abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_249559
Streamverslagen 27-02
Post hier alleen verslagen. Commentaar en opmerkingen kunnen in een ander topic gepost worden.

Wie kan, wordt gevraagd om aanvullingen te geven. Alvast bedankt!

Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249560
10:15 Er zijn geen streams. De bus is denk ik aan het rijden nu. Volgens de site van SBS zal de stream tijdens het rijden enkele uren niet te zien zijn. Later dus meer.
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249561
14:15 Nog steeds geen streams. Als het goed is rijden ze dus nog
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249562
15:55 Als ik de site van De Bus bekijk, lijkt het erop dat ze weer heelhuids zijn aangekomen. Er zijn op dit moment echter nog geen streams.
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249563
16:10 Nog steeds geen live streams, maar op de beginpagina van De Bus site worden wel geregeld beelden geplaatst. Voornamelijk van de passagiers die zwaaien naar omstanders. Zo te zien aan de omgeving zijn ze op de nieuwe plek.

16:25 Nog geen streams, de spanning stijgt......

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249564
16:30 Ik heb streams. De passagiers zijn naar het publiek aan het zwaaien en ropen diverse namen. Geluid valt af en toe toch weg en beeld bevriest weer. Geen verbeteringen????
Ik ga even de hond uitlaten.

17:00 Volgens mij heeft de stream continu stil gestaan.
Bart en Es zitten naast elkaar op de bank, en kijken naar buiten. Bart zeurt wat en Es is een beetje kortaf. Geluid valt steeds weg. Buiten een hoop geschreeuw.
Es kapt Bart af.

Roodpetje
Bas Fotografie
  zondag 27 februari 2000 @ 17:38:00 #7
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249565
17.11
Men is fanmail aan het voorlezen.

Ze verheugen zich op de fanfares van de eventueel voorbijkomende carnavalsoptochten.

Ondertussen hebben ze een "waarschuwing "gehad van de Redactie (de stem die rondschalt klinkt een stuk menselijker dan de stem van het BB huis
Het ging over het hangen over de omheining.

17.19
Ze beginnen met het voorbereiden van de avondmaaltijd. (soep vooraf)

(de geluiden van buiten en binnen lopen nu volkomen doorelkaarheen, en het beeld staat stil bij mij)
Er word enorm geschreeuwd van buiten de hekken.

17.30
van een naburige kerk klinkt het carrilion

Tessa gaat ff douchen.

Willeke zegt dat Hans over een uur gaat kijken of ze even kunnen chatten.(?)

Emeralda verwacht dat er een vriend van haar bij de bus komt, aangezien die had gezegd dat als ze in de buurt stonden, hij langs zou komen.

Büllent schilt de aardappelen.

zondag 27 februari 2000 @ 17:44:00 #8
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249566
17.33

De hekken worden gemold (schreeuwt Willeke)
Buiten de hekken begint de boel nogal te escaleren.

De busbewoners hadden niet verwacht dat ze zo'n lokatie zouden uitkiezen, meer een afgelegen plek

(het geluid valt helaas telkens weg)

17.45 (om het kwartier begint het carrilion te jengelen)

Seki vraagt zich af waar ze al die positieve fanmail aan te danken hebben en Willeke zegt dat het gewoon komt door hun uitstraling, hoe je bent en wat je bent

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 27 Februari 2000).]

zondag 27 februari 2000 @ 18:03:00 #9
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249567
17.48

Willeke zegt dat brabanders alle mensen leuk vinden, of ze nu uit Friesland of Amsterdam komen, dit voelt echt als thuiszijn , zegt ze.
Ze hebben het over de uitbraak en de kroegen die ze dan gaan bezoeken.
Iwan oppert , champagne.

Willeke fluistert iets over "zakken vullen"

Iwan zegt dat de uitbraak alleen maar te maken met de populairste busgangers.

18.00 * Quenda dankt het carrillion.

Jop leest nog wat stem regeltjes voor.
Na 2 weken worden de stemmen op Nul gezet.
Willeke heeft een andere mening, dus leest Jop de regels nog iets harder voor

Willeke verteld dat Hans een Pontiac heeft.
(voor de niet autokenners onder ons, dat is zo'n Amerikaan, in de volksmond worden het ook wel "pooierbakken"genoemd)
Tessa zegt dat haar auto veel ouder is.

Buiten schreeuwt men weer.

Ik kap er ff mee, heb inmiddels honger....

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 27 Februari 2000).]

pi_249568
18:15 Bart en Es zijn in de keuken bezig. Es valt steeds in herhaling volgens Bart. Ze zijn aan het afwassen.
Es zit volgens Bart uitdagend te kijken.
Es:"Uitdagend? I am trying to kill you"

18:20 Bart:"Ik ga je dadelijk nat maken"
Es:"I like doing the dishes"
Es en Bart zitten duidelijk met elkaars gevoelens te spelen.

Het beeld staat steeds stil, wel heb ik geluid (wat wegvalt).

18:30 Ik hoor een hoop gerommel in de keuken. Es en Bart zijn aan het koken (of gaan dat doen)
Op de achtergrond klinkt het carrillion.

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249569
18:35 Tes:"Ik lust dat wel, worsten"
Iw:"Dat dacht ik wel"
Willeke heeft acht nieuwe e-mails.

Bart legt de magnetron aan Es uit
Es:"En dan moet ik start drukken he?"
Bart:"Heel goed meisje"

Ze zijn op zoek naar het boek van De Bende van Venlo
Iw:"Gister lag het nog op de bank"

Willeke zit met een vinger te typen (ha, ik kan het met twee )

Geluid en beeld blijven belabberd

Bart geeft Es instructies voor het koken.

Bart:"Geen paniek, hoe heette dat ook alweer met Meneer Kaktus?"
Es:"I don't know"

18:40 Bart doet alsof het koken erg makkelijk is.
Es:"Nou dit lukt me wel"
Bart:"hoor je jezelf praten?"
Ondertussen is Iwan achter de laptop gekropen.

Bart:"ik ben onschuldig"
Es:"no no, nobody is onschuldig"
Es doet een imitatie van de Zweedse kok

18:45 Tessa zegt dat er weer twee mensen mogen bellen.
Es:"Volgens mij ben ik de enige die er lol in heeft om te koken"
Es:"Wat ik in ieder geval kan zeggen, is dat het nog niet is aangebrand"
Bart:"Nog niet. Wat niet is, kan nog komen"

18:50 Es vindt The Nanny erg leuk.
Dit is echt saai......
Ik ga de hond maar weer terug brengen naar mn ouders.

[Dit bericht is gewijzigd door bagwan (Datum 27 Februari 2000).]

Roodpetje
Bas Fotografie
  zondag 27 februari 2000 @ 19:59:00 #12
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249570
19.50

Erg leutig , de streams werken niet

pi_249571
21:00 Nog steeds geen streams. Ik hou het voor gezien (hmmm, rijmt bijna )
Bij de weg, dit las ik nog op De Bus site van SBS6:

quote:

Nog even geduld
datum: Zondag 27 februari 20:30
bron: redactie
Door de verhuizing van de BUS naar Hilvarenbeek, was de stream vandaag niet te volgen. Momenteel is de techniek bezig de stream weer aan te leggen. Binnen afzienbare tijd kunnen de live-beelden weer te zien zijn.

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249572
De streams doen het weer.
Ze hebben het over wie veel heeft meegemaakt.
Sheki had niet verwacht dat het zo intiem is
Bullent: je word 24 uur per dag bij het groepsgesprek betrokken en je kan er niet omheen
Je moet je wel een uurtje af kunnen zonderen Aziz en Willeke
Sheki heeft goede voornemens : hij zal het op een andere manier proberen te vragen.

pi_249573
Tessa zegt dat ze kwaad was op Sheki, Hij heeft blijkbaar gezegd dat ze haar vuile tering smoel moest houden, en vond dat belachelijk
Waarom geef jij mij dan gelijk commentaar? daarom liep ik naar buiten
Sheki vind dat wat hij zei ook niet kon.

Bart: wat scherper moeten we zijn op de regels. meer samenwerken.

Jop: Iedereen gaat niet expres elkaar kleineren, maar het gaat automaties let daar op

Over wie gaat het dan Jop?

Esmeralda: wie bedoel je dan?

J

: Ik heb het al doorgesproken op dat moment

Bullent: ook ik vind de regels niet leuk maar we moeten ons er aan houden want daarom komen ook irritaties

Sheki: Dit heeft geen nut, morgen gebeurt het weer groepsgesprek of niet/

pi_249574
Groepsgesprekken
Aziz geeft Sheki een compliment

Bullent vraagt hoe Sheki zich voelt
Aziz vind toch dat Sheki er een beetje buiten staat.

Bart: Ze hebben Aziz expres met Sheki alleen gelaten zodat S. tot rust kon komen.

Aziz: we moeten S niet vermijden ondanks emotionele toestand.
Ik vermijd hem niet hij kan wel zo doen maar in het echt is hij niet zo.

Bullent"ik begrijp je zat te eten enzag s. te keer gaan buiten, ik zat te kijken en zag Aziz met hem praten. Wat heeft het dan voor zin om gelijk naar jullie toe te hollen? dat heeft niet met het groepsgesprek te maken.

( Tessa vind het nog steeds een kut opmerking)

Bullent: t, gaat goed maar heeft iemand emoties laat degene waar die goed mee omgaat dan gaan. niet allemaal.

pi_249575
Jop: is klaar met groepsgesprek
Willeke: wil nog wat zeggen over de boods chappen dat er nu ondanks de lijstjes er niets in de koelkast is.
En dat Sheki in de huiskamer slaapt

Sheki"vind dat er meer rekening moet worden gehouden met zijn slapen

Tesa: waarom zeg je het dan niet gelijk! zeg het dan, Jij kropt het op en daar komen de irritaties

Jop: laten we er nu mee kappen

Oke Sheki: Ik zal proberen om het op een nieuwe manier te doen.

Bullent: voor S. is er een nieuwe wereld open gegaan laten we het zo houden het gaat nu goed tussen ons dankzij dit groepsgesprek

Einde groepsgesprek. Geknuffel en gelach
Ik stop ermee

pi_249576
21:30 Groepsgesprek.
Tessa en Seki hebben een woordenwisseling. Seki heeft gezegd tegen Tessa dat ze haar kleresmoel moet houden. Na wat gepraat zegt Seki dat hij het niet zo gemeend heeft.
Bart:"We hebben een spelregelboek gekregen. We moeten daar scherper op worden"
Jop:"We moeten het samen opbrengen"
Jop:"Laten we niet kleineren, dus geen Jopje"
Es wil graag namen horen. Jop zegt dat hij het al heeft doorgesproken.
Bul:"In het echt zouden die regeks dom zijn. Maar nu zijn die regels wel nodig"
Se:"We spreken nu wel van alles af, maar de volgende dag doet iedereen gewoon weer wat hij wil"
Jop wil afsluiten
Wil:"nee, eerst uitpraten. Moet je nu eens zien hoe goed wij het gesprek doen"
Az:"Ik wil een compliment aan Seki geven hoe hij het opneemt en reageert op de groep. Hoe jij het nu opneemt: petje af vriend"
Bul tegen Seki:"Hoe voel je je bij het groepsgesprek"
Seki:"Dit voelt prettiger"
Az:"Toen net was Seki klaar en toen was de groep hier"
Aziz wil niet dat ze Seki gaan vermijden.
Ze laten Aziz niet uitpraten en Aziz wordt even kwaad.
Az:"Ik wil met hem blijven praten. Hij kan wel zo doen, maar ik weet dat hij in het hart anders is"
Bullent is het met Aziz eens dat ze niet personen met problemen moeten gaan mijden
Bul:"We worden steeds closer. Maar heeft iemand emoties, kwaad of verdriet, laat de persoon met wie die goed contact heeft even laten. Het heeft geen zin om met 6 man erop storten. In groepsdiscussies kunnen we het doorspelen."
Wil:"Ik wil het hebben over boodschappen doen. We maken een lijstje maar waarom eigenlojk. Iedereen gooit er maar wat in.Nu hebben we een koelkast waar niks in. Laten we dit beter regelen. Ook over slapen. Jij slaapt hier voor en zeker als je moet werken en iedereen om drie uur nog wakker is, dan moeten we een beetje laten rusten"
Se:"Als ze willen ouwehoeren, laten we op een andere bank gaan oh-en. Ik ga ze niet wegsturen, maar wees reeel, ga op een andere bank praten"
Tes:"Maar niet iedereen denkt zo. Zeg het dan gelijk en krop het niet op"
Se:"Ik ben jullie dankbaar om dit gesprek. Ik zal proberen mijn standpunt uit te dragen. En ik zal proberen om het op mijn Seki manier te doen."
Bul:"Als afsluiting vind ik dat het erg goed gedaan is. Voor Seki ging een hele wereld open. Laten we het zo houden en er een mooie avond van maken"

Applaus en de het gesprek stopt om 21:50

Roodpetje
Bas Fotografie
pi_249577
21:50 Ze zien wat en het moet tof zijn. Ik weet niet wat. Bullent en Bart praten nog wat na. Es komt nu ook de slaapvertrekken in. Het bleken vrienden van Willeke te zijn die ze zagen.
Bart en Es praten nu over het slapen van Seki. Dat ze inderdaad niet zo laat Seki uit de slaap moeten halen.
Bart:"We zitten niet alleen met 10 verschillende mensen, maar ook 10 verschillende karakters, emoties enzo."

Ze hebben werkkleding gekregen en gaan het verdelen. Es:"ik ga voor XXL hahaha"

22:00 Jop en Aziz zitten buiten.

Ze passen de kleding en showen het. Ze hebben er schik in.

22:10 De man van Willeke schreeuwt door een megafoon naar Willeke. Willeke vraagt om te stoppen, omdat mensen liggen te slapen.
Ik ga dat ook doen. Morgen weer meer

Roodpetje
Bas Fotografie
  zondag 27 februari 2000 @ 22:57:00 #20
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249578
22.37

Willeke suggereert dat Hans veel weet.

Ze komt er nu pas achter dat ze ook 24 uur per dag via het internet te volgen zijn.

Ik hoor Willeke zeggen dat ze het hardstikke leuk vind dat ze er zijn met de megafoon, maar dat het zo niet langer kan.(het lijkt alsof ze persoonlijk met iemand spreekt,maar ik kan niet thuisbrengen tegen wie ze het heeft)

Esmeralda zegt dat ze belachelijk gevonden worden.

Ze gooien van buitenaf appels, zoutvaatjes etc....

Esmeralda vraagt of er echt bewust gemikt word.

Buiten is het nog steeds een vreselijke herrie.
Er word gescholden, "homo"etc...

Ondertussen spreken de werkers van morgenochtend af wie wie moet wekken en de wekker word op 10 voor 7 gezet.
Ook de boodschappenlijst word nog eens uitvoerig doorgenomen.

Willeke hoopt dat Hans nu weg gaat en dat hij voortaan thuisblijft, ze vind het eng wat er nu kan gaan gebeuren, ze hoorde mensen ook liedjes zingen voor haar (huilen is voor jou te laat etc) Ze wil morgen aan de redactie vragen of ze het aan Hans willen doorgeven.
Iwan begint nu te zingen (huilen is voor jou telaat...)
Willeke piept :"ja dat zongen ze dus voor mij, en dat is gewoon niet leuk hoor"

Büllent zegt:"neem nu maar van mij aan dat er zometeen klachten van de buurt komen, en dan worden ze gewoon weggetrapt"

zondag 27 februari 2000 @ 23:28:00 #21
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249579
23.00 (tringeltringeldingdong

Jop :"dat doen ze toch niet de hele dag he??/dat getingel???
"Willeke:"ik vind het juist gezellig, dat is echt brabants (???)"
Willeke vind dat er meer groente gegeten moet worden.
Jop vind bloemkool lekker met kaassaus, willeke zegt dat dat inderdaad goedkoper is dan Brocolli.
Ze bespreken nu naar welke winkel ze gaan (albert heyn of de aldi) Willeke wil naar Appie happie.
Esmeralda wil ook kiwi's op het lijstje.

Tessa :"wat denk je wat voor schooiers er hier donderdagavond zullen staan?"

Er word buiten nu ook vuurwerk afgestoken.

Jop vind een "pakkie jus"ook erg belangrijk

Het word: Kipfilet, bloemkool, zakkie jus.

Antonette vind witlof met ham en kaas uit de over ook wel heerlijk.

Tessa vind het een heel verschil met Heerenveen, daar stonden alleen een paar kindertjes, en hier een hele meute.

Willeke vind het niet fijn, het is voor Hans natuurlijk ook moeilijk, want die wil zo veel mogelijk met haar praten, maar ze hoopt, nu ze weet dat de mensen het 24 uur per dag kunnen volgen, Hans ook te horen krijgt dat hij niet meer moet komen, en dat de redactie het doorgeeft.

(het lijkt er echt op dat ze nu pas door hebben dat ze , net als bij BB, 24 uur per dag te volgen zijn via het internet)

Tessa vind dat ze "veelste dicht op de straat staan"en is echt bang voor aanstaande donderdag.
Büllent neemt aan dat er wel bewaking rondloopt en dat er toch wel enigzins over nagedacht moet zijn.....maar ze kunnen wel van alle kanten bij de bus komen.

Willeke:"als Hans nou een beetje snugger was, komt ie rond 23.00 dan is het lekker rustig en kun je lekker praten, ik hou er niet van om op deze manier zo op de voorgrond te staan"
ze *zucht*
"het is natuurlijk wel, Hans geeft teveel informatie door, en dat wil ik niet, aan de andere kant, ik kan daar nix aan doen"

Geluid weg

Seki:"de stoere mannen komen nu, de jongens met alcohol, maar je moet er gewoon schijt aan hebben"
Seki:"we wisten het allemaal van te voren, het maakt niet uit waar je zit"
Tessa:"ja"

vuurwerk, Esmeralda schrok duidelijk.
Büllent oppert om de gordijnen dicht te doen zodat ze niet meer naar binnen kunnen kijken.(er werd iets geroepen over iemand die z'n tanden staat te poetsen)

de stem deelt mee dat ze de rolluiken aan de buitenkant van de bus naar beneden gaan doen, en dat ze dan de grodijnen open kunnen laten

De bewoners reageren opgelucht en bedanken de redactie/regie.

Volgens Seki gaat het maar om 3 raddraaiers.
Willeke vind dat ze die meteen moeten oppakken.

De stem vraagt of alle luiken nu dicht zijn (23.20)

Alleen aan de voorkant zit geen rolluik, er zitten daar ook geen gordijnen dus Büllent zegt dat ze wel iets improviseren.

Willeke vind het wel slim dat ze er luiken voor gooiden

(mij lijkt het niet prettig omdat je nu wel dingen hoort, maar dus niets kunt zien)

Seki was bezig om ook de voorkant met karton af te sluiten maar de redactie zegt dat dat niet kan i.v.m de positie van de camera, maar men belooft dat ze morgen een zwart gordijn krijgen. Seki en Büllent bedanken de redactie.

Aziz baalt omdat er mail is, en hij de mailtjes niet kan openen.

maandag 28 februari 2000 @ 00:35:00 #22
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_249580
23.40

Antoinet masseert Willeke's hoofdhuid en nek.

Willeke zit nu met haar neus tegen het ruit gedrukt, en zegt :"je ziet echt nix"
W:"heeft er iemand ergens een pën"?
Büllent heeft een pen.

Willeke ziet plosteling dat Antoinet echt spierballen heeft"goh, dat is van het voetballen"
"ja"zegt Antoinet "dat doe ik met m'n armen"
Willeke zegt dat ze dat niet zoveel moet doen omdat het niet mooi is bij een vrouw.
ze vraagt of Antoinet het zelf mooi vind.
Antoinet zegt dat ze toch al stevige armen heeft dus dat het haar nix uitmaakt.

00.06
Jopje heeft heelveel eelt onder z'n voeten
hij schraapt dit er wekelijks af met een rasp.Hij noemt het "horecavoeten"omdat hij zoveel staat, ook winkel[ersoneel heeft hier, volgens hem veel last van

Seki wil weten hoever Heusden van Hilvarenbeek af ligt, daar komt z'n vriendin vandaan, zegt ie.
Jop vraagt "welke vriendin?"
Seki:"een vriendin"

Seki wil morgen heel graag een Rotterdamse krant (AD) omdat daar 's maandags veel sportnieuws in staat, hij vind de Telegraaf nix.
Willeke wil graag een Brabantse krant, omdat daar vast iets instaat over de bus.

Jop heeft het over héle mooie meiden van een groep die Pantera heet.

00.16
Büllent ligt knus op de bank naast Antoinet.
Seki en Büllemnt wijzen naar de slaapruimte, "jij hoort daarbij"zeggen ze lachend.
Neeeeeej zegt Antoinet

Willeke loopt te mieuwen over haar tandenborstel (ze is haar lichtblauwe tandenborstel kwijt en wil weten wie de emmer heeft opgeruimt)
Uit het slaapvertrek klinkt gegiechel van.....Esmeralda

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')