Als je geen schade hebt, hoef je ook niets vergoed te krijgen, dus heeft het geen zin om een civiele procedure te beginnen. Het kan natuurlijk wel, het staat iedereen vrij om een civiele zaak te beginnen, maar ik denk dat je het al moelijk krijgt om een advocaat zo ver met je mee te krijgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
waarom niet?
ik vraag me alleen af met wat voor rede als je er geen last van hebt gehad
Wat wil je eisen dan? Schadevergoeding in elk geval niet, want er is geen schade.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:45 schreef Thomashorst het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb even puur hypothetisch een vraag aan de recht geleerde hier(net vakantie dus 2 weken geen recht
)
STEL dat in het huis van de buren voor de 2e keer brand is uitgebroken door schuld (lampen bedekken etc etc). Is het dan mogelijk je buren aan te klagen wegens nalatigheid ook al heb je er zelf geen schade van ondervonden?
Lijkt mij wel een interessante stelling, je hebt immers geen schade maar wel overlast gehad waarschijnlijk.
Lijkt mij niet.quote:Mij zelf lijkt het me gewoon mogelijk en zeker ook wel een reële aanklacht.
Vragen staan vrij, maar met het toewijzen van schadevergoedingen voor emotionele schade is men gelukkig erg terughoudend.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:54 schreef Buschetta het volgende:
In sommige landen kon je zo 100K vragen aan emotionele schade.
NL weet ik niet. (TVP)
Nogmaals, ik heb zelf geen problemen ik vroeg het mij afquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat wil je eisen dan? Schadevergoeding in elk geval niet, want er is geen schade.
[..]
Dat is inderdaad de oplossing denk ik voor een huurhuis, maar wat nu als het een koophuis betreft?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:57 schreef krakkemieke het volgende:
Als het een huurhuis is de woningbouwvereniging inlichten.
En contact opnemen met de wijkagent.
En elke keer dat zoiets gebeurt, meteen bellen.
De buren hebben dan toch al 2 keer je hele hebben en houwen op het spel gezet, een brand slaat zo over.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
waarom niet?
ik vraag me alleen af met wat voor rede als je er geen last van hebt gehad
Dat snap ik, maar je hebt je dan toch ook wel afgevraagd waarvóór je je buren (hypothetisch) aan zou klagen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:06 schreef Thomashorst het volgende:
Nogmaals, ik heb zelf geen problemen ik vroeg het mij af.
Zeker, zoals in de OP te lezen valt zou ik ze aanklagen wegens nalatigheid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar je hebt je dan toch ook wel afgevraagd waarvóór je je buren (hypothetisch) aan zou klagen?
Ja, en dan? Wat is je eis bij de rechter?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:31 schreef Thomashorst het volgende:Zeker, zoals in de OP te lezen valt zou ik ze aanklagen wegens nalatigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |