Ik ben in verleden benaderd door een Engels bedrijf om een wazige link naar een poker site op mijn site te plaatsen, tegen betaling van een leuk bedrag per jaar. De site gebruik ik eigenlijk niet meer en mijn pagerank in Google kan me niks schelen, dus ik heb het toentertijd uit nieuwsgierigheid gedaan. We hebben na wat onderhandelingen een bedrag afgesproken van $100,- per jaar voor de link. Ik heb het geld netjes gekregen en de link staat er al sinds februari op, nooit geen problemen gehad verder.
Afgelopen week ben ik weer benaderd door 2 concurrenten en ook die willen tegen hetzelfde bedrag links plaatsen op mijn site, ik verdien dalijk gewoon 300 dollar per jaar met een flut site met 5 bezoekers per dag.
Wat ik me afvraag, wat voor voordeel zit er voor hun in? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze ergens die $100 terug verdienen, dus de pagerank van hun eigen website opkrikken lijkt me te ver gezocht.
Ik dacht zelf dat ze misschien zo geld willen witwassen, maar dan moeten ze wel behoorlijk wat voordeel hebben van die link, en dat hebben ze (in mijn geval iig) totaal niet. Volgens mij kunnen ze beter die 100 dollar uitgeven aan een goedkope host en daar zelf wat prut sites op maken.

Iemand een idee hoe dit werkt?