abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73793256
Hoe dan ook: voor 20.000 euro extra heb je wel de ruimte die je nodig hebt in zo'n fantastisch pand op zo'n fantastische locatie. Dat ga je in Amsterdam niet voor elkaar krijgen!

Ik begrijp je bezwaren wel, hoor. Het gaat mij ook niet lukken om B. naar Haarlem te krijgen. Maar als je dit soort woningen op Funda ziet is het moeilijk om niet op z'n minst een vertrek uit Amsterdam in overweging te nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73794456
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:22 schreef zodiakk het volgende:
Dus we kunnen concluderen dat er niemand is met onoverkomelijke bezwaren tegen Haarlem?
Als ik zou moeten kiezen tussen Amsterdam en Haarlem werd het zeker Haarlem. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_73794558
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:50 schreef Claudia_x het volgende:
Er lijkt ook geen sprake te zijn van funderingsproblemen (fundering zou van staal zijn). Fraai!
Een fundering "op staal" is géén fundering van staal. Funderen op staal wil juist zeggen dat de constructie rust op de bodem, in tegenstelling tot een fundering op palen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:18:04 #179
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73795046
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:57 schreef Gellius het volgende:
Wat voor schatten heb je meegebracht uit de Bierkoning, IR?
Alcoholvrij bier, dus er zat logica in. Het enige alcoholvrije bier dat ik te drinken vind is duits alcoholvrij bier, en da's ongeveer de enige plek waar je het kopen kan.

Heb je nog alcoholrijke aanraders daar? Tegenwoordig zit ik niet meer zo in de experimenteerfase en neem ik meestal alleen leffe radieuze en gauloise blond mee.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_73798791
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Een fundering "op staal" is géén fundering van staal. Funderen op staal wil juist zeggen dat de constructie rust op de bodem, in tegenstelling tot een fundering op palen.
Dat heb ik nooit geweten! Hoe ziet het verzakkingsgevaar er bij zulke huizen uit? Net zoals bij de huizen gebouwd op palen?
pi_73799298
Ik denk dat je daar in algemene zin niet zo veel zinnigs over kunt zeggen. Funderen op staal doe je als de bodem sterk genoeg is om geen palen te hoeven gebruiken. Meestal op de hoger gelegen zandgronden dus. Funderen op palen doe je als de bodem te slap is en de palen zorgen voor steun op dieper gelegen stabiele grondlagen. Echter is in het verleden ook wel eens op staal gefundeerd waar dat niet zo handig is en zijn niet alle paalfunderingen even goed uitgevoerd.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:46:25 #182
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_73801678
Ah, putting the FUN back in FUNDEREN.
pi_73812943
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:18 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Alcoholvrij bier, dus er zat logica in. Het enige alcoholvrije bier dat ik te drinken vind is duits alcoholvrij bier, en da's ongeveer de enige plek waar je het kopen kan.

Heb je nog alcoholrijke aanraders daar? Tegenwoordig zit ik niet meer zo in de experimenteerfase en neem ik meestal alleen leffe radieuze en gauloise blond mee.
Mèh, voor mij is tegenwoordig een Westmalle of een paar flesjes van het IJ al een hele traktatie, dus ik was benieuw of jij nog wat aan te raden had.
pi_73818656
Westmalle
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_73818696
Overal in de Randstad verbaas ik me er altijd over hoe druk het is, hoe weinig plek in het openbaar vervoer, en hoe a-relaxed daardoor de sfeer. En in Amsterdam is het altijd het ergst. Ik stem dus voor Haarlem.
pi_73818755
En blijf intussen zelf fijn in Nijmegen. De woonpas van de regio Haaglanden die ik vorige week in een opwelling aanvroeg blijft vermoedelijk ongebruikt.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:45:28 #187
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73818836
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:13 schreef Gellius het volgende:

[..]

Mèh, voor mij is tegenwoordig een Westmalle of een paar flesjes van het IJ al een hele traktatie, dus ik was benieuw of jij nog wat aan te raden had.
Ja, het is allemaal wat treurig geworden. Een jaar of 5 geleden hield ik nog regelmatig bierkoningfeestjes en dan dronk je van alles door elkaar en dan wist je afloop niet meer wat nou dat ene lekkere bier was, maar tegenwoordig zitten dat soort doordeweekse activiteiten er niet meer in. Misschien moet ik toch maar een groots middelmatig schrijver worden en enkele malen per week doorzakken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_73833856
Ik hàd gisteren nog even naar de Alfred Stevens tentoonstelling in het van Gogh gewild, maar we zijn uiteindelijk maar thee gaan drinken bij Metz & Co, op de bovenste etage. Dat had ik nog nooit gedaan. Leuk uitzicht over de stad. Dat heb je niet in Haarlem.

.
pi_73834442
Ik heb zojuist oude foto's bekeken en nu voel ik me gedeprimeerd.

Ik wil mijn taille terug.
pi_73834481
Misschien had ik dit weekeinde de bonbons en het ijs van Australian beter kunnen laten staan.
pi_73834509
Die taille komt wel weer terug toch? En anders gaan we gewoon met de pet rond hier.
pi_73834620
Het duurt nog zo lang.

Ik wil mijn plofkop kwijt, m'n buik is veel groter dan ik dacht, ik pas m'n ringen al maanden niet meer, sokafdrukken blijven in m'n benen staan, ik waggel.

Dat ik het huis uberhaupt nog uit durf.
pi_73834665
Ja hoor eens even, als je wil dat je vliezen in de HEMA breken, dan zul je toch elke dag even het huis uit moeten.
pi_73834683
De Hema zit naast de Multivlaai.
pi_73834877
pi_73834921
In de Hema verkopen ze toch ook taarten?
pi_73835012
En worsten, als ik me niet vergis.
pi_73835062
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:01 schreef beeer het volgende:
In de Hema verkopen ze toch ook taarten?

Aardbeienkwarktaart

Appeltaart

Chocoladetaart

Slagroomrijstevlaai

Moorkoppen

Slagroomsoesjes
pi_73835142
Awareness without action is worthless.

Get up each morning, look at yourself in the mirror, and see yourself not as someone who is overweight or out of shape, but as the someone you will become.

Failure is no accident.

If you want more, you have to require more from yourself.

Life is a marathon, it's not a sprint.

pi_73835180
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:50 schreef Claudia_x het volgende:
De Hema zit naast de Multivlaai.
De Hema zelf heeft veel lekkerder gebak!

Ik ben zelf helemaal geen gebaketer, want ik word er meestal misselijk van, maar aan de tompouce van de Hema bewaar ik fijne herinneringen. Op de middelbare school had ik een vriendinnetje genaamd Kathelijne die op een dag tegen me zei 'Kom we gaan naar de Hema, tompoucen eten'. Nu was ik nogal netjes en sowieso niet gewend om mezelf te laten gaan wat eten betreft (in die tijd vond ik eigenlijk alles vies), dus toen zij twee tompoucen haalden en vervolgens die van haar met haar handen naar binnen begon te proppen, slagroom over haar hele gezicht, terwijl ze allerlei kreten van genoegen slaakte, was ik even geschokt. Vervolgens deed ik hetzelfde en het bleek een heel gezellige bezigheid. In de pauzes samen tompoucen eten van de Hema. .

Zij ging trouwens in Amsterdam studeren. Communicatiewetenschappen. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')