meer ongegrond beschuldigenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
Albiorix allemachtig wat kan die bassos leuteren
Kan wel wezen (hoeft nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
Albiorix allemachtig wat kan die bassos leuteren
Aangezien ongeveer iedere "believert" hier op TRU hoogstwaarschijnlijk direct _Led_ op z'n netvlies heeft bij het lezen van de OP (mede door het ridiculiseren & kleineren, terecht of niet, boeit even nietquote:But rather than inquiring, or asking questions to try to understand something [or someone], they seek to debunk, discredit and ridicule anything [or anyone] that doesn't fit into their belief system.
Jij bent dus een pseudo-pseudo skepticus?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:12 schreef _Led_ het volgende:
ik "debunk, discredit and ridicule" niet "anything or anyone that doesn't fit into my belief system.".
Ik ben specifiek in wie en wat
Daarom heb ik ook moeite met de uitleg zoals in de OP.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:20 schreef Dragorius het volgende:
Ik mag toch hopen dat "believers" ook sceptics zijn. Men neemt namelijk toch niet alles klakkeloos aan voor waar, toch?
De believers zijn in dit verhaal de pseudo skeptics, oftewel de gesloten figuren. Die liggen binnen dit forum overhoop met de daadwerkelijke skeptics, de eerlijke en open figuren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:20 schreef Dragorius het volgende:
Ik mag toch hopen dat "believers" ook sceptics zijn. Men neemt namelijk toch niet alles klakkeloos aan voor waar, toch?
Jup, althans dat zullen de meesten zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:22 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook moeite met de uitleg zoals in de OP.
Naar mijn mening is menig "believer" net zo goed pseudo-sceptisch.
Wil je me wederom geen woorden in de mond leggen? Ik bedoel dat helemaal niet beledigend. En ik zeg nergens dat iemand in sprookjes gelooft. Of moet ik mezelf daar dan ook bij rekenen, omdat ik heilig overtuigd ben van Reiki?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De believers zijn in dit verhaal de pseudo skeptics, oftewel de gesloten figuren. Die liggen binnen dit forum overhoop met de daadwerkelijke skeptics, de eerlijke en open figuren.
De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, oftewel bedoeld om een andersdenkende af te schilderen als iemand die in sprookjes gelooft. Dit woord wordt dan ook vaak door pseudo skeptics gebruikt.
Als jij het zegt, prima hoorquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij bent dus een pseudo-pseudo skepticus?
Dat is juist waar het in dit topic juist niet over gaat. Jij bent binnen dit verhaal namelijk de believer, de pseudo skeptic, die zelf uiteraard geen believer is, maar die nu wel zichzelf afvraagt hoe sceptisch een believer is. Dan vraag ik me af wie jij met believer bedoeld, of dat jij je eigen betekenis hieraan geeft?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wil je me wederom geen woorden in de mond leggen? Ik bedoel dat helemaal niet beledigend. En ik zeg nergens dat iemand in sprookjes gelooft. Of moet ik mezelf daar dan ook bij rekenen, omdat ik heilig overtuigd ben van Reiki?
Maakt het erg lastig om de discussie normaal te houden omdat je me nu weer een hoek induwt waar ik niet thuishoor.
Ik doel gewoon op de tunnelvisie van beide kanten. En daarom vraag ik me af hoe sceptisch believers zelf zijn. En waar de grens ligt.
pseudo is geen volledige ontkenning, ik bedoel dus meer het buitenbeentje van de pseudo skeptics, aangezien je aangeeft dat je met verschillende maten meet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:27 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als jij het zegt, prima hoor
Ik hoop dat je door hebt dat dat betekent dat ik een echte skepticus zou zijn (dubbele ontkenning)
Je wil me niet in een hoekje stoppen maar noemt me wel een psuedo-skeptic.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is juist waar het in dit topic juist niet over gaat. Jij bent binnen dit verhaal namelijk de believer, de pseudo skeptic, die zelf uiteraard geen believer is, maar die nu wel zichzelf afvraagt hoe sceptisch een believer is. Dan vraag ik me af wie jij met believer bedoeld, of dat jij je eigen betekenis hieraan geeft?
Je zegt dat ik het woord in de beledigende vorm gebruik, dat is je mening presenteren als feit en in dit geval volledig onjuist. Kijk, hier doe je dat > " De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, "quote:Daarom duw ik je ook geen hoek in, ik geef mijn mening over het woord believer, dat woord hoort overigens niet in dit topic thuis volgens de definitie die de pseudo skeptics hanteren.
Heb je hier voorbeelden van? En waarop je dit baseert? Misschien zijn de believers wel diegenen die niet eerlijk durven kijken en liever geloven in zaken waar nog geen verklaring voor is. Je kunt het dus ook omdraaien.quote:De meeste pseudo skeptics durven dan ook niet kritisch naar zichzelf te kijken, mijns inziens.
pseu·do- [psuidoo] vals, nagemaakt; misleidendquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
pseudo is geen volledige ontkenning, ik bedoel dus meer het buitenbeentje van de pseudo skeptics, aangezien je aangeeft dat je met verschillende maten meet.
Believers zijn pseudo skeptics, dus daar zit je weer goed. Daarom gaan pseudo skeptics ook altijd in het verweer dmv zich in de slachtoffer rol te gooien. Open/eerlijke skeptics gaan met een hele andere houding de discussie in, stellen zich kwetsbaar op, en zijn bereid om de hand in eigen boezem te steken. Die begrijpen namelijk dat je met conclusies over anderen, zelf weinig verder komt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je wil me niet in een hoekje stoppen maar noemt me wel een psuedo-skeptic.
[..]
Je zegt dat ik het woord in de beledigende vorm gebruik, dat is je mening presenteren als feit en in dit geval volledig onjuist. Kijk, hier doe je dat > " De believer waar jij op doelt is de beledigende vorm van believer, "
[..]
Heb je hier voorbeelden van? En waarop je dit baseert? Misschien zijn de believers wel diegenen die niet eerlijk durven kijken en liever geloven in zaken waar nog geen verklaring voor is. Je kunt het dus ook omdraaien.
Dus om het te vertalen, een nagemaakte, namaak skepticus. Een kopie van een kopie. Taalkundig klopt dat wel volgens mij.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
pseu·do- [psuidoo] vals, nagemaakt; misleidend
een pseudo-skepticus is dus een valse skepticus - "iemand die een skepticus lijkt te zijn maar het niet is.
als je daar weer pseudo voor zet krijg je dus iemand die ""iemand die een skepticus lijkt te zijn maar het niet is" lijkt te zijn, maar het niet is. Kortom, wel een echte skepticus.
Natuurlijk meet ik met verschillende maten, met sommige mensen valt normaal te discussieren, met anderen niet
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:39 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom gaan pseudo skeptics ook altijd in het verweer dmv zich in de slachtoffer rol te gooien.
Volgens mij praten we nu langs elkaar heen, want dit is zo'n "preek" over eerlijkheid waar ik niks mee kan in deze context, en die volledig voorbij gaat aan mijn post.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Believers zijn pseudo skeptics, dus daar zit je weer goed. Daarom gaan pseudo skeptics ook altijd in het verweer dmv zich in de slachtoffer rol te gooien. Open/eerlijke skeptics gaan met een hele andere houding de discussie in, stellen zich kwetsbaar op, en zijn bereid om de hand in eigen boezem te steken. Die begrijpen namelijk dat je met conclusies over anderen, zelf weinig verder komt.
Echter, geen nood. Elke pseudo skeptic heeft nog genoeg mogelijkheden om uit te groeien tot een echte skeptic. Mijns inziens heeft dit dan ook met volwassenheid te maken, en volwassenheid, is tegenwoordig een zeldzaam goed.
Nagemaakte namaak.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus om het te vertalen, een nagemaakte, namaak skepticus. Een kopie van een kopie. Taalkundig klopt dat wel volgens mij.
Bij Toutatis, moet ik het nog meer uitleggen ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus om het te vertalen, een nagemaakte, namaak skepticus. Een kopie van een kopie. Taalkundig klopt dat wel volgens mij.
Dus een kopie van een kopie bestaat niet? Een namaak elvis die zijn namaak heeft gebaseerd op een andere namaak elvis, oftewel een nagemaakte namaak elvis, die staat nog verder van het origineel af toch? Of is die namaak elvis de echte elvis?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Bij Toutatis, moet ik het nog meer uitleggen ?
Iets dat nep nep is is echt.
Jeuh maar dan benader je het van een andere kant. Dan is iemand al een psuedo-skeptic, en dan zou hij een namaak van zichzelf zijn. Dan kom je niet uit op psuedo psuedo, want 2x vals = echt. Hoe kan iets dubbel-vals zijn?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus een kopie van een kopie bestaat niet? Een namaak elvis die zijn namaak heeft gebaseerd op een andere namaak elvis, oftewel een nagemaakte namaak elvis, die staat nog verder van het origineel af toch? Of is die namaak elvis de echte elvis?
Waarom kom jij opeens aan met 'kopie' ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus een kopie van een kopie bestaat niet? Een namaak elvis die zijn namaak heeft gebaseerd op een andere namaak elvis, die staat nog verder van het origineel af toch? Of is die namaak elvis de echte elvis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |