Kijk je wel eens naar 'Dubbeltje op z'n kant'?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Er zat pas iemand in een consumentenprogramma die 5.000 euro wilde lenen om op zichzelf te gaan wonen. Ik vraag me af waarom iemand het in hemelsnaam verstandig vindt om zo'n groot bedrag te lenen voor dat doel; waarom spaar je niet eerst? Maar goed, the story continues. Ze kwam niet thuis met een lening van 5.000 euro maar een lening van 17.000 euro. Waarom ze dat geaccepteerd heeft is me een raadsel. Vervolgens heeft ze de kleine lettertjes niet goed gelezen, want er stond in de clausules iets over het lopen bij een psychiater/psycholoog (wat op haar van toepassing was). Afijn, ze verkeerde in de veronderstelling dat ze braaf elke maand haar lening van 17.000 euro aan het aflossen was, maar in feite loste ze alleen de rente af. Ze zag dat het bedrag van 17.000 euro niet kleiner werd maar trok niet aan de bel. Daarna verloor ze haar baan en raakte ze in de problemen. Toen de nood eenmaal hoog was geworden kon ze ineens wél hulp en media-aandacht opzoeken.
Kortom: ze was niet dom maar lui.
Nee, maar ik begrijpt dat het een RTL4-programma is met John Williams?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:59 schreef Z het volgende:
[..]
Kijk je wel eens naar 'Dubbeltje op z'n kant'?
Interessant. Je uitgangspunt klopt alleen niet helemaal. Het depositogarantiestelsel is volgens mij iets van banken onderling. Niet de overheid draait er voor op, maar de overgebleven banken dragen naar rato bij. De Rabobank is als grootste bank dus het meest benadeeld door het debacle bij DSB.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
DSB is een aardig voorbeeld van schijnkapitalisme. De overheid gebruikt het geld van de belastingbetaler niet alleen om banken te redden, maar ook voor het depositogarantiestelsel.
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, maar ik begrijpt dat het een RTL4-programma is met John Williams?
Dat klopt, en uiteindelijk betaalt de klant daar natuurlijk voor. Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als alle banken omvallen / tekorten hebben. Dan moet de overheid wel inspringen, neem ik aan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Interessant. Je uitgangspunt klopt alleen niet helemaal. Het depositogarantiestelsel is volgens mij iets van banken onderling.
Ik heb het programma zelf niet gezien maar ik ken het genre. Hiervoor had hij een programma waarin huizen werden opgeknapt en verkocht van mensen die in de schulden zaten. Dit soort programma's bevestigen wel wat Dalrymple schrijft over de slachtoffercultuur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Z het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.
Gezien de goudprijs nu op een all time high is lijkt me dat inderdaad niet zo'n verstandig plan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
. Ik zou mijn geld best in goud op willen laten slaan, maar ik vind het te eng om te doen. Daar heb ik toch te weinig verstand van geldzaken voor.
Beter herfstweer kun je niet hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:05 schreef Gellius het volgende:
't Was mooi. De klimop aan de huizen langs het Sarphatipark wordt al rood.
Meestal worden de kinderen aangehaald. Als die niet ieder een eigen WII op de kamer hebben, willen er geen vriendjes meer bij hen komen spelen en dat zou toch hartverscheurend zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Z het volgende:
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.
gnfl.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:51 schreef mane het volgende:
[..]
Beter herfstweer kun je niet hebben..
Laten ze dáár eens een programma aan besteden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef ShadyLane het volgende:
Over hartverscheurend gesproken: ik heb de afgelopen maand anderhalve week kunnen sporten en de rest van de tijd liep/loop ik te kwakkelen. Ik zoek naar een paardenmiddel. Gelukkig ben ik niet ook nog zwanger.
Ja, ideaal! Ik heb een hekel aan laptoppen zonder muis en dat ding doet het prima. Helaas heeft de hond de muis al een paar keer te grazen genomen.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij houdt er zeker een mensvisie op na waarmee alleen een dictatuur een passende regeringsvorm lijkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |