Je doet het weer. Nou, veel plezier.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:02 schreef k_man het volgende:
Ik schamper zonder aanziens des persoons. Ik ga geen uitzondering maken omdat er één tut tussen zit die uitzonderlijk lichtgeraakt is. Als schamperen al zo'n reactie losmaakt, wat moet er dan niet gebeuren als er écht iets onaardigs gezegd wordt?
Ik ben niet echt een bloglezer, dus nee. Ik kijk af en toe of er iets nieuws staat op Vaarwel, negentiende eeuw (en dat is zelden het geval), maar dat is natuurlijk geen blog.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:50 schreef mane het volgende:
[..]
Er zijn redactieleden van het vakblad waar ik voor schrijf, die daar hun neus voor ophalen. Snobs zijn 't.
Weet jij (of iemand anders hier) misschien een écht aardig, inspirerend blog over geschiedenis? Ik heb daar wel behoefte aan. Mensen die op een creatieve manier pakkend over geschiedenis schrijven. Een beetje anders dan anders, 'leuk' zonder al te oppervlakkig te worden.
Nee, klopt, maar ik snap echt geen bal van haar. Eerst heeft ze het over schamperen en lijkt het (terecht) allemaal niet erg serieus op te nemen. Het volgende moment reageert ze weer als door een wesp gestoken. Ik kan er geen peil op trekken. Het is ook niet zo dat ik nou dingen roep die iemand tot op het bot beledigen of zo. Ik heb haar een tutje genoemd. Nou, nou, poe, poe. Er worden wel ergere dingen gezegd op Fok, ook tegen haar (en ook tegen mij). Da's dan geen probleem, maar zo gauw ik iets zeg dat misschien niet 100% positief is, breekt de hel los. Nou ja, ze doet maar.quote:
Maar kan je me er ook nog mee helpen, of blijft het bij benoemen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:36 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Zien jullie niet dat de posts van I.R. een schreeuw om hulp zijn. Er staat levensgroot IDENTITEITSCRISIS op zijn hoofd geschreven. Het is tijd om mijn goede vriend Ringo Ossewaarde te citeren:
"Individualisering veroorzaakt geen egoïsme, maar anomie. Anomie of morele armoede is een functionalistisch concept dat duidt op normloosheid, wat wil zeggen dat normen niet langer functioneren als sturende morele richtlijnen voor zelfregulering. Anomie betekent dat de leden, juist omdat zij autonoom zijn van gezag en geëmancipeerd zijn uit de gemeenschappen, moeite hebben met het internaliseren of aanleren van sociale normen, waardoor zij hun gedachten en emoties niet langer zelf kunnen reguleren. (...) Door anomie zijn de leden stuurloos, de weg kwijt, gedesoriënteerd, waardoor zij niet langer weten of aanvoelen wat zij nu eigenlijk aan het doen zijn of waarom zij aan het doen zijn waar zij mee bezig zijn."
Ik was met een collega bij de Zesdaagse, die kwijlde naar aanleiding van de enorme dijen die ze aantrof. Gladgeschoren dijen vol dynamiet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:33 schreef Marble het volgende:
Ik was net bij de supermarkt, hadden ze een nieuw soort appel. De Kanzi. Ik denk: wat leuk, wat exotisch, wat origineel! Weer eens wat anders dan de Elstar/Granny Smith/Adams/Jonagold/enz. dus ik probeer ze een keer. Maar ze zijn wel heeeeeeeel erg zoet.
Tot zover het spannendste avontuur dat ik vandaag heb beleefd.
DAT ZEI MIJN VROUW VANNACHT OOK !!!111!1!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:56 schreef Z het volgende:
Ik vind het nogal flauw. Ik bedoel hoe vaak kan je hetzelfde 'grapje' maken.
Volgens mij is dit net zo onrealistisch als een goed functioneerde communistische maatschappij. De menselijke aard maakt dat beide niet haalbaar zijn..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:51 schreef Claudia_x het volgende:
een kapitalistische samenleving gebaseerd op liefde en samenwerking
Jij houdt er zeker een mensvisie op na waarmee alleen een dictatuur een passende regeringsvorm lijkt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Volgens mij is dit net zo onrealistisch als een goed functioneerde communistische maatschappij. De menselijke aard maakt dat beide niet haalbaar zijn..
DSB is een aardig voorbeeld van schijnkapitalisme. De overheid gebruikt het geld van de belastingbetaler niet alleen om banken te redden, maar ook voor het depositogarantiestelsel. Daarmee neem je aan beide kanten een belangrijke prikkel tot solide beleid weg. Heb jij je bank uitgezocht op basis van een solide beleid? Ik heb voor een spaarvorm gekozen met bankgarantie en wel bij de bank met het hoogste rentepercentage.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:14 schreef k_man het volgende:
Zou meer liefde en samenwerking DSB gered hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |