abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73704154
Het mooiste vind ik nog, dat ik werd uitgemaakt voor alu-hoedje & conspiracy nut in het vorie (en die daarvoor) toen ik zei dat de DNB bewust aanstuurde op het omvallen van de DSB... Nu heeft iedereen het hier erover
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:48:34 #127
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_73704229
leuke plotwending met De Grave, maar wel nadelig voor Zalm
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_73704233
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)41009_afm_brief.html

Waarom nu die ophef over de hoogte van de provisies? Verkochten die andere banken net zulke kutproducten als DSB en op dezelfde schaal? Dat idee heb ik niet.
Ze kregen net zulke hoge provisies, dus in feite verkochten ze idd dezelfde 'kutproducten'.
pi_73704248
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:42 schreef RvLaak het volgende:
Het mooiste vind ik nog, dat ik werd uitgemaakt voor alu-hoedje & conspiracy nut in het vorie (en die daarvoor) toen ik zei dat de DNB bewust aanstuurde op het omvallen van de DSB... Nu heeft iedereen het hier erover
Wie zei dat
pi_73704264
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie zei dat
Ze weten zelf wie ze zijn (maw: geen zin om te zoeken )
pi_73704275
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze kregen net zulke hoge provisies, dus in feite verkochten ze idd dezelfde 'kutproducten'.
Het verschil met andere banken is natuurlijk wel dat DSB er de core business van had gemaakt.
pi_73704276
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)41009_afm_brief.html

Waarom nu die ophef over de hoogte van de provisies? Verkochten die andere banken net zulke kutproducten als DSB en op dezelfde schaal? Dat idee heb ik niet.
Ja dat deden ze. In het AFM word gewoon keihard gesteld dat een 80% provisie gewoon eerder regel als uitzondering was. Woutertje zat dus goed fout toen hij in dee tweede kamer riep dat een 80% provisie idioot is. Hij had totaal geen feitenkennis blijkbaar en is dus gewoon onbekwaam. En andere banken deden het op even grote schaal of groter. Vergeet niet dat de DSB maar een paar lullige procenten van de hypotheekmarkt in handen had.

Het domme van de DSB was dat ze mensen die hypotheken verstrekten die die helemaal niet zouden mogen krijgen. Veel van die mensen waren bij andere banken al geweigerd en kwamen toen bij de DSB uit. Andere banken hebben meer mensen uit het middensegment die de kosten beter konden dragen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73704290
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die provisie zegt wmb nog niet alles over de producten die iemand verkoopt. Bij DSB was een groot deel van de producten 'slecht' (veel te hoge hypotheken, verzekeringen erbij etc.). Hoe zit dat bij die andere banken? Daar hoor ik niet zoveel over. Daar hoor ik geen tienduizenden gedupeerden. Of gaat dadelijk iedereen hard huilen als ze horen dat men hoge provisies kreeg Als er met het product niks mis is en je er tevreden over bent, is er niets mis dacht ik zo. Of moeten we nou bij alle bedrijven gaan onderzoeken hoe hoog provisies zijn
pi_73704330
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die provisie zegt wmb nog niet alles over de producten die iemand verkoopt. Bij DSB was een groot deel van de producten 'slecht' (veel te hoge hypotheken, verzekeringen erbij etc.). Hoe zit dat bij die andere banken? Daar hoor ik niet zoveel over. Daar hoor ik geen tienduizenden gedupeerden. Of gaat dadelijk iedereen hard huilen als ze horen dat men hoge provisies kreeg Als er met het product niks mis is en je er tevreden over bent, is er niets mis dacht ik zo. Of moeten we nou bij alle bedrijven gaan onderzoeken hoe hoog provisies zijn
Mocht de huizenprijs meer dan 30% naar beneden gaan en de rente gaan stijgen, moet jij eens opletten hoeveel mensen bij andere banken bij RADAR gaan zitten janken. Die zitten dan ook met huizen die al snel 150 tot 180% overgefinancierdzijn en maandlasten die veel te hoog zijn.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73704339
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mocht de huizenprijs meer dan 30% naar beneden gaan en de rente gaan stijgen, moet jij eens opletten hoeveel mensen bij andere banken bij RADAR gaan zitten janken.
Is dat reëel Nee. Of moet iedereen maar in een huis van een ton gaan zitten
pi_73704346
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De producten van DSB waren gewoon in orde, de hoge provisie + de kredietwaardigheid van de mensen aan wie het verkocht werd, dat was niet in orde.
pi_73704364
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Is dat reëel Nee. Of moet iedereen maar in een huis van een ton gaan zitten
Probleem is dat als de huizenprijs significant gaat dalen dat mensen die na 2003/4/5 een huis gekocht hebben ook zitten met zwaar overgefinancierde huizen. En dat zijn meestal de starters op de banenmarkt, die bij eventuele ontslagrondes grote kans lopen om ontslagen te worden.
pi_73704369
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De producten van DSB waren gewoon in orde, de hoge provisie + de kredietwaardigheid van de mensen aan wie het verkocht werd, dat was niet in orde.
Waren de koopsompolissen die ze verkochten ook in orde? Volgens mij waren die vaak totaal overbodig en zorgde dat voor nog meer problemen bij de klanten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:02:06 #139
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73704388
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja dat deden ze. In het AFM word gewoon keihard gesteld dat een 80% provisie gewoon eerder regel als uitzondering was. Woutertje zat dus goed fout toen hij in dee tweede kamer riep dat een 80% provisie idioot is. Hij had totaal geen feitenkennis blijkbaar en is dus gewoon onbekwaam. En andere banken deden het op even grote schaal of groter. Vergeet niet dat de DSB maar een paar lullige procenten van de hypotheekmarkt in handen had.

Het domme van de DSB was dat ze mensen die hypotheken verstrekten die die helemaal niet zouden mogen krijgen. Veel van die mensen waren bij andere banken al geweigerd en kwamen toen bij de DSB uit. Andere banken hebben meer mensen uit het middensegment die de kosten beter konden dragen.
Idiote provisies zijn het zeker, of het uitzonderlijke provisies waren binnen de sector is een ander verhaal
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73704398
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waren de koopsompolissen die ze verkochten ook in orde? Volgens mij waren die vaak totaal overbodig en zorgde dat voor nog meer problemen bij de klanten.
Mwah. Die koopsompolissen worden je bij elke hypotheek aangesmeerd, daar was de DSB echt niet de enige in.
pi_73704401
quote:

[..]

Die koopsommen worden door alle banken gehanteerd. Probleem is dat de DSB ze verkocht aan de minder gefortuneerde Nederlander. En dat het er niet altijd even duidelijk bij werd verteld (maar dat is echt geen tactiek waarin de DSB alleen stond, de onduidelijke informatie).
pi_73704675
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Die koopsommen worden door alle banken gehanteerd. Probleem is dat de DSB ze verkocht aan de minder gefortuneerde Nederlander. En dat het er niet altijd even duidelijk bij werd verteld (maar dat is echt geen tactiek waarin de DSB alleen stond, de onduidelijke informatie).
Mwa, volgens mij verkocht DSB die koopsommetjes aan iedereen die ze maar wilden hebben (ongeacht inkomen). De verkooptechnieken zijn redelijk des "onafhankelijk adviseurs". En DSB staat daarin niet alleen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73704736
quote:

[..]

Met de koopsompolissen was an sich niets mis. Het feit dat ze 1) bij de hypotheek werden opgeteld en 2) aan mensen werden verkocht die die zaken al verzekerd hadden, was niet ok.
pi_73704778
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Met de koopsompolissen was an sich niets mis. Het feit dat ze 1) bij de hypotheek werden opgeteld en 2) aan mensen werden verkocht die die zaken al verzekerd hadden, was niet ok.
Puntje 1 wordt vaker gedaan (overlijdensrisico en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen etc), de premies (of koopsommen) hiervoor worden vaker bij de schulden opgeteld.

Puntje 2 gebeurd ook vaker, maar is dat de schuld van de adviseur of van degene die zichzelf dubbel aan het verzekeren is ?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:33:51 #145
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_73704851
quote:
Amsterdam, 15 oktober 2009 - De rechtbank Amsterdam doet in de loop van de ochtend uitspraak in de zaak van de DSB bank. Het betreft een schriftelijke uitspraak; er is dus geen zitting in de rechtbank. Zodra de uitspraak bekend is wordt deze meteen gepubliceerd op rechtspraak.nl

Bron: Rechtbank Amsterdam
Datum actualiteit: 15 oktober 2009
9:30 wordt het dus niet...

Overigens vond ik de 'plotwending' n.a.v. NOVA gisteravond wel erg interessant... Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_73704981
Na dit nieuwsbericht: Scheringa ontsloeg Frank de Grave. Wat heeft Zalm dan al die tijd gedaan bij DSB?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:42:19 #147
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73705008
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:33 schreef Goverman het volgende:

[..]

9:30 wordt het dus niet...

Overigens vond ik de 'plotwending' n.a.v. NOVA gisteravond wel erg interessant... Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Het wordt wel een thriller zo Om met Evert ten Napel te spreken: "zo'n ontknoping had Hitchkock niet kunnen verzinnen".
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73705010
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Palmboom313 het volgende:
Na dit nieuwsbericht: Scheringa ontsloeg Frank de Grave. Wat heeft Zalm dan al die tijd gedaan bij DSB?
Zijn salarisje koesteren wat ie van Dirk heeft gekregen ? Mensen zijn bereid heel wat door de vingers te zien zolang er maar een leuk salaris tegenover staat.

Dirk liep wat dat betreft met Frank de Grave tegen de verkeerde aan.
pi_73705031
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Puntje 1 wordt vaker gedaan (overlijdensrisico en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen etc), de premies (of koopsommen) hiervoor worden vaker bij de schulden opgeteld.

Puntje 2 gebeurd ook vaker, maar is dat de schuld van de adviseur of van degene die zichzelf dubbel aan het verzekeren is ?
Voor beide punten: dat het vaker gebeurt betekent niet dat het een goede zaak is.

Voor wat betreft de schuld van de adviseur: enkel als ze niet melden dat de klant dubbel verzekerd is. Wanneer dat gemeld wordt en de klant gaat alsnog akkoord, is dat zijn probleem natuurlijk.
pi_73705050
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Palmboom313 het volgende:
bruine neus halen en zijn horloge regelmatig ff afdoen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')