Ik geloof dat ik deze soap leuk begin te vinden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:28 schreef Adolecens het volgende:
Uitstel tot maandagochtend 9:00 uur voor Dirk
Doet ie toch leuk, die ouwe snaaier.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:28 schreef Adolecens het volgende:
Uitstel tot maandagochtend 9:00 uur voor Dirk
Old Boys network he. Vele hoge managers van de verschillende banken hebben bij elkaar gewerkt. Ons kent ons en Scheringa is de vreemde eend in de bijt. Die gaan hem niet helpen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik geloof helemaal niets meer van de verhalen van de lijken in de kast bij DSB. Als dát zo was, dan zou dit nooit zo gerekt zijn.
Mwah, de rechter beoordeelt niet of er lijken in de kast zitten. Die kijkt slechts naar de mogelijkheid van een overname. En als er een partij serieus geïnteresseerd is EN de cash kan ophoesten, dan snap ik wel dat er gerekt wordt. De maatschappij is uiteindelijk meer gebaat bij een overname dan een faillissement.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik geloof helemaal niets meer van de verhalen van de lijken in de kast bij DSB. Als dát zo was, dan zou dit nooit zo gerekt zijn.
Er zijn maar weinig bestuurders die zover gaan als hun bedrijf in surseance zit. Meestal gooien ze gelijk het bijltje erbij neer. Wat dat betreft is het prijzenswaardig wat Dirk Scheringa nu allemaal doet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:34 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Doet ie toch leuk, die ouwe snaaier.
Als er zulke erge lijken in de kast zitten, waardoor een overname gedoemd is te mislukken, zal een rechter nooit toestemming geven voor de overname en het faillissement uitspreken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:35 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Mwah, de rechter beoordeelt niet of er lijken in de kast zitten. Die kijkt slechts naar de mogelijkheid van een overname. En als er een partij serieus geïnteresseerd is EN de cash kan ophoesten, dan snap ik wel dat er gerekt wordt. De maatschappij is uiteindelijk meer gebaat bij een overname dan een faillissement.
Hij heeft er dan ook nogal wat geld inzitten, natuurlijkquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:37 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig bestuurders die zover gaan als hun bedrijf in surseance zit. Meestal gooien ze gelijk het bijltje erbij neer. Wat dat betreft is het prijzenswaardig wat Dirk Scheringa nu allemaal doet.
Geloof mij er zitten veel lijken in de kast, heb vanmorgen persbericht gelezen intern van ons bedrijf , waarom ze nee hebben gezegd als collectief. Bos wilde nergens garant voor staan, door dnb/bos berekend risico was +/- 4-5 miljard euro.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Klopt, en dat zal ook zijn grootste, zo niet enige, drijfveer zijn. Maar toch zie je het niet veel bij surseances. Misschien ook niet omdat er maar weinig bedrijven de kans hebben om überhaupt uit een surseance te kunnen komen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij heeft er dan ook nogal wat geld inzitten, natuurlijk
Als hij failliet gaat wordt hij hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor bestuurlijke dwalingen, dan gaat hij persoonlijk failliet met zijn 150 bv's voffen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Klopt, en dat zal ook zijn grootste, zo niet enige, drijfveer zijn. Maar toch zie je het niet veel bij surseances. Misschien ook niet omdat er maar weinig bedrijven de kans hebben om überhaupt uit een surseance te kunnen komen.
Maar dat is toch ook zo'n beetje ook de strop als ze het garantiestelsel moeten financieren? Dan ben je toch beter af met een overname dan een faillissement?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Geloof mij er zitten veel lijken in de kast, heb vanmorgen persbericht gelezen intern van ons bedrijf , waarom ze nee hebben gezegd als collectief. Bos wilde nergens garant voor staan, door dnb/bos berekend risico was +/- 4-5 miljard euro.
De rechter zal zich niet buigen over een overname, lijkt me. Hij zal enkel kijken of DSB faiiliet moet worden verklaard of niet, en hij heeft zijn oordeel nu enkel uitgesteld omdat er wellicht een mogelijkheid is dat DSB wordt overgenomen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als er zulke erge lijken in de kast zitten, waardoor een overname gedoemd is te mislukken, zal een rechter nooit toestemming geven voor de overname en het faillissement uitspreken.
Dat bedrag klopt niet en dat is niet alleen hier weggehoond als bedrag, gisteren in P&W ook.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:26 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Geloof mij er zitten veel lijken in de kast, heb vanmorgen persbericht gelezen intern van ons bedrijf , waarom ze nee hebben gezegd als collectief. Bos wilde nergens garant voor staan, door dnb/bos berekend risico was +/- 4-5 miljard euro.
Ik zou er niet zo snel vanuit gaan dat hier sprake is van wanbeleid. Dit soort berichten hoort men veel de laatste tijd, maar het aantal bestuurders dat daadwerkelijk persoonlijk aansprakelijk wordt is erg klein. Voor wanbeleid moet je het echt érg bont maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:29 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Als hij failliet gaat wordt hij hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor bestuurlijke dwalingen, dan gaat hij persoonlijk failliet met zijn 150 bv's voffen.
die 80% provisie is het probleem ook niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat bedrag klopt niet en dat is niet alleen hier weggehoond als bedrag, gisteren in P&W ook.
Ik ben benieuwd wat die zogenaamde lijken dan zijn dat DNB & Bos dat niet aan de bewindvoerders/rechter hebben laten weten. Daarom geloof ik er ook niets van.
wanbeleid is nog wat anders dan dwalingen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo snel vanuit gaan dat hier sprake is van wanbeleid. Dit soort berichten hoort men veel de laatste tijd, maar het aantal bestuurders dat daadwerkelijk persoonlijk aansprakelijk wordt is erg klein. Voor wanbeleid moet je het echt érg bont maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |