abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73704904
Voordat het gezegd wordt, de TT is inderdaad een pleonasme.
Echter, mijn klacht gaat over de asocialen onder de asocialen.
Iedere treinreiziger kent het wel. Je staat op het station en je intercity komt eraan. Aangezien je net als iedereen in de spits reist, zit de trein stervens vol
Met ijdele hoop loop je een coupé binnen om een plekje te bemachtigen.

Waarom zijn er dan altijd van die mensen die denken dat zei, terwijl ze net zo goed op kosten van de overheid reizen, het recht hebben op 2 zitplaatsen
Ik heb geen probleem met tassen op stoelen, maar wel als je doelbewust aan het gangpad gaan zitten en zo pogen een sociale muur te creeëren, zodat niemand durft te vragen of ze er naast mogen zitten.

Dat doe ik dan ook niet
Ik hoef toch in het openbaar vervoer niet te vragen om een zitplek die gewoon vrij is. Als ze hun tas daar willen laten liggen, best. Maar niet klagen als ik er op ga zitten.
Ze kunnen ook altijd zo boos kijken. Alsof ze gaan grommen.

Klacht: Mensen die denken dat ze een voorkeurspositie in de trein hebben. Niemand vindt het leuk, punt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_73704946
Koop een auto.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:39:39 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_73704957
een plaats zoeken om te zitten in de trein in de spits . Altijd kansloos. Blijf dan gewoon staan.

wel eens met de stelling dat 1 persoon 2 plaatsen inneemt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  Forum Admin donderdag 15 oktober 2009 @ 09:41:31 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_73704993
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:37 schreef Ascendancy het volgende:
van die mensen die denken dat zei

Je zou ook een poging kunnen doen je onzekerheid te overwinnen en gewoon te vragen of die tas verwijderd kan worden.
pi_73704997
TS moet gewoon een set ballen laten groeien
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:41:51 #6
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_73705001
TS reist met het OV
Tot zover de kwaliteitspost
pi_73705012
TS is autistisch en huivert al bij de gedachte zo iemand aan te spreken.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:43:34 #8
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_73705045
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:41 schreef Gizmo112 het volgende:
TS reist met het OV
Gizmo112 staat liever in de file.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_73705063
Gewoon vragen.
Heb nog nooit gehad dat de tas niet weggehaald werd.
pi_73705102
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:37 schreef Ascendancy het volgende:
Voordat het gezegd wordt, de TT is inderdaad een pleonasme.
Dus je vindt jezelf asociaal, aangezien je zelf ook met de trein reist?

Verder wel eens met de klacht trouwens. Ik schuif de tassen van anderen opzij, zonder iets te zeggen. En ja, dan krijg ik boze blikken, boeie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73705216
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef Agiath het volgende:
pi_73705295
Print anders je eigen topic uit en deel dat uit aan de reizigers in de trein die jij als aso's ziet. Gaarne even de foto's van de mishandelingen posten. Suck6!
pi_73705310
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je zou ook een poging kunnen doen je onzekerheid te overwinnen en gewoon te vragen of die tas verwijderd kan worden.
quote:
Fout en fout. Het gaat om het principe. Als jij als asociale treinreiziger je tas naast je neerzet terwijl je gewoon kan zien dat de coupé volloopt en weet dat de plek naast je nodig is dan haal je die tas gewoon uit jezelf weg en wacht je niet totdat iemand het moet vragen. Dat heet rekening houden met anderen.

Wat ze ook vaak doen is hun tas naast hun neerzetten en doen alsof ze slapen

Nog zoiets: mensen die boos worden op de conducteur/servicemedewerker omdat te trein niet komt

TS: hele terrechte klacht
pi_73705368
Opzich wel eens met de klacht, echter ga ik in die verbouwde intercitys altijd bij het gangpad zitten, op een 2bank, omdat ik in die krappe kut treinen mijn benen anders niet kwijt kan.
pi_73705377
Ik zet ook altijd mijn tas op een stoel, zit nooit aan het gangpad maar vaak met volle aandacht in een krantje(tijd verdrijf). Als je niet durft te vragen of je er kan zitten verdien je gewoon om te staan. Als ik altijd doorheb dat het voller word haal ik mijn tas weg maar soms schiet dit er dus bij in als je volop ergens anders op concentreert.

overigens, in een zogenaamd "volle" trein in de spits, ik heb ALTIJD zitplaats en rijs gemiddelde 2-3 per week in de spits met de trein...
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_73705405
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:58 schreef Espex het volgende:
Ik zet ook altijd mijn tas op een stoel, zit nooit aan het gangpad maar vaak met volle aandacht in een krantje(tijd verdrijf). Als je niet durft te vragen of je er kan zitten verdien je gewoon om te staan. Als ik altijd doorheb dat het voller word haal ik mijn tas weg maar soms schiet dit er dus bij in als je volop ergens anders op concentreert.

overigens, in een zogenaamd "volle" trein in de spits, ik heb ALTIJD zitplaats en rijs gemiddelde 2-3 per week in de spits met de trein...
En tot zover de geloofwaardigheid van je post.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73705451
quote:

Dat ben ik niet met je eens, je hoeft geen 2 plaatsen bewust bezet te houden, daar kies je zelf voor terwijl je weet dat het druk is, dus daar kan je ook netjes rekening mee houden. Aan de andere kant is er idd niets mis met vriendelijk vragen of die tas even aan de kant kan.
pi_73705746
quote:

Jezus

BTW: ik reis 3-4 keer per week met de trein in de spits en ik moet in de meeste gevallen staan. Dus jij rijdt gewoon op een rustig traject...
pi_73705918
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:16 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Jezus

BTW: ik reis 3-4 keer per week met de trein in de spits en ik moet in de meeste gevallen staan. Dus jij rijdt gewoon op een rustig traject...
In Den Bosch stappen er meestal zoveel in dat de meesten staan, maar wederom is er altijd ergens een plek over omdat iemand gewoon de ballen niet heeft om te vragen of die er kan zitten. Heb niet de grootste mond en ben ook niet de stoerst maar ik vraag toch echt wel of ik ergens kan zitten.

overigens, ik zet dus mijn tas wel aan de kant als ik het door heb. maar zoals ik zeg ben ik ook wel eens goed verdiept en dan let ik echt niet op wat er gebeurd. Zelfde geld als ik met mijn ogen dicht naar muziek luister... gewoon vragen is geen probleem.
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_73706022
Ga op de tas zitten.
pi_73706162
Luister, het is is niet meer dan normaal dat mensen die 5x per week met de trein moeten meer recht hebben op een plaats dan mensen (lees oudere vrouwen met pittig kapsel) die gezellig in de grote stad gaan winkelen. DUS mag ik best een plaats vrij houden voor een vriend die 2 haltes later instapt.

Maar zolang je het netjes vraagt, mag je altijd naast me komen zitten .
pi_73706171
quote:
Anders lees je even wat beter.
Ik spreek ze niet aan, maar ga gewoon direct langs ze, aan hun de taak om op tijd die tas weg te halen.
pi_73706208
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:31 schreef Siddartha het volgende:
Luister, het is is niet meer dan normaal dat mensen die 5x per week met de trein moeten meer recht hebben op een plaats dan mensen (lees oudere vrouwen met pittig kapsel) die gezellig in de grote stad gaan winkelen. DUS mag ik best een plaats vrij houden voor een vriend die 2 haltes later instapt.

Maar zolang je het netjes vraagt, mag je altijd naast me komen zitten .
Als je een intercity 2 stations later in moet is het merendeel er alweer uit.
De trein tussen dort en rotterdam heeft daar wel 3 stations tussen en ter hoogte van rotterdam wil bijna iedereen er uit.
pi_73706260
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:31 schreef Siddartha het volgende:
Denken recht te hebben op een zitplaats.
Je hebt een vervoersbewijs, geen zitbewijs.
pi_73706392
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Denken recht te hebben op een zitplaats.
Je hebt een vervoersbewijs, geen zitbewijs.
Recht van de sterkste.
Recht van de eerste zijn.
Jeweets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')