Vergis je niet, Dirk heeft fans hoor! Nu eens kijken hoeveel er dat zijnquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wie daar in trapt, lijkt me ook rijp voor het gesticht. Waarom zou je in godsnaam aandelen accepteren van een bedrijf wat enkel kan leven bij de gratie van het vertrouwen. Het vertrouwen wat volledig is verdwenen door alle problemen en pers van het laatste jaar.
Als je 500.000 aan achtergestelde deposito's hebt wil je dat. Logisch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
Wie daar in trapt, lijkt me ook rijp voor het gesticht. Waarom zou je in godsnaam aandelen accepteren van een bedrijf wat enkel kan leven bij de gratie van het vertrouwen. Het vertrouwen wat volledig is verdwenen door alle problemen en pers van het laatste jaar.
Maar de meeste van die bedrijven hebben niet een reputatie die al meer dan een jaar vakkundig om zeep wordt geholpen door zowel het bedrijf zelf als de pers.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar de meest beursgenoteerde bedrijven en banken leven toch bij gratie van het vertrouwen van de mensen (en aandeelhouders)?
Als je 1 van beide hebt, verdien je het om dat geld kwijt te raken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als je 500.000 aan achtergestelde deposito's hebt wil je dat. Logisch.
Als je 500.000 aan spaartegoeden daar hebt, wil je dat ook. Logisch.
Er zijn dus op zeker mensen die 't willen, en ze hebben maar 140 miljoen nodig. Reële optie dus.
Viel me inderdaad op dat Dirkje gisteren in alle media als de held werd afgeschilderd. Ondanks dat dezelfde media hem volledig hebben afgebrand de dag er voor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Vergis je niet, Dirk heeft fans hoor! Nu eens kijken hoeveel er dat zijn
Ik vind 't nog veel kwalijker dat Nova wederom een podium is om een actie te starten. Nota bene een mailadres braaf onder in beeld zettenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Viel me inderdaad op dat Dirkje gisteren in alle media als de held werd afgeschilderd. Ondanks dat dezelfde media hem volledig hebben afgebrand de dag er voor.
De hypocrisie van de media kent blijkbaar geen grenzen
Ja, en bij de minste geringste onrust klapt die bank alsnog en ben je je geld alsnog kwijt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Er zijn dus op zeker mensen die 't willen, en ze hebben maar 140 miljoen nodig. Reële optie dus.
Ze kunnen 't ook niet proberen. Dan zijn de genoemde voorbeelden zeker 400k kwijt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja, en bij de minste geringste onrust klapt die bank alsnog en ben je je geld alsnog kwijt.
Zo pro-DSB is Nova anders niet hoor, die uitlatingen van ex-werknemers over welke praktijken DSB er op na hield kwamen er vandaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind 't nog veel kwalijker dat Nova wederom een podium is om een actie te starten. Nota bene een mailadres braaf onder in beeld zetten. Hoezo journalistieke objectiviteit?
Gokje wagen? Samen inleggen, hebben het er maandag wel over..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Vergis je niet, Dirk heeft fans hoor! Nu eens kijken hoeveel er dat zijn
Het vertrouwen was tot 1 oktober voldoende (totdat Lakeman begon). Sterker nog, zelfs de oproep van Lakeman kreeg de bank eigenlijk niet omver; ze gingen pas na het lek naar de pers en de haircut van DNB.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De 'haircut' kan wel eens de bottleneck worden voor 't slagen van deze poging. Dan krijg je idd zo'n situatie, erg lastig voor Bos / Wellink.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:25 schreef capricia het volgende:
En stel dat DNB er niet zoveel in ziet...
DNB krijgt sowieso al een deel van de zwarte piet, enerzijds wegens grof falend toezicht en anderzijds vanwege de haircut van 800 mln, die (ook qua timing) erg slecht valt te verklaren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:25 schreef capricia het volgende:
BTW: Stel dat er belangstelling voor is vanuit de bevolking...mensen met achtergestelde leningen enzo hebben 100% belangstelling denk ik zo.
En stel dat DNB er niet zoveel in ziet...
Dan hebben zij het gedaan, in de ogen van Nederland.
Slimme truuc van Scheeringa...ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Opgeschroefd? Teruggedraaid, toch?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
De 'haircut' moet dan ook opgeschroefd worden van 1 naar 1,8 miljard (door DNB). Die 2 voorwaarden samen zouden voor een redding kunnen zorgen.
De standaard is 1,8 geloof ik, toen heeft DNB 't om totale redenen teruggezet naar 1mrd. Nu moet ie weer omhoog naar 1,8 om 't plan te laten slagen.quote:
Als ze maar 140M nodig hebben, ja...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Uitgaande van de haircut moet het dan terugdraaien zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
De standaard is 1,8 geloof ik, toen heeft DNB 't om totale redenen teruggezet naar 1mrd. Nu moet ie weer omhoog naar 1,8 om 't plan te laten slagen.
Het is maar net hoe je 't bekijkt.
Dat lijkt me ook het grootste probleem, ze krijgen geen enkele nieuwe klant.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:44 schreef Dutchguy het volgende:
Maar ook al zou DSB gered worden, welke gek gaat daar dan nog zijn geld stallen?
En de nieuwe aandeelhouders verkopen hun rommel gelijk weer.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat lijkt me ook het grootste probleem, ze krijgen geen enkele nieuwe klant.
Nee, je bent niet gek. Maar die paar mensen die daar puur en alleen voor hun eigen belang zitten geloven graag in hun eigen plannetjes en proberen ome Dirk en z'n volgelingen wijs te maken dat dat goed is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:50 schreef Krambo het volgende:
Dat 'Plan B', hoe naïef moet je zijn om te geloven dat je DSB daarmee kunt redden. Sowieso gaat DNB nooit die haircut terugdraaien, waarom zouden ze in godsnaam. Er verandert toch niks aan de waarde van de hypotheken?
Stel dat de 100.000+ spaarders er mee akkoord gaan, DSB is gered en wat doen de 100.000- spaarders? Juist,zo snel mogelijk hun geld weghalen (vertouwen is weg) en dan zitten we weer bij de situatie van afgelopen maandag.
Of ben ik nou gek?
Dat plan wordt dus alleen verkozen als het niks wordt met Lone Star, die is natuurlijk veruit het gunstigst voor alle mensen die geld te goed hebben van DSB.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:Bij Nova was te zien hoe Dorrepaal naar Scheringa belde om plan B voor te leggen. Het houdt in dat spaarders / depositohouders 1/3e inleveren en omwisselen in aandelenkapitaal.
De 'haircut' moet dan ook opgeschroefd worden van 1 naar 1,8 miljard (door DNB). Die 2 voorwaarden samen zouden voor een redding kunnen zorgen.
Maar ook dan zullen velen hun geld wel snel weghalen, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat plan wordt dus alleen verkozen als het niks wordt met Lone Star, die is natuurlijk veruit het gunstigst voor alle mensen die geld te goed hebben van DSB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |