abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:32:07 #151
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73777118
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:24 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hard werken, promotie maken, etc.?
Aan de andere kant voor 640 netto p.m. kan je misschien ook een huis kopen?
De ellende is dat ik voor de 22e moet reageren, ik de woning vooraf niet heb kunnen bekijken en er weinig te koop staat in mijn prijsklasse in mijn woonplaats. Voor huurtoeslag verdien ik te veel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:35:31 #152
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73777214
"Als blijkt dat u niet aan alle voorwaarden voldoen, trekken wij de aanbieding in." Kijken of ik er via die weg onderuit kan komen zonder punten kwijt te raken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:48:59 #153
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73777532
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Lekker, ik heb een huurwoning toegewezen gekregen. Slechts 640 euro per maand. Als ik weiger, ben ik een groot deel van de opgebouwde punten kwijt en kom ik de komende 3 jaar waarschijnlijk niet in aanmerking voor een huurwoning hier. Als ik 'm accepteer heb ik de komende tijd geen cent te makken.
De woning is wel naar je wens?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:57:03 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73777727
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:48 schreef sanger het volgende:

[..]

De woning is wel naar je wens?
Het is vast een mooie woning. Ik heb nog niet kunnen kijken, zoals gezegd (en reageerde ook alleen om punten te krijgen, eigenlijk). Waarschijnlijk veel te groot voor mij, dat wel. Maar ja, met mijn inkomen krijg ik sowieso geen goedkope huurwoning.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:20:25 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73778191
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het is vast een mooie woning. Ik heb nog niet kunnen kijken, zoals gezegd (en reageerde ook alleen om punten te krijgen, eigenlijk). Waarschijnlijk veel te groot voor mij, dat wel. Maar ja, met mijn inkomen krijg ik sowieso geen goedkope huurwoning.
Je hebt toch wel iets van een beschrijving gekregen neem ik aan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:31:49 #156
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_73778481
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 14:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Je hebt toch wel iets van een beschrijving gekregen neem ik aan
Een foto waarschijnlijk. Je moet het zo zien:

Ik log elke 2 weken in op de website van de Wooncompagnie. Ik kijk daar naar het aanbod. Nou ja, ik doe een poging, de site werk in geen enkele browser naar behoren. Dan zoek ik naar de gewenste plaats en kijk ik of er een woning bij zit die in mijn prijsklasse zit. De enkele keer dat dat zo is, dan krijg ik een kleine foto, adres, een klein beetje info (aantal kamer, oppervlakte ofzo) en de prijs.

Op grond daarvan moet je dan reageren. Woning uiteindelijk niet naar wens en wil je weigeren? Kost je al je reactiepunten (je bouwt punten op per dag dat je ingeschreven bent (1 per dag) en per reactie (5 per reactie)). En de derde keer in 12 maanden ben je alles kwijt, moet je opnieuw inschrijven.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:41:23 #157
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73778717
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 10:42 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Mjah, eerlijk of niet, ik ben er pas nog ingestonken met een niet nader te noemen gerenommeerd autobedrijf, waarvan ik ook dacht 'Ach, die betaalt wel, da's zo'n bekend bedrijf, komt wel goed'. Totdat ik hoorde dat ze failliet waren gegaan.....
Waarom stuur je dan ook van die hoge facturen? Dat, in combinatie met de slechte markt voor auto's, heeft het bedrijf waarschijnlijk de das om gedaan.

Maar ja, blijft zuur als je je diensten niet betaald krijgt. Heb het in het eerste jaar meegemaakt. Gelukkig was het gedeelde smart en een bedrag dat te overzien was. (En als ze de stukken terug willen hebben, zullen ze eerst de factuur moeten betalen. )
quote:
Niks is zeker, en in het licht van de afgelopen week, zelfs geld op de bank is niet zeker
Ik heb alvast een oude sok opgezocht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:43:03 #158
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73778768
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Lekker, ik heb een huurwoning toegewezen gekregen. Slechts 640 euro per maand. Als ik weiger, ben ik een groot deel van de opgebouwde punten kwijt en kom ik de komende 3 jaar waarschijnlijk niet in aanmerking voor een huurwoning hier. Als ik 'm accepteer heb ik de komende tijd geen cent te makken.
Of het is niet goed, of het deugd niet.

(Succes met het maken van de keuze.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73779087
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 14:41 schreef ManAtWork het volgende:
....de slechte markt voor auto's......
De slechte markt voor auto's doet geen enkel autobedrijf de das om. Het is vrijwel uitsluitend te wijten aan mismanagement bij het autobedrijf, waardoor er onvoldoende buffer is om een tijdelijke terugval in de vraag op te vangen. Naar mijn mening roept men te snel dat het komt door de 'markt'. 9 van de 10 keer is dat het verdoezelen van de eigen fouten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:05:20 #160
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73779309
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 14:56 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

De slechte markt voor auto's doet geen enkel autobedrijf de das om. Het is vrijwel uitsluitend te wijten aan mismanagement bij het autobedrijf, waardoor er onvoldoende buffer is om een tijdelijke terugval in de vraag op te vangen. Naar mijn mening roept men te snel dat het komt door de 'markt'. 9 van de 10 keer is dat het verdoezelen van de eigen fouten.
Natuurlijk is het een samenloop van omstandigheden. Maar een tijdelijke terugval van 50-75% van de vraag terwijl je vaste lasten wel doorlopen, gaat je niet in de koude kleren zitten. Natuurlijk is het de vraag waar de reserves uit het verleden zijn. Maar er zijn genoeg bedrijven die het geld hebben gebruikt om te investeren en jij weet net als ik dat je iedere euro maar één keer kunt uitgeven (of opsparen).

En uiteraard zijn er ook bedrijven die de slechte economie gebruiken om het mismanagement te verdoezelen maar volgens mij komt dat hoe dan ook, vanzelf boven tafel.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:37:57 #161
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73799203
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 15:05 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een samenloop van omstandigheden. Maar een tijdelijke terugval van 50-75% van de vraag terwijl je vaste lasten wel doorlopen, gaat je niet in de koude kleren zitten. Natuurlijk is het de vraag waar de reserves uit het verleden zijn. Maar er zijn genoeg bedrijven die het geld hebben gebruikt om te investeren en jij weet net als ik dat je iedere euro maar één keer kunt uitgeven (of opsparen).

En uiteraard zijn er ook bedrijven die de slechte economie gebruiken om het mismanagement te verdoezelen maar volgens mij komt dat hoe dan ook, vanzelf boven tafel.
De Toyota dealer hier in de omgeving had met drie nieuwe panden en toen begon de crisis Om dat nu mismanagement te noemen gaat wellicht wat ver, maar naief is het wel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:54:19 #162
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73799461
Waarom naïef? Had jij de crisis in deze hevigheid van tevoren zien aankomen?
Natuurlijk kan niet in de boeken van de dealer kijken maar ik neem niet aan dat ie een dergelijke investering doet om een ongemakkelijke periode tegemoet te gaan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73799618
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:37 schreef sanger het volgende:

[..]

De Toyota dealer hier in de omgeving had met drie nieuwe panden en toen begon de crisis Om dat nu mismanagement te noemen gaat wellicht wat ver, maar naief is het wel
Als hij de panden zelf op de balans had staan, dan vind ik het mismanagement, ja. Een bedrijf, niet zijnde een pandjesmelker, die een pand op haar balans heeft staan, heeft zijn vermogen niet aangewend voor de core-business van het bedrijf, waarmee primair het geld wordt verdiend. Daarnaast is zij minder flexibel qua huisvesting als een bedrijf dat huurt.
* JumpingJacky bukt voor de storm aan kritiek die er nu aan gaat komen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:06:05 #164
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73799706
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:54 schreef ManAtWork het volgende:
Waarom naïef? Had jij de crisis in deze hevigheid van tevoren zien aankomen?
Natuurlijk kan niet in de boeken van de dealer kijken maar ik neem niet aan dat ie een dergelijke investering doet om een ongemakkelijke periode tegemoet te gaan.
Nee, niemand had dit zien aankomen denk ik. Met naief bedoel ik dat ze door drie panden tegelijk te laten opleveren geen reserves meer hadden om ook maar een kleine crisis op te vangen. Had hij nu 1 gedaan dan had hij deze crisis waarschijnlijk wel overleeft.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:32:25 #165
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73800152
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:02 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Als hij de panden zelf op de balans had staan, dan vind ik het mismanagement, ja. Een bedrijf, niet zijnde een pandjesmelker, die een pand op haar balans heeft staan, heeft zijn vermogen niet aangewend voor de core-business van het bedrijf, waarmee primair het geld wordt verdiend. Daarnaast is zij minder flexibel qua huisvesting als een bedrijf dat huurt.
* JumpingJacky bukt voor de storm aan kritiek die er nu aan gaat komen
Als het goed is worden vaste activa gefinancierd met lang (vreemd) vermogen. Dus dat hoeft helemaal geen mismanagement te zijn. Ik ben het met je eens als het werkkapitaal wordt aangewend om dit voor lange tijd vast te zetten in activa.
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat iemand het geld voor drie nieuwe panden niet op een spaarrekening heeft staan er dus wel een beroep op de bank heeft gedaan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:34:33 #166
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73800193
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, niemand had dit zien aankomen denk ik. Met naief bedoel ik dat ze door drie panden tegelijk te laten opleveren geen reserves meer hadden om ook maar een kleine crisis op te vangen. Had hij nu 1 gedaan dan had hij deze crisis waarschijnlijk wel overleeft.
Ook hier geldt: het hangt er maar vanaf hoe hij de panden heeft gefinancierd. Als dit met werkkapitaal is gebeurd, heeft ie niet goed opgelet. Evenals wanneer hij het met kort vreemd vermogen heeft gefinancierd.

Maar ja, is wel makkelijk praten over een ander als je geen zicht het in de boeken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73800847
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:32 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als het goed is worden vaste activa gefinancierd met lang (vreemd) vermogen.
Dan nog kan je dat LVV beter aanwenden voor de business ipv een pand. Al is het maar om flexibel te blijven mbt de huisvesting, waar een huurcontract nu eenmaal flexibeler is als een kooppand.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:17:10 #168
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73800998
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:09 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dan nog kan je dat LVV beter aanwenden voor de business ipv een pand. Al is het maar om flexibel te blijven mbt de huisvesting, waar een huurcontract nu eenmaal flexibeler is als een kooppand.
LVV aanwenden als werkkapitaal? Dan hoop ik toch wel dat daar voldoende (structureel aanwezige vlottende?) activa tegenover staan om de lening af te lossen bij het staken van de onderneming? Je gaat me toch niet vertellen dat jij je huur gaat betalen door middel van het aangaan van LVV?

N.B. Ik ken ook een autodealer die per jaar meer aan huur betaalt dan een heel (ruim) woonhuis. En ik weet ook wat het de verhuurder aan maandelijkse lasten kost. Ik weet niet of de winst die daar tussen zit echt opweegt tegen de flexibiliteit,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:19:10 #169
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73801036
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:34 schreef ManAtWork het volgende:


Maar ja, is wel makkelijk praten over een ander als je geen zicht het in de boeken.
Dat dus. En wat ik weet weet ik uit de media en via via. En dat is nu eenmaal niet altijd betrouwbaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:20:43 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73801066
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:09 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dan nog kan je dat LVV beter aanwenden voor de business ipv een pand. Al is het maar om flexibel te blijven mbt de huisvesting, waar een huurcontract nu eenmaal flexibeler is als een kooppand.
An sich heb je gelijk. Maar een pand voor een autodealer heeft een dusdanig beperkte doelgroep dat de huurprijzen erg hoog liggen. Kopen is financieel dus vaak voordeliger.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73801224
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:17 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

LVV aanwenden als werkkapitaal?
Nee, dat zeg ik nergens. Er bestaat meer vast actief dan een pand.....
quote:
N.B. Ik ken ook een autodealer die per jaar meer aan huur betaalt dan een heel (ruim) woonhuis. En ik weet ook wat het de verhuurder aan maandelijkse lasten kost. Ik weet niet of de winst die daar tussen zit echt opweegt tegen de flexibiliteit,...
Dat heet woekerwinst. Laat Lakeman dat maar niet horen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73801292
Misschien wil FH een toelichting geven op de wazige TT? Kan de caaf al zwemmen en is de foef al schoon?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:13:44 #173
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73802422
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik nergens. Er bestaat meer vast actief dan een pand.....
Dat weet ik. Ik vraag me alleen af of dit als voldoende zekerheid kan fungeren voor een bank. Op voorraden krijg je vaak maar 50% (of nog minder gefinancierd. Op debiteuren ook 'maar' 60-70% (als ze al gefinancierd willen worden).
quote:
[..]

Dat heet woekerwinst. Laat Lakeman dat maar niet horen
Nee, dat heet investeren en renderen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:15:10 #174
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73802475
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:30 schreef JumpingJacky het volgende:
Misschien wil FH een toelichting geven op de wazige TT? Kan de caaf al zwemmen en is de foef al schoon?
Jij bent nu toch al aan het denken voor een volgende TT? Misschien één die de lading van het topic wel gaat dekken?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73803071
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:15 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Jij bent nu toch al aan het denken voor een volgende TT? Misschien één die de lading van het topic wel gaat dekken?
Dat zou inzage vereisen in toekomstig verloop van het volgende topic op het moment dat het topic gestart gaat worden. Helaas, zover reiken mijn kwaliteiten niet
Maar FH mag best wel een beetje uitleg geven, vind ik. Want ik vermoed nog steeds dat hij met 'foef' iets anders bedoelt als de definitie die ik gevonden had.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')