Hoe gaat dat dan in zijn werk?quote:Installeer Windows 7 Ultimate zonder product key en voer vervolgens als Windows 7 is gestart een in place upgrade met product key uit.
Vrij simpel. Zodra Windows 7 is geïnstalleerd zonder product key start je de computer op, insert disk en kies voor upgrade. Heb dit regelmatig gedaan met Windows Vista machines.quote:
Ja maar zoals ik al aangaf breek je dan de licentievoorwaarden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef SinofEnvy het volgende:
Maar als ik het goed begrijp kan je dus op deze manier zonder vorige OS (in theorie) een upgrade versie gebruiken voor een full install?
toffe achtergrond...quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:48 schreef Khadgar het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Windows 7 met mijn belangrijkste programma's vastgepind. De startbalk links werkt echt ideaal. Lekker overzichtelijk en op een breedbeeldscherm heb je de maximale hoogte voor de browser etc.
en als je gewoon bij de eerste install al de key invult? gaat windows setup dan zeuren?quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:36 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vrij simpel. Zodra Windows 7 is geïnstalleerd zonder product key start je de computer op, insert disk en kies voor upgrade. Heb dit regelmatig gedaan met Windows Vista machines.
Btw. dit kan dus ook als je helemaal geen geldige Windows XP of Windows Vista hebt maar dan breek je de licentievoorwaarden.
Ziet er gaaf uit..quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:48 schreef Khadgar het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Windows 7 met mijn belangrijkste programma's vastgepind. De startbalk links werkt echt ideaal. Lekker overzichtelijk en op een breedbeeldscherm heb je de maximale hoogte voor de browser etc.
Maak ons maar jaloers...quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:28 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag geinstaleerd en up and running!
Taakbalk
en ik wil nog wachten tot ik nieuw systeem hebquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:28 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag geinstaleerd en up and running!
Taakbalk
Nee, standaart op amsterdamquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:30 schreef Ammi het volgende:
[..]
Maak ons maar jaloers...
Staat ie standaart op Den Haag, Zuid holland ofzo?
brrr.. nederlands...quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
http://tweakers.net/price(...)-oem-64bit).html#tab:prices
Vanaf 80 euro.
Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)
http://tweakers.net/price(...)(nl-retail).html#tab:prices
Vanaf 263 euro
Een OEM kun je maar op 1 pc installeren?quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)
http://tweakers.net/price(...)-oem-64bit).html#tab:prices
Vanaf 80 euro.
Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)
http://tweakers.net/price(...)(nl-retail).html#tab:prices
Vanaf 263 euro
Alle retail licenties zijn PC gebonden. Je koopt per pc een licentie en niet per huishouden, straat, dorp, provincie, etc.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:49 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Een OEM kun je maar op 1 pc installeren?
Tja. dat vraag ik me dan ook afquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:38 schreef mschol het volgende:
[..]
en als je gewoon bij de eerste install al de key invult? gaat windows setup dan zeuren?
Retail is in tegenstelling tot OEM niet pc gebonden. Dat je het slechts 1x kan installeren op een pc is heel iets anders.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:50 schreef Godtje het volgende:
Alle retail licenties zijn PC gebonden. Je koopt per pc een licentie en niet per huishouden, straat, dorp, provincie, etc.
OEM moest je vroeger bij een stuk hardware kopen (niet per definitie een complete PC). Dit is ook nog steeds de betekenis maar de controle daarop heeft MS min of meer laten vallen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:06 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Retail is in tegenstelling tot OEM niet pc gebonden. Dat je het slechts 1x kan installeren op een pc is heel iets anders.
Maar de OEM is dus eigenlijk qua versie en key hetzelfde als een retail? Niet dat ik dalijk een of andere ali illegalie versie hebquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
OEM moest je vroeger bij een stuk hardware kopen (niet per definitie een complete PC). Dit is ook nog steeds de betekenis maar de controle daarop heeft MS min of meer laten vallen.
Als we het over installeren hebben dan komt daar ook de activatie bij kijken en is er geen verschil tussen Retail en OEM. Beide mag/kan je maar op 1 pc activeren.
één versie tegelijk ja (retail).quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:19 schreef Godtje het volgende:
Beide mag/kan je maar op 1 pc activeren.
op papier voor MS ja.. maar in de praktijk is het voor MS gewoon legaal..quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef ktnxbye het volgende:
Leuk maar dan ben je alsnog illegaal bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |