Wat doet wat dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:09 schreef Biogarde het volgende:
Heeft te maken met wat je eet, of je rookt, of je drinkt, of je aan de koffie zit, of je buiten gewerkt/veel buiten bent geweest en of je grieperig bent. En dan heb je ook nog luchtvochtigheid, is de lucht helder (meer kou aan de grond) of omdat appel.
Je mag kiezen.
Roken > sneller koudquote:
Roken en alcohol vernauwen je aderen waardoor er minder warm bloed doorheen stromen kan. De rest doet met van alles wel iets.quote:
Neuh, met alcohol krijg je het juist warm. Even een theorie bedacht: de bloedvaten gaan dichter bij de huid zitten. Daarmee verklaar je ook het rode gezicht enzulks. Het lichaam staat zo wel meer warmte af waardoor je afkoelt, maar het voelt warm.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Roken en alcohol vernauwen je aderen waardoor er minder warm bloed doorheen stromen kan. De rest doet met van alles wel iets.
Is getest bij Mythbusters. Alcohol is niet slim! In eerste instantie lijkt het alsof je het warmer krijgt, bij je handen etc is dat ook zo, maar je 'core temperature' daalt. Het heeft dus eigenlijk het tegengestelde effect. Als je warme handen wil dan steek je ze maar in je onderbroek.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:18 schreef MASD het volgende:
[..]
Neuh, met alcohol krijg je het juist warm. Even een theorie bedacht: de bloedvaten gaan dichter bij de huid zitten. Daarmee verklaar je ook het rode gezicht enzulks. Het lichaam staat zo wel meer warmte af waardoor je afkoelt, maar het voelt warm.
Dat is een sprookje, die warmte duurt namelijk maar heel even.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:18 schreef MASD het volgende:
[..]
Neuh, met alcohol krijg je het juist warm.
Je bloedvaten worden juist verwijdt door alcoholquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Roken en alcohol vernauwen je aderen waardoor er minder warm bloed doorheen stromen kan. De rest doet met van alles wel iets.
Ik zeg dan ook, "het voelt warm". Niet, "het warmt je op". Bij mij duurt dat echt lang.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is een sprookje, die warmte duurt namelijk maar heel even.
Wat twiFight zegt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:27 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook, "het voelt warm". Niet, "het warmt je op". Bij mij duurt dat echt lang.
Wat hierboven wordt gezegd. De bloedvaten verwijden, waardoor teveel warmte aan de omgeving wordt afgegeven.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:12 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Lijkt mij pijnlijk, dat drinken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat hierboven wordt gezegd. De bloedvaten verwijden, waardoor teveel bloed aan de omgeving wordt afgegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |