quote:Op zondag 8 november 2009 13:45 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ontvetten? Het gaat over make-up, niet over een fornuisschoonmaak
Minerale poederfoundation kun je niet met een sponsje opbrengen. Wat je moet doen is inderdad een (klein) beetje poeder uit het potje in het deksel strooien en dan met een kabukikwast (da's zo'n hele brede stevige kwast) in de poederfoundation duwen. Dan met draaiende bewegingen op je gezicht opbrengen zodat je de foundation goed in je huid "werkt".quote:Op zondag 8 november 2009 20:22 schreef mascarpone het volgende:
Ik heb nu een foundation poeder gekcht. Maar wat is nou het idee van dit doosje? Moet ik steeds schudden zodat er iets van het spul op het dekseltje komt zodat ik het op mijn kwast kan doen? Of is het dekseltje er alleen maar als je een sponsje gebruikt?
[ afbeelding ]
Oh ja. Is er wel eens een inkoopactie ofzo geweest voor spulletjes van zoeva? Ik kon 15 palettes bestellen en nog steeds waren de verzendkosten 11 euro... Dus misschien interessant?!
Die is er in een van de eerste topics wel eens geweest ja, daar heb ik mijn oogschaduwpalette vandaanquote:[b]Op zondag 8 november 2009 20:22
Oh ja. Is er wel eens een inkoopactie ofzo geweest voor spulletjes van zoeva? Ik kon 15 palettes bestellen en nog steeds waren de verzendkosten 11 euro... Dus misschien interessant?!
Bedankt voor de tip!! ik gebruik namelijk srubzout!quote:Op zondag 8 november 2009 21:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik scheer mijn benen niet zo vaak![]()
Geen zin in en je ziet het toch amper bij mij. Maar als ik het doe met scrubben erbij, altijd eerst scrubben.
Dan worden je haartjes zachter en kun je die ook makkelijker scheren. Als je na het scheren gaat scrubben, kun je de miniwondjes die je toch vaak hebt van scheren (echt mini-mini he, geen bloedende gaten in je benen bedoel ik dan) open scrubben en groter maken/irriteren. Zeker als je scrubzout gebruikt is dat een no-no.
Okie, thanks!quote:Op maandag 9 november 2009 12:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben zelf meer van het kleurgebruik in combi met donkere kleuren, sorry, niet helemaal mijn cup of tea.
Denk trouwens dat je ogen heel mooi uitkomen in combi met je sproetjes (sproetjes zijn zooo cute!) als je eerst concealer aanbrengt onder en rond je oog, dat maakt het rustig en dan knallen je ogen er echt uit
Oke dan!quote:Op maandag 9 november 2009 12:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de Master Touch van Max Factor, under eye concealer. 11 euro, maarrrrrr, nu 30% korting op alle make-up bij Kruidvat
Goede dekking, droogt lekker op, blijft goed aanvoelen (als gewoon je huid, er lijkt niets "op" te liggen), blend netjes en gaat niet in je rimpeltjes zitten ophopen.
Enige nadeel is dat er niet heel veel in zit.
En een lichte dekking nemen qua foundation hoor, als je die al wilt gebruiken, want je sproetjes moet je natuurlijk niet gaan verstoppen
Ik vond het heel mooiquote:Op maandag 9 november 2009 11:56 schreef Enfermera het volgende:
Ik scrub mn benen nooitAlleen mn gezicht.
Ja oke, als ik in de sauna ben wel, maar dan wordt gelijk alles gescrubt
Hoe vonden jullie mijn ogen van de vorige pagina trouwens?![]()
Dank je wel BBQ-kip voor je uitleg. Ik gebruikte het toch goed dan.quote:Op zondag 8 november 2009 21:19 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Minerale poederfoundation kun je niet met een sponsje opbrengen. Wat je moet doen is inderdad een (klein) beetje poeder uit het potje in het deksel strooien en dan met een kabukikwast (da's zo'n hele brede stevige kwast) in de poederfoundation duwen. Dan met draaiende bewegingen op je gezicht opbrengen zodat je de foundation goed in je huid "werkt".
Dat dekselding met gaatjes is ervoor om te voorkomen dat je ineens megaveel poeder in je dekseltje strooit. Je hebt namelijk maar echt heel weinig nodig.
Belangrijk is trouwens om zo'n 5 a 10 minuten voor je foundation gaat opdoen, een dagcrème of lotion op je gezicht te doen, anders word je bekkie erg droog.
Nice!quote:Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Hitomi het volgende:
Even mijn gezicht in dit topic laten zien...
Ik ben net begonnen met het hele make-up gebeuren en weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb o.a. tutorials van Michelle Phan (als ik het goed onthouden heb) bekeken, en ik heb zoveel verschillende kwastjes, sponsjes en palletten langs zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat vinden jullie aan te raden om mee te beginnen? Wat te halen, waar, etcetera. Ook vroeg ik me af of jullie misschien een klein idee hadden wat misschien bij mij zou passen. Bijgevoegd zijn een foto van mijn gezicht en een foto van mijn oog zelf. Tijdens het maken van de foto van het oog zelf had ik wel een klein beetje make-up op, was toen naar de Abunai anime-conferentie geweest en heb geprobeerd met een wit oogpotlood mijn oog wat groter te laten lijken, a la de tekenstijl
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en alvast bedankt!![]()
De foto's (ik heb ze even achter een linkje gezet, ze vielen in de preview toch wat groot uit ivm de layout)
Gezicht:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF1443.jpg
Oog:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF0827.jpg
Zal ff proberen een paar van je vragen te beantwoorden.quote:Op maandag 9 november 2009 14:41 schreef purplerose het volgende:
Na tijdje gelurkt te hebben toch maar ff reageren
Ik had een vraagje, ik las laatst iets over vaseline op je wimpers smeren voor mooie volle wimpers maar doen jullie dan een beetje op je vinger en dan langs je wimpers laten glijden?
En kan je ipv een basis oogschaduw niet gewoon je foundation over je oog smeren of is dat toch weer anders?
Zo een basis over je oog kan je dan toch ook doen met lichte kleur uit je andere palets of is die basisoogschaduw toch weer anders?
vragen vragen vragen![]()
Yep, helemaal goed. Alleen 's avonds voor het slapen gaan doen he, anders heb je er niets aanquote:Op maandag 9 november 2009 14:41 schreef purplerose het volgende:
Na tijdje gelurkt te hebben toch maar ff reageren
Ik had een vraagje, ik las laatst iets over vaseline op je wimpers smeren voor mooie volle wimpers maar doen jullie dan een beetje op je vinger en dan langs je wimpers laten glijden?
Het is niet 'basisoogschaduw' maar 'oogschaduwbasis' en dat is een soort creme, en geen poeder. Dus je kunt niet een lichtere kleur uit je pallet gebruiken als 'basis' en hetzelfde effect krijgen als bij een oogschaduwbasis.quote:En kan je ipv een basis oogschaduw niet gewoon je foundation over je oog smeren of is dat toch weer anders?
Zo een basis over je oog kan je dan toch ook doen met lichte kleur uit je andere palets of is die basisoogschaduw toch weer anders?
vragen vragen vragen![]()
Ik zou beginnen met wat kwasten, een eenvoudig palette met kleuren die bij je passen, zwart kohlpotlood, een mooie lipstick en een blusher.quote:Op maandag 9 november 2009 13:37 schreef Hitomi het volgende:
Even mijn gezicht in dit topic laten zien...
Ik ben net begonnen met het hele make-up gebeuren en weet echt niet waar ik moet beginnen. Ik heb o.a. tutorials van Michelle Phan (als ik het goed onthouden heb) bekeken, en ik heb zoveel verschillende kwastjes, sponsjes en palletten langs zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat vinden jullie aan te raden om mee te beginnen? Wat te halen, waar, etcetera. Ook vroeg ik me af of jullie misschien een klein idee hadden wat misschien bij mij zou passen. Bijgevoegd zijn een foto van mijn gezicht en een foto van mijn oog zelf. Tijdens het maken van de foto van het oog zelf had ik wel een klein beetje make-up op, was toen naar de Abunai anime-conferentie geweest en heb geprobeerd met een wit oogpotlood mijn oog wat groter te laten lijken, a la de tekenstijl
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en alvast bedankt!![]()
De foto's (ik heb ze even achter een linkje gezet, ze vielen in de preview toch wat groot uit ivm de layout)
Gezicht:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF1443.jpg
Oog:
http://img.photobucket.com/albums/v303/RagingX/Other/DSCF0827.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |