Misschien waren de dan wel de zoveelste Pearl Jam kloon, maar dat boeit me niks (zet zedus maar in het rijtje van Creed enz enz)
* BarBaar heeft weer een grunge aanvalletje
Gelukkig bleek toen dat het de STP was hoewel ik ze wel meer ben gaan waarderen.
iig zit Scott Weiland niet weer es in de bak ivm cocaine gebruik etc?
Plush is absoluut een klassiekertje, zo hebben ze er nog wel een paar (ahh, ik moet die titels gaan leren!)
Met de verslavingsperikelen van zanger Scott Weiland gaat het volgens de verhalen ook de goede kant op, sinds vorig jaar schijnt hij behoorlijk clean te zijn.
Even in het kort reviews van alle voorgaande cd's:
Core: Op deze cd spelen ze veel leentjebuur bij andere grungerock achtige bands... Plush (hun grootste hit) is het absolute hoogtepunt van deze cd
Purple: IMHO abslotuut hun beste cd, hier ontwikkelen ze ook echt hun eigen sound. Absolute toppers op deze cd zijn Vasoline, The Big Empty en Interstate love song.
Tiny Music...songs from the vatican gift shop is een beetje een allergaartje, staan een paar hele slechte nummers ook, maar ook een paar briljante: Trippin On A Hole In A Paper Heart, Big Bang Baby, Pop's Love Suicide en Seven Caged Tigers. De sfeers op deze cd is wat desparaat, zanger Scott Weiland zat hier echt tot zijn nek in de drugs problemen en dat hoor je op het album terug.
No. 4 is een stvig rockend maar niet echt overtuigend album.
Absoluut hoogtepunt is het rustige Sour Girl (met ook een hele mooie clip die ik nog nooit op de nederlandse TV voorbij heb zien komen.... Verder zijn No Way Out en Sex & Violence het aanhoren wel waard...
Hun 5e cd -Shangri - La Dee Da- vond ik persoonlijk tegenvallen tegenvallen.
Enige lichtpuntjes waren Hollywood Bitch, Too Cool Queenie
en Hello, it's late...
meer informatie vind je op
Ik ga even nog wat cd's dow.... ehm.. verdienen..
Zanger Scott Weiland is sinds gisteren (5 juni) officieel voormalig bandlid van de Stone Temple Pilots en meteen de nieuwe frontman van de band met de drie overgebleven leden van Guns N' Roses. Weiland, Slash, Duff McKagan, Matt Sorum en Dave Kushner gaan onder de naam 'Velvet Revolver', en niet 'Reloaded', beginnen aan de opnames van hun debuutalbum.
Hoewel al eerder bekend werd gemaakt dat Weiland de nieuwe zanger werd, werd het nu pas officieel bevestigd met een statement van de woordvoerster van de Gunners, Arlette Vereeke. 'Scott is exclusief bij ons, geen STP meer,' zo liet ze weten. Het was voorheen niet duidelijk of Weiland de Stone Temple Pilots (zie foto) had verlaten of tijdelijk aan de kant had gezet om met de Guns N' Roses mannen te werken.
De nieuwe bandleden zijn erg blij met de komst van Scott. Slash in een interview met RollingStone: 'Ik vond zijn stem in STP altijd erg mooi. Hij is een van die mannen met een donkere kant, wat natuurlijk erg goed bij ons past.
Scott is iemand waar je je mee kunt identificeren en hij heeft het in zich om een geweldige frontman te zijn. We hebben veel energie en onze eigen identiteiten. We wilden iemand die ons bij kan houden of zelfs beter is dan dat, aldus Slash.
De band is bezig met het schrijven van teksten en nieuw materiaal om vervolgens een platencontract mee binnen te halen. Eerst moet Weiland echter een noodgedwongen verblijf in een rehabilitatiecentrum afmaken, wat de zanger heeft beloofd na zijn arrestatie voor drugsbezit in Los Angeles op 18 mei jl.
Over Weiland's schijnbaar structurele drugsprobleem maken zijn nieuwe bandleden zich totaal geen zorgen. Slash: 'We zijn er allemaal doorheen moeten gaan. We vinden Scott erg tof en hij komt er zelf wel uit. We lopen al langer in de muziekbusiness rond, we maken ons geen zorgen.'
Het eerste nummer dat 'Velvet Revolver' uitbrengt, is 'Set Me Free', dat op de soundtrack van de film 'The Hulk' komt te staan. De soundtrack komt op 17 juni uit.
Onlangs maakte de nieuwe band al een cover van Pink Floyd's nummer 'Money'. Het nummer wordt gebruikt voor de soundtrack van de film 'The Italian Job'. De track komt niet op de soundtrack te staan, maar duikt misschien op het aankomende album op, dat staat gepland voor release begin 2004. Zo niet, dan wordt het mogelijk een b-kant. De film draait vanaf 30 mei in de Verenigde Staten.
'Velvet Revolver' wil in september de studio in. Voorafgaand aan de opnames gaat de band in de zomer nog toeren. De data hiervoor zijn nog niet bekend.
Bron Undercover, RollingStone, http://www.planet.nl .
Lijkt dus echt gebeurd te zijn met STP.
De vergelijking met pearl jam die vaak gemaakt wordt vind ik trouwens enigzins verbazingwekkend, omdat bij STP een duisterheid in de muziek zit die veel eerder naar AIC of soundgarden verwijst, maar misschien wil ik dat er alleen maar in horen, dat kan natuurlijk ook
quote:Ze werden ook vergeleken met Alice in Chains en Soundgarden. De timing van Core was gewoon erg ongelukkig. Ik vind Purple trouwens veel beter.
Op maandag 25 augustus 2003 11:24 schreef Sellars het volgende:
Hmmm... toch jammer! Gelukkig heb ik ze een paar jaartjes geleden nog op Lowlands gezien![]()
De vergelijking met pearl jam die vaak gemaakt wordt vind ik trouwens enigzins verbazingwekkend, omdat bij STP een duisterheid in de muziek zit die veel eerder naar AIC of soundgarden verwijst, maar misschien wil ik dat er alleen maar in horen, dat kan natuurlijk ook
Purple is inderdaad ook mijn favoriet. Het allerlaatste nummer van purple is erg grappig! als ie zo'n Frank Sinatra lied gaat zingen
quote:Dat zingt hij zelf niet, dat is iemand die ze ergens van de straat geplukt hebben.
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:15 schreef Sellars het volgende:
Goeie zaak!Purple is inderdaad ook mijn favoriet. Het allerlaatste nummer van purple is erg grappig! als ie zo'n Frank Sinatra lied gaat zingen
T is wel een erg grappig nummer vooral het contrast met de voorgaande "12 gracious melodies"
quote:Bron: MTV.com
Though Scott Weiland was due to have his arraignment on a DUI charge on Monday (November 17), the case was continued until December 3. The former Stone Temple Pilots frontman/current Velvet Revolver singer is completing his court-ordered stay at a residential rehab facility, and will not have to appear at the next court hearing, as his lawyer can enter a plea for him since it's a misdemeanor charge. Meanwhile, Weiland's former STP bandmates confirmed in an interview with Guitar One that the band is officially over. Lead guitarist Dean DeLeo told the magazine, "Along with the beauty of STP there was a dark trail that went right along with it ... There's not much I can look back on and say I really enjoyed, without wondering if the floor was going to drop from under us." The DeLeo brothers, having just produced Alien Ant Farm, are now focusing on producing the new band Monterey. ...
Het is dan dus echt gebeurd, een van de weinige bands die nog live moest zien.
Ach das nog erg mild vergeleken bij wat een collega laatst tegen me zei toen ik STP opzette...quote:
oh heb je ze nog niet gezien dan? en dat als grote fan...quote:Op dinsdag 18 november 2003 18:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bron: MTV.com
Het is dan dus echt gebeurd, een van de weinige bands die nog live moest zien.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |