"Zowiezo"....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:38 schreef Cacciatore het volgende:
ik zweer het je ouwe ik kan een volwassen man met zachte g echt niet serieus nemen hoor, buschauffeur hiero had dat ook haha hij krijgt ZOWIEZO fittie met een lijpe mocro binnenkort :p
ik kan jou met je taalverkrachting niet serieus nemenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:38 schreef Cacciatore het volgende:
ik zweer het je ouwe ik kan een volwassen man met zachte g echt niet serieus nemen hoor, buschauffeur hiero had dat ook haha hij krijgt ZOWIEZO fittie met een lijpe mocro binnenkort :p
Geert durft ten minste voor zijn mening uit te komenquote:
Limburgers de mooiste vrouwen?!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef postmortum het volgende:
Waarom is er altijd die haat tegen Limburgers ? Terwijl wij Limburgse de mooiste vrouwen hebben , het beste bier en de leukste steden. Daarnaast heeft ieder dorpje nog zijn eigen taal en niet zoals in sommige steden straattaal.
Kun je in Zeeland, Groningen, Drenthe en Friesland ook doen..quote:Ook ken je je buren nog in Limburg en kun je gewoon je deur open laten staan overdag als je even naar boven bent.
quote:
Jammer alleen dat zijn 'mening' per dag verandert. Ligt er een beetje aan hoe hij meer stemmen kan krijgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:39 schreef postmortum het volgende:
[..]
Geert durft ten minste voor zijn mening uit te komen
Ik zal voor jou eens een uitzondering maken, en je met een harde g in je nek rochelen...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:38 schreef Cacciatore het volgende:
Ik kan mensen die typen zoals jij niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:38 schreef Cacciatore het volgende:
Iemand met Down ook.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:39 schreef postmortum het volgende:
[..]
Geert durft ten minste voor zijn mening uit te komen
ik durf in Sittard echt wel mijn deur open te houdenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:01 schreef smammela het volgende:
ik zou de deur in de donderberg (roermond) niet openlaten evenals in venlo, geleen, sittard, heerlen en maastricht.![]()
de kleine dorpen hebben idd allemaal een eigen dialect,maar daar wordt onderling ook altijd neerbuigend over gedaan, want het eigen dialect is toch altijd het schoenste...![]()
Vorige week per ongeluk de deur niet goed dicht gedaan. Heeft toen 2uur wagenwijd open gestaan. Totaal geen probleem.quote:
Soooooo true. Heb altijd een hekel aan carnaval gehad totdat ik vorig jaar een bezoekje bracht aan Den Bosch, wat een ontzettende gezellige stad is dat!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:16 schreef ynuhh het volgende:
Limburg en Brabant zijn sowieso de gezelligste provincies van Nederland.![]()
Volgens jaar ga ik sowieso die kant weer op met carnaval.
Brabantquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:16 schreef ynuhh het volgende:
Met carnaval wil ik Limburg juist verlatenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:16 schreef ynuhh het volgende:
dat is in volendamquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:22 schreef sergeantpeppers het volgende:
daar hebben ze toch veel van die neef-nicht huwelijken
Rustig wachte op dea daag..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:55 schreef wendytje het volgende:
[..]
't is een kwestie van geduld.....
Ja lekker irritant is dat, ik begrijp niks van dat volkquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef postmortum het volgende:
Daarnaast heeft ieder dorpje nog zijn eigen taal
Omdat ze praten alsof ze keelkanker hebben en arrogante onzin uitbraken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef postmortum het volgende:
Waarom is er altijd die haat tegen Limburgers ?
Arrogant??quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Omdat ze praten alsof ze keelkanker hebben en arrogante onzin uitbraken.
Da's een typische Hollandsche (kaaskoppen) eigenschap, dit doen Limburgers niet, het zit simpelweg niet in hun cultuur..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:42 schreef zovty het volgende:
[..]
ik moest glimlachenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:45 schreef Tism het volgende:
[..]
Da's een typische Hollandsche (kaaskoppen) eigenschap, dit doen Limburgers niet, het zit simpelweg niet in hun cultuur..
Lijkt me eerder dat je dat hebt bij een Marokkaan. Overigens gebruiken Limburgers het woord Kanker niet in dagelijkse spreektaal. Dat laten we aan de tokkies over in het Noorden. Verder is arrogantie meer iets dat je in de randstad vindt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik vind dus allemaal van niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:59 schreef mirved het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat je dat hebt bij een Marokkaan. Overigens gebruiken Limburgers het woord Kanker niet in dagelijkse spreektaal. Dat laten we aan de tokkies over in het Noorden. Verder is arrogantie meer iets dat je in de randstad vindt.
Er staat belgiumbabes in het plaatjequote:
Indalen van de adamsappel?!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:24 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Er staat belgiumbabes in het plaatje
Wat heeft dat te maken met limburg ?
Trouwens, die G van jullie is echt te slecht.
Het klinkt soms of jullie keeltjes nog niet volgroeid zijn ofzo.
Ik krijg altijd hendige keelpijn van jullie overdreven harde aandachtvragende gquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:25 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Limburgers,
Ik wou dat ik dat accent had.![]()
Haha,quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:27 schreef woads het volgende:
[..]
Ik krijg altijd hendige keelpijn van jullie overdreven harde aandachtvragende g
:3quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:37 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Haha,ik praat gewoon.. uhm Amsterdams.. maar dan niet plat ofzo..
Gewoon kudt![]()
![]()
Dat is belle perez. Een dame uit het belgische Limburg.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:24 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Er staat belgiumbabes in het plaatje
Wat heeft dat te maken met limburg ?
Trouwens, die G van jullie is echt te slecht.
Het klinkt soms of jullie keeltjes nog niet volgroeid zijn ofzo.
euh.. ik weet niet waar jij in Limburg woont hoor... maar in Hoensbroek zou ik je dat toch niet aanradenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef postmortum het volgende:
Ook ken je je buren nog in Limburg en kun je gewoon je deur open laten staan overdag als je even naar boven bent.
oh ja ik spreek voor beide Limburgen , aangezien onze vrienden aan de andere kant van de grens: KRC Genk, Belle Perez , Hasselt en Pukkelpop hebben
Mooie vrouwen? Ja, soms wel, maar ze zijn minder betrouwbaar dan een Marokkaan voor een open deur.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef postmortum het volgende:
Waarom is er altijd die haat tegen Limburgers ? Terwijl wij Limburgse de mooiste vrouwen hebben , het beste bier en de leukste steden. Daarnaast heeft ieder dorpje nog zijn eigen taal en niet zoals in sommige steden straattaal.
ghehe hoensbroek is 3 stoeptegels verder op xDquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. ik weet niet waar jij in Limburg woont hoor... maar in Hoensbroek zou ik je dat toch niet aanraden
Verder roeleert Limburg natuurlijk ongegeneerd de pan uit
[quote]quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:44 schreef Ixnay het volgende:
Pancratiusplein![]()
[ afbeelding ]
Glaspaleis:![]()
[ afbeelding ]
Coriocenter:![]()
[ afbeelding ]
Pancratiusplein over dag:![]()
[ afbeelding ]
Promenade:
[ afbeelding ]
Tempsplein:
[ afbeelding ]
ik begreep het!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:08 schreef Sammson het volgende:
Veer hubbe teminste lekker zoervleisch,meja dat kinne die bleude hollenders neet ,want dat is ze te duur....
ze komme waal met 4 man oet ein glaas limmenaad lepsche.in os sjoanne limburgse lanjd.
en dan zikke ze dat ze de sjoanste vakantie oads hubbe gehad.![]()
Loat die hollendersch maar moelle
Het ergste is dat ik het nog kan lezen en verstaan ook...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:08 schreef Sammson het volgende:
Veer hubbe teminste lekker zoervleisch,meja dat kinne die bleude hollenders neet ,want dat is ze te duur....
ze komme waal met 4 man oet ein glaas limmenaad lepsche.in os sjoanne limburgse lanjd.
en dan zikke ze dat ze de sjoanste vakantie oads hubbe gehad.![]()
Loat die hollendersch maar moelle
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:51 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaa!! En we hebben een match!!!1!1!!
[/eddy-zoey-stem]
Maar.. maar ik had de vraag goed.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef Sammson het volgende:
TOSTI , vind je lekker he.....?
Niet limburger zeker?
Nee natuurlijk niet, in Limbo land gebeurt alles 5 uur later. Ze zijn daar niet zo snel munjong.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:12 schreef mirved het volgende:
[..]
Vorige week per ongeluk de deur niet goed dicht gedaan. Heeft toen 2uur wagenwijd open gestaan. Totaal geen probleem.
Heerlen heeft zichzelf de laatste 10 jaar enorm verbeterdquote:
Heerlenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:44 schreef Ixnay het volgende:
Pancratiusplein![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Promenade:
[ afbeelding ]
Tempsplein:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:53 schreef leolinedance het volgende:
Limburgers, wat een schijnheilig kutvolk
Tis toch godverpielekes ook echhhhh waah niet tan?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Limburgers, het volk van de lui die menen wat hun vinden/denken ook EECHHH WA zo is![]()
![]()
godverpielekes? vuigen kloothummel? Wat lul je?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Tis toch godverpielekes ook echhhhh waah niet tan?
Vuigggen kloothummel
houd den muil
HIK limburpquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:59 schreef L.no het volgende:
[..]
godverpielekes? vuigen kloothummel? Wat lul je?
Nee op z'n limburgs ben je toch een Krepuulquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Tis toch godverpielekes ook echhhhh waah niet tan?
Vuigggen kloothummel
houd den muil
Krepuul = tuigquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:07 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee op z'n limburgs ben je toch een Krepuul
quote:
Nu ga je te verquote:
vlaai![]()
bier![]()
Parkstad jeweetzquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:15 schreef Tassiepassie het volgende:
welk dialect is dat dan ik ken het woord niet eens
Alfaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:15 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
![]()
[..]
Nu ga je te verWat is er nou beter dan vlaai?
En Alfa bier is voor koningen
Heerlenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:44 schreef Ixnay het volgende:
Pancratiusplein![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Promenade:
[ afbeelding ]
Tempsplein:
[ afbeelding ]
krapuul is gewoon Algemeen Beschaafd Limburgs hoor... als je dat niet kent, ben je waarschijnlijk importquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:12 schreef Tassiepassie het volgende:
krepuuldat woord heb ik nog nooit gebruikt iig
![]()
Ik snap dat je dat denkt.. maar geloof me.. net als wij allemaal heb ook JIJ een zachte G. Ontkennen heeft geen zin en nee, het valt níet mee. Valt je trouwens pas echt op als je minstens een half jaar buiten Limburg woont en/of werkt, eerder hoor je het echt nietquote:Ik denk dat het bij mijn zachte G ook wel meevalt trouwens ik spreek eigenlijk alleen maar dialect met een paar familieleden waaronder mijn opa en oma![]()
Voor de rest gewoon abn en eigenlijk komen bijna al mijn vrienden van boven de rivieren
quote:
quote:[..]
Nu ga je te verWat is er nou beter dan vlaai?
En Alfa bier is voor koningen
oh ok daar kom ik vrijwel nooitquote:
Echhhhhhhhhhh NIEEEEEEEEEquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Krepuul = tuig
Je zegt niet 'een tuig', maar 'tuig'. Dus het is ook 'jij vies krepuul' ipv 'jij bent een krepuul'
Nou ik kreeg in Utrecht te horen dat het toch echt wel meeviel tov andere limbo'squote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
krapuul is gewoon Algemeen Beschaafd Limburgs hoor... als je dat niet kent, ben je waarschijnlijk import
[..]
Ik snap dat je dat denkt.. maar geloof me.. net als wij allemaal heb ook JIJ een zachte G. Ontkennen heeft geen zin en nee, het valt níet mee. Valt je trouwens pas echt op als je minstens een half jaar buiten Limburg woont en/of werkt, eerder hoor je het echt niet
Hoop dat je de krets krijggg gij...vuige echelquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:07 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee op z'n limburgs ben je toch een Krepuul
oke.. je wilt oorlog? dan kun je oorlog krijgen!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:24 schreef conobram het volgende:
Gatverdamme, Limburg. Verkopen aan België die hap, en dat vieze Brand bier van ze erbij.![]()
dat herken ik wel hoor, spreek ook alleen maar vasteloavenddialectquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:23 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Nou ik kreeg in Utrecht te horen dat het toch echt wel meeviel tov andere limbo's![]()
En ik ben hier geboren en woon er nog dus geen import
Het ligt er gewoon aan dat ik het dialect niet heel erg veel spreek![]()
Zelfs mijn oma komt soms nog met woorden waar ik nog nooit van gehoord heb
De verlossende zin:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
oke.. je wilt oorlog? dan kun je oorlog krijgen!![]()
![]()
![]()
Limburg verkopen kunnen we het best over hebben, maar alleen een übergaylord verkiest slootwater boven het door God zelf goedgekeurde Brand bier.
Ketter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
nee hoor, ik heb nooit keelpijn en ik praat de hele dag door met een harde Gquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar een harde G zal het nooit echt worden (krijg je keelpijn van)
Nee zo'n echte harde G lukt mij denk ik ook niet zo goedquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat herken ik wel hoor, spreek ook alleen maar vasteloavenddialect. Maar toen ik eenmaal een half jaartje weg was geweest, viel het gruwelijke accent me pas écht goed op.
Nu woon ik in Limburg en werk ik in Amsterdam (om schizofreen van te worden) Mijn accent wisselt zo'n 3x per dag... maar een harde G zal het nooit echt worden (krijg je keelpijn van
)
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:28 schreef conobram het volgende:
[..]
De verlossende zin:ow sorry.. ik had het over bier... en grolsch geeft zelf toe dat het dát niet is...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
Nou denk dat het werk gelijk een pielemoos...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:32 schreef Tassiepassie het volgende:
Zou de G in G-spot dan een harde of een zachte zijn![]()
![]()
(yup weer melig)
Je deur open laten staan ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef postmortum het volgende:
Ook ken je je buren nog in Limburg en kun je gewoon je deur open laten staan overdag als je even naar boven bent.
oh ja ik spreek voor beide Limburgen , aangezien onze vrienden aan de andere kant van de grens: KRC Genk, Belle Perez , Hasselt en Pukkelpop hebben
Dat!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:16 schreef ynuhh het volgende:
Burgerking nog veel leukerquote:
Precies alsof een boer zo leuk lult tssssquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:50 schreef Tassiepassie het volgende:zolang we elkaar maar allemaal verstaan toch, wat boeit het mij nou wat iemand voor een accent heeft.
Vind dat gedoe om die zachte G lichtelijk overdreven als je hoort hoeveel verschillende accenten er eigenlijk zijn
och rot toch op man. die ch van jou is nauwelijks te horen, en dat kun je toch ook geen G noemen! en alGemeen besGaafd nederlands is hel zeker weten nederlands met een harde Gquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:46 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als we het toch over die G hebben:
Een harde G is een 'CH'. Mensen met een harde G hebben het dus over 'choed' en 'cheniaal' en 'chodfurrrdommuh'. De G zoals ie uitgesproken hoort te worden kennen ze daar niet en dat maakt de situatie zo, dat mensen met een zachte G beter alGemeen besCHaafd Nederlands spreken dan de de harde 'CH'ers'.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Precies alsof een boer zo leuk lult tssss
Waarom log je altijd je kloon in als het om Limburg gaat, ben je soms bang dat je 'reputatie' eraan gaat ofzoquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:54 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
och rot toch op man. die ch van jou is nauwelijks te horen, en dat kun je toch ook geen G noemen! en alGemeen besGaafd nederlands is hel zeker weten nederlands met een harde G
hoezo m'n kloon?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:55 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Waarom log je altijd je kloon in als het om Limburg gaat, ben je soms bang dat je 'reputatie' eraan gaat ofzo
Dit heb ik dus ook. Ik heb zelf een zachte G maar wanneer ik op TV iemand met een zachte G hoor praten dan vind ik het het niet aan te horenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:30 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het vreselijk vind als ik iemand met een zachte G op tv hoor![]()
Ja ik heb het zelf ook maar ik vind het heel vreemd om het dan te horen.
Mijn mams heeft jaren geleden eens meegedaan aan dat programma ''get the picture'' en toen we daarna die aflevering terugzagen hebben we allemaal in een deuk gelegenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook. Ik heb zelf een zachte G maar wanneer ik op TV iemand met een zachte G hoor praten dan vind ik het het niet aan te horen
Whahaha. Wel raar eigenlijk, want ik vind een harde G irl juist heel lelijk klinken. Een paar pagina's terug linkte iemand de zachte aan keelkanker (like wtf?), maar dan vind ik een harde G toch meer in de buurt komen. Het geluid dat harde G mensen maken doet me denken aan een oude man die last heeft van zijn keel en heel hard gorgeltquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:14 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Mijn mams heeft jaren geleden eens meegedaan aan dat programma ''get the picture'' en toen we daarna die aflevering terugzagen hebben we allemaal in een deuk gelegen![]()
(ze had ook nog gewonnen trouwens)
QFTquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Whahaha. Wel raar eigenlijk, want ik vind een harde G irl juist heel lelijk klinken. Een paar pagina's terug linkte iemand de zachte aan keelkanker (like wtf?), maar dan vind ik een harde G toch meer in de buurt komen. Het geluid dat harde G mensen maken doet me denken aan een oude man die last heeft van zijn keel en heel hard gorgelt
Man er niks geilers dan een limbo!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Whahaha. Wel raar eigenlijk, want ik vind een harde G irl juist heel lelijk klinken. Een paar pagina's terug linkte iemand de zachte aan keelkanker (like wtf?), maar dan vind ik een harde G toch meer in de buurt komen. Het geluid dat harde G mensen maken doet me denken aan een oude man die last heeft van zijn keel en heel hard gorgelt
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:54 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
och rot toch op man. die ch van jou is nauwelijks te horen, en dat kun je toch ook geen G noemen! en alGemeen besGaafd nederlands is hel zeker weten nederlands met een harde G
Ik zou niet eens willen dat het Maastricht 2 werd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heerlen heeft zichzelf de laatste 10 jaar enorm verbeterd
Het is geen Maastricht II, maar een stuk beter dan Roermond of Venlo.
Woon overigens in Landgraaf
Limburg![]()
Dat is wel een voorbeeld van heerlen tov. Maastricht, maar je bent in Heerlen wel veel sneller uitgekeken omdat, met name het centrum, veel kleiner is. Desondanks ben ik al jaren veel te vinden hierquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zou niet eens willen dat het Maastricht 2 werd.
Als je door Heerlen loopt oogt alles rustiger, opgeruimder, moderner, frisser.
Maar toch is het jammer dat ze zoveel oude gebouwen gesloopt hebben en vervangen.
Dat ik dit niet heb gezien gisterenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Man er niks geilers dan een limbo!
Sukkel met je dove oren
Daar zit je probleemquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:17 schreef HoneyPop het volgende:
(maarja, woon nu dan ook dichtbij rotterdam)
Rotterdam zit gewoon vol tuig, in de rest van de Randstad kan je je prima op je gemak velen als je oer straat loopt of een vreemde kroeg binnen komtquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:17 schreef HoneyPop het volgende:
Limburg!!
Mensen vinden mn accent juist schattig,
En maar opscheppen over de harde g, die is gewoon uitgevonden toen een of andere dikzak in zn popcorntje stikte: GCHGGGGGGGGGGgggCH!!![]()
Btw, die mensen boven de rivieren zijn veel vaker aso's (maarja, woon nu dan ook dichtbij rotterdam)
Wij staan dus een stap verder in de evolutie van het ABN. Mooi.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:30 schreef x3ro het volgende:
Mensen moeten ook eens onder ogen zien dat de taal wat al die huilanders uitslaan dus gewoon afstamt van het Diets wat hier in limburg en omstreken gesproken word en dat het huidige ABN dus gewoon hier vanaf stamt
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:35 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
We hebben onze taal dus een stap verder laten verpauperen. Mooi.
Als je maar niet komt kloten en NIET die apres ski zooi gaat luisteren. Anders is het nog geen carnaval. Ons durp heet dan Oeteldonk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:18 schreef Wootism het volgende:
[..]
Soooooo true. Heb altijd een hekel aan carnaval gehad totdat ik vorig jaar een bezoekje bracht aan Den Bosch, wat een ontzettende gezellige stad is dat!![]()
![]()
Daar heb je tenminste carnaval. En over 4 weken begint het alweer hier.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:51 schreef x3ro het volgende:
Omg het ergste zijn nog de mensen die denken dat er "carnaval" geveird word op plekken als Den Bosch
En jij geeft nu toe dat ABN dus inderdaad nog erger is verpauperdquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:42 schreef rozenijlpaard het volgende:
[..]
Een stap verder.. dus je geeft toe dat jullie taal al een paupertaal was
waar ligt heugem?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:59 schreef x3ro het volgende:
Roflpantoffel!!!111
Liek ik geen carnaval kenIk ben geboren en getogen in 'T sjoen Mestreech oan de moas
Net of ik geen carnaval ken, ben geboren en getogen in Den Bosch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:59 schreef x3ro het volgende:
Roflpantoffel!!!111
Liek ik geen carnaval kenIk ben geboren en getogen in 'T sjoen Mestreech oan de moas
Ik ga die discussie niet eens meer aan, Oeteldonk is het mooiste wat er is met carnaval.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:09 schreef x3ro het volgende:
Den Bosch = geen Limburg = geen echte carnaval. Andere plek waar ze nog goed weten carnaval te vieren: Deutschland
11de van de 11dequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:52 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Daar heb je tenminste carnaval. En over 4 weken begint het alweer hier.
Bijna iedereen vind zijn/haar eigen plaats toch de beste qua carnaval en dat is ook logisch tochquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:38 schreef ReWout het volgende:
Echte carnaval wordt toch echt alleen in Keulen gevierdt!!![]()
120 dagen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:28 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
11de van de 11de![]()
Kan ik me weer gaan voorbereiden op volgend jaar![]()
De vrouwenzitting is hier altijd het leukste er komt altijd iets van een grappige stripacten de gastvrouw is elk jaar dezelfde
Lola Lee de travestiet
TopLimbomuts zijn heeft best wel leuke kanten
Je taal komt hier vandaan, wij waren stuk eerder civilized etc, dus wie woont hier in een achtergesteld provincie?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:43 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het feit dat de mensen er massaal carnaval vieren zegt eigenlijk al vrijwel alles over de inwoners van Limburg. Verder is het in het algemeen een vrij achtergestelde provincie.
Je weet niet wat je mistquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:43 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het feit dat de mensen er massaal carnaval vieren zegt eigenlijk al vrijwel alles over de inwoners van Limburg. Verder is het in het algemeen een vrij achtergestelde provincie.
Als ik in Utrecht ben voel ik mij helemaal niet thuis.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:51 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist![]()
Maar ieder het zijne toch?
Dat er in bepaalde provincies nu eenmaal andere gebruiken zijn wil niet zeggen dat die dan per definitie minder goed zijn![]()
Ik woon hier al mijn hele leven en kom ook heel erg veel in Utrecht en natuurlijk merk je dan gigantisch veel verschillen.
Ik voel me echter in beide plaatsen erg fijn en beide plaatsen hebben hun voors en tegens
Hier is de 3de dag altijd heringbietequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:53 schreef Maikuuul het volgende:
Carnaval is wel leuk, de eerste 2 dagen, dag 3 zuigt meestal
Hij verpest het wel ja.quote:
Ik vind hun accent wel wat hebbenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:54 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Als ik in Utrecht ben voel ik mij helemaal niet thuis.Het accent.. brr
In de trein naar Den Bosch hoor ik weer het dialect om me heen, dan ben ik weer thuis!
Echten bazen vieren het vrijdag, zaterdag, zondag, maandag EN dinsdagquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:53 schreef Maikuuul het volgende:
Carnaval is wel leuk, de eerste 2 dagen, dag 3 zuigt meestal
Nee, zelfs niet indirectquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
En jij geeft nu toe dat ABN dus inderdaad nog erger is verpauperd
Uteregt!!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:56 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Ik vind hun accent wel wat hebbenal zijn ze wel een stuk grover in hun taalgebruik maar luister gewoon selectief
Een echte baas begint op donderdag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:56 schreef x3ro het volgende:
[..]
Echten bazen vieren het vrijdag, zaterdag, zondag, maandag EN dinsdag
ga er eens heen en zoek ze zelf zou ik zeggenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:03 schreef Appelknaller het volgende:
TVP voor pics van die mooie limburgse dames![]()
![]()
Ja maar ik wil ze nu zienquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:05 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
ga er eens heen en zoek ze zelf zou ik zeggen
Maar verder loop je natuurlijk wel op Koninginnedag rond met je oranje sjaal + muts. Ga je naar feesten toe in speciale kledij en sta je met het EK en WK in je leeuwenpak. Maar HO carnaval dat kan niet..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:43 schreef Chain_Reaction het volgende:
Jouw aannames zijn nergens op gebaseerd. Ik heb ook een hekel aan debielen in oranje pakken op koninginnendag en zo mogelijk nog meer aan mensen in party-outfit, maar nice try.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:09 schreef mirved het volgende:
[..]
Maar verder loop je natuurlijk wel op Koninginnedag rond met je oranje sjaal + muts. Ga je naar feesten toe in speciale kledij en sta je met het EK en WK in je leeuwenpak. Maar HO carnaval dat kan niet..
Stel je voor dat sommige zich wel uit kunnen leven.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:17 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jouw aannames zijn nergens op gebaseerd. Ik heb ook een hekel aan debielen in oranje pakken op koninginnendag en zo mogelijk nog meer aan mensen in party-outfit, maar nice try.
Dat jij een provinciaal bent en geindoctrineerd met een belachelijk (en nep) feest als carnaval vind ik heel jammer voor je, maar begin niet te huilen wanneer de geciviliseerde medemens de terechte conclusies trekt.
Bovendien vergelijk je appels met peren en ga je voorbij aan de principes van de feesten en dergelijke, maar dat zul je zelf wel niet inzien.
Ah je bent dus gewoon een nerd die altijd alleen binnen zit en nooit aan iets mee doet. Zeg dat dan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:17 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jouw aannames zijn nergens op gebaseerd. Ik heb ook een hekel aan debielen in oranje pakken op koninginnendag en zo mogelijk nog meer aan mensen in party-outfit, maar nice try.
Dat jij een provinciaal bent en geindoctrineerd met een belachelijk (en nep) feest als carnaval vind ik heel jammer voor je, maar begin niet te huilen wanneer de geciviliseerde medemens de terechte conclusies trekt.
Bovendien vergelijk je appels met peren en ga je voorbij aan de principes van de feesten en dergelijke, maar dat zul je zelf wel niet inzien.
Ja probeer jij je dat eens voor te stellen zonder carnavaleske kledij en zonder een zaal vol dronken boeren. Het bestaat echt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:20 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Stel je voor dat sommige zich wel uit kunnen leven.
Haha, sadquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:17 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
ik heb hier in de buurt niet 1 boer wonen dus ik denk dat je een beetje in de tijd bent blijven hangen wat betreft Limburgquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:22 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ja probeer jij je dat eens voor te stellen zonder carnavaleske kledij en zonder een zaal vol dronken boeren. Het bestaat echt.
Ik doe nergens aan mee inderdaad, maar vermaak me toch uitstekend. Met mensen die niet participeren in geforceerde feest-concepten etc. Je lijkt niet te bevatten dat het ook op die manier kan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:21 schreef mirved het volgende:
[..]
Ah je bent dus gewoon een nerd die altijd alleen binnen zit en nooit aan iets mee doet. Zeg dat dan.
Heel Limburg zit vol boeren, domoor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:24 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
ik heb hier in de buurt niet 1 boer wonen dus ik denk dat je een beetje in de tijd bent blijven hangen wat betreft Limburg
Hij heeft het alleen over het feit dat jij zo afgeeft op carnaval toch?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:24 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik doe nergens aan mee inderdaad, maar vermaak me toch uitstekend. Met mensen die niet participeren in geforceerde feest-concepten etc. Je lijkt niet te bevatten dat het ook op die manier kan.
jeetje wanneer ga jij opgroeien klein kindquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:25 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Heel Limburg zit vol boeren, domoor.
Ik woon gewoon in een stedelijke omgeving van boeren geen last. Wij vieren carnaval in de binnenstad. Daarnaast is het toch juist leuk om 3 dagen (of meer) eens iets helemaal anders te doen en lekker uitbundig te feesten in een grappig pakje. Maar ja als je maar 2 keer in het jaar uitgaat vind je dat natuurlijk al een behoorlijk feest.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:22 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ja probeer jij je dat eens voor te stellen zonder carnavaleske kledij en zonder een zaal vol dronken boeren. Het bestaat echt.
Incorrect. Ik kom uit Limburg en ben urbaan. En slim.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:25 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Blijkt maar dat het onderwijs (en de opvoeding) in jouw streek zwaar onder de maat is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:25 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
En meneer is zelf waarschijnlijk woonachtig in Groningen of Frieslandquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:25 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:34 schreef Tassiepassie het volgende:
Chain_Reaction heeft niet eens een woonplaats ingevuld en is overduidelijk jaloers op de gezelligheid van limburgers
Ik kan me goed voorstellen idd dat t voor n hoop mensen als gebrabbel uitzietquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:41 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Ik kan het wel redelijk lezen maar zelfs voor mij is het een moeilijk dialect hoor
mijn tante en 1 van mijn beste vriendinnen is van mestreechquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:43 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen idd dat t voor n hoop mensen als gebrabbel uitziet
Diech wits dus boe ste 't euver hubsquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:44 schreef mirved het volgende:
Mestreech is neet breid.... meh Mestreech dat is laank
Tis dat ik niet zo mofminded ben anders had me dat best leuk gelekenquote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:47 schreef Tassiepassie het volgende:nou deze clown gaat nu lekker bankhangen en film kijken
gewoon doen. geweldig carnaval daar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:47 schreef x3ro het volgende:
[..]
Tis dat ik niet zo mofminded ben anders had me dat best leuk geleken
Ook zonder drank is het leuk, het gaat om de muziek en de gezelligheid. Sukkel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:22 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het gaat om hetgeen je aantreft en niet wat jij toevallig meent te moeten doen in een boerentent. Sukkel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:03 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ook zonder drank is het leuk, het gaat om de muziek en de gezelligheid. Sukkel.
Zo sprak de verzuurde nerd die nooit feest viert en alles kut vind.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:17 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
waar the fuck slaat dat nou weer op dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Laat de traantjes maar komen hoor lieverd
Je bent erg filisterquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:04 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het gaat om hetgeen je aantreft en niet wat jij toevallig meent te moeten doen in een boerentent. Sukkel.
En dat jij die ongelofelijke baggermuziek ook nog durft te noemen is helemaal beschamend.![]()
Leuk dat je een nieuw woordje hebt geleerd zojuist, maar nu moet je het nog leren toepassen op het geschikte ogenblik.quote:
Jij staat zo'n beetje symbool voor het boerse en oppervlakkige Limburg, dus erg veel viel er ook niet te verwachten van jou, maar de aannames die jij doet zijn wel heel erg sneu.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:11 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Zo sprak de verzuurde nerd die nooit feest viert en alles kut vind.
Hoe voelt het nou om alles kut te vinden en nooit lekker te feesten ?
Obvious troll natuurlijk !
Baggertent, of het is in kroegen of gewoon op straat. Zielig figuur.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:04 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het gaat om hetgeen je aantreft en niet wat jij toevallig meent te moeten doen in een boerentent. Sukkel.
En dat jij die ongelofelijke baggermuziek ook nog durft te noemen is helemaal beschamend.![]()
Uiteindelijk zijn het er altijd minder dan in het noordenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:25 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Dat je een jankert en huilie bent, incapabele klapkutquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:17 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
waar the fuck slaat dat nou weer op dan?
quote:
Brabantquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Overigens ben ik ervoor dat zuid-Limburg zich afscheidt van de rest van Nederland en zelfs van de rest van Limburg. Zuid-Limburg dat naar boven toe ophoudt bij Sittard en Born en verder gaat als een soeverein Hertogdom ofzo. Met mij als Hertog natuurlijkMet DSM, onze eigen autofabriek en Gerd Leers redden wij het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Limburgse dromenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Provincialenquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:36 schreef Nikmans het volgende:
Vogeltjesdans ik verkies jou als hertogWat een ambitie
Strenge katholieken vind je hier bijna niet meer. Daarom heeft Holland een Bible-belt, en Limburg niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:58 schreef ehqo. het volgende:
Omdat dat streng katholieke volk onmiddellijk de politie belt als je een beetje voor jongere door kan gaan en ergens rustig op een bankje zit, want dan moét je wel met Heidense zaken bezig zijn natuurlijk.
Vandaar al die beeldjes langs de wegen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:24 schreef fratsman het volgende:
[..]
Strenge katholieken vind je hier bijna niet meer. Daarom heeft Holland een Bible-belt, en Limburg niet.
Die komen uit diezelfde tijd als die oude gebouwen uit Amsterdamquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Vandaar al die beeldjes langs de wegen?
Oh dus omdat we niet meer streng katholiek zijn moeten we maar al het cultureel erfgoed gaan weghalen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Die bloemenkransen erbij ook?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die komen uit diezelfde tijd als die oude gebouwen uit Amsterdam
Mensen die niet logisch nadenken
Bloemenkransen hebben alles met strenge religies te maken. Sorry dat ik dat vergeten was.quote:
Omdat die mooi zijnquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:17 schreef ehqo. het volgende:
[..]
ga niet stoer tegen mij lullen jochie. ik moet het nog zien of je ook nog zo'n grote bek hebt als ik voor je sta! eens kijken wie hier dan traantjes laatquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat je een jankert en huilie bent, incapabele klapkut
Denken dat carnaval alleen gaat om zuipen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:18 schreef Nobu het volgende:
Carnaval, het hele jaar door zitten de inboorlingen in hun keurslijf en om dat vol te houden zuipen ze zich eens per jaar een aantal dagen naar de vernieling.
Het gaat de meeste mensen natuurlijk voornamelijk om de hoogstaande en zeer originele muziek; om alle dorpsidioten die in een piratenpakje of verkleed als Geert Wilders rondhossen en als hoogtepunt de architectonische hoogstandjes van een groepje padvinders uit Oeteldonk in de optocht.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Denken dat carnaval alleen gaat om zuipen.Simpele ziel.
Nee, je moet uiteraard ook met je zatte kop dikke wijven neuken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Denken dat carnaval alleen gaat om zuipen.Simpele ziel.
Ik vind het wel een compliment waardig aan KLB dat 'reserve belgen' pas op pagina 12 voor het eerst gebruikt wordt.quote:
Inderdaad originele muziek.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:44 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Het gaat de meeste mensen natuurlijk voornamelijk om de hoogstaande en zeer originele muziek; om alle dorpsidioten die in een piratenpakje of verkleed als Geert Wilders rondhossen en als hoogtepunt de architectonische hoogstandjes van een groepje padvinders uit Oeteldonk in de optocht.
Wtf ineens.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef matthijs.. het volgende:
Hallo ben zelf een limburger, wat ik ga zeggen is minder positief.
(romeinen3vers10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;
er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één. Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen; hun mond is van vloek en bitterheid vol;)
Ik kan het weten want ik woon er namelijk, een koude en liefdeloze wereld is het hiero. In geen enkel mens woont van nature gerechtigheid (uitzondering is Jezus) , ik denk dat de mens ergens anders in Nederland wat dat betreft niet veel anders is.
ik zag het woordje jezus en ik dacht: ''niet de moeite om te lezen''quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef matthijs.. het volgende:
(romeinen3vers10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;
er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één. Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen; hun mond is van vloek en bitterheid vol;)
Ik kan het weten want ik woon er namelijk, een koude en liefdeloze wereld is het hiero. In geen enkel mens woont van nature gerechtigheid (uitzondering is Jezus) , ik denk dat de mens ergens anders in Nederland wat dat betreft niet veel anders is.
Heb jij ook wel eens aan het knopje bij de deuren van een trein gelikt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef matthijs.. het volgende:
WAT IS DIT IK HEB GEENEENSquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef matthijs.. het volgende:
quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:10 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
ga niet stoer tegen mij lullen jochie. ik moet het nog zien of je ook nog zo'n grote bek hebt als ik voor je sta! eens kijken wie hier dan traantjes laat
Ja ik las dat stuk in romeinen3 en dacht, dat is helemaal waarquote:
dat zeg je omdat je weet dat er toch niks van komt. maar geloof me, je gaat me met bloed op de grond smeken om vergeving als ik je tegenkom!quote:
Heb je ook een cola met hem gedronken?quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ik las dat stuk in romeinen3 en dacht, dat is helemaal waar. Zo ben ik zelf van nature maar ik zie het ook om me heen. Gelukkig ben ik gered door Jezus, hij is in mijn plaats gestraft.
doe normaal debielquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Ja ik las dat stuk in romeinen3 en dacht, dat is helemaal waar. Zo ben ik zelf van nature maar ik zie het ook om me heen. Gelukkig ben ik gered door Jezus, hij is in mijn plaats gestraft.
Nee ik heb niet alle wijsheid en inzicht, God geeft me wijsheid en inzicht.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
doe normaal debielje denkt alle wijsheid van de wereld te hebben, maar in werkelijkheid ben je gewoon een sul die bijbelverhaaltjes gelooft
Vind je 'rechtvaardig' en 'goed' niet iets heel persoonlijks? Ik bedoel; op een manier kan je alles voor jezelf rechtvaardigen, wie is iemand anders dan om te bepalen dat dat niet zo is?quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Nee ik heb niet alle wijsheid en inzicht, God geeft me wijsheid en inzicht.
Trouwens Jezus gaat straks over alle mensen rechtvaardig oordelen, wie in hem gelooft komt niet in het oordeel maar wie niet gelooft is al veroordeeld. Het is keuze 1 gered worden of 2 veroordeeld worden, zwart of wit.
Als hij dat rechtvaardig noemt is fascisme dat ook.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Trouwens Jezus gaat straks over alle mensen rechtvaardig oordelen, wie in hem gelooft komt niet in het oordeel maar wie niet gelooft is al veroordeeld.
Zeker waardeer ik de natuur en de vind ik vlaai lekker etc, maar het gaat om hoe de mens is. Ik rechtvaardig mezelf niet, kijk ik heb straf verdiend voor de verkeerde dingen die ik heb gedaan en Jezus is in mijn plaats gestraft, wat een geweldig liefdevolle God, amen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:26 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Vind je 'rechtvaardig' en 'goed' niet iets heel persoonlijks? Ik bedoel; op een manier kan je alles voor jezelf rechtvaardigen, wie is iemand anders dan om te bepalen dat dat niet zo is?
Bovendien is de wereld die jij koud en liefdeloos noemt veel meer dan gedragingen van de mensheid. Als je het mij vraagt ben je in Limburg gezegend met mooie natuur, als je dat al niet kan waarderen vraag ik me af wat je wel zo positief vind aan het idee van een God.
tot de hel zekerquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:25 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Trouwens Jezus gaat straks over alle mensen rechtvaardig oordelen, wie in hem gelooft komt niet in het oordeel maar wie niet gelooft is al veroordeeld.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:32 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
tot de hel zekerFUCK god en FUCK jezus. ik ga volgens jullie zowiezo een vagevuurtje tegenmoet aangezien ik naast vrouwen ook mannen neuk
ochja, wie weet kunnen satan en ik het heel goed met elkaar vinden
Waarom? Wij zijn maar een bijproduct. Als de mensheid nu ineens zou verdwijnen zou niks ervan wakker liggen; op deze planeet niet en in het universum al helemaal niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:29 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Zeker waardeer ik de natuur en de vind ik vlaai lekker etc, maar het gaat om hoe de mens is. Ik rechtvaardig mezelf niet, kijk ik heb straf verdiend voor de verkeerde dingen die ik heb gedaan en Jezus is in mijn plaats gestraft, wat een geweldig liefdevolle God, amen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |