef nou gewoon even een hand sjongejonge
Ja, ok, maar dan komt het er dus toch op neer dat men zich alleen aan de door jou goedgekeurde regeltjes moet houden...

Regels:

[ v ] Geen varkensvlees eten
[ v ] Hoofddoekje op
[ x ] Geen handen schudden
pi_73848229
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:24 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ja, ok, maar dan komt het er dus toch op neer dat men zich alleen aan de door jou goedgekeurde regeltjes moet houden...

Regels:

[ v ] Geen varkensvlees eten
[ v ] Hoofddoekje op
[ x ] Geen handen schudden
Nja goed als je het zo stelt: daarvoor woon je toch hier?..
Ik bedoel; kwestie van een beetje aanpassingsvermogen is niet teveel gevraagd.
pi_73848411
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:29 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

Nja goed als je het zo stelt: daarvoor woon je toch hier?..
Ik bedoel; kwestie van een beetje aanpassingsvermogen is niet teveel gevraagd.
Ik ben een Brabander en ik woon al m'n hele leven in Brabant. Ik hou niet van carnaval, maar moet ik dan in februari toch maar drie dagen verkleed rondlopen omdat dat hier nou eenmaal de gewoonte is?

Sterker nog, waarom sturen we niet al die import van boven de grote rivieren terug als ze zich niet willen aanpassen aan onze lokale gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')