abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73870288
Wandelweer!
pi_73870370
Er zat pas iemand in een consumentenprogramma die 5.000 euro wilde lenen om op zichzelf te gaan wonen. Ik vraag me af waarom iemand het in hemelsnaam verstandig vindt om zo'n groot bedrag te lenen voor dat doel; waarom spaar je niet eerst? Maar goed, the story continues. Ze kwam niet thuis met een lening van 5.000 euro maar een lening van 17.000 euro. Waarom ze dat geaccepteerd heeft is me een raadsel. Vervolgens heeft ze de kleine lettertjes niet goed gelezen, want er stond in de clausules iets over het lopen bij een psychiater/psycholoog (wat op haar van toepassing was). Afijn, ze verkeerde in de veronderstelling dat ze braaf elke maand haar lening van 17.000 euro aan het aflossen was, maar in feite loste ze alleen de rente af. Ze zag dat het bedrag van 17.000 euro niet kleiner werd maar trok niet aan de bel. Daarna verloor ze haar baan en raakte ze in de problemen. Toen de nood eenmaal hoog was geworden kon ze ineens wél hulp en media-aandacht opzoeken.

Kortom: ze was niet dom maar lui.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_73870395
Dat neemt niet weg dat de praktijken van de DSB schandalig waren en ik blij ben dat ze failliet zijn gegaan.

Ik vind het sneu voor de mensen die meer dan 100.000 euro aan spaartegoed op de bank hadden staan, maar ik begrijp ook niet zo goed waarom ze die keuze hebben gemaakt.
pi_73870433
Mag ik de gelegenheid ook even aangrijpen om te kotsen op Prem?

pi_73870644
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Er zat pas iemand in een consumentenprogramma die 5.000 euro wilde lenen om op zichzelf te gaan wonen. Ik vraag me af waarom iemand het in hemelsnaam verstandig vindt om zo'n groot bedrag te lenen voor dat doel; waarom spaar je niet eerst? Maar goed, the story continues. Ze kwam niet thuis met een lening van 5.000 euro maar een lening van 17.000 euro. Waarom ze dat geaccepteerd heeft is me een raadsel. Vervolgens heeft ze de kleine lettertjes niet goed gelezen, want er stond in de clausules iets over het lopen bij een psychiater/psycholoog (wat op haar van toepassing was). Afijn, ze verkeerde in de veronderstelling dat ze braaf elke maand haar lening van 17.000 euro aan het aflossen was, maar in feite loste ze alleen de rente af. Ze zag dat het bedrag van 17.000 euro niet kleiner werd maar trok niet aan de bel. Daarna verloor ze haar baan en raakte ze in de problemen. Toen de nood eenmaal hoog was geworden kon ze ineens wél hulp en media-aandacht opzoeken.

Kortom: ze was niet dom maar lui.
Kijk je wel eens naar 'Dubbeltje op z'n kant'?
Aldus.
pi_73870660
Op de fiets stappen is nog een automatisme. Ik heb niet eens aan wandelen gedacht.
Aldus.
pi_73870739
't Was mooi. De klimop aan de huizen langs het Sarphatipark wordt al rood.
pi_73870743
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:59 schreef Z het volgende:

[..]

Kijk je wel eens naar 'Dubbeltje op z'n kant'?
Nee, maar ik begrijpt dat het een RTL4-programma is met John Williams?
pi_73870805
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
DSB is een aardig voorbeeld van schijnkapitalisme. De overheid gebruikt het geld van de belastingbetaler niet alleen om banken te redden, maar ook voor het depositogarantiestelsel.
Interessant. Je uitgangspunt klopt alleen niet helemaal. Het depositogarantiestelsel is volgens mij iets van banken onderling. Niet de overheid draait er voor op, maar de overgebleven banken dragen naar rato bij. De Rabobank is als grootste bank dus het meest benadeeld door het debacle bij DSB.

Banken hebben er dus belang bij dat hun collega's gezond blijven. Daarom hebben de grote banken waarschijnlijk ook serieus gekeken of ze DSB in de lucht konden houden, om de schade te minimaliseren.

Voor de consument maakt het uiteindelijk waarschijnlijk weinig uit. Die vertrouwen inderdaad op de overheid en het garantiestelsel. En als het misgaat maakt het niet zo veel uit of je nou door je bank of door de overheid geplukt wordt.
pi_73870812
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, maar ik begrijpt dat het een RTL4-programma is met John Williams?
Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.
Aldus.
pi_73870824
Is dat programma ook niet met die dame van Dragons Den? Annemarie nog wat?
pi_73870841
Van Gaal. Dat was het. Annemarie van Gaal. Een lieve, samenwerkende kapitalist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2009 09:11:47 ]
pi_73870973
Klopt.
Aldus.
pi_73871953
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Interessant. Je uitgangspunt klopt alleen niet helemaal. Het depositogarantiestelsel is volgens mij iets van banken onderling.
Dat klopt, en uiteindelijk betaalt de klant daar natuurlijk voor. Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als alle banken omvallen / tekorten hebben. Dan moet de overheid wel inspringen, neem ik aan.

Als je erover nadenkt is het ook wel een riskant systeem, dat niet alle uitstaande tegoeden ergens in een kluis liggen. Ik zou mijn geld best in goud op willen laten slaan, maar ik vind het te eng om te doen. Daar heb ik toch te weinig verstand van geldzaken voor.
pi_73872022
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Z het volgende:

[..]

Ja, dat is het. Het is een vreselijk programma, maar het is fascinerend te zien hoe mensen zich in de schulden werken en hoe zij daar dan tegenover staan en wat ze er aan willen doen. Ze vinden allemaal dat ze van alles verdienen, auto's, tv's mobieltjes, paarden, vakanties, enz, enz. Dat terwijl ze geen cent te makken hebben en ze willen allemaal niet meer werken om uit de schulden te komen.
Ik heb het programma zelf niet gezien maar ik ken het genre. Hiervoor had hij een programma waarin huizen werden opgeknapt en verkocht van mensen die in de schulden zaten. Dit soort programma's bevestigen wel wat Dalrymple schrijft over de slachtoffercultuur.

Er moeten ook mensen zijn die werkelijk door een ongelukkige samenloop van omstandigheden financieel gedupeerd raken, maar ik zie ze zo zelden op tv. Karin Spaink had jaren geleden een vriend die verwikkeld was geraakt in een rechtszaak met Scientology. Ik geloof dat hij uiteindelijk failliet was verklaard en dat ik van hem nu eens het idee had dat hij het echt niet aan zichzelf verdiend had. (Maar de zaak staat me niet meer heel helder bij.)
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:48:08 #291
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_73872721
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
. Ik zou mijn geld best in goud op willen laten slaan, maar ik vind het te eng om te doen. Daar heb ik toch te weinig verstand van geldzaken voor.
Gezien de goudprijs nu op een all time high is lijkt me dat inderdaad niet zo'n verstandig plan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_73872801
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:05 schreef Gellius het volgende:
't Was mooi. De klimop aan de huizen langs het Sarphatipark wordt al rood.
Beter herfstweer kun je niet hebben. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_73873588
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:09 schreef Z het volgende:
Meestal worden de kinderen aangehaald. Als die niet ieder een eigen WII op de kamer hebben, willen er geen vriendjes meer bij hen komen spelen en dat zou toch hartverscheurend zijn.
pi_73873649
Over hartverscheurend gesproken: ik heb de afgelopen maand anderhalve week kunnen sporten en de rest van de tijd liep/loop ik te kwakkelen. Ik zoek naar een paardenmiddel. Gelukkig ben ik niet ook nog zwanger.
pi_73873664
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:51 schreef mane het volgende:

[..]

Beter herfstweer kun je niet hebben. .
gnfl.
pi_73874240
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef ShadyLane het volgende:
Over hartverscheurend gesproken: ik heb de afgelopen maand anderhalve week kunnen sporten en de rest van de tijd liep/loop ik te kwakkelen. Ik zoek naar een paardenmiddel. Gelukkig ben ik niet ook nog zwanger.
Laten ze dáár eens een programma aan besteden.
pi_73874348

pi_73874484
Muist dat nou lekker op bed?
pi_73874578
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 11:55 schreef k_man het volgende:
Muist dat nou lekker op bed?
Ja, ideaal! Ik heb een hekel aan laptoppen zonder muis en dat ding doet het prima. Helaas heeft de hond de muis al een paar keer te grazen genomen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:43 #300
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_73875880
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij houdt er zeker een mensvisie op na waarmee alleen een dictatuur een passende regeringsvorm lijkt?
Hoe kom je daar bij?
Alhoewel, het is wel efficiënt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')