Mijn vriendin heeft een brief van de deurwaarder gekregen, facturen van 12-12-2005 en 21-12-2006, totaal bedrag ca. 1000,- euro
Dit zijn kosten voor een opleiding. Deze heeft ze maandelijks voldaan. Echter vanaf een bankrekening die zij ondertussen niet meer heeft, dus deze betalingen aantonen is vrijwel onmogelijk, alhoewel de rekening nog maar kortgeleden is opgezegd. Mogelijk valt er nog wat op te vragen bij de bank (geen afschriften ivm internetbankieren).
De brief is aangekomen op het oude adres van ons, wij wonen daar sinds bijna 2 jaar niet meer. Er woont nu een vriendin op dat oude adres en kennelijk vindt dat takkewijf het pas nodig ons in kennis te stellen als er een deurwaarder voor de deur staat (dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd). Ze blijft die klote brieven dus ook aannemen ipv zeggen dat wij daar niet wonen. Als ze dat deed was het voor ons meer aannemelijk te maken dat wij nooit brieven hebben ontvangen. Die hebben we ook niet (geen idee of ze verstuurd zijn), maar als we dan wel ineens op de proppen komen met de brief van de deurwaarder is dat natuurlijk een beetje vreemd.
Vraag 1: Wat kan ik met het feit dat de post naar het oude adres is gegaan? Voordat wij verhuisden dachten wij dat alles afbetaald was, dus een adreswijziging leek ons niet noodzakelijk.
Vraag 2: is de vordering verjaard?
Vraag 3: Indien vraag 2, ook als er aanmaningen naar het oude adres zijn gegaan?
Vraag 4: wat als wij gaan stellen dat we de brief van de deurwaarder nooit ontvangen hebben? Een deurwaarder moet in principe GBA checken toch, dus uiteindelijk komen ze wel op het huidige adres uit lijkt me...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.