Nope, niemand in de familie die er bekend mee is, helaas.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:13 schreef karr-1 het volgende:
Als je er geen verstand van hebt zou ik er niet aan beginnen. Is er geen handige vader/oom of bekende die het voorlopig wil doen tegen lage kosten?
Hoeft (bij voorkeur) ook geen familie te zijn. Of vraag tips aan andere kleine bedrijfjesquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:14 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Nope, niemand in de familie die er bekend mee is, helaas.
Mwa, bij een regionale boekhouder, maar dat was vrij prijzig.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:25 schreef DiRadical het volgende:
Je hebt ook aan een boekhouder gevraagd hoeveel hij/zij kost?
Volgens mij rekenen ze een uur tarief,. als als je niet veel omzet hebt hoeven zijn ook niet veel uren te maken.
Ok, dat ziet er wel goed uit verder. Iemand ervaringen hiermee?quote:Deze kwam ik via Google tegen, maar ik ken ze verder zelf niet.
Om een idee te krijgen: wat noem je vrij prijzig en welke diensten waren inbegrepen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:34 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Mwa, bij een regionale boekhouder, maar dat was vrij prijzig.
Hoge omzetten zijn niet relevant, in geen enkel opzicht. Het bepaalt het tarief niet van de boekhouder en het zegt niets over de winstgevendheid en daarmee over of de kosten al dan niet te dragen zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:02 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Uit kostenoverweging is een boekhouder toch wel erg duur (we verwachten geen enorm hoge omzetten of iets dergelijks).
win-win-win, want dan kan de fiscus ook nog eens een boete(tje) opleggen zo nu en dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:10 schreef Matthijs- het volgende:
Ik doe de boekhouding voor een paar euro.
(serieus aanbod trouwens, 1ejaars student wo bedrijfseconomie, het kost jou weinig, ik heb wat ervaring, win-win)
Wel gezien het feit dat onze variabele kosten vrijwel nihil zijn. De winst staat dus gelijk aan de omzet minus onze constante kosten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:15 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoge omzetten zijn niet relevant, in geen enkel opzicht. Het bepaalt het tarief niet van de boekhouder en het zegt niets over de winstgevendheid en daarmee over of de kosten al dan niet te dragen zijn.
Tsja, dat liep toch wel over de 800/900 euro per jaar, wel inclusief BTW opgaaf. Veel voor een beginnend bedrijfje met al aanzienlijke kosten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:08 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Om een idee te krijgen: wat noem je vrij prijzig en welke diensten waren inbegrepen?
Dus is het streven om de omzet zo hoog mogelijk te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:00 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Wel gezien het feit dat onze variabele kosten vrijwel nihil zijn. De winst staat dus gelijk aan de omzet minus onze constante kosten.
En je fiscale aangiften? Correspondentie met fiscus e.d.?quote:[..]
Tsja, dat liep toch wel over de 800/900 euro per jaar, wel inclusief BTW opgaaf. Veel voor een beginnend bedrijfje met al aanzienlijke kosten.
quote:
Daarom dusquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:33 schreef ManAtWork het volgende:
Je zult me vast niet geloven maar ik heb genoeg starters meegemaakt die dachten dat zo goedkoop mogelijk goed genoeg is. En ik heb er ook genoeg voorbij zien komen die achteraf met naheffingen en onverwachte brieven geconfronteerd werden en er dus toch voor moesten betalen om de puinhoop opgeruimd te krijgen.
Een goede boekhouder doet toch iets meer dan je bankafschriften inkloppen.
Zat, maar die waren erg tevreden omdat ze niet wisten welke fiscale regelingen ze konden benutten, maar niet benutten omdat hun 'goedkope oplossing' er ook niet van af wist. Iedereen blij in dat geval, maar of dat nou zo de bedoeling was.....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:42 schreef DennisMoore het volgende:
En hoeveel starters heb je meegemaakt die wél tevreden waren met 'zo goedkoop mogelijk'? Of hoor je die gewoon niet?
Nee, die hoor je niet. Meestal merk je wel dat die zijn gestopt omdat het ze boven het hoofd groeit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:42 schreef DennisMoore het volgende:
En hoeveel starters heb je meegemaakt die wél tevreden waren met 'zo goedkoop mogelijk'? Of hoor je die gewoon niet?
Dat wordt algemeen aangenomen als een eis maar is de grootste onzin die er is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:23 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Je zult aan het eind van het jaar je administratie toch moeten laten controleren door een accountant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |