Laten we het eens van een andere kant bekijken.
Ik vond deze website (link onderaan de quote) met onderstaande voorbeelden van discriminatie door moslims.
En dat is nog maar een website met een paar voorbeelden, een kort bloemlezing.
ENJOY!
* Moderator-mededeling: Ik heb i.v.m. de leesbaarheid de quote wat aangepast, die hieronder begint. Accentuering met vet en onderstreping m.u.v. de kop is van TS:Waarom mogen moslims wel discrimineren?gepost in: Islam
gepubliceerd: 28 augustusDe affaire met de As-Siddieq school is maar een van de vele voorbeelden van discriminatie door Nederlandse moslims.
Waarom mogen zij wel op grote schaal artikel 1 van de Grondwet negeren, die discriminatie op grond van o.a. het geloof uitsluit? Het gaat niet om incidenten. Onder Nederlandse moslims bestaat een compleet genegeerd apartheidsysteem. OM, wordt eens wakker!Het was gisteren groot nieuws: Sluiting dreigt voor de As-Siddieq school, een islamschool in Amsterdam. Vooralsnog wordt een deel van de subsidie ingetrokken. De reden is, aldus wethouder Ascher, dat de integratie van de kinderen wordt belemmerd. Ook zou het niveau van het onderwijs stelselmatig onder de maat zijn.
Daar ging dan ook de discussie over, in onder andere NOVA en Knevel & Van de Brink. Maar volgens mij zou de discussie heel ergens anders over moeten gaan, namelijk over de discriminatie door Nederlandse moslims.
De zaak kwam aan het rollen toen de niet-moslim onderwijzeres Hennie Metsemakers naar buiten trad in Het Parool. Ze had een jaar lesgegeven op de As-Siddieq school, en vertelde:
quote:
In de pauzes moesten we apart eten. Wij mochten niet hetzelfde begroet worden als moslimonderwijzers, niet met het woord salem, vrede, want niet-moslims kunnen niet weten wat vrede is. Andersdenkenden worden bestempeld als ongelovig.”
Me dunkt dat dit een goede reden zou moeten zijn voor het Openbaar Ministerie om de As-Siddieq school aan te klagen voor discriminatie.
Artikel 1 in de Grondwet laat er geen twijfel over
quote:
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”
Waarom worden de Nederlandse moslims niet gerechtelijk aangepakt vanwege discriminatie? Het antwoord is, zo valt te vrezen: Dan is het einde zoek. Neem alleen al die incidenten die het nieuws haalden.
Om te beginnen bijvoorbeeld de imam Ahmed Salam, die in 2004 weigerde minister Verdonk een hand te schudden, domweg omdat ze een vrouw was. Discriminatie op geslacht! Rechtszaak!
Of, nog een paar, willekeurige voorbeelden, gewoon uit de krant geplukt:
quote:
Ook in 2004 kreeg een huisarts in Breda klappen, omdat hij een Marokkaanse vrouw een hand wilde geven. Haar echtgenoot, die de arts bont en blauw sloeg, zei zich te hebben laten leiden door zijn islamitische geloof.
In 1999 weigerden bestuursleden van de streng-islamitische Al-Imanschool in Almere op religieuze gronden wethouder Pauline van Hoogenhuizen (VVD) de hand te schudden.
En dan gaat het alleen nog over handen schudden. Eindeloos veel incidenten waren er van verpleegkundigen en artsen die al dan niet met geweld weerhouden werden om een bevalling te begeleiden, of onderzoek te doen, puur omdat ze ‘ongelovigen’ waren.
Het discrimineren zit de moslims in het bloed. Discriminatie is namelijk de essentie van de islam; onderwerping en uitsluiting.
Ik zou zeggen: Het is heel simpel. Als een moslim in het openbaar een discriminerende uitspraak doet, of discriminerend gedrag vertoont; Rechtszaak!
Keuze genoeg. Begin gewoon maar eens ergens. Want het kan toch niet zijn dat, ik noem maar wat, Wilders voor de rechter moet komen voor discriminerende uitspraken, waar moslims vanwege puur fascistoïde, structureel uitsluitingsgedrag massaal ontzien worden?
Ik heb eens gekeken wat er op internet allemaal aan discriminerende uitspraken gedaan wordt door moslims. Hieronder een kleine bloemlezing.
De werkelijke hoeveelheid openbare discriminerende uitspraken door Nederlandse moslims moet in de miljoenen lopen. Het is een compleet apartheidssysteem, niets minder.
Op het forum Marokko.nl stelt ene ‘Djeny’:
quote:
“Volgens de geleerden die worden aangehaald in deze topic mag je geen vriendschap sluiten met ‘koefaars’ (ongelovigen). Kortom komt dit erop neer dat je enkel vriendschap kan sluiten met jouw eigen groep.”
“Iemand die gelooft weet dan vaak al dat hij/zij zich op glad ijs kan begeven betreft voorwaarden die zijn/haar geloof stellen. Dat kun je alleen begrijpen wanneer jij zelf dat geloof praktiseerd/daar serieus mee wil omgaan omdat je een ander doel nastreeft in je leven.”
Gescheiden zwemmen, een heel populair onderwerp op de vele islam forums in Nederland. Maar de scheiding tussen mannen en vrouwen gaat veel moslim meisjes nog lang niet ver genoeg. Op de site ‘ontdek islam’ schrijft ‘Rashida’:
quote:
“Assalaamu alaikum,
Het is inderdaad wel prettig als vrouwen apart kunnen zwemmen, zodat ze niet lastig worden gevallen en nagestaard worden door mannen ( voor wie zij niet gezien mogen worden in badpakken e.d.) Maar ik wou ff zeggen dat er in dit land ook vrouwen bestaan die dus op hetzelfde geslacht vallen, Lesbisch dus.. Voor een moslimvrouw is het eigenlijk ook verboden om haar schoonheden te tonen aan ongelovigen vrouwen. Je kan op zoek gaan naar een hadith over bijvoorbeeld het hoofddoek dragen, want daar kom je ook tegen voor welke personen een moslimvrouw haar schoonheden mag tonen.”
Op de site Islamcity wordt het om reden van geloofshygiëne al helemaal verboden voor vrouwen om te zwemmen. We lezen:
quote:
“Is het voor een vrouw toegestaan om te zwemmen tussen andre vrouwen? En mogen jongens van 9 jaar ook mee zwemmen tussen al deze vrouwen?
Antwoord
Mijn advies aan mijn broeders is hun vrouwen niet te laten gaan naar zwemclubs en sportclubs, omdat de Profeet (vrede zij met hem) vrouwen aanmoedigde in huizen te verblijven.
Muhammad ibn Saalih ibn ‘Uthaymeen adviseert de vrouw naar aanleiding van het bovenstaande niet te gaan zwemmen. Het maakt niet uit of het gaat om een volwassen dochter, zuster, moeder of vrouw. En Allah weet het beste.”
Op deze site staat ook dat moslimvrouwen bepaalde delen van hun lichaam niet mogen tonen aan niet-moslim vrouwen:
quote:
“Mag je je hoofddoek afdoen bij niet-moslim-vrouwen?
Antwoord
Een moslimvrouw mag onder vrouwelijke moslims niets van haar lichaam tonen, wat tussen haar navel en haar knie inzit. Daarom mag een moslimvrouw niet naar de dijen van haar volwassen dochter, zuster, moeder of vriendin kijken als deze baden of onder welke andere omstandigheid dan ook. Aan niet-moslim-vrouwen mag een moslimvrouw niets van haar ‘aurah’ tonen.
De mening van de grote meerderheid van de geleerden van de Islam is dat een vrouw haar hijab aanhoudt. De reden hiervoor is dat zij vrezen dat een niet-moslim-vrouw, die niet dezelfde beschouwing van schaamte en fatsoen deelt als een moslimvrouw, gebrek aan discretie heeft en haar gaat beschrijven aan mannen.
Een moslimvrouw weet dat Allah (de Verhevene) haar verbiedt om een fysieke beschrijving van een andere vrouw aan een man te geven, maar een niet-moslim-vrouw weet dat niet.”
Op diezelfde site, met honderden van dergelijke vragen en antwoorden, lezen we ook:
quote:
Mag ik, als moslim man, met handschoenen de hand schudden van een niet-mahram vrouw?
Antwoord:
Nee, dat mag niet, want er is nog steeds sprake van lichamelijk contact. Verder lijkt dit op het bedenken van een list om de shari’a te ontwijken. De Islam houdt hier niet van. En Allah weet het beste.”
Op deze site valt ook te lezen dat het dragen van een niqaab juist moet om de moslimvrouwen af te zonderen van de ongelovigen:
quote:
“Gezien de omgeving en situatie waarin we leven, is het voor de vrouw beter om niqaab te dragen. En Allah weet het best.”
Ook wordt op deze site duidelijk gemaakt wat de gruwelijke gevolgen zijn voor de niet-moslim huisarts, als hij een moslim vrouw aanraakt:
quote:
“Is het halal als een vrouw een hand geeft aan haar mannelijke (huis)arts?
Nee, zeker niet. Profeet Mohammed zei: “Dat het hoofd van een van jullie zou doorboord worden met een ijzeren naald, is beter voor hem dan een vrouw die voor hem niet toegestaan is, aan te raken.” Dus een man mag een vrouw die niet voor hem toegestaan is niet aanraken, eveneens mag een vrouw een man die niet toegestaan is voor haar niet aanraken. Dus, het is haram als een vrouw een hand geeft aan haar mannelijke (huis)arts.”
Op de site Waladin.com Islam community is er een draad over ‘omgang met een ongelovige’. Daarop schrijft ‘Shahada Inschallah’:
quote:
“In hoeverre is het toegelaten om contact te hebben met een kafir? Betreft de 1ste vraag over hoever we in omgang mogen gaan met ongelovigen. Het is dat we contact met hun hebben om Islam te verspreiden maar mogen geen vrienden worden laat staan trouwen.”
Op de Nederlands-Turkse site Hababam staat ook een van de telkens terugkerende vermaningen dat geen enkele van al deze apartheidsvoorschriften onderhandelbaar is:
Zo schrijft ‘DeliciQ’:
quote:
“Wat De Koran haram noemt IS Haram,
dat kan je niet met je eigen mening veranderen..”
Heel af en toe lijkt, ook op dezelfde Turkse site, het besef door te dringen dat al deze honderden afgedwongen voorschriften in Nederland feitelijk discriminatoir zijn. Dan volgt er een heel lange redenatie om recht te praten wat krom is:
quote:
“Het is voor moslims toegestaan om niet-moslima’s te huwen, terwijl het moslima’s alleen toegestaan is met moslims te trouwen. Dit wordt regelmatig aangehaald als discriminatie en één van de pijlers van onderdrukking van moslima’s.
1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen behalve Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco’s als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid.
2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen (aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen), zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.
3.) Een huwelijk met niet-moslims wordt afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of een minderheid vormen, met de bedoeling de godsdienst van de kinderen te beschermen. Wanneer een islamitische man een niet-moslima in het Westen huwt en het huwelijk eindigt in een echtscheiding, of de man tot overlijden komt, dan zal het gerecht de voogdij van de kinderen overdragen aan de vrouw die de kinderen naar alle waarschijnlijkheid zal opvoeden als niet-moslims. In het geval van een huwelijk in een moslimland, dan zal de shari’a het niet toestaan dat kinderen naar een niet-moslima moeder uitgewezen worden. Zij zullen dan eerder naar de man en anders naar zijn verwanten uitgewezen worden, om er zeker van te zijn dat zij een Islamitische opvoeding mogen genieten.”
We kunnen eindeloos doorgaan met voorbeelden van manieren om niet gelovigen uit te sluiten uit de moslimwereld die zich in Nederland genesteld heeft. Het leidt soms tot moeizaam geworstel met de koran, waarin alle apartheidsvoorschriften terug te vinden zouden zijn. Ik sluit af met nog één zo’n worsteling van de genoemde Turkse site.
‘Yasemin’ schreef:
quote:
“Volgens mijn stellige overtuiging verbiedt de Koran vriendschap met andersgelovigen, dan wel nietgelovigen.
Eerder haalde ik in een andere thread al aan:
Ik heb hier een paar citaten uit de Koran;
3. Het Huis van Imraan (al-Imraan)
28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen – en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen weerkeren
118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.
5. De tafel (al-Maidah)
51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
60. De vrouw die verhoord zal worden (al-Momtahanah)
13. O gij die gelooft, bevriendt u niet met een volk waarmee God vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.
Als reactie kreeg ik:
tuurlijk mag je wel vrienden hebben die ongelovig zijn…
in de koran staat het woord sadiq dat kun je niet vertalen naar vriend, sadiq betekende iemand waarvoor je een kogel voor ving… iemand wiens leven veel belangrijker acht dan je eigen leven… tegenwoordig ben je al vrienden met een collega of klasgenoot waar je goed mee opkan schieten, dat mag wel… en je mag heus wel leuke dingen doen met een niet-gelovige collega…
sadiq is een veel groter woord dan vriend, vriend mag wel, sadiq niet…
Waarop ik dit te zeggen had:
Okee, okee , jij hebt dan alleen maar oppervlakkige kennissen en je interpreteert de Koran anders dan ik, dat mag. Ik blijf erbij dat de Koran zegt dat je geen Christenen, Joden, andersgelovigen of nietgelovigen als vriend mag hebben.”
* Einde citaat van: Joost Niemöller » Waarom mogen moslims wel discrimineren?Dus "Hoe bedoel u met discrimineren i.e. Wilders discrimineerd"?
En let op. Ik voorspel dat het antwoord van onze allochtonenknuffelaars is "Ja maar Dat doen ze om dat JULLIE" discrinimeren

Niet meer dan een standaard links antwoord. Een antwoord omdat je geen ander antwoord hebt.
Lees ook eens de reacties.
http://www.joostniemoller(...)s-wel-discrimineren/p.s ik had liever "nederlandse moslims" veranderd in "moslims in nederland" Ik was er net ff te lui voor, net zoals een moslim?

j
[ Bericht 2% gewijzigd door Iblis op 19-10-2009 13:46:46 (leesbaarheid) ]