Iedereen met een goed stel hersens weet toch dat je goed licht moet hebben als je gaat rijden, waarom dan een dure reclamecampagnequote:Aftrap campagne 'Goed Licht Beter Zicht':
Automobilisten zien het licht op Nederlandse snelwegen
Vrijdag vangt de nieuwe landelijke verlichtingscampagne 'Goed Licht Beter Zicht' aan met regionale acties langs de A1, A2 en A28. Bij deze bijzondere awareness acties op tankstations worden de automobilisten gewezen op de start van de verlichtingscampagne, die dit jaar loopt van 17 oktober tot en met 30 november.
blijkbaar weet niet iedereen het, anders is zo'n campagne niet nodigquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:13 schreef F04 het volgende:
[..]
Iedereen met een goed stel hersens weet toch dat je goed licht moet hebben als je gaat rijden, waarom dan een dure reclamecampagne
Omdat er nog altijd lui zijn die van die neppe pauper xenon gebruiken, hun lampen voor de helft afplakken omdat dat er stoer uitziet, of gewoon al maanden met kapotte lampen rondrijden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:13 schreef F04 het volgende:
[..]
Iedereen met een goed stel hersens weet toch dat je goed licht moet hebben als je gaat rijden, waarom dan een dure reclamecampagne
Laatst nog een auto zonder voorverlichting (om een uur of 11 's avonds). Ik probeer op een beschaafde manier hem duidelijk te maken dat zijn lampen het niet doen (voor zover je dat al zelf niet merkt).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:14 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Omdat er nog altijd lui zijn die van die neppe pauper xenon gebruiken, hun lampen voor de helft afplakken omdat dat er stoer uitziet, of gewoon al maanden met kapotte lampen rondrijden.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:14 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Omdat er nog altijd lui zijn die van die neppe pauper xenon gebruiken, hun lampen voor de helft afplakken omdat dat er stoer uitziet, of gewoon al maanden met kapotte lampen rondrijden.
in principe welquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:30 schreef Ladidadida het volgende:
Moet je ook je remlichten checken voor je op pad gaat?
Eigenlijk wel, maar geen idee hoe dat in je eentje zou moetenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:30 schreef Ladidadida het volgende:
Moet je ook je remlichten checken voor je op pad gaat?
Lichtknopje draaien en even lopen naar de achterkant van je auto?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar geen idee hoe dat in je eentje zou moeten
Handrem?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
quote:
Omdat er een hoop retards tussen zitten die zelf niet doorhebben dat hun verlichting niet goed is (half werkend licht, kapot licht, geen licht, rijden met stadslicht, etc). Over het algemeen zijn het ook mensen met oogkleppen op, dus die moeten dit soort dingen door dit soort acties leren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:13 schreef F04 het volgende:
[..]
Totdat je aangereden wordt omdat een automobilist je niet zag. Jij kan misschien wel alles zien, maar dat betekent niet dat anderen jou ook zien.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Cacciatore het volgende:
ik heb ook geen licht op mijn fiets maarja alsof ik niet oplet waar auto's rijden ofzo als ik een meisje was kreeg ik nooit een boete
Dat vroeg ik me dus ook afquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Fietsers zonder licht zie je soms idd vrij laat. Tis dat ik goede ogen heb en heb licht op de autoquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:38 schreef CasB het volgende:
[..]
Totdat je aangereden wordt omdat een automobilist je niet zag. Jij kan misschien wel alles zien, maar dat betekent niet dat anderen jou ook zien.
Dan ben ik rijk, een automobilist is altijd schuldig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:38 schreef CasB het volgende:
[..]
Totdat je aangereden wordt omdat een automobilist je niet zag. Jij kan misschien wel alles zien, maar dat betekent niet dat anderen jou ook zien.
Daar zouden ze eens actie tegen moeten voerenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Fietsers zonder licht zie je soms idd vrij laat. Tis dat ik goede ogen heb en heb licht op de auto
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
quote:
of de reflectie in een andere auto (of winkelruit, of een hekwerk, wat dan ook)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Rijpie het volgende:
[..]
in principe wel(desnoods achteruit bij een muurtje parkeren en dan de reflectie bekijken)
Probleem is meer of auto's jou wel zien, zeker als je ook nog eens donkere kleding aanhebt. We praten dan helemaal maar niet over die personen die een minirotonde op de Engelse manier en op het autogedeelte nemen want er is toch geen verkeer 's avonds laat...tot die ene auto...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:31 schreef Cacciatore het volgende:
ik heb ook geen licht op mijn fiets maarja alsof ik niet oplet waar auto's rijden ofzo als ik een meisje was kreeg ik nooit een boete
En nu als de bliksem naar de garage om je koplamp te laten maken.quote:
Volgende week APK en ik rijd niet vaak 's avonds.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:15 schreef LePoo het volgende:
[..]
En nu als de bliksem naar de garage om je koplamp te laten maken.
Hoe kanker irritant is 't als er een auto tegemoet komt, wat op een motor lijkt vanaf de voorkant.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |