abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73761198
Mijn vriendin heeft een brief van de deurwaarder gekregen, facturen van 12-12-2005 en 21-12-2006, totaal bedrag ca. 1000,- euro

Dit zijn kosten voor een opleiding. Deze heeft ze maandelijks voldaan. Echter vanaf een bankrekening die zij ondertussen niet meer heeft, dus deze betalingen aantonen is vrijwel onmogelijk, alhoewel de rekening nog maar kortgeleden is opgezegd. Mogelijk valt er nog wat op te vragen bij de bank (geen afschriften ivm internetbankieren).

De brief is aangekomen op het oude adres van ons, wij wonen daar sinds bijna 2 jaar niet meer. Er woont nu een vriendin op dat oude adres en kennelijk vindt dat takkewijf het pas nodig ons in kennis te stellen als er een deurwaarder voor de deur staat (dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd). Ze blijft die klote brieven dus ook aannemen ipv zeggen dat wij daar niet wonen. Als ze dat deed was het voor ons meer aannemelijk te maken dat wij nooit brieven hebben ontvangen. Die hebben we ook niet (geen idee of ze verstuurd zijn), maar als we dan wel ineens op de proppen komen met de brief van de deurwaarder is dat natuurlijk een beetje vreemd.

Vraag 1: Wat kan ik met het feit dat de post naar het oude adres is gegaan? Voordat wij verhuisden dachten wij dat alles afbetaald was, dus een adreswijziging leek ons niet noodzakelijk.

Vraag 2: is de vordering verjaard?

Vraag 3: Indien vraag 2, ook als er aanmaningen naar het oude adres zijn gegaan?

Vraag 4: wat als wij gaan stellen dat we de brief van de deurwaarder nooit ontvangen hebben? Een deurwaarder moet in principe GBA checken toch, dus uiteindelijk komen ze wel op het huidige adres uit lijkt me...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:35:03 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73761313
Vind het maar een vaag verhaal... Jullie hebben dus altijd keurig betaald, maar om de een of andere reden denkt het opleidingsinstituut dat jullie niet betaald hebben? Of is je vriendin voortijdig gestopt met die opleiding en heeft ze daarom de betalingen stopgezet?

Zou sowieso navraag doen bij de bank, of je een afschrift kan krijgen van die betalingen. Kan vast wel...
pi_73761410
Als ze steeds herinneringen/aanmaningen/iets anders blijven sturen dan zal het niet verjaard zijn, de termijn gaat dan steeds weer opnieuw in. Dat die brieven naar een oud adres zijn gegaan maakt daarvoor niet uit.

Is de brief wel echt van een deurwaarder en niet van een incassobureau dat ook deurwaarders in dienst heeft?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_73761437
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:35 schreef Hephaistos. het volgende:
Zou sowieso navraag doen bij de bank, of je een afschrift kan krijgen van die betalingen. Kan vast wel...
Een kopie van de afrekeningen kan wel, maar daar zullen wel kosten aan zitten (1 a 2 euro per stuk ofzoiets).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:43:26 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_73761615
Vind 't sowieso vreemd dat de deurwaarder op het oude adres komt, of staan jullie daar nog ingeschreven? Normaliter checked een deurwaarder namelijk het GBA om te kijken of de schuldenaar daar wel daadwerkelijk woont, of om te zien waar hij dan wel woont
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_73761702
Nee we staan al tijden niet meer ingeschreven daar. Waarom zou het niet verjaard kunnen zijn?
Je moet dan toch aannemelijk maken dat de debiteur die aanmaningen ontvangen heeft? En als de aanmaningen naar het oude adres zijn gegaan is dat natuurlijk niet aannemelijk.

Ik hoor net trouwens dat de brief niet in persoon is afgegeven maar bij die vriendin in de bus lag.
Is het verstandig de brief retour afzender te sturen? Om op die manier aan te geven dat wij daar al lange tijd niet meer wonen.

En het is een echter gerechtsdeurwaarder, geen twijfel over mogelijk. Echter met vragen over de vordering moeten we met de school bellen, das niet echt gebruikelijk volgens mij.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:49:54 #7
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_73761814
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:46 schreef mcintosh het volgende:
Nee we staan al tijden niet meer ingeschreven daar. Waarom zou het niet verjaard kunnen zijn?
Je moet dan toch aannemelijk maken dat de debiteur die aanmaningen ontvangen heeft? En als de aanmaningen naar het oude adres zijn gegaan is dat natuurlijk niet aannemelijk.

Ik hoor net trouwens dat de brief niet in persoon is afgegeven maar bij die vriendin in de bus lag.
Is het verstandig de brief retour afzender te sturen? Om op die manier aan te geven dat wij daar al lange tijd niet meer wonen.

En het is een echter gerechtsdeurwaarder, geen twijfel over mogelijk. Echter met vragen over de vordering moeten we met de school bellen, das niet echt gebruikelijk volgens mij.
Verjaren gebeurt pas 12 (of 15?) jaar nadat de laatste kennisgeving is verstuurd
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_73762051
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:46 schreef mcintosh het volgende:
Waren die betalingen aan de IBG?
pi_73762151
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:49 schreef Civilian het volgende:

[..]

Verjaren gebeurt pas 12 (of 15?) jaar nadat de laatste kennisgeving is verstuurd
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

En de betalingen waren niet aan het IBG.
pi_73763411
Verjaring volgens mij al na 5 jaar.

Verder zijn veel gerechtsdeurwaarders ook incassobureaus die hetzelde briefpapier gebruiken om ze wat meer gewicht te geven. Is er al een veroordeling door de rechter? Zo niet dan is het gewoon een incassobureau. Een gerechtsdeurwaarder komt daadwerkelijk aan de deur en overhandigd de spullen persoonlijk, net als de uitnodiging voor de rechtzitting, die wordt ook perossnlijk overhandigd.
pi_73763971
Ik neem aan dat ze nog wel weet wat het rekeningnummer was, dus die school moet dat zo kunnen nagaan! Ik zou die school gewoon bellen, dan is het snel opgelost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')