De open noten wist ik alquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:13 schreef KaMo het volgende:
Sja, de noten leren, stampen...
Ik heb als klein ventje geleerd Do re mi, dat werd later C D E F G A B C
Dat zijn de witte toetsen van de piano
De zwarte toetsen zijn de toetsen ervoor met een # erachter (een kruis, een D# spreek je uit als een Dis, C# Cis)
En dan de snaren weten, E A D G, en dan maar tellen
Ik weet vooral (de rest leid ik af)
De E A D G als open noten
De F (E fret 1)
De G (E fret 3)
De B (A fret 2)
De C (A fret 3)
De rest leid ik af met tellen en octaven etc..
Ik hoop dat ik hiermee iemand help
Ja, zoiets. Zelf ken ik alle noten tot en met de 5de fret op de hals. Dan ken je ze allemaal, ze lopen immers op elkaar over. Kijk:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:13 schreef KaMo het volgende:
De E A D G als open noten
De F (E fret 1)
De G (E fret 3)
De B (A fret 2)
De C (A fret 3)
heb er nog eentje liggen, gebruik ik nooit. Kijk maar hoeveel je ervoor over hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Misschien eens een theorieachtig boek kopen. Leuk voor in de trein
Wat voor soorten onderwerpen worden er behandeld?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
heb er nog eentje liggen, gebruik ik nooit. Kijk maar hoeveel je ervoor over hebt
Alles, van techniek, tot toonladders etcquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat voor soorten onderwerpen worden er behandeld?.. En kan sowieso bij de plaatselijke instrumentenhandel even door de bakken neuzen
. Hebben meer boeken over basmeuk dan ze basmeuk hebben
. En anders bij Feedback naar binnen stappen
.. Oeeh morgen kan ik wel bij de Slegte gaan rondneuzen trouwens
Jij speelt met roze Dunlops?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Alles, van techniek, tot toonladders etc
Lopende basslijnen, alles met cd
Geluid én beeld!
Meestal of de roze of een doorzichtige stubby bij mijquote:
Gaaf hoe klinken de power chords? Bassen ala Lemmyquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Alles, van techniek, tot toonladders etc
Lopende basslijnen, alles met cd
Geluid én beeld!
0,71 mm zijn die rozequote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef MASD het volgende:
Zijn dat dunne picks? Die breken bij mij altijd door, gebruik dan ook een 2+mm.
Mijn roze/paarse 1.5quote:
Die in je test filmpjequote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:06 schreef KaMo het volgende:
Die eerste? Dat is Longview van Green Day
geen idee of die klopt trouwens
De eerste is longview, de rest is improvisatie zo'n beetjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |