Wie kan, wordt gevraagd om aanvullingen te geven. Alvast bedankt!
16:25 Nog geen streams, de spanning stijgt......
17:00 Volgens mij heeft de stream continu stil gestaan.
Bart en Es zitten naast elkaar op de bank, en kijken naar buiten. Bart zeurt wat en Es is een beetje kortaf. Geluid valt steeds weg. Buiten een hoop geschreeuw.
Es kapt Bart af.
Ze verheugen zich op de fanfares van de eventueel voorbijkomende carnavalsoptochten.
Ondertussen hebben ze een "waarschuwing "gehad van de Redactie (de stem die rondschalt klinkt een stuk menselijker dan de stem van het BB huis
Het ging over het hangen over de omheining.
17.19
Ze beginnen met het voorbereiden van de avondmaaltijd. (soep vooraf)
(de geluiden van buiten en binnen lopen nu volkomen doorelkaarheen, en het beeld staat stil bij mij)
Er word enorm geschreeuwd van buiten de hekken.
17.30
van een naburige kerk klinkt het carrilion
Tessa gaat ff douchen.
Willeke zegt dat Hans over een uur gaat kijken of ze even kunnen chatten.(?)
Emeralda verwacht dat er een vriend van haar bij de bus komt, aangezien die had gezegd dat als ze in de buurt stonden, hij langs zou komen.
Büllent schilt de aardappelen.
De hekken worden gemold (schreeuwt Willeke)
Buiten de hekken begint de boel nogal te escaleren.
De busbewoners hadden niet verwacht dat ze zo'n lokatie zouden uitkiezen, meer een afgelegen plek
(het geluid valt helaas telkens weg)
17.45 (om het kwartier begint het carrilion te jengelen)
Seki vraagt zich af waar ze al die positieve fanmail aan te danken hebben en Willeke zegt dat het gewoon komt door hun uitstraling, hoe je bent en wat je bent
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 27 Februari 2000).]
Willeke zegt dat brabanders alle mensen leuk vinden, of ze nu uit Friesland of Amsterdam komen, dit voelt echt als thuiszijn , zegt ze.
Ze hebben het over de uitbraak en de kroegen die ze dan gaan bezoeken.
Iwan oppert , champagne.
Willeke fluistert iets over "zakken vullen"
Iwan zegt dat de uitbraak alleen maar te maken met de populairste busgangers.
18.00 * Quenda dankt het carrillion.
Jop leest nog wat stem regeltjes voor.
Na 2 weken worden de stemmen op Nul gezet.
Willeke heeft een andere mening, dus leest Jop de regels nog iets harder voor
Willeke verteld dat Hans een Pontiac heeft.
(voor de niet autokenners onder ons, dat is zo'n Amerikaan, in de volksmond worden het ook wel "pooierbakken"genoemd)
Tessa zegt dat haar auto veel ouder is.
Buiten schreeuwt men weer.
Ik kap er ff mee, heb inmiddels honger....
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 27 Februari 2000).]
18:20 Bart:"Ik ga je dadelijk nat maken"
Es:"I like doing the dishes"
Es en Bart zitten duidelijk met elkaars gevoelens te spelen.
Het beeld staat steeds stil, wel heb ik geluid (wat wegvalt).
18:30 Ik hoor een hoop gerommel in de keuken. Es en Bart zijn aan het koken (of gaan dat doen)
Op de achtergrond klinkt het carrillion.
Bart legt de magnetron aan Es uit
Es:"En dan moet ik start drukken he?"
Bart:"Heel goed meisje"
Ze zijn op zoek naar het boek van De Bende van Venlo
Iw:"Gister lag het nog op de bank"
Willeke zit met een vinger te typen (ha, ik kan het met twee )
Geluid en beeld blijven belabberd
Bart geeft Es instructies voor het koken.
Bart:"Geen paniek, hoe heette dat ook alweer met Meneer Kaktus?"
Es:"I don't know"
18:40 Bart doet alsof het koken erg makkelijk is.
Es:"Nou dit lukt me wel"
Bart:"hoor je jezelf praten?"
Ondertussen is Iwan achter de laptop gekropen.
Bart:"ik ben onschuldig"
Es:"no no, nobody is onschuldig"
Es doet een imitatie van de Zweedse kok
18:45 Tessa zegt dat er weer twee mensen mogen bellen.
Es:"Volgens mij ben ik de enige die er lol in heeft om te koken"
Es:"Wat ik in ieder geval kan zeggen, is dat het nog niet is aangebrand"
Bart:"Nog niet. Wat niet is, kan nog komen"
18:50 Es vindt The Nanny erg leuk.
Dit is echt saai......
Ik ga de hond maar weer terug brengen naar mn ouders.
[Dit bericht is gewijzigd door bagwan (Datum 27 Februari 2000).]
quote:
Nog even geduld
datum: Zondag 27 februari 20:30
bron: redactie
Door de verhuizing van de BUS naar Hilvarenbeek, was de stream vandaag niet te volgen. Momenteel is de techniek bezig de stream weer aan te leggen. Binnen afzienbare tijd kunnen de live-beelden weer te zien zijn.
Bart: wat scherper moeten we zijn op de regels. meer samenwerken.
Jop: Iedereen gaat niet expres elkaar kleineren, maar het gaat automaties let daar op
Over wie gaat het dan Jop?
Esmeralda: wie bedoel je dan?
J
: Ik heb het al doorgesproken op dat moment
Bullent: ook ik vind de regels niet leuk maar we moeten ons er aan houden want daarom komen ook irritaties
Sheki: Dit heeft geen nut, morgen gebeurt het weer groepsgesprek of niet/
Bullent vraagt hoe Sheki zich voelt
Aziz vind toch dat Sheki er een beetje buiten staat.
Bart: Ze hebben Aziz expres met Sheki alleen gelaten zodat S. tot rust kon komen.
Aziz: we moeten S niet vermijden ondanks emotionele toestand.
Ik vermijd hem niet hij kan wel zo doen maar in het echt is hij niet zo.
Bullent"ik begrijp je zat te eten enzag s. te keer gaan buiten, ik zat te kijken en zag Aziz met hem praten. Wat heeft het dan voor zin om gelijk naar jullie toe te hollen? dat heeft niet met het groepsgesprek te maken.
( Tessa vind het nog steeds een kut opmerking)
Bullent: t, gaat goed maar heeft iemand emoties laat degene waar die goed mee omgaat dan gaan. niet allemaal.
Sheki"vind dat er meer rekening moet worden gehouden met zijn slapen
Tesa: waarom zeg je het dan niet gelijk! zeg het dan, Jij kropt het op en daar komen de irritaties
Jop: laten we er nu mee kappen
Oke Sheki: Ik zal proberen om het op een nieuwe manier te doen.
Bullent: voor S. is er een nieuwe wereld open gegaan laten we het zo houden het gaat nu goed tussen ons dankzij dit groepsgesprek
Einde groepsgesprek. Geknuffel en gelach
Ik stop ermee
Applaus en de het gesprek stopt om 21:50
Ze hebben werkkleding gekregen en gaan het verdelen. Es:"ik ga voor XXL hahaha"
22:00 Jop en Aziz zitten buiten.
Ze passen de kleding en showen het. Ze hebben er schik in.
22:10 De man van Willeke schreeuwt door een megafoon naar Willeke. Willeke vraagt om te stoppen, omdat mensen liggen te slapen.
Ik ga dat ook doen. Morgen weer meer
Willeke suggereert dat Hans veel weet.
Ze komt er nu pas achter dat ze ook 24 uur per dag via het internet te volgen zijn.
Ik hoor Willeke zeggen dat ze het hardstikke leuk vind dat ze er zijn met de megafoon, maar dat het zo niet langer kan.(het lijkt alsof ze persoonlijk met iemand spreekt,maar ik kan niet thuisbrengen tegen wie ze het heeft)
Esmeralda zegt dat ze belachelijk gevonden worden.
Ze gooien van buitenaf appels, zoutvaatjes etc....
Esmeralda vraagt of er echt bewust gemikt word.
Buiten is het nog steeds een vreselijke herrie.
Er word gescholden, "homo"etc...
Ondertussen spreken de werkers van morgenochtend af wie wie moet wekken en de wekker word op 10 voor 7 gezet.
Ook de boodschappenlijst word nog eens uitvoerig doorgenomen.
Willeke hoopt dat Hans nu weg gaat en dat hij voortaan thuisblijft, ze vind het eng wat er nu kan gaan gebeuren, ze hoorde mensen ook liedjes zingen voor haar (huilen is voor jou te laat etc) Ze wil morgen aan de redactie vragen of ze het aan Hans willen doorgeven.
Iwan begint nu te zingen (huilen is voor jou telaat...)
Willeke piept :"ja dat zongen ze dus voor mij, en dat is gewoon niet leuk hoor"
Büllent zegt:"neem nu maar van mij aan dat er zometeen klachten van de buurt komen, en dan worden ze gewoon weggetrapt"
Jop :"dat doen ze toch niet de hele dag he??/dat getingel???
"Willeke:"ik vind het juist gezellig, dat is echt brabants (???)"
Willeke vind dat er meer groente gegeten moet worden.
Jop vind bloemkool lekker met kaassaus, willeke zegt dat dat inderdaad goedkoper is dan Brocolli.
Ze bespreken nu naar welke winkel ze gaan (albert heyn of de aldi) Willeke wil naar Appie happie.
Esmeralda wil ook kiwi's op het lijstje.
Tessa :"wat denk je wat voor schooiers er hier donderdagavond zullen staan?"
Er word buiten nu ook vuurwerk afgestoken.
Jop vind een "pakkie jus"ook erg belangrijk
Het word: Kipfilet, bloemkool, zakkie jus.
Antonette vind witlof met ham en kaas uit de over ook wel heerlijk.
Tessa vind het een heel verschil met Heerenveen, daar stonden alleen een paar kindertjes, en hier een hele meute.
Willeke vind het niet fijn, het is voor Hans natuurlijk ook moeilijk, want die wil zo veel mogelijk met haar praten, maar ze hoopt, nu ze weet dat de mensen het 24 uur per dag kunnen volgen, Hans ook te horen krijgt dat hij niet meer moet komen, en dat de redactie het doorgeeft.
(het lijkt er echt op dat ze nu pas door hebben dat ze , net als bij BB, 24 uur per dag te volgen zijn via het internet)
Tessa vind dat ze "veelste dicht op de straat staan"en is echt bang voor aanstaande donderdag.
Büllent neemt aan dat er wel bewaking rondloopt en dat er toch wel enigzins over nagedacht moet zijn.....maar ze kunnen wel van alle kanten bij de bus komen.
Willeke:"als Hans nou een beetje snugger was, komt ie rond 23.00 dan is het lekker rustig en kun je lekker praten, ik hou er niet van om op deze manier zo op de voorgrond te staan"
ze *zucht*
"het is natuurlijk wel, Hans geeft teveel informatie door, en dat wil ik niet, aan de andere kant, ik kan daar nix aan doen"
Geluid weg
Seki:"de stoere mannen komen nu, de jongens met alcohol, maar je moet er gewoon schijt aan hebben"
Seki:"we wisten het allemaal van te voren, het maakt niet uit waar je zit"
Tessa:"ja"
vuurwerk, Esmeralda schrok duidelijk.
Büllent oppert om de gordijnen dicht te doen zodat ze niet meer naar binnen kunnen kijken.(er werd iets geroepen over iemand die z'n tanden staat te poetsen)
de stem deelt mee dat ze de rolluiken aan de buitenkant van de bus naar beneden gaan doen, en dat ze dan de grodijnen open kunnen laten
De bewoners reageren opgelucht en bedanken de redactie/regie.
Volgens Seki gaat het maar om 3 raddraaiers.
Willeke vind dat ze die meteen moeten oppakken.
De stem vraagt of alle luiken nu dicht zijn (23.20)
Alleen aan de voorkant zit geen rolluik, er zitten daar ook geen gordijnen dus Büllent zegt dat ze wel iets improviseren.
Willeke vind het wel slim dat ze er luiken voor gooiden
(mij lijkt het niet prettig omdat je nu wel dingen hoort, maar dus niets kunt zien)
Seki was bezig om ook de voorkant met karton af te sluiten maar de redactie zegt dat dat niet kan i.v.m de positie van de camera, maar men belooft dat ze morgen een zwart gordijn krijgen. Seki en Büllent bedanken de redactie.
Aziz baalt omdat er mail is, en hij de mailtjes niet kan openen.
Antoinet masseert Willeke's hoofdhuid en nek.
Willeke zit nu met haar neus tegen het ruit gedrukt, en zegt :"je ziet echt nix"
W:"heeft er iemand ergens een pën"?
Büllent heeft een pen.
Willeke ziet plosteling dat Antoinet echt spierballen heeft"goh, dat is van het voetballen"
"ja"zegt Antoinet "dat doe ik met m'n armen"
Willeke zegt dat ze dat niet zoveel moet doen omdat het niet mooi is bij een vrouw.
ze vraagt of Antoinet het zelf mooi vind.
Antoinet zegt dat ze toch al stevige armen heeft dus dat het haar nix uitmaakt.
00.06
Jopje heeft heelveel eelt onder z'n voeten
hij schraapt dit er wekelijks af met een rasp.Hij noemt het "horecavoeten"omdat hij zoveel staat, ook winkel[ersoneel heeft hier, volgens hem veel last van
Seki wil weten hoever Heusden van Hilvarenbeek af ligt, daar komt z'n vriendin vandaan, zegt ie.
Jop vraagt "welke vriendin?"
Seki:"een vriendin"
Seki wil morgen heel graag een Rotterdamse krant (AD) omdat daar 's maandags veel sportnieuws in staat, hij vind de Telegraaf nix.
Willeke wil graag een Brabantse krant, omdat daar vast iets instaat over de bus.
Jop heeft het over héle mooie meiden van een groep die Pantera heet.
00.16
Büllent ligt knus op de bank naast Antoinet.
Seki en Büllemnt wijzen naar de slaapruimte, "jij hoort daarbij"zeggen ze lachend.
Neeeeeej zegt Antoinet
Willeke loopt te mieuwen over haar tandenborstel (ze is haar lichtblauwe tandenborstel kwijt en wil weten wie de emmer heeft opgeruimt)
Uit het slaapvertrek klinkt gegiechel van.....Esmeralda
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |