abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2009 @ 17:02:17 #201
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74511387
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Ontvetten? Het gaat over make-up, niet over een fornuisschoonmaak

Het gaat mij dus niet om de make-up opdoen (dat lukt me inmiddels wel), maar om mijn oog op de foto te zetten.
We hebben alleen een simpele digitale camera, geen spiegelreflex ofzo.
Daarbij kan ik normaal op vakantie een kerk of iets al niet eens netjes op de foto zetten, laat staan mijn eigen oog
Heb mijn vriend ook al eens gevraagd een paar foto's te maken maar die snapte natuurlijk de bedoeling weer niet "heb je je opgemaakt dan? ik zie niks bijzonders"

Ik ben echt dol op mijn smokey-eyes palette van NYX, gebruik ik echt vaak. Soms gebruik ik ook eerst een donker vettig oogpotlood over mijn ooglid, waarna ik er als het ware een andere kleur oogschaduw in "druk". Dat maakt echt gave kleuren met diepte, waarbij het donkere erdoor schemert. Dan krijg je een (al dan niet heftige) kleur met een zwarte/donkere ondertoon, erg mooi voor 's avonds
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_74518221
Ik heb nu een foundation poeder gekcht. Maar wat is nou het idee van dit doosje? Moet ik steeds schudden zodat er iets van het spul op het dekseltje komt zodat ik het op mijn kwast kan doen? Of is het dekseltje er alleen maar als je een sponsje gebruikt?

Oh ja. Is er wel eens een inkoopactie ofzo geweest voor spulletjes van zoeva? Ik kon 15 palettes bestellen en nog steeds waren de verzendkosten 11 euro... Dus misschien interessant?!
pi_74520692
Volgens mij moet je het in het dekseltje kieperen en dan met je kwast in het dekseltje.
Maar zeker weten doe ik het niet. Lijkt me wel logisch, overschot kun je dan ook zo weer terug kieperen.
pi_74521725
hmm niet echt een make-up kwestie maar wat doen jullie meestal eerst? Benen scrubben en dan scheren of andersom voor een super zacht velletje?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_74521870
Benen scrubben doe ik alleen op een zomerse stranddag met zand en zeewater
pi_74522155
Scrubben - scheren, wordt het net iets gladder en d'r na goed insmeren.
  zondag 8 november 2009 @ 21:19:51 #207
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74522345
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:22 schreef mascarpone het volgende:
Ik heb nu een foundation poeder gekcht. Maar wat is nou het idee van dit doosje? Moet ik steeds schudden zodat er iets van het spul op het dekseltje komt zodat ik het op mijn kwast kan doen? Of is het dekseltje er alleen maar als je een sponsje gebruikt?

[ afbeelding ]

Oh ja. Is er wel eens een inkoopactie ofzo geweest voor spulletjes van zoeva? Ik kon 15 palettes bestellen en nog steeds waren de verzendkosten 11 euro... Dus misschien interessant?!
Minerale poederfoundation kun je niet met een sponsje opbrengen. Wat je moet doen is inderdad een (klein) beetje poeder uit het potje in het deksel strooien en dan met een kabukikwast (da's zo'n hele brede stevige kwast) in de poederfoundation duwen. Dan met draaiende bewegingen op je gezicht opbrengen zodat je de foundation goed in je huid "werkt".
Dat dekselding met gaatjes is ervoor om te voorkomen dat je ineens megaveel poeder in je dekseltje strooit. Je hebt namelijk maar echt heel weinig nodig.
Belangrijk is trouwens om zo'n 5 a 10 minuten voor je foundation gaat opdoen, een dagcrème of lotion op je gezicht te doen, anders word je bekkie erg droog.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 8 november 2009 @ 21:22:32 #208
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74522547
Ik scheer mijn benen niet zo vaak
Geen zin in en je ziet het toch amper bij mij. Maar als ik het doe met scrubben erbij, altijd eerst scrubben.
Dan worden je haartjes zachter en kun je die ook makkelijker scheren. Als je na het scheren gaat scrubben, kun je de miniwondjes die je toch vaak hebt van scheren (echt mini-mini he, geen bloedende gaten in je benen bedoel ik dan ) open scrubben en groter maken/irriteren. Zeker als je scrubzout gebruikt is dat een no-no.
  maandag 9 november 2009 @ 09:47:44 #209
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_74532700
quote:
[b]Op zondag 8 november 2009 20:22
Die is er in een van de eerste topics wel eens geweest ja, daar heb ik mijn oogschaduwpalette vandaan was goede service, je kunt namelijk ook sets van 2 (niet alleen de oogschaduw) paletten samenstellen, dan zijn ze goedkoper
Knoei
pi_74535287
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik scheer mijn benen niet zo vaak
Geen zin in en je ziet het toch amper bij mij. Maar als ik het doe met scrubben erbij, altijd eerst scrubben.
Dan worden je haartjes zachter en kun je die ook makkelijker scheren. Als je na het scheren gaat scrubben, kun je de miniwondjes die je toch vaak hebt van scheren (echt mini-mini he, geen bloedende gaten in je benen bedoel ik dan ) open scrubben en groter maken/irriteren. Zeker als je scrubzout gebruikt is dat een no-no.
Bedankt voor de tip!! ik gebruik namelijk srubzout!
Ik heb het gisteren geprobeerd, eerst scrubben toen scheren en uiteindelijk een lekker bodybutter van de bodyshop. Heeeerlijk zacht ben ik nu
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 9 november 2009 @ 11:39:30 #211
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74535530
Ah, mooi!
Suikerscrub is trouwens ook lekker, zeker als je met wat honing mengt
Lekker zoet en plakkerig, daarna douchen en hmmmm, lekker zacht
  maandag 9 november 2009 @ 11:56:09 #212
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74536040
Ik scrub mn benen nooit Alleen mn gezicht.
Ja oke, als ik in de sauna ben wel, maar dan wordt gelijk alles gescrubt

Hoe vonden jullie mijn ogen van de vorige pagina trouwens?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 9 november 2009 @ 12:00:53 #213
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74536169
Ik ben zelf meer van het kleurgebruik in combi met donkere kleuren, sorry, niet helemaal mijn cup of tea.
Denk trouwens dat je ogen heel mooi uitkomen in combi met je sproetjes (sproetjes zijn zooo cute!) als je eerst concealer aanbrengt onder en rond je oog, dat maakt het rustig en dan knallen je ogen er echt uit
  maandag 9 november 2009 @ 12:21:10 #214
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74536697
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben zelf meer van het kleurgebruik in combi met donkere kleuren, sorry, niet helemaal mijn cup of tea.
Denk trouwens dat je ogen heel mooi uitkomen in combi met je sproetjes (sproetjes zijn zooo cute!) als je eerst concealer aanbrengt onder en rond je oog, dat maakt het rustig en dan knallen je ogen er echt uit
Okie, thanks! Ja klopt, ik had idd nog geen concealer en foundation op gedaan. Sowieso hou ik daar niet zo van, maar bedankt voor de tip! Als ik weer geld heb ga ik eens op zoek naar een beter foundation en concealer voor onder mn ogen
  maandag 9 november 2009 @ 12:29:08 #215
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_74536941
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de Master Touch van Max Factor, under eye concealer. 11 euro, maarrrrrr, nu 30% korting op alle make-up bij Kruidvat
Goede dekking, droogt lekker op, blijft goed aanvoelen (als gewoon je huid, er lijkt niets "op" te liggen), blend netjes en gaat niet in je rimpeltjes zitten ophopen.
Enige nadeel is dat er niet heel veel in zit.

En een lichte dekking nemen qua foundation hoor, als je die al wilt gebruiken, want je sproetjes moet je natuurlijk niet gaan verstoppen
  maandag 9 november 2009 @ 12:33:46 #216
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74537065
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de Master Touch van Max Factor, under eye concealer. 11 euro, maarrrrrr, nu 30% korting op alle make-up bij Kruidvat
Goede dekking, droogt lekker op, blijft goed aanvoelen (als gewoon je huid, er lijkt niets "op" te liggen), blend netjes en gaat niet in je rimpeltjes zitten ophopen.
Enige nadeel is dat er niet heel veel in zit.

En een lichte dekking nemen qua foundation hoor, als je die al wilt gebruiken, want je sproetjes moet je natuurlijk niet gaan verstoppen
Oke dan! Ga ik daar eens naar kijken binnenkort.
Haha, nee precies, dat wil ik ook niet, ik wil ook niet zo'n geplamuurd gezicht
pi_74538237
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:56 schreef Enfermera het volgende:
Ik scrub mn benen nooit Alleen mn gezicht.
Ja oke, als ik in de sauna ben wel, maar dan wordt gelijk alles gescrubt

Hoe vonden jullie mijn ogen van de vorige pagina trouwens?
Ik vond het heel mooi
pi_74538277
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:19 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Minerale poederfoundation kun je niet met een sponsje opbrengen. Wat je moet doen is inderdad een (klein) beetje poeder uit het potje in het deksel strooien en dan met een kabukikwast (da's zo'n hele brede stevige kwast) in de poederfoundation duwen. Dan met draaiende bewegingen op je gezicht opbrengen zodat je de foundation goed in je huid "werkt".
Dat dekselding met gaatjes is ervoor om te voorkomen dat je ineens megaveel poeder in je dekseltje strooit. Je hebt namelijk maar echt heel weinig nodig.
Belangrijk is trouwens om zo'n 5 a 10 minuten voor je foundation gaat opdoen, een dagcrème of lotion op je gezicht te doen, anders word je bekkie erg droog.
Dank je wel BBQ-kip voor je uitleg. Ik gebruikte het toch goed dan.
pi_74538926
Even mijn gezicht in dit topic laten zien...

Ik ben net begonnen met het hele make-up gebeuren en weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb o.a. tutorials van Michelle Phan (als ik het goed onthouden heb) bekeken, en ik heb zoveel verschillende kwastjes, sponsjes en palletten langs zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat vinden jullie aan te raden om mee te beginnen? Wat te halen, waar, etcetera. Ook vroeg ik me af of jullie misschien een klein idee hadden wat misschien bij mij zou passen. Bijgevoegd zijn een foto van mijn gezicht en een foto van mijn oog zelf. Tijdens het maken van de foto van het oog zelf had ik wel een klein beetje make-up op, was toen naar de Abunai anime-conferentie geweest en heb geprobeerd met een wit oogpotlood mijn oog wat groter te laten lijken, a la de tekenstijl

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en alvast bedankt!

De foto's (ik heb ze even achter een linkje gezet, ze vielen in de preview toch wat groot uit ivm de layout)

Gezicht:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF1443.jpg

Oog:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF0827.jpg
  maandag 9 november 2009 @ 14:01:32 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74539713
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Hitomi het volgende:

Ik ben net begonnen met het hele make-up gebeuren en weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb o.a. tutorials van Michelle Phan (als ik het goed onthouden heb) bekeken, en ik heb zoveel verschillende kwastjes, sponsjes en palletten langs zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat vinden jullie aan te raden om mee te beginnen? Wat te halen, waar, etcetera. Ook vroeg ik me af of jullie misschien een klein idee hadden wat misschien bij mij zou passen. Bijgevoegd zijn een foto van mijn gezicht en een foto van mijn oog zelf. Tijdens het maken van de foto van het oog zelf had ik wel een klein beetje make-up op, was toen naar de Abunai anime-conferentie geweest en heb geprobeerd met een wit oogpotlood mijn oog wat groter te laten lijken, a la de tekenstijl

De foto's (ik heb ze even achter een linkje gezet, ze vielen in de preview toch wat groot uit ivm de layout)

Gezicht:

Oog:
Nice! Haha, erg he, ik ken het gevoel.
Ik ben zelf begonnen met wat kwasten van de hema, die zijn niet heel goed eigenlijk maar wel grappig om mee te beginnen. Ik vind zelf de spulletjes van de Body Shop superfijn werken, alleen zijn die wat duurder. Als ik jou was zou ik gewoon wat kleurtjes kopen die jij leuk vindt staan, misschien in een paletje met meerdere kleuren. Ik weet niet precies wat voor kleuren leuk bij jou staan, dat moet je denk echt zelf uitproberen.. Ik dacht eerst altijd dat maar een paar kleuren leuk stonden bij me, maar eigenlijk staat alles me, als je het maar goed en mooi opbrengt!

Er is inderdaad ontzettend veel keus, maar om mee te beginnen is het misschien handig om een oogschaduw-kwast en een blender kwast te kopen (dat is om alles uit te vegen). Dan kan je in ieder geval experimenteren met verschillende oogschaduws!

Hier wat linkjes van verschillende shops op eBay en andere op internet:

Zoeva
Joy's cosmetics eBay
Venus Beatuy shop eBay
NYX cosmetics, dit is de amerikaanse site maar de NYX spullen zijn op eBay te verkrijgen. Goeie kwaliteit, lage prijs!
Non Pareil Boutique

Nou, hoop dat ik je niet teveel sites heb gegeven maar zo kan je een beetje zien wat er te krijgen is, idd heel veel.

Ohja, en het is ook handig om een goede basis te gebruiken voor je oogschaduw zoals de Shadow Insurance van Too Faced bijvoorbeeld (te koop bij de grotere V&D's), anders is het er binnen no time af
  maandag 9 november 2009 @ 14:41:42 #221
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_74541082
Na tijdje gelurkt te hebben toch maar ff reageren

Ik had een vraagje, ik las laatst iets over vaseline op je wimpers smeren voor mooie volle wimpers maar doen jullie dan een beetje op je vinger en dan langs je wimpers laten glijden?

En kan je ipv een basis oogschaduw niet gewoon je foundation over je oog smeren of is dat toch weer anders?
Zo een basis over je oog kan je dan toch ook doen met lichte kleur uit je andere palets of is die basisoogschaduw toch weer anders?

vragen vragen vragen
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  maandag 9 november 2009 @ 15:38:49 #222
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_74543150
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:41 schreef purplerose het volgende:

Ik had een vraagje, ik las laatst iets over vaseline op je wimpers smeren voor mooie volle wimpers maar doen jullie dan een beetje op je vinger en dan langs je wimpers laten glijden?

En kan je ipv een basis oogschaduw niet gewoon je foundation over je oog smeren of is dat toch weer anders?
Zo een basis over je oog kan je dan toch ook doen met lichte kleur uit je andere palets of is die basisoogschaduw toch weer anders?

vragen vragen vragen
Zal ff proberen een paar van je vragen te beantwoorden.
Van je vaseline-vraag op wimpers heb ik geen idee.... Begint al goed. Ik gebruik gewoon mn wimperkruller en een goeie volume-mascara!

Foundation op je oog? Ook nog nooit van gehoord, ook nooit geprobeerd. Ik ben helemaal weg van de Too Faced Shadow Insurance, Die is echt geweldig. Beter dan de Gosh velvet primer zelfs, die heb ik ook nog ff gebruikt maar is duidelijk minder. Die Too Faced wordt totaal niet vet, en aan het einde van de dag zit het gewoon nog hetzelfde echt supergoed. En een lichte oogschaduwkleur als basis is anders, dat betekend niet dat het de hele dag blijft zitten
  maandag 9 november 2009 @ 15:51:57 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74543590
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:41 schreef purplerose het volgende:

Yep, helemaal goed. Alleen 's avonds voor het slapen gaan doen he, anders heb je er niets aan .
Je kunt ook wonderolie gebruiken ipv vaseline.
quote:

vragen vragen vragen
Het is niet 'basisoogschaduw' maar 'oogschaduwbasis' en dat is een soort creme, en geen poeder. Dus je kunt niet een lichtere kleur uit je pallet gebruiken als 'basis' en hetzelfde effect krijgen als bij een oogschaduwbasis.

Je kunt idd wel foundation op je ooglid smeren of concealer, dan krijg je al een beetje het effect van een oogschaduwbasis. Een echte oogschaduwbasis is toch net weer wat anders, plakkeriger, zodat het een ander effect heeft .
KuikenGuppy
  maandag 9 november 2009 @ 15:58:10 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_74543795
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Hitomi het volgende:

Gezicht:

Oog:
Ik zou beginnen met wat kwasten, een eenvoudig palette met kleuren die bij je passen, zwart kohlpotlood, een mooie lipstick en een blusher.

Qua kleuren: je bent een 'koel' type met een roze ondertoon in je huid, dus je kunt het beste voor 'koele' kleuren kiezen. Grofweg gezegd is dat alles tussen blauw en groen, maar ook roze of oranje kleuren kunnen 'koel' zijn.
KuikenGuppy
  maandag 9 november 2009 @ 17:15:00 #225
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_74546299
Thx voor de snelle reply meiden!
Ik moest toch voor de kapper nog naar buiten en heb toch nog even gekeken bij de kruidvat, hadden ze toevallig van catrice de eyeshadow base en hij lag nog in de 1 euro doos ook dus gelijk meegenomen om te proberen. Als die nix is dan probeer ik die van two faced

Het is blijkbaar dus toch anders dan een lichtere kleur eyeshadow eronder Ik deed eigenlijk altijd een beetje foundation op me ooglid als basis.

Gelijk ook nog een lipliner uit de 1 euro doos in de kleur rosewood en van de matte oogschaduw een doosje sweet mauve meegenomen. (ook van catrice)

Foto's komen deze week wel van mijn geklieder
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')