abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73774659
Beste,

Een 5-tal jaren geleden heb ik ooit eens besloten een website te starten met het domein ***.net, zonder al te veel verstand van hosting kwam ik toen - via google - uit bij hostinginsiders.

Op dat moment had ik nog geen beschikking over internetbankieren of een creditcard, dus heb toen met de eigenaar daar overlegd of het goed was dat ik het geld op zou sturen per envelop. Heel riskant, maar toch, de gok pakte goed uit want 2 dagen later had hij zijn geld binnen en niet veel later had ik mijn domein met hosting.

Het eerste jaar ging alles vlekkeloos, we zaten op een snelle, niet overbelaste, server. We hadden goede uptime en dus was er totaal geen reden voor mij het contract niet te verlengen. Inmiddels had ik wel beschikking tot internetbankieren, dus dat ging deze keer wat makkelijker..

Echter een aantal maand nadat ik had vernieuwd viel onze contactpersoon bij dat bedrijf weg(Sebastian Ohr, zal de naam niet snel vergeten) en was er totaal geen mogelijkheid om met ze in contact te komen. Alles werkte nog wel, maar er waren tijden dat de server gewoon onacceptabel traag was en dus was de situatie verre van ideaal.

Het domein was gelukkig op mijn naam geregistreerd en dus zou ik er in theorie totale controle over moeten hebben. Na het uitleggen van mijn situatie bij wildwestdomains (de registrar van het .net domein) kon ik ze daar toch niet zover krijgen dat ze me de gegevens gaven, ze eisten een rijbewijs of paspoort als identificatie middel. Iets wat ik op dat moment beide niet had.

Omdat de situatie toch opgelost moest worden heb ik niet veel later besloten in zee te gaan met hosting2go en het .nl domein van *** te registreren. Op het .net domein heb ik m.b.v. .htaccess alles netjes doorgelust(dus ook met een 301) naar het nieuwe .nl domein. Al snel was het hele .net domein niet meer aan de orde en ben ik daar ook niet meer achteraan geweest.

Totdat ik vorig jaar besloot een eigen server aan te schaffen bij Leaseweb, het ***.net domein bestond toen nog steeds, werkte ook nog steeds, ook al had ik er al een aantal jaar geen cent meer voor betaald. Inmiddels was DomainRightNow de registrar geworden van het domein en nadat ik contact met ze had opgenomen en ze een kopie rijbewijs had gestuurd kreeg ik het domein weer in handen.

Naar de verhuizing van hosting2go naar onze eigen server heb ik het .net domein gebruikt als 'hoofd-domein' en linkte ik het .nl door naar het .net domein. En alles werkte weer prima.

Totdat ik een aantal maand geleden een 90 day domain renewal notice kreeg. Toen heb ik het domein proberen te vernieuwen, maar zonder succes, DomainRightNow accepteert voor buitenlandse klanten niks anders dan een credit-card en aangezien ik die niet had kon ik op dat moment helemaal niks.

Heb toen direct contact met ze opgenomen en mijn situatie uitgelegd. Als antwoord kreeg ik een standaard faq-stuk over betalingen. Toevallig precies hetzelfde als wat ook op de website te vinden is en waar ik me eerder die dag al in verdiept had.

Maargoed, het negeren is niet echt een optie en dus besloot ik het domein te verhuizen naar een Nederlandse domeinregistrar, op de één of andere manier kon dat niet omdat ze bij DomainRightNow continu het domein lockten. Via hun beheerpaneel kan je ze zelf unlocken en je auth_id inzien, echter zodra je dat doet wordt het binnen(ik vermoed automatisch) binnen een dag weer teruggezet, zodat het domein niet verhuisd kon worden.

Een wat minder leuke strategie en dus heb ik weer(meerdere malen) contact opgenomen met DomainRightNow, maar telkens kreeg ik hetzelfde faq-stuk retour.

Op een gegeven moment heb ik toen maar besloten dat het het best was dat ik het domein zou laten verlopen, om het vervolgens bij onze nederlandse registrar te laten registreren. Een tweetal dagen geleden was het zover, toen direct de aanvraag gedaan bij ons registrar.. Alleen nu blijkt het dat iemand ertussen heeft gezeten en het domein heeft overgenomen. Ik ben er vrij zeker van dat ik geheel in mijn recht sta als ik het eigenaarschap aanvecht. Het probleem is echter dat ik 1. geen idee heb hoe dat te doen en 2. ik ook niet wil dat het domein een aantal maanden stil staat tijdens een eventuele gerechtelijke procedure.

Als je op dit moment naar het domein ***.net gaat kom je terecht op http://www.domainrescue.org/, een partij die claimt non-profit te zijn, maar ik trek dat in twijfel.

Het domein is geregistreer door een zekere Wesley Perkins uit Birmingham, Engeland.

Om heel eerlijk te zijn zit ik met mijn handen in het haar, want ik heb totaal geen idee wat te doen om dit tegen te gaan. Contact opnemen met domainrescue heeft enkel opgeleverd dat ik het domein kan terugkopen tussen de 1.000 en 25.000 dollar. Ik quote hun mail nog even voor de volledigheid.
quote:
Hi,

Usually the course is for us to approach the owner on your behalf for a purchase of the domain back but in our experience it is not cheap ranging from $1k to even upto $25K it has been known,payment goes direct to the seller and we have nothing to do with the transaction.

If you are still interested we can start negotiations for you,we can also get your site back up fast once an agreement has been done although no monies have exchanged........

Best Regards

Dorothy

[ Bericht 15% gewijzigd door Ramon_Mol op 17-10-2009 13:19:07 ]
pi_73775109
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:45 schreef Ramon_Mol het volgende:
Alleen nu blijkt het dat iemand ertussen heeft gezeten en het domein heeft overgenomen.
Dat is tegenwoordig standaard zo met domeinen die verlopen. Als er geen/nauwelijks bezoekers op komen is er niets aan de hand, dan doen ze hem ook snel genoeg weer weg aangezien er niets mee valt te verdienen.
quote:
Ik ben er vrij zeker van dat ik geheel in mijn recht sta als ik het eigenaarschap aanvecht.
Waarom?
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:45 schreef Ramon_Mol het volgende:ik ook niet wil dat het domein een aantal maanden stil staat tijdens een eventuele gerechtelijke procedure.
Je kan een bezwaar indienen bij ICANN. Dat heeft weinig kan van slagen (je hebt het domein immers zelf laten verlopen) maar het valt altijd te proberen. De illusie dat je binnen een paar dagen de naam terug hebt moet je echter laten varen/
quote:
Contact opnemen met domainrescue heeft enkel opgeleverd dat ik het domein kan terugkopen tussen de 1.000 en 25.000 dollar.
Met hen contact opnemen was erg onverstandig, nu zullen ze zeker tegenwerken nu ze door hebben dat iemand interesse heeft in de naam.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:20:45 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_73775369
Ik denk dat je het domein gewoon een jaar met rust moet laten. De hijacker zal dan zien dat er geen interesse meer is, en laat het domein los (immers: er zijn voor hemook kosten aan verbonden)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:30:53 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73775552
Je hebt het domein laten verlopen en nu heb je geen enkele poot meer op te staan. Had je nu maar vooraf een post hier geplaatst, want de naam laten verlopen is het slechtste dat je had kunnen doen. Tenminste, als het domein je iets waard is.

Ik neem althans aan dat je geen (geregistreerd) handelsmerk met de naam hebt, want dan heb je nog de mogelijkheid om een (zeer prijzige, 1500eur+) UDRP-procedure te starten.

Aangezien het geen bijzonder domein is, zou het je moeten lukken om het terug te kopen voor een paar honderd euro. Je zou een heel laag bod kunnen doen van $100 en kijken waar ze mee komen. Zij zullen dan misschien terugkomen met iets van $800 en dan maar uit proberen te komen in het midden.

Of als je dat er niet voor over hebt, gewoon niet meer reageren. De kans bestaat dat ze het domein weer wegdoen, al acht ik die niet heel groot aangezien je je interesse hebt getoond.

Verder zou ik de domeinnaam uit je post weghalen. Nu krijgt hij alleen maar meer hits van fokkers die gaan kijken, en dat wordt allemaal gemeten (en de prijs verhoogd) omdat de naam blijkbaar interessant is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')