quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:37 schreef Ascendancy het volgende:
van die mensen die denken dat zei
Gizmo112 staat liever in de file.quote:
Dus je vindt jezelf asociaal, aangezien je zelf ook met de trein reist?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:37 schreef Ascendancy het volgende:
Voordat het gezegd wordt, de TT is inderdaad een pleonasme.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef Agiath het volgende:
TS is autistisch en huivert al bij de gedachte zo iemand aan te spreken.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:41 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Je zou ook een poging kunnen doen je onzekerheid te overwinnen en gewoon te vragen of die tas verwijderd kan worden.
Fout en fout. Het gaat om het principe. Als jij als asociale treinreiziger je tas naast je neerzet terwijl je gewoon kan zien dat de coupé volloopt en weet dat de plek naast je nodig is dan haal je die tas gewoon uit jezelf weg en wacht je niet totdat iemand het moet vragen. Dat heet rekening houden met anderen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef Agiath het volgende:
En tot zover de geloofwaardigheid van je post.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:58 schreef Espex het volgende:
Ik zet ook altijd mijn tas op een stoel, zit nooit aan het gangpad maar vaak met volle aandacht in een krantje(tijd verdrijf). Als je niet durft te vragen of je er kan zitten verdien je gewoon om te staan. Als ik altijd doorheb dat het voller word haal ik mijn tas weg maar soms schiet dit er dus bij in als je volop ergens anders op concentreert.
overigens, in een zogenaamd "volle" trein in de spits, ik heb ALTIJD zitplaats en rijs gemiddelde 2-3 per week in de spits met de trein...
Dat ben ik niet met je eens, je hoeft geen 2 plaatsen bewust bezet te houden, daar kies je zelf voor terwijl je weet dat het druk is, dus daar kan je ook netjes rekening mee houden. Aan de andere kant is er idd niets mis met vriendelijk vragen of die tas even aan de kant kan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:58 schreef Espex het volgende:
Ik zet ook altijd mijn tas op een stoel, zit nooit aan het gangpad maar vaak met volle aandacht in een krantje(tijd verdrijf). Als je niet durft te vragen of je er kan zitten verdien je gewoon om te staan. Als ik altijd doorheb dat het voller word haal ik mijn tas weg maar soms schiet dit er dus bij in als je volop ergens anders op concentreert.
overigens, in een zogenaamd "volle" trein in de spits, ik heb ALTIJD zitplaats en rijs gemiddelde 2-3 per week in de spits met de trein...
Jezusquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:58 schreef Espex het volgende:
In Den Bosch stappen er meestal zoveel in dat de meesten staan, maar wederom is er altijd ergens een plek over omdat iemand gewoon de ballen niet heeft om te vragen of die er kan zitten. Heb niet de grootste mond en ben ook niet de stoerst maar ik vraag toch echt wel of ik ergens kan zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:16 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Jezus
BTW: ik reis 3-4 keer per week met de trein in de spits en ik moet in de meeste gevallen staan. Dus jij rijdt gewoon op een rustig traject...
Anders lees je even wat beter.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef Agiath het volgende:
Als je een intercity 2 stations later in moet is het merendeel er alweer uit.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:31 schreef Siddartha het volgende:
Luister, het is is niet meer dan normaal dat mensen die 5x per week met de trein moeten meer recht hebben op een plaats dan mensen (lees oudere vrouwen met pittig kapsel) die gezellig in de grote stad gaan winkelen. DUS mag ik best een plaats vrij houden voor een vriend die 2 haltes later instapt.
Maar zolang je het netjes vraagt, mag je altijd naast me komen zitten.
Denken recht te hebben op een zitplaats.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:31 schreef Siddartha het volgende:
Luister, het is is niet meer dan normaal dat mensen die 5x per week met de trein moeten meer recht hebben op een plaats dan mensen (lees oudere vrouwen met pittig kapsel) die gezellig in de grote stad gaan winkelen. DUS mag ik best een plaats vrij houden voor een vriend die 2 haltes later instapt.
Recht van de sterkste.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Denken recht te hebben op een zitplaats.
Je hebt een vervoersbewijs, geen zitbewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |