Lief dagboek,
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die hun problemen altijd aan andere dingen wijten, behalve aan zichzelf. Oftewel mensen met een
externe locus of control. Vandaag ook weer in de trein.
Er vond weer controlle plaats. Een kereltje met bontkraag en dito hippe muziek had geen kaartje gekocht, dat was hij vergeten. Waarom hij dat vergeten was? Hij had geen tijd meer omdat die klote trein er al stond
(Lees, hij was gewoon te laat)! Gelukkig was het treingezag hier niet van onder de indruk en kreeg hij gewoon zijn boete. Waarna het jongetje boos werd op de brave gezagsdiener, want
'ze proberen je alleen maar te naaien'. Ah, de boete was natuurlijk de schuld van de controleur!
Klootzakken!
Dat zijn dezelfde mensen die het volgende zeggen:
- Het proefwerk was te moeilijk. ( Nee, je bent gewoon een stomme mongool die op een te hoog niveau zit!) Hetzelfde geld voor: We hadden te weinig tijd/ de stof was onduidelijk/ het was teveel/ etc...
- Ik had slechte punten omdat de leraar me niet mocht. (Iets met zelf verantwoordelijk zijn...)
- Ik kom altijd te laat omdat de treinaansluitingen zo slecht zijn.
- Negers nemen onze banen in.
- Mcdonalds promoot vet eten en heeft me zo dik gemaakt!(Nee dikzak, je moet gewoon niet alles wat je met je dikke knuisten te pakken kan krijgen in je mond duwen.)
- De politie probeert je gewoon te naaien ( Jij reed toch te hard? Dat de politie misschien 'echte boeven'moet gaan pakken is , naast een uitspraak van echte paupers, een andere discussie: Jij reed te hard, niet de politie!).
-Etc, etc, etc.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het punt is duidelijk.
En ja, TS heeft een nieuw begrip geleerd.
En ja, TS probeert er stoer mee te doen.